+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 25

Ämne: Muslimskt Europa

Reg.datum
    2007 Oct
    Tackad: 56 gånger i 43 inlägg

Muslimskt Europa

Hittade en otäck video nyss, den är dock från 2008.
    Vet inte om den redan finns här (jag har dock inte sett den), och jag hoppas jag lägger den i rätt forum.
    Här är en länk iaf, se och fasa över det...

http://www.whatisthetruth.info/2009/...ary-video.html
    Äring och fred.
    I Blått och Gult
    Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.

2. Följande användare säger Tack till Skald för detta inlägg:

mike64 (2010-06-28)

Reg.datum
    2010 May
    Blogginlägg
    3
    Tackad: 57 gånger i 32 inlägg
    Rena skräckfilmen

Skrämmande film men det bör trots allt påpekas att det finns några faktafall i filmen och att allting inte stämmer när den granskades närmare av BBC även om mycket i den är sant så visst är den ändå bra och informativ även om man behöver kolla upp vissa uppgifter och inte svälja allt med hull och hår.

Reg.datum
    2008 May
    Tackad: 110 gånger i 47 inlägg
    Utmärkelser: 1
    3:e pris i tacktävlingen
    En del av de siffror som filmen presenterar är överdrivna, vilket är synd eftersom verkligheten är hemsk nog utan att behöva överdrivas. Den demografiska katastrof som filmen tar upp är alltså i allra högsta grad verklig, det är bara att det kommer att ta lite längre tid i vissa länder än vad den framställer det som.
    I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough wiper! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!

Reg.datum
    2007 Oct
    Tackad: 56 gånger i 43 inlägg
    Dock fortfarande skrämmande...
    Människorna har under en lång tid anpassat sig för att leva på sina respektive platser på jorden, bara för att de får resa hit betyder inte det att de ska bo här.
    Och absolut inte ta över!
    Eller har jag helt fel nu?
    Äring och fred.
    I Blått och Gult
    Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.

Reg.datum
    2008 Dec
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 54 gånger i 30 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Jag vill inte att detta skall misstolkas, men en skön tröst är det allt, att om ett muslimskt världskalifat kommer uppstå, så kommer detta likväl falla sönder inom tid. Mänskligheten kommer aldrig att enas under en universell fana, vare sig den utgörs av Islam eller någonting annat. Islam är en splittrad religion och det finns ingen världslig gestalt inom den som kan samla alla till ett unisont mål. I min mening sker dagens expansion närmast omedvetet. Det är inflytelserika kulturmarxister och diverse krigspräglade muslimska länder som bildar en farlig häxblandning. Genom att undertrycka den västerländska identiteten(främst den europeiska) har jorden beretts och fröna såtts. Muslimerna skördar helt enkelt frukterna av det som kulturmarxisterna odlat, genom att utnyttja ett gynnsamt asylklimat.

Jag har inte mycket till övers för Islam, men under en förhoppningsvis framtida etablerad världsordning, ser jag fortfarande möjligheter för religionen att samexistera med vår egen kristendom. Dock aldrig någonsin på europeiskt territorium. Så länge det finns en enda muslimsk enklav på europeiskt territorium, finns det uppgifter för de etniskt medvetna européerna att uppfylla. Det kan ske med fredliga medel eller med våld, men de måste förmås att återvända till sina kärnländer. Huruvida vi i vår egen tid kommer uppleva Europas fulla själsliga renhet återstår att se. Om inte annat måste vi göra förutsättningarna så bra som möjligt för våra efterföljande traditionalistiskt och etniskt medvetet sinnade folk att slutföra det vi påbörjar.
    "Humanity may endure the loss of everything; all its possessions may be turned away without infringing its true dignity - all but the possibility of improvement." - Johann Gottlieb Fichte

Reg.datum
    2009 Feb
    Tackad: 49 gånger i 44 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Detta är inte kul att se, mycket skrämmande.
    Bevara Sverige Svenskt.

Reg.datum
    2007 Sep
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 29 gånger i 20 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Kaisercarl Visa inlägg
    Jag vill inte att detta skall misstolkas, men en skön tröst är det allt, att om ett muslimskt världskalifat kommer uppstå, så kommer detta likväl falla sönder inom tid. Mänskligheten kommer aldrig att enas under en universell fana, vare sig den utgörs av Islam eller någonting annat. Islam är en splittrad religion och det finns ingen världslig gestalt inom den som kan samla alla till ett unisont mål. I min mening sker dagens expansion närmast omedvetet. Det är inflytelserika kulturmarxister och diverse krigspräglade muslimska länder som bildar en farlig häxblandning. Genom att undertrycka den västerländska identiteten(främst den europeiska) har jorden beretts och fröna såtts. Muslimerna skördar helt enkelt frukterna av det som kulturmarxisterna odlat, genom att utnyttja ett gynnsamt asylklimat.

Jag har inte mycket till övers för Islam, men under en förhoppningsvis framtida etablerad världsordning, ser jag fortfarande möjligheter för religionen att samexistera med vår egen kristendom. Dock aldrig någonsin på europeiskt territorium. Så länge det finns en enda muslimsk enklav på europeiskt territorium, finns det uppgifter för de etniskt medvetna européerna att uppfylla. Det kan ske med fredliga medel eller med våld, men de måste förmås att återvända till sina kärnländer. Huruvida vi i vår egen tid kommer uppleva Europas fulla själsliga renhet återstår att se. Om inte annat måste vi göra förutsättningarna så bra som möjligt för våra efterföljande traditionalistiskt och etniskt medvetet sinnade folk att slutföra det vi påbörjar.
    Nej, det finns ingen kalif som har kallat till något stort jihad mot Europa och de flesta av "muslimerna" som kommer hit är bara vanemuslimer som visserligen går till moskén, men som samtidigt skiter fullständigt i allt annat som krävs av en troende muslim.

Dock undrar jag lite över det andra stycket i ditt inlägg. Du är väl medveten om att det har funnits europeiska muslimer sedan medeltiden? Jag syftar givetvis på bosniakerna, de muslimska albanerna (alla albaner är inte muslimer, vilket många tror) och de muslimska bulgarerna (pomakerna). Vad utgör dessa folkgrupper för hot eller problem? Och deras egna länder ligger ju i Europa så de kan ju knappast köras ut ur kontinenten.

Reg.datum
    2008 Dec
    Blogginlägg
    1
    Stödmedlem 200 kr
    Citat Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Dock undrar jag lite över det andra stycket i ditt inlägg. Du är väl medveten om att det har funnits europeiska muslimer sedan medeltiden? Jag syftar givetvis på bosniakerna, de muslimska albanerna (alla albaner är inte muslimer, vilket många tror) och de muslimska bulgarerna (pomakerna). Vad utgör dessa folkgrupper för hot eller problem? Och deras egna länder ligger ju i Europa så de kan ju knappast köras ut ur kontinenten.
    Jo. Jag får lov att erkänna min ignorans i detta fall. Dock kan ingen form av Islam accepteras som inverkar på den traditionella europeiska kulturen överlag. Överhuvudtaget är det svårt att associera Islam till Europa överhuvudtaget utan att beröra direkta krigshandlingar, vilket säger något om vårt nutida och troligen framtida förhållande. När det gäller de muslimska albanerna kan du inte vänta dig att jag skall känna någon sympati. Värre pack eller avskräde på den europeiska kontinenten får man leta efter.
    Senast redigerad av Kaisercarl den 2010-06-29 klockan 08:07.
    "Humanity may endure the loss of everything; all its possessions may be turned away without infringing its true dignity - all but the possibility of improvement." - Johann Gottlieb Fichte

Reg.datum
    2007 Sep
    Blogginlägg
    2
    Jo. Jag får lov att erkänna min ignorans i detta fall. Dock kan ingen form av Islam accepteras som inverkar på den traditionella europeiska kulturen överlag. Överhuvudtaget är det svårt att associera Islam till Europa överhuvudtaget utan att beröra direkta krigshandlingar, vilket säger något vårt nutida och troligen framtida förhållande. När det gäller de muslimska albanerna kan du inte vänta dig att jag skall känna någon sympati. Värre pack eller avskräde på den europeiska kontinenten får man leta efter.
    Okej, så jag kan tolka dina inlägg som att du vill genomföra någon sorts religiös rensning i Europa då eller? Vilka religioner och inriktningar kan i så fall accepteras? Hur vet man om man är tillräckligt europeisk, kulturellt sett, för att få följa en viss lära?

Reg.datum
    2008 Oct
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 34 gånger i 26 inlägg
    Religionsfrihet? Ja Takk! Multikulturalisme (godag sosialisme/kommunisme!) ? Nei Takk!

Skjønner ikke helt fokuset på åndsverket (Islam i dette tilfellet) når det er blodet og jorden som er det essensielle.
    Frøya og Frøy som nasjonal-symbol! Hail Satan! Fri Germania Kampen er for blodet og jorden, dust to dust...
    Nei til sozi-"demokratiet" Ja til kongeriket og folkestyret. Salg av Norge bit for bit <<< klikk! Honesty without compromise <3

In darkness I find the path, to what grows and roads conceals...

Reg.datum
    2008 Dec
    Blogginlägg
    1
    Stödmedlem 200 kr
    Okej, så jag kan tolka dina inlägg som att du vill genomföra någon sorts religiös rensning i Europa då eller? Vilka religioner och inriktningar kan i så fall accepteras? Hur vet man om man är tillräckligt europeisk, kulturellt sett, för att få följa en viss lära?
    Nej, nu tolkar du mig fel. Jag vill hävda att Islam aldrig varit en del av den överordnade europeiska kulturella traditionen. Du motsätter dig alltså den uppfattningen? Hur ställer du dig till dagens islamisering föresten?

Reg.datum
    2010 Apr
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Skald Visa inlägg
    Hittade en otäck video nyss, den är dock från 2008.
    Tro ej att annan imperialistisk religion är mindre otäck , som diktatorerna i Vatikanen , Orthodoxa kyrkan som sålde grekland till danska Furstehuset efter Kapodistrias mord iscensatt av deras hantlangare i Mavromichalis ätten och religionens mafiosos tog Grekland från Folkliga regeringen 1944 är bara exempel på varför annan religion ochså är otäck...
    Vatikanen satte ju EU-Diktatorn Herman Von Rompoy...

Reg.datum
    2007 Sep
    Blogginlägg
    2
    Nej, nu tolkar du mig fel. Jag vill hävda att Islam aldrig varit en del av den överordnade europeiska kulturella traditionen. Du motsätter dig alltså den uppfattningen? Hur ställer du dig till dagens islamisering föresten?
    Okej. Jag ser islam som detsamma som kristendomen, det är läror som kräver att alla underordnar sig den högre kraften, "Gud". Det vill säga prästerskapet. De upprätthåller ordningen med hjälp av tusentals år gamla skrifter vars regler och lagar har föga gemensamt med den äldre europeiska synen på livet.
    Ett tydligt exempel är synen på moral. Kristendomen och islam säger hur människan skall vara och hur hon skall uppföra sig, alternativet är att plågas i helvetet. Med detta kan man uppnå total kontroll över människorna. Vilket man också haft historiskt sett.
    Religionerna i det förkristna Europa hade däremot en annan syn på saken. Asatron till exempel säger hur människan bör vara, den ger råd och riktlinjer. Efter livet görs bara skillnad mellan duktiga krigare och "vanligt folk". Man har alltså en friare syn på livet. Det är för mig den genuint europeiska synen.

Men jag förespråkar religionsfrihet och får därför leva med att andra människor väljer att tro på läror som jag inte tycker om. Jag jämför islamiseringen med kristnandet av Europa. Jag hade helst sluppit båda, men skillnaden mellan dessa två händelser är att under kristnandet var det européer som konverterade, nu är de flesta som är en del av islamiseringen inte européer, utan invandrare. Det är alltså en fråga om invandring och inte någon religiös "väckelse" från muslimskt håll. Det är inte hundratusentals imamer som kommer hit och missionerar, utan helt vanliga invandrare som tillhör islam. Därför har jag svårt att se islam som det stora hotet. Det hade varit samma sak om de var kristna. De hade fortfarande haft helt andra kulturer och varit en tung last för det svenska samhället.

Jag tycker inte om vissa religioner, men jag ger dem inte större betydelse än de har.
    Här är bara ett exempel på de "hemska muslimerna som hotar Europa".

16. Följande användare säger Tack till Bertil för detta inlägg:

Frøy (2010-06-29)

Reg.datum
    2008 Jun
    Tackad: 32 gånger i 10 inlägg
    Jag tycker inte om vissa religioner, men jag ger dem inte större betydelse än de har.
    Här är bara ett exempel på de "hemska muslimerna som hotar Europa".
    Den där artikeln är ju en typisk vinklad artikel där man tar upp ett minoritetsexempel som får illustrera majoriteten. På varje sådan muslimsk familj som "lyckas" (med "lyckas" antar jag de menar att de har ett vitt arbete och följer våra lagar) i Sverige, så är det 10.000 muslimska familjer som "misslyckas" (begår brott och lever på bidrag).

Jag kan hålla med om att massinvandringen (oavsett om det är muslimer eller inte) är ett större hot än islam som religion, men även islam som religion utgör ett stort hot i sig. Den muslimska trosbekännelsen lyder "Det finns ingen gud utom allah och muhammed är hans sändebud". Det säger sig självt att utövare av en sådan trångsynt religion kommer att orsaka stor skada, oavsett hur väl de "lyckas" i Sverige.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg