+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 32

Ämne: Allsvensk fotbollsspelare gripen för våldtäkt!

Stefan Oregistrerad

Allsvensk fotbollsspelare gripen för våldtäkt!

En Allsvensk fotbollsspelare, en mörkhyad, har gripits misstänkt för våldtäkt på en 18-årig flicka i Gävle i fredags. Flickan låg och sov på en soffa när spelaren våldtog henne. Den misstänkte sägs vara Yannick Bapupa.

Fotbollsstjärnan ska förhöras

Flickans vänner: "Vi hörde bara hennes skrik"

Klubbens tränare förkrossad ”Nej, nej – det får inte vara sant”.

Den allsvenske spelaren som misstänks för våldtäkt på en 18-årig flicka ska förhöras klockan 14.00.

Det uppger fotbollsstjärnans advokat för Aftonbladet.

Det var i fredags som händelsen inträffade. Under en efterfest ska fotbollsspelaren ha våldtagit en 18-årig flicka som låg och sov på en soffa.

Jouråklagaren beslutade på lördagen att anhålla fotbollsstjärnan i sin frånvaro. Vid 18-tiden i går kväll greps fotbollsstjärnan av polisen, misstänkt för våldtäkt.

Spelarens advokat vill inte kommentera fallet men bekräftar för Aftonbladet att fotbollsstjärnan ska förhöras klockan 14.00 på söndagen.

Den misstänkte fotbollsstjärnan förnekar brott.
    http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6126294.ab

Vad får välavlönade fotbollsproffs som Yannick Bapupa att så ofta begå brott, särskilt ofta mot kvinnor?

Varför är det väldigt vanligt att gärningsmännen är svarta? Såsom Ijeh, Elanga osv osv. Även Brima Koroma som våldtog en 13-årig flicka. (http://www.info14.com/2005-02-20-bri...ig_flicka.html)

Vad tycker du om det här fallet?

Vet du något särskilt om händelsen?

Stefan Oregistrerad

https://www.flashback.info/showthrea...053813&page=21

Bapupa:

http://www.youtube.com/watch?v=qvyjBNsNct4

Två andra Geflespelare ska ha funnits närvarande samtidigt som våldtäkten ska ha begåtts av Yannick Bapupa.

Tränaren har haft samtal med dessa två och tränarens kommentar efter detta är:

"Jag hoppas att kvinnan som har råkat ut för det här klarar sig undan så lindrigt som möjligt. Något annat perspektiv har jag inte."

Reg.datum
    2007 Jun
    Tackad: 4 gånger i 3 inlägg

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 436 gånger i 296 inlägg
    Utmärkelser: 2
    2:a pris i tacktävlingen  

Stödmedlem 1000 kr
    Kan det vara Yannick Bapupa som är ute och härjar igen - eller har han flyttat till Kalmar?

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_246385.svd

På Gefle IF:s hemsida kan man dessutom läsa att man har haft två tanzanier på provspelning. Hur vore det om allsvenskan slutade importera afrikaner och satsade på svenska spelare?

http://www.gefleiffotboll.se/news.ph...l&school_id=13

Stefan Oregistrerad
    Här kan ni läsa om vad folk tycker om Kalmars lyckade värvning som nu förhoppningsvis åker in i fängelse:

http://www.svenskafans.com/fotboll/kff/forum.asp

Adoremus: Ja, visst är det han. Han har bytt klubb till Kalmar, men han kan bo kvar i Gävle än så länge, festen var åtminstone där. Bapupa är även tidigare dömd för kvinnomisshandel.

Redigering: Bapupa hade kontrakt med Gefle november ut. Därav är han kvar i Gävle och tränar med Gefle.

Reg.datum
    2008 Feb
    Tackad: 11 gånger i 6 inlägg
    Inte direkt så att man blir förvånad. Hans klubb kommer väl ställa sig bakom honom och ta tillbaka honom efter hans ev "straff".
    Så fort en snyltare är bra på någon sport så samlas svenskarna för att hylla honom. En våldtäkt mer eller mindre spelar väl ingen roll så länge man är bra på att sparka på en jä... läderboll!
    Som en gammal major sa: Jag är fostrad på gamla kungens tid när fel var fel och rätt var rätt, och det som var fel det var dåligt och det som är dåligt tar man bort.

Reg.datum
    2007 Apr

Stödmedlem 1000 kr
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Visa inlägg
    Här kan ni läsa om vad folk tycker om Kalmars lyckade värvning som nu förhoppningsvis åker in i fängelse:

http://www.svenskafans.com/fotboll/kff/forum.asp

Adoremus: Ja, visst är det han. Han har bytt klubb till Kalmar, men han kan bo kvar i Gävle än så länge, festen var åtminstone där. Bapupa är även tidigare dömd för kvinnomisshandel.

Redigering: Bapupa hade kontrakt med Gefle november ut. Därav är han kvar i Gävle och tränar med Gefle.
    Med sitt register passar han utmärkt i en utpräglad sosse och "antirasist"-klubb som KFF. Det verkar på allvar som om dessa svarta "idrottsmän" kan undslippa straff genom att hänvisa till att de blivit "rasistiskt behandlade"? Och klubbarna skyddar dem, eftersom de tydligen värdesätter deras fotbollskunnande högre än det faktum att de inte kan hantera sitt sociala liv.

Stefan Oregistrerad
    Kvinnomisshandlaren och den misstänkte våldtäktsmannen har även tagit hit sin dotter som varit kvar i Kongo. Tacken vi i Sverige får är en kriminell persons vistelse i vårat land som begår våldsbrott och sexbrott.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1180367

Familjen Bapupa är äntligen komplett. Efter år av byråkratiskt trassel fick fotbollsstjärnan Yannick Bapupas nu 7-åriga dotter komma till sina föräldrar och syskon i Sverige.
    En lättnad strålar ut från Yannick Bapupas ögon. Någonting mycket mer glädjande än en vunnen match i Gefles matchtröja har hänt. För knappt två veckor sedan anlände hans äldsta dotter Ruth till Bromma flygplats efter en lång, lång resa från Kongo-Kinshasa. Innan hon landat och kommit ut i vänthallen var nervositeten stor hos den väntande familjen.

Yannick Bapupa hade bara träffat Ruth någon gång per år, ända sen hon var liten bebis. Det var bara när han hade möjlighet att komma ner på semester, eller i samband med någon fotbollslandskamp. Hans fru Bida hade inte sett sin dotter på tre år.

Allting berodde på ett byråkratiskt missförstånd

– När jag kom till Sverige förstod jag inte språket och kunde inte reglerna. Jag sökte visum för min fru och trodde att det skulle gälla hela familjen.

Misstaget gjorde att bara Bida fick lov att komma till Sverige. Ruth blev kvar och togs omhand av sin mormor. Under åren som följde arbetade Yannick Bapupa hårt för att även Ruth skulle få komma, men de byråkratiska kvarnarna malde långsamt. Under tiden höll han kontakt med släktingarna och skickade pengar för sin dotters räkning.

------

Under tisdagseftermiddagen myser den kompletta familjen hemma i Gävle. Ruth nickar blygt när hon får frågor om hon trivs i Gävle. Hon har ännu inte hunnit skaffa sig vänner, men lillasyster Irene är i full färd med att lära henne svenska.

– Ruth kan säga "ska vi leka", berättar Yannick Bapupa och skrattar.
    Stackars fru att ha en sådan man som misshandlar och våldtar och stackars döttrar att ha en sådan fader!

Reg.datum
    2008 Sep
    Tackad: 8 gånger i 2 inlägg
    Det är Yannick Bapupa eller Andreas Dahlen
    "Det finns inget Svenskt kaffe, kaffe kommer inte från Sverige."
    Det finns inga Svenska araber, araber kommer inte från Sverige

Stefan Oregistrerad
    Kommentar i aftonblaskan:

SPELAREN: ”DET ÄR INTE JAG, JAG GJORDE INGENTING”

Misstänkte stjärnan till Sportbladet: ”Jag är inte en sådan person”

Fotbollsstjärnan förnekar brott.

Här är hans egna ord om festnatten som kan kasta honom i fängelse och kosta honom karriären:

– Det är inte jag. Jag gjorde ingenting.

Han är inte fyllda 30 men redan en av allsvenskans mest rutinerade spelare med över hundra matcher i bagaget.

Nu sitter familjefadern anhållen och misstänks för våldtäkt på en 18-årig flicka.

– Jag vet inte vad du pratar om. Jag förstår inte varför någon hittar på detta, säger han.

Bara några timmar innan han greps i går kväll fick Sportbladet tag i fotbollsstjärnan på telefon.

Han var då tillsammans med några kompisar och visste inte att det fanns en polisanmälan mot honom.

”Jag var inte full”
    Men för Sportbladet berättade han hur han varit ute och festat med några kompisar i fredags.

– När jag kom från krogen träffade jag en annan kompis som spelar i samma lag och några till. Sedan gick vi hem till mig och spelade Playstation. Jag drack inte så mycket, kanske ett glas vin. Men jag var inte full, säger han.

När sällskapet ville gå på en annan efterfest tvekade han:

– Jag ville inte, men jag följde dem dit.

Hans egen version är att han var ute ur lägenheten inom två-tre minuter:

– Jag gick in och pratade lite grann. Det var tre tjejer där, men jag gick hem.

Där går historierna isär. Enligt flickans kompisar ska han ha gått raka vägen in i lägenheten och lagt sig intill 18-åringen i soffan – under hennes täcke.

Där ska han ha genomfört en våldtäkt. Något fotbollsstjärnan förnekar:

– Jag skulle aldrig göra en så dum sak. Jag är inte en sådan person. Ni kan komma hit och ta prov på min sperma om det skulle bevisa att jag är oskyldig.

– Jag vet inte ens vem som kan ha gjort en anmälan.
    Trots att två andra spelare ska ha varit med och som jag kan förstå styrker att händelsen ägt rum att döma av tränarens reaktion om att han hoppas kvinnan ska klara sig bra.

"Jag hoppas att kvinnan som har råkat ut för det här klarar sig undan så lindrigt som möjligt. Något annat perspektiv har jag inte."

"– Det är en väldigt svår situation. I lägenheten fanns också två andra spelare som tillhör föreningen och de mår riktigt dåligt."

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Hur många gånger har man inte läst om ännu en "elitidrottsman" eller "folkkär artist" som begått ett allvarligt våldsbrott. Varje gång tänker man: Inte en *** nu igen, i vetskapen om motsatsen, och hur ofta får man inte rätt.
    Hör av dig

Hartlepool Oregistrerad
    Den inträffade händelsen är, tråkigt nog, inget som överraskar mig. Bapupa har en lång historia bakom sig som hustru- och kvinnomisshandlare. Det är ofattbart att Gefle inte redan brutit hans kontrakt, eftersom han vid upprepade tillfällen blivit anmäld för att ha klappat på sin fru. Hon lämnade honom, nu har han tydligen så svårt att hitta nya att han måste våldta sovande tjejer. En fruktansvärt händelse som borde sluta i att personen i fråga blir utvisad.

Reg.datum
    2007 Apr

Stödmedlem 1000 kr
    "Den allsvenske mittfältaren i Kalmar FF sitter anhållen för misstänkt våldtäkt på en 18-årig kvinna i samband med en fest. Den anhållne är Yannick Ngabu Bapupa, född 1982-01-21, från Kongo.
    Han erkänner i polisförhör att han haft samlag med den 18-åriga kvinnan men att det inte var någon våldtäkt.

Aftonbladet Sportbladet tillfrågade honom strax före gripandet vad som hänt och då förnekade han helt att ha vidrört kvinnan. I lgh fanns även hennes kompisar, som vittnar om annat. De hörde 18-åringens skrik. Kort därefter rusade Yannick ut ur lägenheten. Då larmade de andra polisen. För polisen ger han nu en annan berättelse och medger samlag."

http://politisktinkorrekt.wordpress....ekar-valdtakt/

Reg.datum
    2009 May
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Adoremus Visa inlägg
    "Den allsvenske mittfältaren i Kalmar FF sitter anhållen för misstänkt våldtäkt på en 18-årig kvinna i samband med en fest. Den anhållne är Yannick Ngabu Bapupa, född 1982-01-21, från Kongo.
    Han erkänner i polisförhör att han haft samlag med den 18-åriga kvinnan men att det inte var någon våldtäkt.

Aftonbladet Sportbladet tillfrågade honom strax före gripandet vad som hänt och då förnekade han helt att ha vidrört kvinnan. I lgh fanns även hennes kompisar, som vittnar om annat. De hörde 18-åringens skrik. Kort därefter rusade Yannick ut ur lägenheten. Då larmade de andra polisen. För polisen ger han nu en annan berättelse och medger samlag."

http://politisktinkorrekt.wordpress....ekar-valdtakt/
    Får rätta dig på en sak, fotbollsfans som både du och jag är! Han spelar inte i Kalmar FF, har aldrig gjort, utan har skrivit ett kontrakt med KFF som inte har börjat gälla än så officiellt tillhör han Gefle fortfarande.

Sen b.t.w. så är väl inte Kalmar FF någon geniun antirasistklubb. Det finns några tongivande figurer som är socialdemokrater, däribland Henrik Rydström (lagkaptenen) som är sosse och skrivit för Expo. Men å andra sidan så stödjer/stödde en känd profil (äldre av Hy´sen) Expo under 90-talet och det gör kanske inte blåvitt till en geniun antirasist fotbollsklubb?

Skrev f.ö. om denne "nysvensk" eller "proffsinvandrare" (kalla det vad ni vill ;)) på min blogg för ett tag sen då han spöat på sin dåvarande flickvän som fick hoppa från en balkong för att komma undan honom.
    "I inget annat land är denna frånvaro av valda ministrar och riksdagsledamöter så iögonfallande som i Sveriges Riksdag." - Göran A Oredsson

Stefan Oregistrerad
    Information från polisen.se:

Våldtäkt, Gävle
    Kammaråklagare Birgitta Fernlund har under måndag eftermiddag begärt en 27-årig man häktad misstänkt för våldtäkt den 14 november 2009 i Gävle.

Kompletterande förhör med målsäganden och ett vittne hölls under måndagen varefter beslut om häktningsframställan fattades. Häktningsförhandlingar kommer att äga rum i Gävle tingsrätt under tisdagen 17 november.

Brottsmisstanken avser att mannen genomfört ett samlag genom att otillbörligt utnyttja att målsäganden på grund av sömn befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd.

Ärendet leds av kammaråklagare Birgitta Fernlund.

Polismyndigheten i Gävleborgs län kommer med hänvisning av förundersökningssekretessen inte att lämna ut ytterligare information.

Om åklagaren avser att lämna ytterligare information kring ärendet, kommer denna text att uppdateras.

Organisation
    Polismyndigheten i Gävleborgs län

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Liknande ämnen

1. Allsvensk våldtäktsman - Gissa härkomsten
    Av KaptenKrok i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 16:54
  2. Rysk Stalinforskare gripen
    Av reviseur i forum Europeisk historia
    Svar: 6