+ Svara på ämne
Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5 13 14 15
Resultat 211 till 217 av 217

Ämne: Bästa sångrösten?

Reg.datum
    2010 May
    Tackad: 5 gånger i 1 inlägg
    Sångaren i Stahlgewitter, Messiah Marcolin - f.d vokalist i Candlemass och Herr Danzig.
    Senast redigerad av Untamed den 2010-07-05 klockan 18:26.

Reg.datum
    2009 Sep
    Tackad: 42 gånger i 30 inlägg
    Nr 1: Shane Macgowan
    Nr 2:Björn Afzelius
    Har svårt för alla former av fundamentalism och fanatism. Går alltid överstyr och ofta missar man snart själva andemeningen med sin tro eller ståndpunkt, man tappar fokus och blir en knäppis istället.

3. Följande användare säger Tack till Pixiedix för detta inlägg:

Wolffheim (2010-07-06)

Reg.datum
    2010 Apr
    Tackad: 141 gånger i 83 inlägg
    Utmärkelser: 1
    1:a pris i tacktävlingen
    Citat Ursprungligen postat av Phoenix28 Visa inlägg
    Kai Hansen? Har själv läst intervjuer med honom där han erkänner att han sjunger falskt som en papegoja med halsfluss emellanåt, i alla fall live. Nu var det i och för sig ett antal år sedan jag läste det, men han är ju ändå inte i närheten av dom andra du nämnde i mitt tycke.

Deris och Tate däremot är riktigt bra. Men min favorit överlag är nog ändå Bruce Dickinson när det gäller "kommersiell" musik.
    Jag listade dom jag personligen tycker är bäst. Det är väl känt att Kai sjunger falskt från och till, inget tal om den saken. Hans röst är dock väldigt behaglig och han sjunger alltid med en väldig känsla och med en stor inlevelse. Det ska han ha all eloge för.

Kul att någon annan uppskattar Deris! Det är vi nog relativt ensamma om att göra. Jag menar, dom flesta gillar honom, men "Kiske och Hansen"... Ja, du vet säkert hur det brukar låta.
    Is minic a bhris beal duine a shron.

jocke i vit legion
    sverige måste renas ansvaret vilar på oss

Reg.datum
    2009 Oct
    Blogginlägg
    3
    Tackad: 11 gånger i 9 inlägg
    Emma Härdelin från Garmarna har en väldigt distinkt röst som jag uppskattar mycket.

Snackar vi metal och sådär så är Michael Stanne från Dark Tranquility en klar favorit.

7. Följande användare säger Tack till Lucetius Dyaus för detta inlägg:

Wolffheim (2010-07-06)

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 8 gånger i 8 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hartlepool Visa inlägg
    Jag listade dom jag personligen tycker är bäst. Det är väl känt att Kai sjunger falskt från och till, inget tal om den saken. Hans röst är dock väldigt behaglig och han sjunger alltid med en väldig känsla och med en stor inlevelse. Det ska han ha all eloge för.

Kul att någon annan uppskattar Deris! Det är vi nog relativt ensamma om att göra. Jag menar, dom flesta gillar honom, men "Kiske och Hansen"... Ja, du vet säkert hur det brukar låta.
    Ja du har helt rätt i att hans röst passar bra till Gamma Ray's musik, Det är väl inte så konstigt heller, han gör väl den största delen av den.

Att folk klagar på Andi Deris hör nog mer ihop med att han "bara" är efterträdaren till Kiske i Helloween, och inte hans sångröst. Den som påstår att han inte kan sjunga borde sätta sig och lyssna på antingen "The time of the oath" eller allra helst "Better than raw"-skivan med Helloween. Efter att ha lyssnat på dessa kan det inte finnas några tvivel kvar.

Nåja, nu får det räcka med Off-topic. Kan passa på att tillägga Biff Byford från Saxon till mina favoritsångare med.
    SFC FOREVER!

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 436 gånger i 296 inlägg
    Utmärkelser: 2
    2:a pris i tacktävlingen  

Stödmedlem 1000 kr
    Fabio Lione i Rhapsody of Fire har en av rockvärldens bästa röster, om inte den bästa!

+ Svara på ämne
Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5 13 14 15

Liknande ämnen

1. Bästa skivan genom tiderna
    Av Raven_ake i forum Övrigt
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 10:44
  2. Orientering - den bästa idrotten?
    Av Blåöga i forum Träning och hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 12:07
  3. Film: Bästa huligan- eller nassefilm ?
    Av SWE_90 i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 10:31

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg