Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 36

Ämne: Stora hundar

Väpnare otlass avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    123
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Stora hundar

Har en polare som är väldigt påläst om sk "kamphundar" och är moderator på ett forum där sådana hundar diskuteras eller säkert andra hundar med. Pratade med honom häromdagen om att vi skulle skaffa en till hund och jag vill ha en större hund som våran Boxer kan busa med utan att han är för stor och gör illa den andra hunden. Damen min ska bestämt ha en Fransk Bulldog och nu är det bestämt att det blir en sådan.
    Dock dit jag ville komma var att han nämnde en sjukt stor hund som avlats fram för kamp i Pakistan. Rasen heter Bully Kutta och han tipsade mig om att om jag ville ha en stor hund så köp en sådan med ett efterföljande skratt. Han hoppades att dessa hundar aldrig skulle hitta till Europa men att det hade importerats en till England, naturligtvis av en Paki.
    Är det någon mer jätte ras som finns som man missat. Bully Kuttan ska visst som vuxen få en vikt på ca 100 kg.Jag vill inte ha någon sådan hund och gillar inte hundkamp så att ingen får för sig nått.
    http://www.mbkdogs.com/bullykutta2.htm

white_pride
    Oregistrerad white_prides avatar
    Vet inte riktigt hur stor hund du menar. Men Dogo Argntino är ju ganska stora o kraftiga och Napolitansk Mastiff är ju en favorit för mig, underbar!

Lisa0046
    Oregistrerad Lisa0046s avatar
    Finns en Italiensk hundras som heter Cane Corso också, de är fina.

Vilja
    Oregistrerad Viljas avatar
    Varför dregglar den så mycket? Är det för att den just ätit ett smaskigt barn? :innocent: :evilgrin:

Väpnare otlass avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    123
    Tack
    0
    Ja eller så har han precis mumsat i sig en Pakistanier. Om du följer länken som jag skrev in så ser du samma hund när ägaren busar med den. Det är nog att hunden eller vad man ska kalla det blivit lite varm och flåsar lite. Min Boxer blir lika.

kriken
    Oregistrerad krikens avatar
    Tycker att Engelska mastiffer är finna. Vi har en på 102 kg som lufsar runt här hemma. Men nakdelen med den hunden är allt dregel:p

o_k_e
    Oregistrerad o_k_es avatar
    Irländsk Varghund har jag haft när jag va lite kunde rida på den :D

Odalbonde DIFSVEAs avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    0
    Tack
    0
    Köp dig en båtsman :)
    We must secure the existence of our race and a future for white children

Bärsärk Josefines avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    154
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av DIFSVEA Visa inlägg
    Köp dig en båtsman :)
    Åååh dom är så fina.. Jag vill ha en "Båtsman" St Bernard, tror jag dom heter, men jag gör som dej DIFSVEA säger Båtsman=)

Bärsärk _mia_s avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    230
    Tack
    0
    Leonberger är ju oxå stora gosiga nallebjörnar/hundar som är super trevliga!

Väpnare otlass avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    123
    Tack
    0

Cane Corso

Fick nya tidningen Hundsport igår och där var det ras reportage om Napoliansk mastiff och en ras jag aldrig hade sett och hört talas om som hette Cane Corso.
    Mycket fin och muskulös hund som passar in under denna kategori tycker jag.
    En bra sida för er som vill lära er lite mer om olika sk. molosser kan surfa in på http://www.moloss.com/001/ptxt/breed.html där hittar man allt från Bulldog till Mastiff till Bully Kutta. Många hundar man aldrig har sett tidigare. Svenska Cane Corso klubben hittar ni på http://racc.nu/

Carl_F
    Oregistrerad Carl_Fs avatar
    Är det inte i de flesta fall med dessa hundar någon form av substitut för "kukförlängare" ?
    det är ju lixom ett specielt klienti som skaffar dom kan knappast tänka mig de tycker de är så mycket "sötare","trognare" mer lättuppfostrade mm att det är därför man skaffar dom.

Väpnare otlass avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    123
    Tack
    0
    Ja det kanske det är, tycker det är maffigt med stora hundar. Har själv en Boxer och den är inte speciellt stor och tar inte så mycket plats. Väger väl strax över 30 kg. Skulle man ha en hund som är större än honom så får man nog både byta bil och det har jag ingen lust med. Nöjer mig med en medelhund som är glad och busig jämt. Ha en hund på 90 kg som beter sig som honom skulle inte vara nå vidare:grin:

Riddare rocknrolls avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    1282
    Tack
    0
    hehe min schäfer väger 42kg muskler o han kan bete sej som en valp ibland o busa omkring o då räcker 42kg nog o väl :P

Riksmarskalk Odens_dotters avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3315
    Tack
    62
    Tackad: 49 gånger i 13 inlägg
    Det finns en ras som heter Dogo Canario. Vad jag vet finns det inte någon kennel i Sverige, men väl i Norge. De brukar ha annonser ute emellanåt. De är inte lika stora som den där bamsen på bilden utan något mindre. Måste erkänna jag är lite sugen på att träffa en sådan hund för att se om det är nåt för mig. Älskar själv stora hundar och har haft dobermann samt en väldigt stor blandras tidigare.. men det kan va lite jobbigt att brotta ner en sån där däruppe på bilden på 100 pannor.

Bild på Dogo Canario (de finns i många olika färger)

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. Stora tråden för filmer med gulliga hundar
    Av Johan Björnsson i forum Husdjur
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 01:23
  2. Hundar?
    Av Smurfan i forum Husdjur
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 19:26
  3. Vad gör ni med era hundar?
    Av Asynja i forum Husdjur