http://se.altermedia.info/2008/01/09...vart-ursprung/
Den svenska nationella rörelsen saknar identitet, skriver "Engelbrekt Svensson", och menar att vi finner denna i vårt ursprung.
"Idag finns en beundran av kungar och aristokrater inom den nationella rörelsen. Aristokratin kan ha sitt berättigande om den verkligen utgör ett genuint ledarskap och fungerar som folkets huvud. Men i de flesta fall är aristokraterna bara parasiter och därmed potentiella förrädare. En verkligt framgångsrik ledare måste höra hemma i det folk han leder. På samma gång måste han vara överlägsen sina jämlikar, det som på latin kallas primus inter pares, den främste bland likar.
Det finns också ett svärmeri för kastväsendet. Jag finner det högst anmärkningsvärt att nationellt sinnade svenskar kan se kastsamhället som ett ideal och självändamål. De som förespråkar detta verkar inte ha förstått att kastväsendet i sig är ett misslyckande, en panikåtgärd. När arierna hade erövrat Indien införde de kaster i ett desperat försök att förhindra rasblandning. Hur det gick kan vi se i dagens Indien.
Vi måste helt enkelt hämta både våra ideal och våra ledare från oss själva, de germanska småbönderna och deras nutida ättlingar, det arbetande folket. Det är en tvingande nödvändighet om vi ska ha minsta chans att segra."
Och om vikingatågen som religionskrig och försvarskrig mot den kristna kyrkan:
"Vad de kristna kallar mission kallar jag imperialism. Och jag är säker på att det var så de hedniska småbönderna i Norden också såg det. Och att det är den egentliga anledningen till vikingatågen."

Svara med citat
Bokmärken