+ Reply to Thread
Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast
Results 16 to 30 of 39

Thread: "Apejävelspoliserna" - straffet skärps

Quote Originally Posted by TrueFaceOfSwe- View Post
    Jag framhäver det som verkligen är viktigt här. De är svenskar och i Sverige får de säga vad de gärna vill om utlänningar som kränker sina mänskliga rättigheter.
    De är snutar. På sin fritid får de tycka och rösta som de behagar, men när uniformen är på så tar de betalt för att jobba som poliser.
    Varför är folk så förlåtande mot en oproffsig attityd? Nästa gång är det du som råkar på ett par vänstersnutar kanske, är de då i sin fulla rätt att slå på dig extra för att de råkar tycka illa om vem de tror att du representerar?

Om du hyr in mig som busschaufför på din firma, får jag neka vilka jag inte vill ska åka med baserat på vad jag känner för stunden, eller förväntar du dig att jag följer arbetsbeskrivningen?

Quote Originally Posted by Hugin09 View Post
    De är snutar. På sin fritid får de tycka och rösta som de behagar, men när uniformen är på så tar de betalt för att jobba som poliser.
    Varför är folk så förlåtande mot en oproffsig attityd? Nästa gång är det du som råkar på ett par vänstersnutar kanske, är de då i sin fulla rätt att slå på dig extra för att de råkar tycka illa om vem de tror att du representerar?

Om du hyr in mig som busschaufför på din firma, får jag neka vilka jag inte vill ska åka med baserat på vad jag känner för stunden, eller förväntar du dig att jag följer arbetsbeskrivningen?
    Jag skulle inte ens vilja att rasfrämlingar åker på mina bussar.

När det gäller "oproffsyd" attityd svarar jag bara att det knappast hindrar deras jobb att yttra några få kommentarer av frustration.

Vänsteridioter är as oavsett snutar eller inte.

Jag skulle inte ens vilja att rasfrämlingar åker på mina bussar.

När det gäller "oproffsyd" attityd svarar jag bara att det knappast hindrar deras jobb att yttra några få kommentarer av frustration.

Vänsteridioter är as oavsett snutar eller inte.

Men tänk om jag fick för mig att inga nationella skulle få pka med, vore det ok? Är det upp till mig att själv hitta på mina arbetsuppgifter?

Det som kommer ur deras munnar är ju inte bara läten, de grundar sig ju någonstans. I det här fallet så antyder det att snutarna inte är opartiska, alternativt att deras frustration kan fördunkla deras omdömen. Dvs. att de inte kanske kommer att bete sig proffsigt.
    Att vara polis är inte bara vilket jobb som helst, effekterna av dassigt polisarbete kan få rätt stora konsekvenser.
    Ok, om en bibliotekarie råkar låna ut fel bok till nån, inga nämnvärda konsekvenser där. Men om en snut missbedömer en situation kan det påverka bra mycket mer.

Total Awards: 1
    Stödmedlem 200 kr

Men tänk om jag fick för mig att inga nationella skulle få pka med, vore det ok? Är det upp till mig att själv hitta på mina arbetsuppgifter?

Det som kommer ur deras munnar är ju inte bara läten, de grundar sig ju någonstans. I det här fallet så antyder det att snutarna inte är opartiska, alternativt att deras frustration kan fördunkla deras omdömen. Dvs. att de inte kanske kommer att bete sig proffsigt.
    Att vara polis är inte bara vilket jobb som helst, effekterna av dassigt polisarbete kan få rätt stora konsekvenser.
    Ok, om en bibliotekarie råkar låna ut fel bok till nån, inga nämnvärda konsekvenser där. Men om en snut missbedömer en situation kan det påverka bra mycket mer.
    Du har dessvärre helt rätt i dina påståenden om yrkesroller!:(
    Det finns dock inga helt opartiska människor att tillgå någonstans vad jag vet!
    Att helt utesluta egna värderingar inom någon yrkesgrupp är en omöjlighet, men att minimera dem tanke på konsekvenser och trovärdighet är faktiskt självklart.
    Som sjukskötare inom psykiatrin kan inte ens jag vara partisk mot patienter med sjukdomar som jag anser samhällsfarligare än andra, trots mindre konsekvenser måste jag vara professionell även mot sexualförbrytare och liknande.
    Att ändra direktiven från beslutsfattare är min enda egentliga utväg om jag ska verka lämpligt i mitt yrke, så att rösta fram andra beslutsfattare som enligt mig har lämpligare direktiv är just nu det enda gångbara alternativet!
    Att jag själv har förståelse för vissa yttringar är självklart lika partiskt som det är emot beslutfattarnas direktiv.:rant:
    Mvh:

/Håkan

[COLOR="Purple"]
    Men tänk om jag fick för mig att inga nationella skulle få pka med, vore det ok?
    Nej, det skulle inte vara ok.

[COLOR="Purple"]
    Är det upp till mig att själv hitta på mina arbetsuppgifter?
    Vad?

[COLOR="Purple"]
    Det spelar ingen roll så länge de som skulle drabbas inte här hör hemma i första rummet.

Quote Originally Posted by Xenonemesis View Post
    Du har dessvärre helt rätt i dina påståenden om yrkesroller!:(
    Det finns dock inga helt opartiska människor att tillgå någonstans vad jag vet!
    Att helt utesluta egna värderingar inom någon yrkesgrupp är en omöjlighet, men att minimera dem tanke på konsekvenser och trovärdighet är faktiskt självklart.
    Som sjukskötare inom psykiatrin kan inte ens jag vara partisk mot patienter med sjukdomar som jag anser samhällsfarligare än andra, trots mindre konsekvenser måste jag vara professionell även mot sexualförbrytare och liknande.
    Att ändra direktiven från beslutsfattare är min enda egentliga utväg om jag ska verka lämpligt i mitt yrke, så att rösta fram andra beslutsfattare som enligt mig har lämpligare direktiv är just nu det enda gångbara alternativet!
    Att jag själv har förståelse för vissa yttringar är självklart lika partiskt som det är emot beslutfattarnas direktiv.:rant:

Ja. Proffsigheten är viktig tycker jag. För mig handlar det om en slags ärlighet. OM jag skriver på ett kontrakt och tar betalt av nån för att utföra ett jobb på ett visst sätt i hans namn, då är det viktigt att jag håller mig till de regler han satt upp (arbetsgivaren alltså).
    Om arbetsuppgifterna går emot ens personliga åsikter så mycket att man inte kan utföra jobbet man får betalt för, på det sätt som begärts; då ska man vara ärlig nog att inte ta jobbet liksom.

Det trixiga med att gnälla på snuten när de gör såna här tabbar är dock oftast att folk får för sig att man står på busets sida.

Det spelar ingen roll så länge de som skulle drabbas inte här hör hemma i första rummet.
    Du är inte så konsekvent angående arbetares proffsighet. Vad gäller att trakassera invandrare så kan de släppa allt vad proffsig attityd gäller, men i övrigt ska de bete sig professionellt? Har jag förstått dig rätt?

Du är inte så konsekvent angående arbetares proffsighet. Vad gäller att trakassera invandrare så kan de släppa allt vad proffsig attityd gäller, men i övrigt ska de bete sig professionellt? Har jag förstått dig rätt?
    Invandrare är inkräktare och fiender här. Polismännen, som svenskar, har rätt att bete sig hur de än vill mot dem på sin egen mark.

Tror du att poliserna är såpass konsekventa då?
    En del kanske hyser andra tyckanden också. Kanske nån inte gillar långhåriga snubbar (svenskar) eller kanske hyser en polis förakt mot kostymnissar, vad är det som säger att en polis inte agerar utifrån sina egna premisser?

Jag tycker att de måste alla hålla samma standard och måttstock.

Tror du att poliserna är såpass konsekventa då?
    En del kanske hyser andra tyckanden också. Kanske nån inte gillar långhåriga snubbar (svenskar) eller kanske hyser en polis förakt mot kostymnissar, vad är det som säger att en polis inte agerar utifrån sina egna premisser?

Jag tycker att de måste alla hålla samma standard och måttstock.
    Om de inte tycker om långhåriga svenskar och agerar oprofessionellt pga det då är det ett problem. När det handlar om invandrare däremot är det krig som gäller, och i ett krig är nästan allting tillåtet.

Stödmedlem 200 kr
    Om de inte tycker om långhåriga svenskar och agerar oprofessionellt pga det då är det ett problem. När det handlar om invandrare däremot är det krig som gäller, och i ett krig är nästan allting tillåtet.
    Ja, det är det!
    Om inte polisen klarar av situationerna med befintliga resurser så blir det troligen undantagstillstånd och militära insatser!
    Då kommer saken i ett helt annat läge...!:yes:
    Mvh:

/Håkan

Quote Originally Posted by Cipher View Post
    A.C.A.B säger jag....många som är så brutala att de borde ha fått stryk...:rant:
    Synd att jag inte kunde dra bort ryktespoäng av dig för det där uttalandet. Hade jag kunnat hade jag gjort det.
    CcCc - Само слога Србина спасава (Samo sloga Srbina spasava) - Only Unity can Save Serbia!

Jag förstår hur du tänker, men jag ser det inte som du. Poliser är inte enkom insatta i tjänst för att föra krig mot invandrare. Vore det så så skulle saken vara i ett annat ljus.
    men snutar har massor av uppgifter och uppdrag i samhället där de inte FÅR låta sina personliga tyckanden gå före sitt tjänsteutövande. Poliser som gör så är ett problem, både för samhället och för övriga poliser som lyckas bete sig proffsigt.

Quote Originally Posted by Xenonemesis View Post
    Ja, det är det!
    Om inte polisen klarar av situationerna med befintliga resurser så blir det troligen undantagstillstånd och militära insatser!
    Då kommer saken i ett helt annat läge...!:yes:
    Quote Originally Posted by Xenonemesis
    Vad hindrar dig från att ge minuspoäng då?
    Vad menas med ACAB, jag är medelålders och har sett bokstavskombinationen, men inte andemening med den...?
    Hade nyss givit honom minus för något annat han skrivit.
    ACAB betyder "All cops are bastards" vilket jag blev irriterad när han skrev då det låter som att han vill leva i anarki utan lagar. För övrigt är en av mina kusiner polis och han är ingen "Bastard"

Uttrycket kan även betyda "All communists are bastards" men i detta fall menade han poliser då det framgick av det andra han skrev i sitt inlägg.

Hoppas du blev nöjd med svaret :)

Skriver här eftersom jag inte kan svara på ditt pm eftersom jag inte är din vän på nordisk.
    Om du vill kunna skriva PM med mig får du lägga till mig på "vännerlistan"
    CcCc - Само слога Србина спасава (Samo sloga Srbina spasava) - Only Unity can Save Serbia!

Stödmedlem 200 kr
    Quote Originally Posted by Bull View Post
    Hade nyss givit honom minus för något annat han skrivit.
    ACAB betyder "All cops are bastards" vilket jag blev irriterad när han skrev då det låter som att han vill leva i anarki utan lagar. För övrigt är en av mina kusiner polis och han är ingen "Bastard"

Uttrycket kan även betyda "All communists are bastards" men i detta fall menade han poliser då det framgick av det andra han skrev i sitt inlägg.

Hoppas du blev nöjd med svaret :)

Skriver här eftersom jag inte kan svara på ditt pm eftersom jag inte är din vän på nordisk.
    Om du vill kunna skriva PM med mig får du lägga till mig på "vännerlistan"

Tack för upplysningen!:)
    Själv blev jag irriterad på Hugin09´s inlägg där han förklarar att jag har fel när jag försvarade polisens rätt att fälla kommentarer som faller mig i smaken!:(
    Tråkigt att tvingas ändra åsikt så mitt plus var lite bittert!:sad:
    Mvh:

/Håkan

+ Reply to Thread
Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast