Resultat 1 till 10 av 10
    Bärsärk madam hrafns avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    224
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Kvinner slipper verneplikt

Forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen har kjempet for verneplikt for kvinner, men i regjeringens langtidsplan for forsvaret slipper kvinnene militærtjeneste.

Fredag legger regjeringen fram langtidsplanen for forsvaret. Der vil de ikke gå inn for kvinnelig verneplikt.

Les hele saken her

Hva mener dere om kvinner og verneplikt ?

Jeg har ikke noen helt faste meninger om saken da jeg i grunnen ikke har satt meg så mye inn i dette spørsmålet, men jeg syntes i allefall at kvinner skal oppfordres til militærtjeneste. Det er ikke meg i mot om kvinner hadde hatt verneplikt, men jeg er ikke for at hverken kvinner eller menn skal tvinges inn i tjeneste dersom dem virkelig ikke ønsker det. På den annen side må landet ha et forsvar, dermed bør vi alle oppfordres til militærtjeneste.
    As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities

Eiktyrne
    Oregistrerad Eiktyrnes avatar
    Jeg er for et valgfritt (både for kvinner og menn) og mer proffesjonelt militærsystem, da det blant annet vil øke kvaliteten på militæret vårt betraktelig.

Väpnare Yubers avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    73
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Marya Visa inlägg
    Hva mener dere om kvinner og verneplikt ?

Det kan du finne ut her.

Moderator fnuggets avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    811
    Tack
    54
    Tackad: 24 gånger i 14 inlägg
    syns det er helt greit å ikke ha verneplikt for kvinner.
    hadde jeg vært yngre, kunne jeg kanskje tenkt meg å gå inn frivillig...ut fra det at det sikkert er mye å lære...
    Men ikke nå.
    Har litt viktigere ting å gjøre fremover i livet.

Kvinner bruker langt mere tid på å føde barn og oppfostre dem enn menn bruker i militæret. Så syns det ville vært urettferdig om det ble verneplikt for begge.

Tommy H
    Oregistrerad Tommy Hs avatar
    Hensikten med foreslått verneplikt for kvinner, må simpelthen være et forsøk fra systemets side å slå enda en spiker inn i vårt folks kiste. Nordiske kvinner som er i perfekt alder for ekteskap og barn, sliter seg heller ut som soldater.

Blir de sendt i utenlandstjeneste og dør eller blir lemlestet, blir det enda en mulighet for politikerne til å stå og sørge i TV-ruta med krokodilletårer over den unge nordiske kvinnen som ble drept i jødenes krig i Langtvekkistan. En perfekt mulighet for politikerne til å drive mer system-propaganda. For hvilken annen logisk forklaring kan verneplikt for kvinner ha?

En nordisk kvinne er i dag, som alltid gjennom historien, selve legemliggjørelsen av vårt folks håp og styrke. Det er en morbid spøk at disse nå skal oppmuntres til utenlandstjeneste, slik at eventuell familie og barnefødsler må vike enda mer, og kanskje bortvelges totalt.

Bärsärk We Are Manys avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    177
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Tommy H
    Hensikten med foreslått verneplikt for kvinner, må simpelthen være et forsøk fra systemets side å slå enda en spiker inn i vårt folks kiste. Nordiske kvinner som er i perfekt alder for ekteskap og barn, sliter seg heller ut som soldater.
    Dessverre blir kvinner lett lurt i ung alder til å jakte etter en karriere eller bli yrkessoldater for å oppfylle feministenes krav om et kjønnsløst samfunn. Dette er nok et tegn på en døende sivilisasjon, som nekter å skille mellom mann og kvinne, eller svart og hvitt. All form for positiv selektivisme for samfunnets beste er stemplet som diskriminering. Alle samfunnsformer som kan bevise at hvite menn hører til på samfunnets nederste rangstige skal brutalt innføres.

Bärsärk madam hrafns avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    224
    Tack
    0
    Jeg mener kvinner selv skal få velge, det samme mener jeg for menn. Utenlandstjeneste stiller jeg meg kritisk til, men Norge trenger et sterkt forsvar dersom vi skulle bli angrepet. Om kvinnen ikke har familie (det kan være flere grunner til det, kanskje hun ikke kan få barn feks) - syntes jeg hun selv må få lov til å velge. Dessuten er det flere roller for kvinner i militæret, dem trenger ikke drive direkte krigføring.
    As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities

Väpnare Yubers avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    73
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av We Are Many Visa inlägg
    Dessverre blir kvinner lett lurt i ung alder til å jakte etter en karriere eller bli yrkessoldater for å oppfylle feministenes krav om et kjønnsløst samfunn. Dette er nok et tegn på en døende sivilisasjon, som nekter å skille mellom mann og kvinne, eller svart og hvitt.
    Jeg hevder, som sist gang det var en helt lik tråd, at det ligger litt mer i det, enn det du her hevder.
    Millitæret er ikke i dag, det samme som det var før i tiden. Det er ikke ett sted man bare drar for å lære seg krigføring, som så skal bruke i fjerne land (Afghanistan, Sudan), men ett sted der man kan få en god, gratis (til og med betalt) utdannelse, og i tillegg til denne utdannelsen, får man studie-poeng (på lik linje med folke-høkskole).
    Å hevde at det er ett tegn på en døende sivilisasjon mot-argumenterer jeg med å si at, kvinner spessielt, har behov får treningen de får der. Spessielt den fysiske treningen. Mosjon, styrke, nærkamp, de lærer å mestre utfordringer og å stole på seg selv.

Det er også slik at millitæret er 100% frivillig for kvinner. Det eneste som er obligatorisk er sesjon, der det bare er å si "detta gidder jeg ikke", om så måtte ønskes.
    For hva utenlands-tjeneste angår så er dette også 100% frivillig, både for menn og kvinner.

jeg begrunner hele mitt standpunkt med det faktum at kvinner nødvendigvis trenger, i dagens situasjon, å kunne forsvare seg selv fysisk. De har ikke noen rundt seg til å beskytte dem hele tiden, å til og med om de har det, så er det ikke sikkert mannen engang tørr å gjøre noe. Dette er den faktiske virkelighet, som ingen kan nekte for.

Landsförvisad Mektigeorns avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Dette fører til at jenter vil måtte vente ytterliggere et år før de kan føde barn.
    Krig er ikke noe for kvinner og barn.Eller jo..Kvinner kan krige med munnen,pennen(Tastaturet Etc.)Ikke med skarpt.

Väpnare Yubers avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    73
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Mektigeorn Visa inlägg
    Dette fører til at jenter vil måtte vente ytterliggere et år før de kan føde barn.
    Krig er ikke noe for kvinner og barn.Eller jo..Kvinner kan krige med munnen,pennen(Tastaturet Etc.)Ikke med skarpt.
    Det er nå en gang sånn at kvinner må finne seg noen å lage barn med, også. Kanskje millitæret er ett bra utgangspunkt å jakte på? Masse sunn norsk ungdom! (snart) Meg inkludert:p

Liknande ämnen

1. Amnesty: Våldtäktsmän slipper undan
    Av Hräsvälg i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 12:20
  2. Främlingar slipper åtal i Södertälje
    Av The Sentinel i forum Svenskfientlig brottslighet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 23:48
  3. Er gud slipper åtal?
    Av Lanz i forum Kristendom
    Svar: 6