Resultat 1 till 15 av 15
    Rekryt benvolios avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24
    Tack
    4
    Tackad: 71 gånger i 55 inlägg

Question Hur "överlever" dessa svenskar?

På alla de platser där det finns mest invandrare i Sverige, bor det också, som en del här ibland verkar glömma bort, en hel del svenskar. Större delen av dessa är inte nationella eller invandringskritiker på något sätt, många är rentav uttalade antirasister. Detta trots att de regelbundet får se invandrares brottslighet, bidragsfuskande, slutenhet, egoism, dåliga uppförande och iallmänhet bedrägliga beteende, på närmsta möjliga håll. Då är frågan: hur "överlever" dessa svenskar utan att ändra uppfattning egentligen?

Är de helt enkelt så hjärntvättade av media, skola och deras (förmodligen svenska) vänner som säger att det är fel att kritisera invandrare och "du ska fortsätta vara stark och inte bli en sån där rasist", etc? Går de runt hela dagarna och säger till sig själva "jag ska inte bli rasist pga det här, det är inget fel på invandrare, det är bra med invandring, det är fel att tycka något annat" om och om igen för att hålla stången?

Eller är de bara så vana vid att bli förolämpade, dåligt bemötta, och att se invandrare som gör diverse bedrägliga saker att de inte bryr sig överhuvudtaget? Ibland undrar jag verkligen vad som rör sig i sådana människor... masochister är rätta ordet.

Landsförvisad Neturei Kartas avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    -91
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Troligtvis så har de en positiv syn på invandringen, baserat på vad de upplever. Inte pågrund av någon hjärntvätt.

jmk
    Oregistrerad jmks avatar
    Problemet är nog att en del inte vill bli "stämplade". Andra skiter i vilket så länge de får se melodifestivalen på sin 42" lcdtv.

Vi har tyvärr en ganska lång tradition av att knyta näven i fickan. Som tur är verkar detta ändras nu.

Odalbonde HardAsRocks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    524
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Neturei Karta Visa inlägg
    Troligtvis så har de en positiv syn på invandringen, baserat på vad de upplever. Inte pågrund av någon hjärntvätt.
    Jag lever i ett invandrartätt område det ligger på ca 50/50 i förhållandet mellan Européer och Icke-Européer

Många här har snarare inte tagit ställning för eller emot och röstar troget på sossarna och de som är kritiska röstar förmodligen på SD.

Bismarck
    Oregistrerad Bismarcks avatar
    Hur vet du att de inte är kritiker? De kanske liksom de flesta, sitter med knuten näve i fickan. Eftersom de bor där de bor så väljer de att inte yttra sig ifrågan då de inte vill ha "Hassan och hans 40 bröder" på sig.

Skräckvarg
    Oregistrerad Skräckvargs avatar
    De som inte är kritiska är nog mer eller mindre som invandrarna själva. Det finns ett ganska passande uttryck, man blir som man umgås. Men det gäller nog främst ungdomar.

Riksjarl Legionärs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    5185
    Tack
    58
    Tackad: 168 gånger i 98 inlägg
    Många av dem tvingas (speciellt de yngre) att anamma invandrarnas kulturer och beteenden- de klär sig och pratar som invandrare och ser tidigt till att likt vilka undergivna individer som helst att söka upp starkare som kan beskydda dem. De söker kort och gott gemenskap med främlingarna för att de annars drabbas av att de inte tillhör dem. Under tiden som de beblandar sig måste de såklart även blunda för eller acceptera kriminaliteten eller andra svenskfientliga beteenden för att på så sätt undvika att själva drabbas.

Det finns till och med fall där svenskar tillsammans med invandrare misshandlat och rånat andra svenskar medans de tillsammans med invandrarna kallat dem för "svennar". Självförakt och en distansiering från sitt eget folk blir en överlevnadsstrategi för dessa krakar.

Svenska tjejer i invandrarområden skaffar givetvis invandrarpojkvänner som kan beskydda dem från resten av invandrarna. Killarna å andra sidan torde vara så långt ner i heirakin att de väljer svenska flickvänner som bor utanför områdena.

Det finns mig veterligen inga undersökningar gällande detta fenomen, men det är så jag upplever det från de kontakterna man ibland tvingas ha med sådana individer.

Riddare Nimums avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    319
    Tack
    0
    på ett ungefär legionär säger det är bara för dom svenskar i förorten anpassa sig till omgivningen är du liten så är det bäst att hålla sig undan men är du stor och stark så har du nog chans att bli en del av deras umgänge,

Marskalk sverige_töss avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    2742
    Blogginlägg
    2
    Tack
    3
    Tackad: 32 gånger i 13 inlägg
    Dom beter väl sig mer eller mindre som dom, och ser inget fel med det.
    stockholm@svenskarnasparti.se

Landsförvisad Blotsvens avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    372
    Tack
    0
    Många av de svenskar som bor i dessa områden känner att de inte har något annat val än att bo där. Man har inget jobb eller bostad och blir hänvisad till dessa områden helt enkelt. Så kan det i alla fall se ut i Stockholm. Jag vet personligen tre stycken som "vaknat upp" då de mer eller mindre blivit tvugna att bosätta sig i dessa områden.

Sedan kan man tycka att det är ren lathet och självdestruktion att inte försöka ta sig därifrån men det verkar mer som att de blir vana. Då är det som sagt värre med dessa som växer upp på dessa ställen som mer eller mindre anammar denna mulit-kultismitta. Samtidigt finns det fler svenskar än man anar i dessa områden, relativt nyinflyttade svenskar, som endast vistas utomhus på vägen till eller ifrån tunnelbanan.

Odalbonde HardAsRocks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    524
    Tack
    0
    Det många gärna glömmer är att för bara typ 10-15 år sen var många av dagens invandrarartäta områden befolkat av merparten svenskar som många av dem har bott där sen de byggdes på 60 och 70 talet under miljonprogrammet. Varför gör inte stora grupper som SD,ND eller t om NSF aktioner i dessa områden? Är det av feghet?
    Sen måste Bostadsfrågan lyftas fram i den nationella rörelsen. NRP har haft en kampanj om just detta, detta var dock på 60-70talet? Kanske vore detta något att plocka fram igen? Typ: Bygg Allmännytta för svensk ungdom! Eller Svenska bostäder åt Svenska folket! ni fattar nog vad jag menar. Som ung svensk är det oerhört svårt att få hyra bostad i dagens samhälle.

Glenn
    Oregistrerad Glenns avatar
    Är själv uppvuxen på ett invandrartätt ställe och umgicks med dom, även fast dom snattade var dag. Jag visste inget annat.
    Men så en dag vaknade jag slutade träffa dom.

I gängen där finns det inte många svenskar, om ens en enda. Och alla vuxna svenskar där är riktigt trötta (säger dom) på att polisen är i deras område varje dag, och det jämt är massa stök och så.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23991
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 801
    Tackad: 9 903 gånger i 6 092 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av benvolio Visa inlägg
    På alla de platser där det finns mest invandrare i Sverige, bor det också, som en del här ibland verkar glömma bort, en hel del svenskar. Större delen av dessa är inte nationella eller invandringskritiker på något sätt, många är rentav uttalade antirasister. Detta trots att de regelbundet får se invandrares brottslighet, bidragsfuskande, slutenhet, egoism, dåliga uppförande och iallmänhet bedrägliga beteende, på närmsta möjliga håll. Då är frågan: hur "överlever" dessa svenskar utan att ändra uppfattning egentligen?

Är de helt enkelt så hjärntvättade av media, skola och deras (förmodligen svenska) vänner som säger att det är fel att kritisera invandrare och "du ska fortsätta vara stark och inte bli en sån där rasist", etc? Går de runt hela dagarna och säger till sig själva "jag ska inte bli rasist pga det här, det är inget fel på invandrare, det är bra med invandring, det är fel att tycka något annat" om och om igen för att hålla stången?

Eller är de bara så vana vid att bli förolämpade, dåligt bemötta, och att se invandrare som gör diverse bedrägliga saker att de inte bryr sig överhuvudtaget? Ibland undrar jag verkligen vad som rör sig i sådana människor... masochister är rätta ordet.
    Tänkte just på detta när jag besökte en kompis som jobbar i Sollentuna. Malmvägen där är ett riktigt ghetto och det gjorde ont i själen att se en gammal svensk kvinna med rullator vandra omkring i invandrarbutikerna på bottenvåningen. Jag tror att de blivit så hjärntvättade av åratal av sosseindoktrinering att de inte märker vad som hänt, det ligger ett skimmer över deras ögon. Minns också när jag blev jagad med käpp på Guldheden av en pensionär när jag ifrågasatte sossarnas planer för Sverige. Innan Palme tog över var Sverige långt ifrån ett paradis, men Sverige var i alla fall Sverige och de äldra har haft det väldigt svårt att märka någon skillnad och gör en liten markering ex.vis hänger ut en svensk flagga på balkongen. Hur de överlever? Gör de det om inte nationella grupper ingriper?

Odalbonde Blod_och_Äras avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    9
    Tack
    0
    Jag bor i en invandrartät ort och ja, det finns svenskar i mitt område som inte är främlingsfientliga. Är det så svårt att förstå? Din bild av de invandrartäta områdena är ganska förvrängd. Det är itne så att direkt när du går utanför porten så står en neger och slår ner en svensk. Under de antal åren som jag har bott här har jag aldrig sett ett brott begås till skillnad från min förra bosättning, som var i ett praktiskt taget helsvenskt område. Så du kanske ska bosätta dig i en stadsdel med mycket invandrare innan du uttalar dig?

Denkan
    Oregistrerad Denkans avatar
    Jag bor också i en invandrartät ort och jag har sett många brott begås av invandrare. De flesta svenskarna i det här området är väldigt medvetna om alla problemen som invandrarna för med sig, men många vågar inte kalla sig själva för nationalister.
    Sen finns det ju också dem som vill vara "coola" som lär sig av blattarna och själva blir krimminella.

Liknande ämnen

1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 12:46
  2. "Elden" någon som lyssnar på dessa?
    Av Freedom458 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 22:14
  3. Maud Olofsson: "Svenskar byggde inte Sverige"
    Av Mazarin i forum Inrikespolitik
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 22:14
  4. "Svenskar är inte direkt några helgon de heller"