+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 16 till 30 av 30

Ämne: Låt inte systemet äga era barn.

Nu finns det ju väldigt få dagis i Sverige, vilket gör det hela ännu mer problematiskt. De flesta av er som tror att ni har barnen på ett daghem (det som i folkmun kallas "dagis) har förmodligen era barn på en förskola. Det är ett antal år sedan detta ändrades, och skillnaden är att förskolan har ett helt annat pedagogiskt ansvar.

För att göra det enkelt så är dagis "barnpassning" medan förskola är uppfostran/hjärntvätt/kalladetvadduvill.

Samtliga förskolor är SKYLDIGA att följa läroplanen, som är fastställd av Riksdagen. Den innehåller multikultipropaganda, genustjafs och annat som man inte vill fylla sina barn med i en så pass formbar ålder.

Jag kommer göra allt i min makt för att mina framtida barn ska slippa gå i förskolan. Vår familj ska uppfostra och forma våra barn, inte den här sjuka staten.

Lite utdrag ur läroplanen för förskolan:

Den växande rörligheten över nationsgränserna skapar en kulturell
    mångfald i förskolan, som ger barnen möjligheter att grundlägga respekt
    och aktning för varje människa oavsett bakgrund.
    Förskolan skall motverka traditionella könsmönster och könsroller.
    Det svenska samhällets internationalisering ställer höga krav på människors
    förmåga att leva med och förstå de värden som ligger i en kulturell
    mångfald. Förskolan är en social och kulturell mötesplats som kan stärka
    denna förmåga och förbereda barnen för ett liv i ett alltmer internationaliserat
    samhälle. Medvetenhet om det egna kulturarvet och delaktighet i
    andras kultur skall bidra till att barnen utvecklar sin förmåga att förstå och
    leva sig in i andras villkor och värderingar. Förskolan kan bidra till att barn
    som tillhör de nationella minoriteterna och barn med utländsk bakgrund
    får stöd i att utveckla en fl erkulturell tillhörighet.
    Förskolan skall aktivt och medvetet påverka och stimulera barnen
    att utveckla förståelse för vårt samhälles gemensamma demokratiska
    värderingar och efterhand omfatta dem.
    Förskolan skall sträva efter att varje barn utvecklar förståelse för att alla människor har lika värde oberoende av
    social bakgrund och oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan
    trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionshinder och respekt för allt levande och omsorg om sin närmiljö.

Reg.datum
    2009 Dec
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Länk till artikeln TS skriver om;

http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1196
    Kanske förstår du vårt öde fastän viljan är slö,
    utan viljan att leva är vi dömda att dö.

Reg.datum
    2009 Jan
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Mina barn kommer inte att gå på dagis, då jag vill uppfostra mina barn själv. JAG vill vara en hemma mamma och är stolt över det.

Reg.datum
    2008 Aug
    Tackad: 17 gånger i 11 inlägg
    Jag har nu läst artikeln och håller fortfarande med författarinnan till viss del, men inte i det hela.

Jag gratulerar även åter igen henne, och alla andra som kan göra samma val, men anser inte att det bara finns två vägar. En underbar bullmamma som glatt parerar trotsåldrar och noll i inkomst eller att sätta barnen i ett mörkt mögligt rum där de får skandera "Alla ska med" tills öronen blöder.

Men visst finns det de som fallerar i uppfostran.
    Jag tror dock de gjort det oavsett om det varit de eller dagis som haft den primära omsorgen om barnen, och är man en så kass förälder hoppas jag ju att man inte har så mycket med sina barn att göra.
    Många barn har haft tur som haft en dagisfröken att ty sig till när föräldrahemmet inte erbjudit tryggheten det behöver.

Och NEJ, jag syftar INTE på författarinnan nu, så kom inte med ett urklipp och säg att jag gjort det.

Jag håller inte med helt enkelt.
    Och det är min rätt.
    Hennes upplevelse är hennes, andras är deras, och min är min.

Jag tar mitt ansvar som förälder TROTS att jag satt mina barn i en statlig institution, och de är inte direkt indoktrinerade.
    Är det för att de har en bra grund? Ja, kanske.
    Är det för att jag fått tag på Sveriges enda o-indoktrinerande dagis? Knappast.

Men visst, köp allt rakt av. Det står er fritt.
    Själv känner jag bara blaha, blaha, blaha... Oavsett om det kommer från Gudrun Schyman eller SMR...
    Hellre en bra trekant än en ond cirkel.

Det är viktigt att poängtera här att jag inte dömer folk som väljer att ha sina barn på förskolan, och jag tycker det är bra att det finns den möjligheten.

Personligen skulle jag gärna se ett nationellt föräldrakollektiv eller liknande där barnen kan fostras på ett - i mina ögon - sundare sätt.

Reg.datum
    2008 Aug
    Tackad: 17 gånger i 11 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Basta Visa inlägg
    Det är viktigt att poängtera här att jag inte dömer folk som väljer att ha sina barn på förskolan, och jag tycker det är bra att det finns den möjligheten.

Personligen skulle jag gärna se ett nationellt föräldrakollektiv eller liknande där barnen kan fostras på ett - i mina ögon - sundare sätt.
    Det tycker jag också skulle vara ett ypperligt alternativ!
    Jag försökte faktiskt väcka intresset för en barnvaktspool under nordisks begynnelse, så jag är definitivt inte främmande för tanken.
    Hellre en bra trekant än en ond cirkel.

Citat Ursprungligen postat av Basta Visa inlägg

Jo, det hade varit idealiskt. Och borde inte vara omöjligt.
    Jag avskyr "förskola/dagis". Likväl var vi tvungna att lämna bort vår äldsta dotter på dagis redan när hon var ett. Vi hade inget ekonomiskt alternativ. Jag studerade och min fru var tvungen att arbeta.
    Jag hatar innerligt det människofientliga system som sponsrar aborter, men inte kan hjälpa unga familjer, eller ensamstående mödrar, för den delen, att ta hand om sina egna barn.

Visst, all dagispersonal är inte ond och dagistillvaron kan säkert fortfarande vara OK för barn i flera fall. Men som institution är det en indoktrineringsanstalt. Make no misstake.
    2+2=4

Tristan Oregistrerad
    Citat Ursprungligen postat av Semper Idem Visa inlägg
    Visst, all dagispersonal är inte ond och dagistillvaron kan säkert fortfarande vara OK för barn i flera fall. Men som institution är det en indoktrineringsanstalt. Make no misstake.
    Många i "dagispersonalen" är väldigt bra, när det kommer till skriverier hur kasst och hemskt det är med dagis så kommer det i mängder men sen när frågan; Har du barn då? - Så är det inte lika många som säger nåt längre. Det verkar bara vara en jävla massa antaganden hit och dit.

Min sambo jobbar ~30t/veckan på förskola så jag vet ju iaf om en nationell kvinna bland våra barn. Tror ni att alla lärare är som direkt tagen ut Expo-teamet? Du tror inte dom kommer hem på kvällen och förbannar sig över deras stads invandrartäta område? Kanske tom säger NEGERBOLL som vanliga människor gör? Bara för de har en läroplan så trycker man inte in det i en 2årings huvud.

Nä, jag säger som så att man får kika runt, höra lite, ha lite kontakt med andra föräldrar. Vilka dagis är "bra" och "dåliga"?, man får lätt reda på sånt, bara fråga vem som helst med unge så hör man "Sätt inte barnet där om du inte vill att ungen ska kunna arabiska innan jul" osv.

Har 2 barn på dagis, jag uppfostrar barnen - inte förskolan. Man up för helvete.

Vad "Man up" betyder i det här sammanhanget vet jag inte.
    Jag skrev väl att många som arbetar inom förskoleverksamheten säkert är bra?

Men de riktlinjer de har att följa är det inte. Jag känner också flera som arbetar inom det gebitet som har tvingats till kurser i genuspedagogik och skit - som de föväntas implementera.
    2+2=4

Reg.datum
    2009 Aug
    Har heller inte det minsta problem med att ha barnen på dagis.

Mitt personliga ideal är däremot självklart ett samhälle bestående av barnrika familjer där kvinnorna är hemmafruar. Det ska sägas. Tänker dock inte sitta och whina och göra en höna av en fjäder för det.

En man som inte har större tilltro till sin egen karaktär och förmåga att fostra barn, än att tro att barnen förkastar familjens värderingar bara för att de går några timmar på dagis, är en extremt vek stackare. Där kan jag bara beklaga.

Får själv känslan att de som ständigt förstorar upp denna fråga som om det vore ett stort och akut problem, i själva verket önskar att så vore fallet.

Utan att ha läst artikeln så törs jag prediktera att den lär vara ett riktigt lågvattenmärke i samma bror-duktig anda som vanligt.

Reg.datum
    2009 Aug
    Ok, man kunde visst läsa artikeln online, så jag får väl säga lite vad jag tycker här:

Ett barn som tillbringar nästan hela sin vakna tid på dagis orkar inte umgås med sina föräldrar under eftermiddag/kväll. Inte heller föräldrar som jobbar heltid har tid eller ork över vid dagens slut.
    Jo, det orkar både vi och barnet.

Med dessa fakta i hand, vad innebär det då för en politiskt inkorrekt familj att lämna över denna livsviktiga uppgift åt dagispersonal eller dagmamma? Jo, barnet kommer inte att formas av er, inte lära sig vad pappa och mamma tycker utan det kommer från ett års ålder att få lära sig alla klyschor som vi borde sky som pesten.
    Fel. Har haft barn på två olika dagis. Inte på något av dessa har de "från ett års ålder fått lära sig alla klyschor..." Kom igen. Det är dagis det handlar om.

Problemet är många gånger att om man har sitt barn på dagis så vågar man inte berätta vad man tycker och tänker av rädsla att barnet senare kommer att sitta och berätta detta inför fröknar och barn vid något tillfälle.
    Tråkigt i så fall. Här borde dock skribenten ha i åtanke att alla etniskt medvetna individer faktiskt inte har för vana att uttrycka sig på samma negativa och primitiva sätt, som skribenten själv förmodligen anser att alla "bör" göra. Ständiga beklaganden om bögar, rasblandning och judar är faktiskt inte legio i gemene vit mans hem precis hela tiden.

Så när man som förälder försöker spela ”svensson”, så avancerar dagis/skola framåt i sin iver att hjärntvätta våra barn till att bli könsneutrala, ”toleranta” och systemtrogna små brickor i deras framtida spel. Det finns otaliga exempel på daghem som inför könsneutrala zoner eller till och med hela institutioner där genuspedagoger systematisk övervakar barnens sätt att leka. Målet är att själsligt könsstympa barnen och framtvinga ett ”genustänkande” redan i tidig ålder. Ett sätt är att man går in och ändrar traditionella sagor; man låter riddaren bli räddad av prinsessan eller något liknande. Pojkarna uppmuntras under julpjäsen att vara Lucia. Att leka krig, något som pojkar alltid har gjort, är naturligtvis inte tal om. Och måste verkligen Ken gifta sig med Barbie? Varför inte med den andra Ken-dockan? Allt för att få barnen att tänka i osunda perspektiv. Resultatet kan inte bli annat en katastrofalt!
    Jo. Barnen kan ju faktiskt, när de blir äldre, själva förstå vilket trams detta är. Precis som jag själv, skribenten, samt flera hundra tusen andra vita svenskar i det här landet har gjort.

Ett sparkonto på banken får inte ditt barn att må bra, men promenader i skogen, däremot, gör det!
    Även om artikelförfattaren nu verkar anse att en patriot måste välja, så finns det gott om vita, nationella, rasrena individer som har råd med bådadera. Sedan anser jag personligen i.o.f.s. att feta bankkonton är mer användbara än skogspromenader i det långa loppet.

Vi får inte låta våra barn bli själsligt adopterade av våra fiender.
    Kom igen. Åter, det är dagis vi pratar om. Kan faktiskt omöjligt uppfatta dagispersonalen som "våra fiender" även fast de inte är med i samma nationella gäng som jag själv.

Låt kampen bli en naturlig del i barnens liv och fullgör er plikt som patriotiska föräldrar!
    Alla föräldrar har inte kampen som sitt främsta fritidsintresse. Att det är en plikt att befrämja barnens etniska medvetenhet skriver jag dock självklart under på.

Reg.datum
    2008 Dec
    Tackad: 40 gånger i 24 inlägg
    Är inte alla dagis olika? Jag kan då inte koppla något personalen sa eller gjorde till något politiskt från min tid på dagis. Och om det vore så så har det knappast funkat med tanke på vilket forum jag sitter och skriver på i detta nu.

Skolan är verkligen inte politiskt neutral däremot. Man kan riskera IG i vissa ämnen om man har fel åsikt.
    "Norrlänningar pratar inte. De gör läten till varandra" - Andreas

Reg.datum
    2007 Jul
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Jag var innan jag fick barn väldigt kluvet inställd till förskola och min son gick sitt första "barnomsorgs-år" hos en dagbarnvårdare (dagmamma alltså) som dessutom är släkt med oss. Tyvärr blev hon tvungen att sluta eftersom allt för få föräldrar väljer dagbarnvårdare till sina barn.

Så började då förskolekarusellen. Den första förskolan han började på hade INGEN svensktalande pedagog, de tog in en tolk för inskolningen så att jag och pedagogerna skulle förstå varandra (vi stannade i två dagar, sen vägrade jag sätta min fot där). Nästa förskola låg i ett invandrartätt område, men med mestadels svensk personal. Där fick sonen gå tills vi fick en plats på den förskola med näst intill bara svenska pedagoger och barn som vi har nu.

Om jag hade kunnat välja så hade jag haft honom hemma tills han var åtminstone 3 år. Tyvärr är ju detta en total omöjlighet i många familjer, och definitivt som i mitt fall där man är ensamstående utan någon form av hjälp från pappan.

Jag studerar nu till lärare från förskolan (dagis) upp till årskurs 5 och ja, i läroplanen ingår fruktansvärt mycket politisk korrekthet och idiotiska floskler. Att påstå att förskoleverksamhet idag inte påverkar barnens tänkande är helfel. Alla förskolor måste följa läroplanen och i den beskrivs tydligt hur man ska arbeta med förståelse och gemenskap mellan kulturer, sudda ut skillnaderna mellan könen och att den demokratiska människosynen ska genomsyra all verksamhet. Allt fler förskolor profilerar sig som mångkulturella, och har all information på allt ifrån arabiska till engelska. Det växer även upp en hel del så kallade regnbågsförskolor för barn till homo/bi/trans-personer osv. Man ska heller inte tro att denna typ av indoktrinering stannas på de profilerade förskolorna, de flesta arbetar för samma mål.

Min förhoppning är att det en dag ska finnas en mer fritänkande förskola där jag tryggt kan tänka mig att lämna mina barn, men tills dess tycks det vara en bra bit kvar.

Reg.datum
    2010 May
    Blogginlägg
    3
    Tackad: 57 gånger i 32 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Dan Visa inlägg

Håller med dig, det vore det bästa alternativet.
    Jag kommer verkligen kämpa hårt för att inte lämna mina barn på ett dagis, bara vara med dom så mycket som möjligt.
    Jag har sett föräldrar som försumar sina barn med att lämna dom där en såpass lång tid att om dom råkar göra sig illa, vem springer dom till?
    Inte till mamman som står vid ytterdörren utan till dagisfröken, för hon är mer av en mamma.

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Liknande ämnen

1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 03:20
  2. Ken lurar systemet
    Av LaDecima i forum Nyheter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 14:15
  3. Föräldrar som inte bryr sig om sina barn
    Av svärdslag i forum Familjeliv och samlevnad
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 20:29
  4. Orkar inte dagens föräldrar med sina barn?
    Av Adoremus i forum Barnuppfostran
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 22:48
  5. Författarinnan Corinne Maier säger: "Skaffa inte barn".
    Av Lycanthropos i forum Familjeliv och samlevnad
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 17:12

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg