+ Svara på ämne
Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 166

Ämne: Fotbolls VM 2010.

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    10
    Tackad: 30 gånger i 22 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Cronus Visa inlägg
    Jävligt tråkigt faktiskt, Ghana lär ju vara lagom glada nu. Vad händer med Suarez nu? Blir han bara avstängd EN match?
    Jag vet faktiskt inte. Men Uruguay lär nog inte klara av att slå Holland. Suarez var ju en av deras viktigaste spelare, och de har väl ytterligare en spelare avstängd i semifinalen tror jag. Uruguay får spela om bronspengen, men om Suarez får spela då eller inte, vete tusan. Det känns som att han kan bli avstängd ett par extra matcher eftersom det var så uppenbart avsiktligt.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 20 gånger i 19 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Dreamweaver Visa inlägg
    Jag vet faktiskt inte. Men Uruguay lär nog inte klara av att slå Holland. Suarez var ju en av deras viktigaste spelare, och de har väl ytterligare en spelare avstängd i semifinalen tror jag. Uruguay får spela om bronspengen, men om Suarez får spela då eller inte, vete tusan. Det känns som att han kan bli avstängd ett par extra matcher eftersom det var så uppenbart avsiktligt.
    Mjo, tror inte Uruguay lyckas slå Holland heller. Hoppas på att få se Holland-Tyskland i finalen. 3-1 till Tyskland imorn mot Argentina.
    "...Some day somebody's going to have to take a stand; some day someone is going to have to say enough's enough. Today may be that day." - Perseus(Clash of the titans)

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
    Dreamweaver: Låt gå för att England skulle ha haft det där målet, och att man med stor sannolikhet hade kunnat vinna om det hade godkänts, men det var ju knappast som att man hade gjort sig förtjänt av det. Tyskland körde ju över England de första 35, men dessa sketna tedrickare lyckades ändå komma tillbaka in i matchen - på 3 minuter. I sportens värld förhåller det sig inte alltid rättvist och logiskt. Att Tjeckien la beslag på VM-guldet i hockey tidigare i år, torde väl stå som ett lysande exempel på detta. Eller vad säger övriga?

Eftersom jag inte tycks kunna övertyga dig om det tyska lagets överlägsenhet hoppas jag att laget självt tar hand om den biten i eftermiddagens match. Nu är det upp till bevis, så låt oss vänta och se!

Jag är däremot den första att hålla med dig om det vedervärdiga i användandet av begreppet "regnbågsnation" när det kommer till att beskriva Tyskland. Jag lär nog heller inte behöva poängtera att detta verkligen inte är anledningen till att jag hoppas på framgångar för dessa - snarare tvärtom. Det Tyskland jag känner och älskar har inte mycket gemensamt med någon regnbåge i den bemärkelsen.

Personligen är jag förbannat nöjd över att se "Afrikas sista hopp" slås i spillror. Däremot får jag erkänna att jag faktiskt led med Ghana när man åkte ut på det här sättet. Ingen förtjänar ett sådant - i sportsammanhang betraktat - grymt öde. Det var dessutom extra jobbigt att se straffmissarens reaktion efter matchen, då jag upplevde det som att han var på väg att bryta ihop. Jag kan inte erinra mig om att jag tidigare har sett någon ta en förlust så hårt som han gjorde.

Vad beträffar Suarez’ avstängning torde det hela avgöras av vad regelboken säger. Jag har aldrig läst den och kan således inte uttala mig om den saken, men jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas en regel som gör gällande att man bör tilldömas en längre avstängning vid ett dylikt fall, även om det sker så uppenbart avsiktligt som det gjorde nu. Men då är jag å andra sidan ingen större expert på fotbollsregler.
    And those who resisted
    were dragged out form their homes
    This necklace was fashioned
    out of their teeth and bones...

Reg.datum
    2007 Jun
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Tyskland krossar Argentina med 4-0. 8 mål sammanlagt mot England och Argentina.
    Det som gör allting mer sjukt är att tyskarna ställer upp med rekord många ynglingar.
    Muller har verkligen imponerat, samma sak med Özil.

Tyskland får nog Spanien i semi. Vi får se om EM 08 finalen fortfarande finns i huvudet på dem :)

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    10
    Tackad: 30 gånger i 22 inlägg
    Jag är efter dagens match ganska övertygad om att det blir Tyskland mot Holland i finalen. Och vilken kanonmatch en sådan klassiker kan bli. Spanien spelar ungefär som Argentina och rullar omkring bollen, det verkar vara ett spel som passar Tyskland bra som hela tiden har två gubbar på en anfallare.

Nu tycker jag förvisso att det är lite missvisande att säga 8-1 mot England och Argentina eftersom England fick ett korrekt mål bortdömt vilket dessutom påverkade matchbilden. Tydligt är ju att Tyskland dessutom är extremt bra på att kontra. Såvida inte Spanien lyckas ta ledningen så kommer inte Tyskland ha några särskilda problem med att öppna den spanska konservburken.

Lucavi, det enda jag kan säga är att du åtminstone nog inte förväntade dig hela 4-0. Vilket plattfall för Argentina, och vilken insats av Tyskland.
    Senast redigerad av Dreamweaver den 2010-07-03 klockan 18:55.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Reg.datum
    2008 Nov
    Tackad: 264 gånger i 138 inlägg
    Utmärkelser: 1
    Stödmedlem 500 kr
    Jag är redan nöjd med VM, eftersom Brasilien fick åka hem...
    Månadens Internetsöktips: Gamla Testamentet - Femte Mosebok 23:19-20

7. Följande 2 användare säger Tack till QuestionMark för detta inlägg:

Dreamweaver (2010-07-03), GB-Jansson (2010-07-03)

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 51 gånger i 40 inlägg
    Stödmedlem 1000 kr
    Tyskland imponerade verkligen idag igen och framstår som VM:s bästa offensiva lag.
    Deras ynglingar har överaskat även på mig, jag trodde faktiskt att dom skulle få svårt i dessa utslagsmatcher mot rutinerade värdspelare.

Förmodligen får dom Spanien i en semifinal om dom bara gör sitt mot Paraguay i kväll.
    Ett problem är att Thomas Müller är avstängd vilket lär betyda att Tysklands patenterat starka kontringspel får sig en knäck då denne ungtupp är snabbast av alla.

Förövrigt hoppas jag verkligen att Klose gör minst två mål till i denna turnering så att han blir VM:s målkung alla kategorier.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

9. Följande användare säger Tack till axel för detta inlägg:

Nachtfalke (2010-07-03)

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 40 gånger i 32 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Citat Ursprungligen postat av QuestionMark Visa inlägg
    Jag är redan nöjd med VM, eftersom Brasilien fick åka hem...
    Kan inte annat än hålla med! Brassarna uppvisade allt annat än sin glada sambafotboll i matchen mot Holland. Gnälligt på domaren när frisparkarna (för en gångs skull) gick mot och osedvanligt fult och ruffigt i frustrationens spår! Nä, att stoppa VM-bucklan i resväskan efter en halvlek går inte!
    Fri översättning från Dansk Folkepartis program:
    "Landet bygger på det svenska kulturarvet, och svensk kultur skall därför bevaras och stärkas."

Reg.datum
    2007 Jun
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Tyskland kör rätt offensiv tycker jag. Den är snabbt och RAK. Inte spanien/holland fotboll där man ska passa runt tills håret blir grått. Utan rak och snabbt och alla i Tyskland springer som djur.

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 20 gånger i 19 inlägg
    Sjukt bra matcher idag. Älskar hur Tyskland spelar. Tror vi kommer få se Holland-Tyskland i finalen. Synd att Müller är avstängd mot Spanien bara. :(
    "...Some day somebody's going to have to take a stand; some day someone is going to have to say enough's enough. Today may be that day." - Perseus(Clash of the titans)

Reg.datum
    2009 Aug
    Tackad: 11 gånger i 9 inlägg
    Nu hoppas och tror jag på Tyskland och Holland i final!
    Zombie Mafia And The Cannibal Gangsters

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 8 gånger i 7 inlägg
    Stödmedlem 1000 kr
    Redan innan VM startde så trodde jag att Tyskland skulle ta guldet. Inför mötet mot Argentina så var det sydamerikanska laget ganska så segertippat i svensk press. Johanna Frändén på TV-sporten tror dock även hon att Tyskland kommer att ta guldet, och därför håller hon också på tyskarna. Så hon blev nog lika glad som jag när argentinarna grät efter matchen. :))
    OBS! Det är ju i detta läge inte alls avgjort...
    Förresten, när Tyskland vinner så framställs laget i svensk press som om det egentligen bara är utlänningar i laget och det senaste jag hörde var "regnbågslag" eller vad de sa och det lät plötsligt som om hela laget var något slags inkvoterat svenskt hbt-lag...
    När Tyskland förlorar, ja då kommer en uppsjö av förklaringar som går ut på att det är brist på mångkultur som gör att det går så illa, jämför med när det går bra, då ska tyskarna i princip tacka alla färgade för segern.

Tänk vad den svenska pressen ska hata Thomas Müller. En ung ofärgad kille som är en ren fotbollstalang. Han riskerar ju att bli en förebild för unga likadana killar...hur ska det då bli med Roengårds-statyn?
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Reg.datum
    2008 Nov
    Tackad: 264 gånger i 138 inlägg
    Stödmedlem 500 kr
    Citat Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Förresten, när Tyskland vinner så framställs laget i svensk press som om det egentligen bara är utlänningar i laget och det senaste jag hörde var "regnbågslag" eller vad de sa och det lät plötsligt som om hela laget var något slags inkvoterat svenskt hbt-lag...
    När Tyskland förlorar, ja då kommer en uppsjö av förklaringar som går ut på att det är brist på mångkultur som gör att det går så illa, jämför med när det går bra, då ska tyskarna i princip tacka alla färgade för segern.

Tänk vad den svenska pressen ska hata Thomas Müller. En ung ofärgad kille som är en ren fotbollstalang. Han riskerar ju att bli en förebild för unga likadana killar...hur ska det då bli med Roengårds-statyn?
    Konstigt att de mångkulturella bidragen i det tyska laget inte sjöng nationalsången innan matchen mot Argentina...
    Månadens Internetsöktips: Gamla Testamentet - Femte Mosebok 23:19-20

Reg.datum
    2007 May
    Stödmedlem 1000 kr
    Kan tillägga vissa saker.

1. Om historien upprepar sig nämligen det att Europa aldrig vinner utanför sin kontinent vinner följdaktligen Uruguay detta mästerskap.

2. Förutom nämnda Uruguay har helt plötsligt alla sydamerikanska lag åkt ur turneringen bara några dagar efter att dom såg oslagbara ut.

3 Argentina rök delvis på Maradonas lagutagning, defensiva klasspelare som Inters Zanetti och Cambiasso lämnades hemma, den sistnämnde om ryktet stämmer p.g.a sin sexuella läggning (är det sant ursäktas Maradona naturligtvis).

4. Två av semifinalagen har aldrig vunnit VM, ett av dem har inte gjort det i modern tid.

5. Många av de s.k världstjärnorna lämnade mästerskapet målösa. Messi, Rooney, Ribery, Ronaldo (om man bortser från det sena betydelselösa målet mot Nordkorea) etc medan andra varit spisheta Villa, Klose, Forlan som andra exempel.
    Senast redigerad av axel den 2010-07-04 klockan 08:41.

Reg.datum
    2007 May
    Stödmedlem 1000 kr
    Citat Ursprungligen postat av QuestionMark Visa inlägg
    Konstigt att de mångkulturella bidragen i det tyska laget inte sjöng nationalsången innan matchen mot Argentina...
    Dom gjorde det inte mot England heller vilket alla andra gjorde.

Tysklad regnbågslag?
    Visst finns tre spelare i startelvan med ursprung i andra delar av världen men lyckligtvis är det inte dem som bär laget med visst undantag för Özil.

Boateng och Khedira är bara kompleteringspelare i det Tyska landslaget, det är Schweinsteiger, Müller, Klose, Lahm, Friedrich och just Özil som är de ledande spelarna.

Klose och Podolski som är födda i grannlandet Polen är defenitivt inga "regnbågspelare", så det hela är ingenting annat än en sedvanlig PK-groda från fulpressen.

+ Svara på ämne
Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg