Tuatha de Danann-2001 - Tingaralatingadun ;)
Finntroll - Nifelvind (2010)
Primordial-2007 - To The Nameless Dead +++en lång lista ;)
Tuatha de Danann-2001 - Tingaralatingadun ;)
Finntroll - Nifelvind (2010)
Primordial-2007 - To The Nameless Dead +++en lång lista ;)
[C1ph3r]
Frostfödd- Den första striden
Har svårt för alla former av fundamentalism och fanatism. Går alltid överstyr och ofta missar man snart själva andemeningen med sin tro eller ståndpunkt, man tappar fokus och blir en knäppis istället.
Cor Scorpii - Monument (2008) ;)
[C1ph3r]
Karolinerna - November år 1700 (2003)![]()
Midgårds Söners Ny Tid är nog den som håller än.
Citat ur AFA:s aktivistguide (sid 11)
"- Stå framför spegeln, tänk bort det dåliga självförtroendet, intala er att ni är jävligt bra."
Amon Amarth- Fate Of Norns
[C1ph3r]
Inte så inlyssnad på skivorna men det får nog bli något med Ultima Thule då, de verkar vara vikingarockens pionjärer i Sverige?
Ultima Thule Jag har hört att de är viking rockens bästa pionjärer i Sverige![]()
[C1ph3r]
Njord måste jag säga!
Njord är bra ;)
[C1ph3r]
Förvånad att ingen sagt Nidhöggs Vrede :O.
Wodensthrone -Loss-(2009)![]()
[C1ph3r]
Jag lyssnar inte så mycket på den typen av musik, men det finns alltid vissa pärlor. Ultima Thules "Lejonet Från Norden" är en favorit, mest på grund av att "Mäster Smed" är en så fantastisk låt. Deras bästa skiva är dock "Sverige". På denna skiva finns en låtskatt i form av "Gleipner", "Portarna Till Hel" och så vidare. Denna skiva känns hejgjuten, väldigt inspirerande och genomtänkt. Produktionen blev också helt okej, vilket annars inte är så vanligt.
Undermänniskornas sällskap:
Stamäldste: Adoremus
Direktör: Hartlepool
Polischef: Absurd
General: Herr Vampyr
Frost Född - Den första Striden....Riktigt bra, troligtvis för att man är ett Plutonen fan.
Runor med Völund och The Last Stand med Enhärjaran är även dom sjukt bra.
All Hail Manowar...
Elvarhøi - Fjellet Faller Aldri![]()
[C1ph3r]
Bokmärken