+ Svara på ämne
Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 166

Ämne: Fotbolls VM 2010.

Reg.datum
    2010 Apr
    Tackad: 141 gånger i 83 inlägg
    Utmärkelser: 1
    1:a pris i tacktävlingen
    Det var knappast något som var direkt oväntat. Det är tråkigt att en sådan nation som Italien åker ut så snabbt dock. Att dom åker ut mot Slavakien är riktigt oväntat. Jag tror att matcherna kommer att bli mer intressanta nu. Ikväll sitter och klistrad framför tv:n och kollar när Danmark åker på en förlust. Och, ja, jag dricker självklart ALKOHOL när jag ser matchen. Jag vet inte hur det går i matchen, men jag vet alltid hur det går med ALKOHOLEN.

/Moderator Undermänniska.
    Is minic a bhris beal duine a shron.

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 20 gånger i 19 inlägg
    Jävlar vad kul Japan-matchen var, ska bli kul att se deras nästa match. Inte massa filmningar och segspel, aktivt och intensivt hela tiden. Skitskoj!
    "...Some day somebody's going to have to take a stand; some day someone is going to have to say enough's enough. Today may be that day." - Perseus(Clash of the titans)

Reg.datum
    2009 Feb
    Tackad: 49 gånger i 44 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Är alla nöjda med de lag som nu gått vidare eller hade ni hellre sett att något annat lag kvalificera sig för slutspelet?
    Bevara Sverige Svenskt.

Reg.datum
    2010 Apr
    Tackad: 141 gånger i 83 inlägg
    1:a pris i tacktävlingen
    Jag är väldigt nöjd faktiskt. Problemet är att spelet inte varit speciellt fint. Dock så saknar jag Italien.

Dagens match var riktigt bra och jag unnar verkligen Japan deras seger. Vilke otroliga frisparksmål! Det var något i hästväg. Kanske borde AIK börja leta i Japan?
    Is minic a bhris beal duine a shron.

Reg.datum
    2007 Sep
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 29 gånger i 20 inlägg
    Åh, besvikelsen över att Italien åkte ut nu är fan större än den var när Sverige inte kvalificerade sig för slutspel Att svenska landslaget inte dög visste man ju redan.
    Det var så nära, de kämpade på bra i slutet, men förgäves

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    10
    Tackad: 30 gånger i 22 inlägg
    Japan spelade mycket bättre än vad jag hade trott. Jag har hela tiden ansett att Sydkorea är det bästa asiatiska laget, men Japan har imponerat i gruppspelet. Jag är inte säker på vilket lag de möter i åttondelsfinalen, men jag vet åtminstone att det varken är England eller Tyskland. Om jag inte minns fel så möter Holland Slovakien. Alltså kan Japan gärna få vinna sin åttondel. Det har de förtjänat. Åtminstone hittills.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

7. Följande användare säger Tack till Dreamweaver för detta inlägg:

Hartlepool (2010-06-24)

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 51 gånger i 40 inlägg
    Stödmedlem 1000 kr
    Jag tror att Japan ställs mot Paraguay i åttondelen, ett lag som i likhet med Japan har övertygat så här långt.
    Förövrigt ser det här mästerskapet ut att bli som det brukar när det arrangeras utanför Europa nämligen det att lagen från vår kontinent presterar sämre än väntat.

Faktum är att inget Europeiskt lag har vunnit VM någonsin när det gått utanför Europa.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    10
    Tackad: 30 gånger i 22 inlägg
    Jag tycker att det är ganska kul att inget av finalistlagen från förra VM har gått vidare från gruppsepelet plus att värdnationen för första gången någonsin inte heller gått vidare. Egentligen är det lite tråkigt när det inte går bra för värdnationen, men när det gäller Sydafrika så gick det som de förtjänat.

Jag tror att Japan besegrar Paraguay. Däremot går de nog inte längre än till kvartsfinal, men det vore ändå ett bra resultat för japanerna. Var det förresten någon som såg negern med japanska flaggan etc. bland alla japaner? Det såg ganska märkligt ut. Undrar ifall han är afrikan till medborgarskap och inte bara etniskt sett. Särskilt många negrer lär det väl ändå inte finnas i Japan?

Jag tror att Argentina vinner VM. Men visst vore det trevligt med ett europeiskt VM-guld. England, Holland eller Tyskland får gärna bryta trenden med VM utanför Europa. =P
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Reg.datum
    2007 May
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
    Jag är i stort sett nöjd med de lag som tog sig vidare. Jag hade dock gärna sett att Australien hade gjort sällskap med Tyskland till åttondelsfinalen, och även föredragit om Nigeria hade gått vidare tillsammans med Sydkorea (endast för att Lagerbäck tränar dem dock). Vidare tycker jag givetvis att det är synd att Italien misslyckades med att ta sig vidare, samt att USA lyckades med detta. Samtidigt är jag otroligt glad över att få se Elfenbenskusten, Sydafrika, Frankrike, Kamerun och Algeriet tvingas åka hem redan nu. Lika kul är det att Tyskland, Sydkorea och Japan tog sig vidare till nästa omgång. Nu hoppas jag bara att jag får se alla dessa tre lag i semin! ;)
    And those who resisted
    were dragged out form their homes
    This necklace was fashioned
    out of their teeth and bones...

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 40 gånger i 32 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Italiens falska förhoppning, att det ordnar sig, blev dess fall. Trodde man i sin enfald, att oavgjorda sig vidare ur gruppen? Historiskt sätt har Italien ofta inlett med nerverna utanpå tröjorna, men ändock alltid hankat sig vidare. Men någongång tar "turen" slut!

Låt oss hoppas på att Italien i nästa VM inte bara visar upp sin spelskicklighet i de 15 sista minuterna av gruppspelets totala 270 minuter! Nu är det TUTTO FINITO som italienaren säger!
    Fri översättning från Dansk Folkepartis program:
    "Landet bygger på det svenska kulturarvet, och svensk kultur skall därför bevaras och stärkas."

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 51 gånger i 40 inlägg
    Stödmedlem 1000 kr
    Gruppspelet är nu färdigspelat och trenderna från andra omgången bestod.

Bara 1 av 6 afrikanska lag gick vidare (Ghana).
    6 av 13 europeiska lag klarade sig kvar.
    2 av 4 asiatiska lag överlevde gruppspelet.
    Av de amerikanska lagen gick samtliga (Honduras undantaget) vidare.

Om man kollar hur åttondelsfinalerna spelas så finns ett par riktigt intressanta matcher, Tyskland-England har vi redan nämnt men möten som Brasilien-Chile, Argentina-Mexico och Spanien-Portugal går inte av för hackor dem med.

Holland har på pappret ett förhållandevis lätt motstånd i Slovakien, Uruguay likaså i Sydkorea.

Ser man mot kvartsfinalerna så möter vinnaren av Tyskland-England förmodligen Argentina vilket lär bli en väl svår uppgift.

Holland får om dom klarar åttondelen ta sig an Brasilien (förmodligen).

Forlans Uruguay får om dom gör sitt ta vinnaren av USA-Ghana.

Vinnaren av Spanien-Portugal får i kvarten vinnaren av Paraguay-Japan.

Om nu min kristallkula talar sanning får vi då semifinaler mellan Uruguay-Brasilien samt Argentina-Spanien.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 40 gånger i 32 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Undantaget Brassarna och Argentina har övriga latinamerikanska lag genom åren haft brister offensivt såväl defensivt. Antingen har man producerat framåt med ett läckande försvar, eller så har man haft betongförsvar utan udd framåt. Nu har "problemen" rättats till och resultatet ser vi genom Uruguays, Paraguays, Chiles och Mexicos framgångar i detta VM. Kul!
    Fri översättning från Dansk Folkepartis program:
    "Landet bygger på det svenska kulturarvet, och svensk kultur skall därför bevaras och stärkas."

Reg.datum
    2009 Feb
    Tackad: 49 gånger i 44 inlägg
    Stödmedlem 200 kr
    Det är tråkigt att inte Italien gick vidare men många av de bästa lagen är ju trots allt kvar och många timmars fotbollsunderhållning att se fra mot
    Bevara Sverige Svenskt.

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 20 gånger i 19 inlägg
    Nu får man hoppas på att Sydkorea spöar Uruguay så man kan fortsätta få se rolig intensiv fotboll, inte sömnpiller till fotboll som England kör med.
    "...Some day somebody's going to have to take a stand; some day someone is going to have to say enough's enough. Today may be that day." - Perseus(Clash of the titans)

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 436 gånger i 296 inlägg
    Utmärkelser: 2
    2:a pris i tacktävlingen  

Stödmedlem 1000 kr
    Maken till inkompetent linjeman får man leta efter. Hur i h-e kan han missa Englands 2-2 mål?
    Ett mål som hela världen kunde se. Visst England var utspelat, men tyskarna skall inte behöva ha extrahjälp av "domarna"!

+ Svara på ämne
Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg