Har en polare som är väldigt påläst om sk "kamphundar" och är moderator på ett forum där sådana hundar diskuteras eller säkert andra hundar med. Pratade med honom häromdagen om att vi skulle skaffa en till hund och jag vill ha en större hund som våran Boxer kan busa med utan att han är för stor och gör illa den andra hunden. Damen min ska bestämt ha en Fransk Bulldog och nu är det bestämt att det blir en sådan.
Dock dit jag ville komma var att han nämnde en sjukt stor hund som avlats fram för kamp i Pakistan. Rasen heter Bully Kutta och han tipsade mig om att om jag ville ha en stor hund så köp en sådan med ett efterföljande skratt. Han hoppades att dessa hundar aldrig skulle hitta till Europa men att det hade importerats en till England, naturligtvis av en Paki.
Är det någon mer jätte ras som finns som man missat. Bully Kuttan ska visst som vuxen få en vikt på ca 100 kg.Jag vill inte ha någon sådan hund och gillar inte hundkamp så att ingen får för sig nått.
http://www.mbkdogs.com/bullykutta2.htm

Svara med citat

Fick nya tidningen Hundsport igår och där var det ras reportage om Napoliansk mastiff och en ras jag aldrig hade sett och hört talas om som hette Cane Corso.

Bokmärken