Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22
    Wiseguy
    Oregistrerad Wiseguys avatar

Exclamation VIKTIGT! Byt lösenord!!!

Byt era lösenord på nordisk och mailkonton! Om ni redan inte gjort detta. Flera hundratusen lösenord från bla bilddagboken, efterfesten osv ligger ute i en stor fil. Även om ni inte haft konton på dessa sidor bör ni byta lösenord.

Jag hittade flera av mina vänners lösenord i filen. Personer som varken haft efterfesten eller bilddagboken.

Tänk på att aldrig ha samma lösenord överallt. Ha skillda lösenord för nordisk och mailen som ni bara har där.

Jarl Crazy Chess Champion Anders_af_Odens avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    4250
    Tack
    9
    Tackad: 8 gånger i 4 inlägg
    Kom ihåg att lösenordet bör vara minst åtta tecken långt, det bör kombinera siffror och bokstäver och det bör inte innehålla vanliga ord. Här är tre tips som hjälper dig att skapa ett säkert lösenord:

* Välj ett ord eller en förkortning och infoga siffror mellan några av bokstäverna.

* Inkludera skiljetecken.

* Använd både versaler och gemener.
    Jarl i FMI

Väpnare Egons avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    70
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Vart fick du tag i den filen?

Tristan
    Oregistrerad Tristans avatar
    Har inte den filen varit på vift nu ett bra tag? Iaf ett par veckor?

Iaf, ett bra tips Wiseguy du gav där, alltid bra med att byta lösenord. Kan aldrig bli för säkert :-) heh

Wiseguy
    Citat Ursprungligen postat av Tristan Visa inlägg
    Har inte den filen varit på vift nu ett bra tag? Iaf ett par veckor?

Iaf, ett bra tips Wiseguy du gav där, alltid bra med att byta lösenord. Kan aldrig bli för säkert :-) heh
    Bilddagbokens lösenord har varit på vift ett tag, men i den här filen är det lösenord från bra mycket fler ställen.

Riddare Jörmungands avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    347
    Tack
    0
    bytte mina lösenord igår då en kompis berättade detta. men mappen är från may 07 så om man har bytit lösenord sen dess så behövs det inte göras igen så den är rätt så gammal ja. eller det är nog bästa att byta allting ändå...
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Wiseguy
    Citat Ursprungligen postat av swepIke Visa inlägg
    bytte mina lösenord igår då en kompis berättade detta. men mappen är från may 07 så om man har bytit lösenord sen dess så behövs det inte göras igen så den är rätt så gammal ja. eller det är nog bästa att byta allting ändå...
    Bildagbokens databas var från maj påstår dom, men i den här filen ligger det lösenord från flera olika sidor.

Det är alltid bra att byta lösenorden ändå. Ta det säkra före det osäkra.

Rekryt tattoosandbeers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    37
    Tack
    0
    Det sprids en jävla massa pass till stora sidor, finns mycket på tex vissa stora svenska forum( ingen nämd ingen glömd)

Bilddagbokens pass har varit update hela tiden ifrån maj, Sedan efterfesten som har varit helt färska, finns även aftonbladet plus pass på vift.

GabbZ
    Oregistrerad GabbZs avatar
    Meh. Vad jobbigt :P Kan inte alla lägga ner det där med att "ta över" andras konton ? =/ men okej.. :/

emden
    Oregistrerad emdens avatar
    Haha... misstänker att nån lustigkurre fått tag i mitt lösen... o ändrat min avatar. Ska kolla med admin först bara om det inte är nån av dom som är skojjiga.

Tur att inget annat ändrades iaf...

Marskalk von Luckmanns avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1303
    Tack
    0
    Nu är ju risken otroligt låg att någon har stulit mitt lösenord, men jag har gjort något unikt. Jag har skaffat mig ett nytt lösenord på Nordisk, som är på över 8 symboler, med både bokstäver och nuffror. Imponerande. ;)
    "And finally it has been forgotten that the condition which must precede every act is the will and the courage to speak the truth - and that we do not see today either in the Right or in the Left." - Adolf Hitler, 1921.

Partment
    Oregistrerad Partments avatar
    Citat Ursprungligen postat av Anders_af_Oden Visa inlägg
    Kom ihåg att lösenordet bör vara minst åtta tecken långt, det bör kombinera siffror och bokstäver och det bör inte innehålla vanliga ord. Här är tre tips som hjälper dig att skapa ett säkert lösenord:

* Välj ett ord eller en förkortning och infoga siffror mellan några av bokstäverna.

* Inkludera skiljetecken.

* Använd både versaler och gemener.

Det är sant de du skriver, men i detta fallet hade de ju inte haft någon betydelse överhuvudtaget hur svårt lösenord du har, man hittar folks lösenord genom bara att söka på deras hotmail adress, svåra som lätta:)

http://www.fragbite.com/?newsID=13791

Där har ni fler communityn som blivit hackade som också ligger uppe i listan.

Marskalk Alsings avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2195
    Tack
    1
    Konton på nordisk och övbriga communitys i all ära men annars finns det ett enkelt sätt att slippa problem. SKRIV INGEN INFO PÅ NÄTET SOM DU INTE VILL SKA KOMMA UT!!!!
    Snart far igen, måtte gudarna le åt min nästkommande och hennes mor...

"I kolonner vi marschera, mot det slutliga målet.
    Med en övertygelse, starkt som svenska stålet.
    Att befria vårat folk från detta högförräderi,
    som svensken bara accepterat, och tvingats leva i."

"Never get between a fat man and his food" - Alltså, ge fan i mitt käk annars jävlar...

"För mycket av olika saker är aldrig bra, men för mycket av en bra whisky, är långt ifrån tillräckligt...." Mark Twain

Bärsärk Razorwaves avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    191
    Tack
    91
    Tackad: 47 gånger i 24 inlägg
    Tack for infon, skall ta tillfället i akt och byta lite lösenord.
    Allt som kan användas mot oss, kommer att användas mot oss.

Marskalk von Luckmanns avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1303
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Alsing Visa inlägg
    Konton på nordisk och övbriga communitys i all ära men annars finns det ett enkelt sätt att slippa problem. SKRIV INGEN INFO PÅ NÄTET SOM DU INTE VILL SKA KOMMA UT!!!!
    Nja, om det är lösenord osv. du menar så är det smått omöjligt att försvara sig mot "bruteforce" och seriösa hackers; ditt lösen eller login måste inte ligga "öppet" öht.

Och i information om din person i allmänhet: Lev ditt liv så att all information om dig endast kan vara till godo. Lev det som att du inte har något att dölja och ingen skall kunna kasta dom.
    "And finally it has been forgotten that the condition which must precede every act is the will and the courage to speak the truth - and that we do not see today either in the Right or in the Left." - Adolf Hitler, 1921.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Motstand.nu viktigt klargörande.
    Av joel i forum Strategi och utveckling
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 02:45
  2. Byt dina lösenord
    Av Nordisk.nu i forum Nordisk.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 23:44
  3. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 17:34