Sångaren i Stahlgewitter, Messiah Marcolin - f.d vokalist i Candlemass och Herr Danzig.
Sångaren i Stahlgewitter, Messiah Marcolin - f.d vokalist i Candlemass och Herr Danzig.
Senast redigerad av Untamed den 2010-07-05 klockan 18:26.
Nr 1: Shane Macgowan
Nr 2:Björn Afzelius
![]()
Har svårt för alla former av fundamentalism och fanatism. Går alltid överstyr och ofta missar man snart själva andemeningen med sin tro eller ståndpunkt, man tappar fokus och blir en knäppis istället.
Wolffheim (2010-07-06)
Jag listade dom jag personligen tycker är bäst. Det är väl känt att Kai sjunger falskt från och till, inget tal om den saken. Hans röst är dock väldigt behaglig och han sjunger alltid med en väldig känsla och med en stor inlevelse. Det ska han ha all eloge för.
Kul att någon annan uppskattar Deris! Det är vi nog relativt ensamma om att göra. Jag menar, dom flesta gillar honom, men "Kiske och Hansen"... Ja, du vet säkert hur det brukar låta.
Is minic a bhris beal duine a shron.
jocke i vit legion
sverige måste renas ansvaret vilar på oss
Emma Härdelin från Garmarna har en väldigt distinkt röst som jag uppskattar mycket.
Snackar vi metal och sådär så är Michael Stanne från Dark Tranquility en klar favorit.
Wolffheim (2010-07-06)
Ja du har helt rätt i att hans röst passar bra till Gamma Ray's musik, Det är väl inte så konstigt heller, han gör väl den största delen av den.
Att folk klagar på Andi Deris hör nog mer ihop med att han "bara" är efterträdaren till Kiske i Helloween, och inte hans sångröst. Den som påstår att han inte kan sjunga borde sätta sig och lyssna på antingen "The time of the oath" eller allra helst "Better than raw"-skivan med Helloween. Efter att ha lyssnat på dessa kan det inte finnas några tvivel kvar.
Nåja, nu får det räcka med Off-topic. Kan passa på att tillägga Biff Byford från Saxon till mina favoritsångare med.![]()
SFC FOREVER!
Fabio Lione i Rhapsody of Fire har en av rockvärldens bästa röster, om inte den bästa!
Bokmärken