Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17

Ämne: Fettbränning

Rekryt Lionsprides avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    33
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Fettbränning

Skulle vilja trimma bort lite av fläsket man har runt magen, hur skalla man gå till väga för att snabbast bli av med det.

Tränar kampsport en tre gånger i veckan så jag är ju inte fet eller så men nu till sommaren vill man ju få fram brädan som finns under en litet lager späck. :cool:

Så förutom att äta nyttigare kost så undrar jag om det finns nå bra övningar eller tillskott som funkar bra för uppgiften.

Bärsärk kaptens avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    180
    Tack
    0
    Finns säkert redan 2 trådar om detta.

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Har börjat på ett nytt, fysiskt rätt tungt arbete. Redan blivit synbart mer deffad, på 7 dagars arbete. Sol & värme (därmed svettning), "lågintensiv" fysisk belastning, kaffe, kost med mest proteiner och långsamma kolhydrater ligger nog bakom.

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Tyske cyklisten Jan Ullrich behövde gå ner i vikt inför Tour d´France för några år sedan. För att hitta sin rätta matchvikt cyklade han Giro d´Italia före. 3 veckors konstant cyklande ca 400 mil på de veckorna, går du inte ner i vikt efter denna "kur" så vet jag inte hur du skall göra. Sen är det bra att inte äta för mycket kolhydrater, dom omvandlas till fett om du inte bränner bort dom.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Jarl Tiefensees avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1055
    Tack
    1
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Angående fett kring magen så är inte punktförbränning möjligt, vidare
    diskuteras viktnedgång här

Bananaclip
    Oregistrerad Bananaclips avatar
    Citat Ursprungligen postat av Tiefensee Visa inlägg
    Angående fett kring magen så är inte punktförbränning möjligt, vidare
    diskuteras viktnedgång här
    Det må vara sant, men det är ju fortfarande en väldigt god idé att strama upp och stärka magmusklerna - det lär ju knappast ge magen ett mer slappt och otränat intryck, om man så säger. Allt för många går omkring och "bantar" fram och tillbaka, medan den egentliga vägen till en mer tilltalande fysik är främst motion.

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Att bara banta leder till att muskelmassan försvinner, skall man uppnå varaktigt resultat måste man även motionera i någon form, motionen bör vara av lågintensiv form och bör pågå under lång tid.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

rnesever
    Oregistrerad rnesevers avatar
    6 km varje dag på morgonen. Du måste klara det under cirka 30 minuter. Då går du ner i vikt.

demon
    Oregistrerad demons avatar
    Citat Ursprungligen postat av rnesever Visa inlägg
    6 km varje dag på morgonen. Du måste klara det under cirka 30 minuter. Då går du ner i vikt.
    Vore det garanti för viktnedgång borde du ta patent på den metoden och bli mångmiljonär. ;)

Annars gäller energiprincipen; kaloriintag minus kaloriförbrukning, vilket bäst regleras genom både kost och träning. Se tråden som Tiefensee länkade till.

Rekryt Lionsprides avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    33
    Tack
    0
    Tack för alla råd. Jag tränar redan väldigt mycket och ska börjar springa mer, sprang en halvmil föra onsdagen gick helt okej. Mitt största problem är att jag inet har en susning om vilken kost som är bra och hur man ska äta och allt det där, inte så illa så att jag sitter och käkar smör ur förpackningen dock.

Ge mig nåra exempel på bra saker att äta(till lunch och middag)och några dåliga exmpel okså så kanske jag lär mig lite.

demon
    Oregistrerad demons avatar
    En bra sak att börja med, både då man vill öka eller minska i vikt är att skriva upp allt man äter under ca en vecka. Ofta har man rätt lite koll på hur mkt/lite man egentligen äter. Det är inte sällan som personer har stora problem att gå upp i vikt (bygga på sig muskler), trots att de menar att de äter "hur mkt som helst". Oftast kommer det då fram att de äter som skolflickor. :-) Motsvarande gäller då man vill gå ner i vikt.

Kan till att börja med säga att du är aningen sent ute för att ha formen till sommaren (den har väl redan börjar i stort sett). "Deffning" ska ske långsamt, viktminskningen ska ligga mellan 0,5-1kg i veckan för att förhindra för stor muskelförlust. Gå inte ut för hårt i början.

Börja med att minska på de tomma kalorierna (godis, alkohol och liknande med mkt kalorier men lite/ingen värdefull näring) och byt ut snabba kolhydrater mot långsammare alternativ. Beroende på hur din kost ser ut nu, kan man komma ganska långt med bara detta - förutsatt att du även ökar kaloriförbrukningen under dieten. Krävs mer gäller det att äta mindre portioner. Se till att få i dig tillräckligt med protein; ca 1,5-1,8g/kg. Har för mig att en del kostförslag togs upp i andra defftråden här på forumet. Annars får du tjata vidare om tips.:)

Jarl Tiefensees avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1055
    Tack
    1
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Lionspride Visa inlägg
    Ge mig nåra exempel på bra saker att äta(till lunch och middag)och några dåliga exmpel okså så kanske jag lär mig lite.
    mattips

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Det bästa sättet för att få en fin/platt mage är att gå en rask promenad i ca 45 min varje dag. Drick kaffe innan, kaffe hjälper till lite med att sätta igång fettförbränningen.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

Marskalk Cronuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1357
    Tack
    11
    Tackad: 97 gånger i 62 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Adoxa Visa inlägg
    Det bästa sättet för att få en fin/platt mage är att gå en rask promenad i ca 45 min varje dag. Drick kaffe innan, kaffe hjälper till lite med att sätta igång fettförbränningen.
    Kan lika gärna svälja en koffeintablett om du är ute efter den minimala effekten koffein gör för din förbränning, plus att du slipper sörpla i dig några extra kalorier.
    "What we do in life echoes in eternity"

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Cronus Visa inlägg
    Kan lika gärna svälja en koffeintablett om du är ute efter den minimala effekten koffein gör för din förbränning, plus att du slipper sörpla i dig några extra kalorier.
    Är inte riktigt samma sak va, dricker kaffe för att det är gott också. Lite kalorier behöver kroppen också få i sig.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •