Gröna linjen mot farsta tycker jag är schysstast om man nu envisas med att bo i stockholm. Upplands väsby kryllar av invandrare, så är prio ett att slippa dem så ska du inte bo där.
Gröna linjen mot farsta tycker jag är schysstast om man nu envisas med att bo i stockholm. Upplands väsby kryllar av invandrare, så är prio ett att slippa dem så ska du inte bo där.
All the animals come out at night - whores, skunk pussies, buggers, queens, fairies, dopers, junkies, sick, venal. Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets
kungsängen tycker jag är ett mysigt ställe att bo på mycket natur och inte så jävla mycket **********ar
Jag har varit i Upplands Väsby själv två gånger, som Mikael nämner så finns det en hel del invandrare där, men jag tror inte det är så mycket mer främlingar där än i många andra förorter till Stockholm egentligen.
Vad jag minns så delade pendeltågsspåret upp Upplands Väsby i två olika läger, där den ena sidan av spåret var ganska trevligt faktiskt och utgjordes av en absolut majoritet svenskar. Vad gäller den andra sidan av spåret så minns jag det dessvärre som ett invandrargetto rakt igenom med en hel del invandrargäng som strök omkring.
Jarl i FMI
Själv bor jag på gröna linjen vid enskededalen. Här är det verkligen uppdelat; går du vänster vid tunnelbanan hittar du mestadels invandrare. Går du höger hittar du endast svenskar! Tur att jag bor mot höger =)
Jag är som sagt inte så värst insatt i det där med hyror på olika ställen, men tycker att hyran bör vara lägre ju längre bort man kommer. Men hade jag haft ekonomi så hade jag gärna betalat så mycket för ett fint område!
Nja, det gör jag egentligen inte. Kommunen får lov att gå in och hjälpa oss. Skatteåterbäring ;)
Är du villig att pröjsa 5000:- för en etta eller 8000:- för en tvåa så är kanske Hammarby Bögstad (eller sjöstad om man vill!) något att satsa på. Tydligen är det kort kötid där, om ens någon alls pga priserna. En kamrat fick lägenhet där omgående när han flyttade ner för nått år sedan.
Förmodligen få invandrare med tanke på priserna, men tydligen bor det fruktansvärt mycket homofiler där.
All the animals come out at night - whores, skunk pussies, buggers, queens, fairies, dopers, junkies, sick, venal. Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets
Men står du i stockholms läns bostadskö då? Vill man bo någorlunda svenskt med tunnelbana får man köa fem-sex år. Kan man tänka sig att bo lite mindre svenskt och lite längre ut kan man få nåt éfter ett och ett halvt - två år.
De hyresvärdar som äger hus i kranskommunerna, lite längre ut, typ Nynäshamn och Norrtälje, har egna bostadsköer som är betydligt kortare. Det som däremot alltid gäller oavsett vart du köar är att ju snabbare du vill ha lägenheten desto mer måste du vara beredd att betala. En hyresetta eller hyrestvåa är bra mycket mer attraktivt än en hyresfyra, en sådan kan man få ganska lätt, men då kostar det ju också.
Däremot är det inte dyrare att hyra, per kvadratmeter, i innerstan än i någon förort. Jag vet inte om borgarbrackorna fått igenom detta med marknadshyror än, men så vitt jag vet gäller det fortfarande att det bara är läget (alltså med eller utan utsikt, en eller fem trappor upp osv) samt standarden på lägenheten som kan sätta priset, annars är en kvadratmeter en kvadratmeter oavsett vart i sthlm den ligger. Exempelvis hyrde en kompis en tvåa på Södermalm för mindre pengar än vad en fin, nyrenoverad tvåa i Tyresö som jag såg kostade.
Lycka till iaf, bostadsmarknaden i stockholm är en djungel där enda regeln är äta eller ätas, typ, så jag hoppas det går bra för dig :).
Odins daughter; Skaffa en 3:a så hyr jag gärna ett rum av dig. Bor inneboende idag men byter gärna asap!
Odins_Daughter
ville ha bra förslag på ställen där deras fam kan bo där det inte finns så mycket främlingar,så ge henne bra förslag och håll er till ämnet tack
Eftersom alla vet att södra förorten is the shiit, så skulle jag rekommendera dig att bosätta dig där.:yes:
Precis som Urkraft säger så är Huddinge bra på många ställen, det byggs även en del nytt där för tillfället. Annars så har du röda linjen med Hägerstensåsen, Västertorp och Fruängen, där du säkert kan hitta något med inte allt för mycket främlingar tätt inpå. Annars är Älvsjö något jag skulle kunna rekommendera.
"För har man fötts bland snö och granar vill man aldrig vara snäll, du bor söderut så dö under Sundsvall börjar Israel"
den som gav mig detta med minuspoängen sänd ett pm
så kan vi ta det där. Det är ju exakt vad folk gör, ger förslag, eller???
samtalen här springer lätt lite åt sidan i bland
har själv snackat med henne så jag vet vad vad hon menar
Bokmärken