Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 32

Ämne: Bojkott

Landsförvisad Brisingamens avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    153
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Bojkott

Bojkott är ett populärt ord och används väldigt flitigt numera.Googlade på internet och såg att det finns en uppsjö av olika bojkotter som ex.att inte köpa israeliska varor pga deras:pang:sätt mot palestinier.Eller som dagsaktuella merinoullen från Australien som används av våra kära poliser.Bojkottar ni något och varför?

Riddare Orms avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    357
    Tack
    0
    Bojkottar McDonalds för deras dagliga svek mot mänskligheten. Deras matkultur förstör för så många som blir lata, feta och deprimerade. Dessutom förstör dom miljön och låter en massa djur lida för deras skull.

Köper inga dagstidningar av den uppenbara anledningen att jag inte vill stödja jude-media.
    Så länge en man eller kvinna fortfarande gör motstånd så finns det hopp

Informell
    Oregistrerad Informells avatar
    Jag bojkottar dagstidningarna. Nyheter kan man ändå läsa gratis på Internet eller via de många gratistidningarna. Jag vill inte köpa Bonniers och Hjörnes lögnblaskor.

Jag bojkottar även israeliska varor, och uppmanar alla att kolla noggrannt på varorna i affärerna vad de har för ursprungsland. Var särskilt vaksamma på var citrusfrukterna ni köper kommer ifrån, då israeliska sådana ofta säljs på ICA och Coop.

Schtekaren
    Oregistrerad Schtekarens avatar
    Tråd flyttad//Mod

Väpnare Blodstorms avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    139
    Tack
    0
    McDonald's och pizzerior. Kulturförstörare & hygiensika skäl därtill. Men jag kan äta på Max faktiskt, känns mer okej - och thaimat är jag svag för. Ser ingen anledning att bojkotta all restaurangmat från andra kulturer, men då ska de vara seriösa i hur de behandlar livsmedel etc.

Läsk och framförallt coca-cola dricker jag sedan inte heller, men det är för allt socker och skit.
    Tycker om att handla närproducerat och ekologiskt i den mån jag kan.

Men allt det här är mer sunda principer på något vis, än just ren och skär bojkott alla gånger. /S

Informell
    Oregistrerad Informells avatar
    Citat Ursprungligen postat av Blodstorm Visa inlägg
    McDonald's och pizzerior. Kulturförstörare & hygiensika själ därtill. Men jag kan äta på Max faktiskt, känns mer okej - och thaimat är jag svag för. Ser ingen anledning att bojkotta all restaurant-mat från andra kulturer, men då ska de vara seriösa i hur de bahndlar livsmedel etc.
    Fast vem minns inte Max äckliga affischkampanj för några år sedan med en negress iförd svensk folkdräkt och texten "100 procent svenskt"? Det var en uppenbar provokation mot oss riktiga svenskar, så jag är inte alltför positivt inställd till Max heller även om de tydligen har svenska ägare till skillnad från judiska McDonalds.

Mazarin
    Oregistrerad Mazarins avatar
    McDonalds har bara delvis judiska ägare. Tidigare ägdes svenska McDonalds av Mats Lederhausen men numera ägs företaget av internationella McDonalds där det förvisso finns judar bland ägarna men inte endast judar. Då är Burger King värre vad gäller judiskt ägande.
    Angående bojkott mot kvällspressen så tjänar de naturligtvis lika mycket pengar på att man besöker deras hemsidor. En bojkott mot dessa tidningar vore att inte besöka hemsidorna heller. Annars tjänar man bara själv en slant men tidningarna blir lika rika eftersom de har annonser på nätet också.

Jag totalbojkottar inte längre någonting. Jag undviker mycket. Jag handlar helst inte på McDonalds. Jag åt aldrig där innan Lederhausen sålde företaget nu kan jag göra det i undantagsfall men maten är äcklig så jag slipper gärna. Jag undviker att handla på invandrares restauranger men i en del städer finns det bara sådana och då har man inget val om man befinner sig i en sådan stad och måste äta. Jag bojkottar alltid israeliska varor, men om någon annan köpt exempelvis israelisk frukt och bjuder så äter jag artigt och skäller inte ut dem jag är gäst hos.

Merenwen
    Oregistrerad Merenwens avatar
    Citat Ursprungligen postat av Informell Visa inlägg
    Jag bojkottar dagstidningarna. Nyheter kan man ändå läsa gratis på Internet eller via de många gratistidningarna. Jag vill inte köpa Bonniers och Hjörnes lögnblaskor.
    Hmm, men när du besöker de stora tidningarnas hemsidor så blir du en del av deras statistik, vilket i sin tur gynnar dem när de skaffar sponsorer. Desto fler besökare och träffar de har på sina hemsidor, desto mer pengar kan de dra in på reklam.

Reklam är också det som drar in de stora summorna pengar i deras företag. De tryckta upplagorna som säljs för runt en tia, drar in en minimal vinst om ens någon. Så det känns som om du resonerar lite fel där, då det inte blir någon ordentlig bojkott om man handlar på ditt sätt.

E: Mazarin hann före, eftersom fönstret var uppe medan jag underhöll mig med annat under ett tag :rodna:

Riksjarl Tyrfings avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    5625
    Tack
    0
    Jag bojkottar alla affärer som jag vet ägs av muslimer. Så alla sk. "Turk Ica" går fetbort när Tyrfing ska handla.

Men det finns även andra saker som jag bojkottar, tex Torsk, möbler i regnskogsmatrial och gasolgrillad korv. Listan kan göras lång så jag tar bara med ett par saker. :p

Svenskar först!

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Det finns väl en del jag bojkottar:

Snabbmatskedjor, muslimska butiker, dagstidningar som kostar (Brukar läsa Metro och City i brist på annat på pendeltåget på mornarna om man åker någonstans) och jag bojkottar även kanal 4, telefonkataloger då de skövlar onödigt mycket skog, när de flesta som har tillgång till internet kan med en lätt sökning få reda på allt de behöver. :evilgrin:

Bärsärk Emperors avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    278
    Tack
    0
    Jag bojkottar min skolas ide om att alla ska skänka pengar till bolivia. Nej mina pengar ska inte in i farking bolivia.

edit : ja och sen ofc muslimsk ägda butiker. Undantag när jag ska ha tobak. Kan inte skaffa från någon svensk eftersom jag är 16.

sektpingla
    Oregistrerad sektpinglas avatar
    Försöker i den mån det går, när man handlar mat så är det inte så klurigt som man tror att kunna bojkotta de förrädiska länders varor.
    Hade en superduperlista som jag tyvärr har tappat, men återkommer när jag hittat den, för letas upp ska den :)

white_pride
    Oregistrerad white_prides avatar
    Det finns många saker jag försöker undnika i den mån det går, men ibland så är man bara svag o slarvig.

Reklam i brevlådan har satt upp lapp med nej tack till. Naturligtvis för naturens skull.
    Äter ej på McDonalds.
    Försöker handla mat som är producerad i Sverige, köper endast svenskt kött.
    Päls är total bojkott!
    Undviker att köpa dagstidningar och besöker bara deras hemsidor när det skrivs något om "den hemska nazismen" eller liknande. Som andra redan påpekat så tjänar de stora pengar även på hemsidorna.
    Försöker att välja svenska mat-ställen men på vissa ställen är det svårt.
    Säkert mycket mer som jag inte tänker på utan bara sersom en självklarhet.

Sektpingla: ser fram emot när du rotat fram listan ur gömmorna :)

Riddare Nimums avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    319
    Tack
    0
    ser ingen poäng med Bojkott om det inte gynnar mig,
    efter som jag köper mat och produkter beroende på priset för att inte behöva kosta mig så mycket , sedan säger folk vist 10kr mer eller mindre skadar inte jo vist skadar det dom 10kr kan bli mycket mer i en långsikt. men mc donalds är för dyrt för mat kan köpa varorna och göra det hemma i stället

Väpnare Retrievers avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    127
    Tack
    0

Bojkott

Efter att tag här på Nordisk har jag uptäckt att det saknas en tråd, en enligt mig viktig tråd. Det har jag efter att en tids läsande uptäckt är att två av de klädesmärken jag använder mest(ACNE och Ralph Lauren(POLO))är judeägda.
    Därför skulle jag vilja starta en tråd om märken/företag man bör bojkotta.

Kläder
    Ralph Lauren.Anledning: Judeägt
    ACNE. Anledning: Judeägt

Restaruranger/Mat:
    MCDonalds. Anledning: Serverar dålig/fet mat från djur som levt i undermåliga förhållanden.
    Kronfågel. Anledning: Säljer halalslaktat kött
    Coop. Anledning: Säljer halalslaktat kött
    Coca Cola Co. Säljer drycker fulla med socker och konstgjorda(hälsovådliga)ämnen samt brott mot mänskliga rättigheter.

Tjänster:

Övrigt:

OBS. Det är inte en tråd enbart riktat mot judiska företag, men skriv gärna en kort anledning varför nämnt företag bör bojkottas. Skriv gärna i tråden så fyller jag i listan allt eftersom.

/R

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. 168 dödade av Amerikansk bojkott
    Av karlsruhe i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 21:26
  2. Australiensk bojkott på OS-invigningen!
    Av nakenfisen i forum Miljöfrågor och djurrätt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 18:03
  3. Bojkott
    Av Retriever i forum Privatekonomi
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 10:15
  4. Bojkott
    Av Retriever i forum Strategi och utveckling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 10:15
  5. Bojkott