Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21
    Svensk_Seger
    Oregistrerad Svensk_Segers avatar

"Tänkvärda citat"

Det finns ju något som heter "Tänkvärda citat" på vänster sida men det är en väldigt stor blandning av citat må jag säga..Vissa är tänkvärda och andra citat är svenskfientliga och är hämtade från bl.a Mona Sahlin. När man säger tänkvärda citat menar man att de är bra och genomtänkta, men det är ju knappast alla, läste den här nyss:

Med avseende på Sveriges storlek och ekonomiska förutsättningar, kan vi ta in runt 50 miljoner invandrare till, det skulle ge positiva ekonomiska effekter.

– Mauricio Rojas

Den och andra svenskfientliga citat kan man ju knappast kalla tänkvärda då detta är ren idioti. Tycker ni borde ändra till enbart "citat".

Papa doc
    Oregistrerad Papa docs avatar
    Så att en dåre vill ta hit 50 miljoner invandrare är inte något att tänka på?

Väpnare DerSchwedes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Hmmm... varför finns dessa med?
    citaten borde väl ändå vara nordiskt kopplade
    och sunda ?
    - "De män som grundade Judaismen leddes inte av onda, själviska motiv, utan drevs fram av demonisk kraft." -

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Det är väl fortfarande tänkvärt? "Tänk svensk, tänk". Tänkvärt innehåller väl ingen värdeladdning i sig, utan betyder väl snarast att det finns något att dra lärdom av det. "Känn din fiende" är en klyscha som inte går av för hackor.

Svensk_Seger
    Oregistrerad Svensk_Segers avatar
    Citat Ursprungligen postat av Asbjörn Visa inlägg
    Så att en dåre vill ta hit 50 miljoner invandrare är inte något att tänka på?
    tänka på? Jo, men det är inte det jag menar.. Säger man "Tänkvärt" så är det underförstått att det är något bra och genomtänkt uttalande. Vilket svenskfientliga citat inte är, inte enligt mig i alla fall.

Papa doc
    Citat Ursprungligen postat av Svensk_Seger Visa inlägg
    tänka på? Jo, men det är inte det jag menar.. Säger man "Tänkvärt" så är det underförstått att det är något bra och genomtänkt uttalande. Vilket svenskfientliga citat inte är, inte enligt mig i alla fall.
    Då får jag omformulera då.
    Att en dåre vill ha hit 50 miljoner invandrare är värt att tänka på.

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Asbjörn Visa inlägg
    Då får jag omformulera då.
    Att en dåre vill ha hit 50 miljoner invandrare är värt att tänka på.
    Att en dåre vill det, det vill jag helst inte tänka på :lol:
    - "De män som grundade Judaismen leddes inte av onda, själviska motiv, utan drevs fram av demonisk kraft." -

Papa doc
    Ifall vi inte tar åt oss och tänker på de mörka krafterna som hotar vårt folk, land och kultur så kan vi väl heller aldrig komma fram till en ordentlig lösning på problemet?

Dessutom är det bra att ha sådana här citat för nykomlingar som ännu inte har begripit vilket öde som väntar oss om ingenting görs.

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Personligen tycker jag att de "fientliga" citaten är betydligt mer givande (de flesta andra, i synnerhet de "nordiska", har jag redan sett innan). Jag vet så klart är etablissemanget inte utgörs av speciellt sympatiska individer - men flera av de citat jag sett här har jag inte sett innan (och vissa av dem är ju rent hårresande), och det är ju inget fel med att veta hur de resonerar.

Är väl en smaksak. Men men...

Sowilo
    Oregistrerad Sowilos avatar
    Jag tycker såväl de "nordiska" som de svenskfientliga citaten är något att tänka på. Så enligt mig behöver ingeting ändras heller. Jag delar samma argument som Bockas och Asbjörn i ämnet.

MTJ
    Oregistrerad MTJs avatar
    Främst bör vi framhäva positiva alternativ, men det är också bra med svenskfientliga citat som understryker kontrasten mellan våran och etablissemangets världsåskådning. Det pågår en kulturkamp och svenskfientliga kan i normala fall ofta skapa uppgivenhet och undergivenhet, men inte i en blågul atmosfär som nordisk.nu, här är triggar det mest vreden och kamplusten, känslor som sedan får extra bränsle genom de upplyftande citaten. Jag tycker balansen är ganska bra.

Capricorn
    Oregistrerad Capricorns avatar
    Tänkvärd/t = ngt. som är värt att begrunda, beaktansvärd/t

Så, ordboksdelen avklarad, och som alla här vet har Bonniers - som i Bonniers Svenska Ordbok -
    aldrig fel :-)

Som andra skrivit behöver alltså inte något tänkvärt vara något positivt i sig, och jag håller med om att vissa uttalanden är så hårresande svenskfientliga att även de bör betänkas :-( , tyvärr.

Jag funderade dock på om man skulle kunna ha någon slags "Hall of Shame" typ "Badhalla" (läses med engelsk betoning som i Bädhalla) där man samlar svenskfientliga uttalanden som gjorts och görs, de bra citaten kommer givetvis till Valhalla :-)

En slags citatskattkista att ösa ur vid behov.

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Capricorn Visa inlägg
    Tänkvärd/t = ngt. som är värt att begrunda, beaktansvärd/t

Så, ordboksdelen avklarad, och som alla här vet har Bonniers - som i Bonniers Svenska Ordbok -
    aldrig fel :-)

Som andra skrivit behöver alltså inte något tänkvärt vara något positivt i sig, och jag håller med om att vissa uttalanden är så hårresande svenskfientliga att även de bör betänkas :-( , tyvärr.

Jag funderade dock på om man skulle kunna ha någon slags "Hall of Shame" typ "Badhalla" (läses med engelsk betoning som i Bädhalla) där man samlar svenskfientliga uttalanden som gjorts och görs, de bra citaten kommer givetvis till Valhalla :-)

En slags citatskattkista att ösa ur vid behov.
    Det var nog det bästa jag hört idag =)
    jag vill se dom alternativen

Capricorn
    Oregistrerad Capricorns avatar
    Logiken säger att finns det ett Valhalla finns det ett Bädhalla :grin: Någonstans måste ju dessa citatterrorister hamna?

Förslaget är framlagt till Adminsarna.

MsTibbs
    Oregistrerad MsTibbss avatar
    Citat Ursprungligen postat av Svensk_Seger Visa inlägg
    Med avseende på Sveriges storlek och ekonomiska förutsättningar, kan vi ta in runt 50 miljoner invandrare till, det skulle ge positiva ekonomiska effekter.

– Mauricio Rojas
    såg Mauricio Rojas engång live... hade genom hela föreläsningen ett påklistrat flin på ansiktet "ni fattar ju ingenting"...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Förslag till "Mina inställningar"
    Av von Luckmann i forum Åsikter, kritik och idéer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 22:08
  2. Statistik och citat
    Av Svensk_Seger i forum Statistik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:25
  3. "Pedofiler fick chatta fritt"
    Av DerSchwede i forum Nyheter