+ Svara på ämne
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 63

Ämne: Arbeta som volontär för tibetaner i Tibet alt. Nepal

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Hade du inte hellre velat göra något för svenskar som far illa? det hade jag valt framför att åka utomlands och hjälpa till,hjälpen behövs här.

Reg.datum
    2007 Jul
    Blogginlägg
    6
    Tackad: 68 gånger i 30 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Drämmaren Visa inlägg
    Det skulle vara häftigt att åka till Indien eller Nepal (det gudsförgätna Afrika betackar jag mig dock för), dels av eget intresse för områdena och dess kulturer - och chansen att få ta del av den på ett annat sätt än som vanlig turist. Men det skulle nog vara väldigt personutvecklande på flera sätt också.
    Jag förstår inte riktigt logiken i varför man skulle skita i sitt egna folk, bara för att man hjälper andra människor i världen några veckor. Nya kunskaper och erfarenheter skulle även kunna användas här hemma för slikt arbete.
    Men vill ni sitta och förhärliga er självbild som sanna nationalister, vad ni nu än gör för utsatta svenskar, så varsågod. Jag rider hellre tigern i Indien
    Mycket bra skrivet, håller med om varenda ord. Varför man inte skulle vara nationalist för att man hjälper till eller reser är ju bara skumt. Det är ju nog snarare KUL att faktiskt resa till dessa länder, tänk allt man upplever, alla man träffar o.s.v.

Citat Ursprungligen postat av LaDecima Visa inlägg
    Mycket bra skrivet, håller med om varenda ord. Varför man inte skulle vara nationalist för att man hjälper till eller reser är ju bara skumt. Det är ju nog snarare KUL att faktiskt resa till dessa länder, tänk allt man upplever, alla man träffar o.s.v.
    Visst är det trevligt att resa till andra länder, det har inget med nationalism att göra. Att uppleva främmande länders kultur på plats är fantastiskt och något jag varmt rekommenderar. Men det har inget att göra med idéellt arbete att göra. Att arbeta volontärt för andra har inte med gränser att göra, det är er önskan att uppleva något trevligare än ålderdomshemmet i Södertälje bara...
    Snart far igen, måtte gudarna le åt min nästkommande och hennes mor...

"I kolonner vi marschera, mot det slutliga målet.
    Med en övertygelse, starkt som svenska stålet.
    Att befria vårat folk från detta högförräderi,
    som svensken bara accepterat, och tvingats leva i."

"Never get between a fat man and his food" - Alltså, ge fan i mitt käk annars jävlar...

"För mycket av olika saker är aldrig bra, men för mycket av en bra whisky, är långt ifrån tillräckligt...." Mark Twain

Citat Ursprungligen postat av LaDecima Visa inlägg
    En kort fråga till ScoobyDoh: varför läser du inget från SNUS?
    Tänkte fråga detta också så fort jag såg ''debatten''. Att inte ens kunna läsa en skrift som förstärker budskapet hos talaren, och respektera varandras argument därigenom, utan istället säga att man inte vill läsa det?... Lite underligt beteende, blev bara intresserad :)

Förövrigt så undrar jag likt Hräsvälg om det inte är någon sorts Nationalistisk moralism som ingen kan följa ni (valkyria_81 och scoobyDoh) förespråkar. Att uppleva en annan kultur medbringar svenskhat?... Att även supporta dom gör en till en direkt fientlig individ emot allt genuint svenskt?

Jag tycker att ni bör tänka i dessa banor istället: Vad vi saknar i Sverige är inte folk, utan kompetens. Vidareutbildning, strävanden, kunskapspositiv anda etc... Detta kan lätt bli missförstått och leda till någon logisk absurditet, skadlig för all framtid såsom mångkultur och även den inbördes kulturmarxismen som föraktar all kvalitét och alla ideal.

Att lära sig och få kontakt med en annan kultur är en storslagen upplevelse, av vad jag har erfarit ännu i denna värld, och bör inte nedvärderas, och säkerligen inte förkastas. Det finns många folk, även utomeuropeiska jag är extremt intresserad av och vill supporta. För att vara klychig är Tibetanerna ett gott exempel, och tycker därmed att detta är ett gott projekt av Hräsvälg.

Att svenskar behöver hjälp här också är ett faktum, och visst, det är den viktiga uppgiften. Att leda svenskar ur fördärvet får dock inte bli misstagen för någon sentimental okunnighet om hur vi skall utveckla framtiden. Det är samhörighet (vilket hetska debatter såsom denna, som inte söker förståelse frambringar) kvalitét och ideal Sverige saknar om något. Vårt folk lever ännu starkt på ett fysiskt plan, själsligt och framtidsutsikterna är dock tvivelaktiga om inte denna kvalitét fullföljs, dock.

Min varning: Se även upp för den Nationella Korrektheten!
    How to catch the souls of the Tuatha Danaan when the Awen comes and we both slip between?
    HELL KADNUR! MAY THE STORM STRENGHTEN OUR SOULS! :thumbup:

(Knapplån)

Jag hoppas att alla ni som gapar om vikten av att hjälpa sina egna när man är nationell verkligen gör det själv också. Annars ter sig era inlägg rätt meningslösa.
    Jag delar kanske inte din åsikt, men jag skulle dö för din rätt att få ha den.

Citat Ursprungligen postat av valkyria_81 Visa inlägg
    Tror du verkligen att det kommer hit mindre kulturberikare om du åker dit och bygger en vattenledning "skrattar"
    Givetvis. Om de har vad de behöver i sitt eget land, varför skulle de flytta? Folk lämnar oftast inte sitt land och sin släkt för att det är skoj.

(Att skratta åt andras åsikter stärker inte ens egen position, snarare tvärtom).
    Jag delar kanske inte din åsikt, men jag skulle dö för din rätt att få ha den.

Reg.datum
    2009 Jul
    Tackad: 19 gånger i 3 inlägg
    Ja absolut. Vi behöver folk i rörelsen som vet hur man tar hand om AIDS drabbade barn.
    Eller hur man letar vatten på savannen. :lol:

Vad spelar det för jävla roll om det är en upplevelse eller inte? Vill ni ha en annan kulturell upplevelse kan ni besöka Rosengård. Att vissa är så jävla tröga och inte inser att medans de far ut på sin lilla upptäcksresa för att få uppleva NYA spännande kulturer(känns det igen?), så blir svenskar mördade, våldtagna och misshandlade. Att arbeta mot detta i första hand tordes ju vara en självklarhet för varje nationalist. Men är man ute efter en personlig ego tripp så kör på. Åk och hjälp andra folkslag i första hand medans ditt eget dör.

Samhörighet med någon slags liberal nationalism? Nej tack!

Min varning: Se upp för liberalism.
    Kristendomen är den mest löjliga, absurda och blodiga religion som någonsin infekterat världen. -Voltaire

Hräsvälg Oregistrerad
    Citat Ursprungligen postat av scoobyDoh Visa inlägg
    Ja absolut. Vi behöver folk i rörelsen som vet hur man tar hand om AIDS drabbade barn.
    Hade varit bättre med kunskap om hur man utrotade malaria då malaria skördar långt fler offer än AIDS.

Citat Ursprungligen postat av scoobyDoh
    Du borde se på Maslows behovstrappa och av den dra en slutsats.

Bild har blivit bredd-anpassad, klicka här för att se bilden i originalstorlek.

Vad spelar det för jävla roll om det är en upplevelse eller inte? Vill ni ha en annan kulturell upplevelse kan ni besöka Rosengård.
    Är du så här på riktigt?

Att vissa är så jävla tröga och inte inser att medans de far ut på sin lilla upptäcksresa för att få uppleva NYA spännande kulturer(känns det igen?), så blir svenskar mördade, våldtagna och misshandlade.
    Då måste jag fråga dig hur du kan ha tid att arbeta/studera eller sova för under tiden du gör ägnar tid åt det så blir svenskar mördade, våldtagna och misshandlade.

Du hör ju själv hur sjukligt dåliga dina argument är.

Att arbeta mot detta i första hand tordes ju vara en självklarhet för varje nationalist. Men är man ute efter en personlig ego tripp så kör på. Åk och hjälp andra folkslag i första hand medans ditt eget dör.
    Du och din intelligenta bundsförvant valkyria har kommit med många bra förslag hitills: Samla ihop pengar och stå i soppkök...

Att du i din nationalism är inskränkt och inte inser hur världen är beskaffad är bara sorgligt. För mig är vårt land och kultur viktigt men andra folk och kulturer är också viktiga, för mig.

...

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 3 gånger i 2 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av scoobyDoh Visa inlägg

Vad spelar det för jävla roll om det är en upplevelse eller inte? Vill ni ha en annan kulturell upplevelse kan ni besöka Rosengård. Att vissa är så jävla tröga och inte inser att medans de far ut på sin lilla upptäcksresa för att få uppleva NYA spännande kulturer(känns det igen?), så blir svenskar mördade, våldtagna och misshandlade. Att arbeta mot detta i första hand tordes ju vara en självklarhet för varje nationalist. Men är man ute efter en personlig ego tripp så kör på. Åk och hjälp andra folkslag i första hand medans ditt eget dör.

Jag förmodar att varken du eller någon av de andra über nationella tuffingar som grinar här i tråden aldrig åker på semester heller då? Och jag hoppas verkligen att ni aldrig super och festar, för svenskar mördas ju medan ni ligger bakis dagen efter. Seså ut på gatorna och patrullera.
    Melankoli i vildmark, fångas upp av det karga,
    mjuknar i sinne. Av vattnets klarhet rensas själen återigen.

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Kritikerna i denna tråd har faktiskt helt rätt. Exemplet äldrevård är väl valt. Äldrevården är hopplöst underbemannad och den som vill jobba voluntärt kan dumpa lönen och hjälpa till att torka gamlingar i ändan. Visserligen inte lika hippt som att åka världen runt, men till större hjälp för det egna folket. Hejda AIDS och malaria får vi göra när den nordiska rasens framtida bestånd är säkrat. Tills dess får vi se det som mekanismer vilka balanserar upp befolkningsexplosionen i tredje världen.

Till Drämmaren: Det handlar om fokus och att göra något. Att dela ut propaganda, arbeta för idéspridning via Internet, för nätverksbyggande, bidra ekonomiskt osv är säkerligen långsiktigt ännu angelägnare eftersom det handlar om rasens överlevnad medan äldrevården handlar om gamlingarnas välbefinnande i nuet. Men diskussionen gällde ju att arbeta som "volontär".
    Hör av dig

Reg.datum
    2007 May
    Tackad: 3 gånger i 2 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av LEAD Visa inlägg
    1. Till Drämmaren: Det handlar om fokus och att göra något. Att dela ut propaganda, arbeta för idéspridning via Internet, för nätverksbyggande, bidra ekonomiskt osv är säkerligen långsiktigt ännu angelägnare eftersom det handlar om rasens överlevnad medan
    2. äldrevården handlar om gamlingarnas välbefinnande i nuet. Men diskussionen gällde ju att arbeta som "volontär".
    1. Allt det kan du i princip göra med en dator. Jag fick inget svar ang. vanlig semester, för flygbladen delar väl inte ut sig själva när man ligger däckad på en strand?
    2. Jag antar att många här då jobbar med sånt - äldrevård, soppkök etc. om inte som vanligt yrke, så görs det ideellt på helger och kvällar?
    Melankoli i vildmark, fångas upp av det karga,
    mjuknar i sinne. Av vattnets klarhet rensas själen återigen.

Citat Ursprungligen postat av Drämmaren Visa inlägg
    Det skulle vara häftigt att åka till Indien eller Nepal (det gudsförgätna Afrika betackar jag mig dock för), dels av eget intresse för områdena och dess kulturer - och chansen att få ta del av den på ett annat sätt än som vanlig turist. Men det skulle nog vara väldigt personutvecklande på flera sätt också.
    Jag förstår inte riktigt logiken i varför man skulle skita i sitt egna folk, bara för att man hjälper andra människor i världen några veckor. Nya kunskaper och erfarenheter skulle även kunna användas här hemma för slikt arbete.
    Men vill ni sitta och förhärliga er självbild som sanna nationalister, vad ni nu än gör för utsatta svenskar, så varsågod. Jag rider hellre tigern i Indien
    Absolut... Att vi inte vill bygga upp svensk kultur och samhörighet över någon slags orthodox, överdriven nationalism som mynnar ut i absurd logik är nationalismens och därmed sveriges äkta problem.

För att kanske lite smått jävlas med scoobyDoh, så skulle jag av välvilja rekommendera en artikel från SNUS som tar upp just denna onaturliga kärlek till fosterlandet, alltså onaturlig i att den inte är genuin i sitt; i brist på bättre begrepp ''plastiga'' uttryck och ''kultur''...

http://www.anus.com/tribes/snus/nihi...d_nationalism/

Ni med självkritik och insikt, hoppas jag njuter av den filosofiska betänkligheten i texten. Ni som vägrar läsa den av personliga anledningar; det får ni sköta. Synd att missa chansen till att utvecklas som människa och nationalist dock; vare sig du håller med texten eller inte.
    How to catch the souls of the Tuatha Danaan when the Awen comes and we both slip between?
    HELL KADNUR! MAY THE STORM STRENGHTEN OUR SOULS! :thumbup:

Reg.datum
    2009 Jul
    Tackad: 19 gånger i 3 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hräsvälg Visa inlägg
    Hade varit bättre med kunskap om hur man utrotade malaria då malaria skördar långt fler offer än AIDS.
    Ja, för vi har så mycket malaria i Sverige så det är skrämmande.

Du borde se på Maslows behovstrappa och av den dra en slutsats.
    Vad vill du ha sagt?

Då måste jag fråga dig hur du kan ha tid att arbeta/studera eller sova för under tiden du gör ägnar tid åt det så blir svenskar mördade, våldtagna och misshandlade.

Du hör ju själv hur sjukligt dåliga dina argument är.
    Hahaha! Du snackar om att göra VOLONTÄRARBETE varpå HJÄLPA människor gratis. Jag säger att istället för att hjälpa andra folk kan du börja med ditt eget, för medans du hjälper andra råkar ditt eget illa ut. Då kommer du och kallar argumentet dåligt för att sedan själv komma med det absolut dummaste av dem alla. Om du inte inser att sova och studera är någonting vi måste för att kunna kämpa på alla fronter vet jag inte hur du hade tänk att vi skulle driva kampen frammåt? Om du sedan jämför det med att åka till valfritt u-land för att hjälpa andra folk i "nöd" varpå "färdigheterna" du får där du aldrig kommer ha behov av här hemma när du hjälper ditt eget folk.

Du och din intelligenta bundsförvant valkyria har kommit med många bra förslag hitills: Samla ihop pengar och stå i soppkök...
    Har du absolut ingen fantasi eller inser du inte själv vad som behöver göras? Är du verkligen så jäkla blind? Som någon annan skrivit så är äldervården ett skämt, och där behövs det alltid folk som kan hälsa på de äldre mm. Men de kanske också är knarkare?
    Sprida flygblad för valfri org om valfri fråga?
    På akuten kan de också behöva frivilliga som hjälper till med småsaker. För att ta NÅGRA exempel.

Att du i din nationalism är inskränkt och inte inser hur världen är beskaffad är bara sorgligt. För mig är vårt land och kultur viktigt men andra folk och kulturer är också viktiga, för mig.
    Nu är det land och kultur? Nyss handlade det om folk..?
    Hur ska du ha det?
    Kristendomen är den mest löjliga, absurda och blodiga religion som någonsin infekterat världen. -Voltaire

Skulle hellre arbeta som volontär på ett svenskt katthem än för att öka överbefolkningen i Afrika. Jag anser att om inte Afrikanerna klarar att reda sig själva så varför ska vi hjälpa dem med det? Det behövs färre människor på jorden, därav skulle jag aldrig arbeta för att skapa förutsättningar för ännu mer skräpfolk.

Såja, låt minusen hagla bara! :)
    Medlem i SDU http://sdu.nu/

Bind med bandet, kärleksbandet, Sveriges barn till fosterlandet

Allting faller, förr eller senare faller allt!

Reg.datum
    2009 May
    Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
    Jag har också mycket svårt att förstå logiken på varför man skulle skita i det egna folket, om som ung vill åka ut i världen på egen hand en tid och studera hur andra folk lever och har det. Det enklaste sättet, när man reser runt, att komma i direct kontact med värdfolket är ju genom att skaffa sig något slags arbete, möjlighet för detta är väl små i Asien och 3dje världen. Betalningen får väl heller inte då vara så viktig, men vist skulle det ha varit trevligt om man suttit inne med någon liten kunskap som man hade kunnat lära ut n[got till värdfolket och som de sedan skulle kunnat ha nytta av i sitt dagliga liv. Det är på så sätt man knyter vänskap över gränserna.

+ Svara på ämne
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 SistaSista

Liknande ämnen

1. Cancersjuk får arbeta
    Av LaDecima i forum Inrikespolitik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 12:39
  2. Hur globaliseringen dödar Tibet
    Av Hräsvälg i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 11:02
  3. Identitärer manifesterade för Tibet