Tror? Vi pratar här om "det största folkmordet genom tiderna", "bevisat och klart" där det finns "så mycket bevis", en händelse som ger fängelsestraff för ifrågasättande - och du säger att "
man tror" att det var en avlusningskammare!!??
Vad är det här? Är det en lek, eller? Håller du på och larvar dig?
Jag förväntar mig att få se en homicidal gaskammare, ett massförstörelsevapen som är konstruerat och designat för att avliva hundratusentals människor enligt löpande-band-principen. Rymningssäkra, tätade, med fläktsystem för överbliven gas och allt som kan tänkas behövas om man ska likvidera så många människor som myten påstår. Inga spekulationer eller annat trams.
Uppenbarligen valde självaste Hitler att bygga sig en egen gaskammare.
Så här såg hans bunker ut:
http://www.mirror.co.uk/news/top-sto...5875-22233996/
Notera att samma sorts dörr har använts i Hitlers bunker som i lägren. Nu anses bunkern vara ett skyddsrum och inte en gaskammare, men historien kanske ska skrivas om? Hitler gasades kanske ihjäl?
"Gaskammaren" i Auschwitz har visats upp för ca 30 miljoner turister, som har fått veta att det är "äkta vara". Den trädörren har glasruta och nyckelhål. Hur var det nu? Vilka var det som fifflade med fakta?
Hur var det nu (återigen)? Det var du som sa att revisionister fifflar med fakta, var det inte så.
Då ska jag testa dig för att se om du överhuvudtaget är beredd att hålla dig till fakta själv:
Jean-Claude Pressac skrev i sin bok
Auschwitz: Technique and Operation of the Gas Chambers att en viss procent av allt Zyklon B användes enbart till desinfektion och bara "resten" till att gasa ihjäl människor med.
Var nu så vänlig och redogör för hur mycket av allt Zyklon B Pressac ansåg enbart användes till desinfektion.
Många frågor på en gång. Jag ser att vi har frångått den princip vi startade med – en fråga åt gången.
Vill du att vi går igenom dessa frågor, en efter en, eller kommer du försvinna som du har gjort ibland, för att sedan spotta besvärjelser omkring dig om att revisionister “fifflar med fakta, ljuger och är oseriösa”?
Om du tittar i listan av de tio frågorna så besvaras minst en av sig självt, nämligen den om temperaturen vid vilken Zyklon B (cyanväte) förångas snabbare. Det är just det jag menar: Visa mig nu en nazitysk homicidal gaskammare som har använts till att gasa ihjäl människor med.
Det är du som säger att vakterna släppte ner Zyklon B via hål i taket, inte jag.
Och vad användes den dörren till? Det är ingen “förnekare” som förnekar att produkter beställdes till lägren. Det beställdes massor av varor till samtliga läger, även de som låg i Tyskland. Vi vill dock veta vad de användes till, och bevisbördan ligger hos förintelsindustrin.
Här har vi ett väldigt bra exempel på hur dessa frågor hanteras av förintelseindustrin. Zyklon B beställdes till läger över hela tyskkontrollerat område, även till de rikstyska lägren. Men egendomligt nog så verkar det som om det Zyklon B som beställdes till lägren i Polen användes till att gasa människor med.
Hur var det, Anders ? Vilka var det som förvrängde fakta så det passade dess egna syften? Var det inte så du formulerade dig?
Nu tycker jag vi göra såhär: Istället för att hålla på med småpotatis så vill jag se en rejäl BIG ONE. Jag är inte intresserad av att sitta och titta på påstådda gaskammare med trädörrar och annat trams på någon undanskymd blogg där ett par personer läser. Jag vill inte slösa min tid på detta trams som jag har fått se här i tråden.
Jag vill istället att du ser till att ordna med en jättedebatt. En rejäl debatt med stora, tunga namn. Jag vill se historiker, forskare, författare, akademiker – ja, jag vill se gräddan av gräddan. Och jag vill att det blir en stor debatt som når minst ett par tusen läsare. Du kan dra på med den absolut bästa expertisen du har att tillgå, men det ska inte vara småpotatis. Jag vill helt enkelt att du släpar fram det tyngsta artilleri du kan få tag på.
Bokmärken