Jag skulle vilja hävda att de flesta svenskar har mer eller mindre blå, grå eller gröna ögon. När det gäller hårfärg så är väl den ljusbruna vanligast. Märk väl att ljusbrunt hår ibland kategoriseras som blont eller ljust.
Statistik angående hårfärg från Carleton Coons "The Races of Europe":
Ögonfärg:Flaxen (blond) 6.9%
Ljusbrun 62.5%
Brun (mellanbrun) 25.1%
Brunsvart 2.0%
Svart 0.2%
Röd 3.3%
En människas rastillhörighet sitter knappast enbart i ögon- och hårfärgen. Men för att verkligen svara på frågan så kan jag säga att nationalister vanligtvis inte vill göra skillnad på etniska svenskar med bruna ögon och/eller mörkt hår. Man kan för övrigt, om man ska gå efter Richard McCullochs definition på nordiskhet, vara av nordisk typ samtidigt som man är mörk.Ljus 67% (blå, grå, ljusgul, grön)
"Blandade" 29%
Mörk 4% (ljusbrun och mörk)
2. Outer Circle of Periphery Subracial Types
a. Northwestern periphery types (ancient stabilized blends of Inner Circle or Central Nordish inhabitants of northwestern Europe with Atlanto-Mediterraneans who migrated from the Iberian peninsula up the Atlantic coast as far as Norway during the Mesolithic period circa 8,000-4,500 B.C. They entered Great Britain from the west coast whereas Nordic elements later entered from the east coast from northwest Europe.)
1.) North-Atlantid type (associated with megalithic monuments and long barrow burial sites; primary element in Wales, southeast coast of Ireland and western Scotland, common in England; in coloring commonly combines dark hair with light eyes)
2.) Palaeo-Atlantid type (common in Wales and in western England and Scotland from the Midlands to Glasgow, minor element in Norway; hair and eye coloring both dark)
http://www.racialcompact.com/nordishrace.htmlThe Palaeo-Atlantids are typically dark-eyed (brown or dark-mixed, the latter a mixture of brown with blue or green). The other Nordish types are predominantly light-eyed (blue, gray, green or light-mixed). Light-mixed eyes (a mixture of blue and green) are particularly common in the Nordic subrace. The two Atlantid types are dark haired. Among the other types hair color is variable from very dark to very light, with the light and medium brown shades generally the most common among adults. Hair color is lightest among children, and usually darkens with age.
Det blir en tillströmning av lågt stående, ja inte sällan mindervärdiga folkelement, som av kulturfolket betraktas som ’barbarer’ eller hänsynslösa och ej önskvärda ’parasiter’. - Herman Lundborg, 1934
Är du seriös? Vadå "ska dom få vara kvar". Vart ska man utvisa brunhåriga svenskar? Portugal eller varför inte Uzbekistan? Det är som att en italienare skriver "blonda och blåögda italienare, ska dom få vara kvar?"
No offence - men det var en riktig dum fråga. (om jag inte missuppfattade den, vilket jag tvekar).
Självklart, självklart och åter självklart. Hoppas du inte är seriös i din undran.
What you do not know, you can not criticise. Knowledge is power! - blodig
Själv har jag gröna/blåa ögon. Jag har brunt hår. Blir ljust på sommaren och mörkare på vintern ;)
Jag är nordisk in i ryggmärgen. Farsan kommer från Norge. Är jag inte välkommen :(
Den som byter nationalitet är som en hund som lägger om sitt skall; inte att lita på.
-James A. Michener
Nej, ut med packet.
För mig personligen så spelar det inte så stor roll om det är den 3 eller den 4 generationen invandare.Är han eller hon inte helt svensk så tycker jag personligen inte att dem ska stanna.Men det är bara vad jag tycker.Ni får tycka vad ni vill.
Det finns många olika sätt att dö,men att dö utan heder är värst.
-JOHN ANDERSSON-
Vad fasiken har invandrare med brunhåriga svenskar att göra?? Vad är detta för idiotisk fråga?
TS borde ta och läsa annat än vad media skriver.
Du inser att Sverige skulle bli helt urholkat om du fick som du ville va? Inte för att ta på mig etablissemangets roll, men tro inte att Sverige är, eller någonsin har varit, en isolerad del av världen. Vi har alltid haft en bra (vit) invandring och denna europeiska invandring har betytt oerhört mycket för Sverige. Karl XII var tredje generationens invandrare och hade alltså inte fått stanna i Sverige enligt dig. Samma sak hade väl gällt Engelbrekt om jag inte har helt fel. Göteborg byggdes till stor del upp av holländska handelsmän, den svenska industrin blomstrade efter andra världskriget tack vare invandrare från länder som Italien, Ungern, Rumänien, Grekland, Finland, Jugoslavien och så vidare.
Man kan förneka detta och säga att Sverige minsann bara byggts upp av blonda svenska vikingar, men det är att ljuga för sig själv och bli ett lätt byte för sina ideologiska fiender.
Han skriver ju klart och tydligt att han inte menar invandrare!!
Utan vanliga svenskar som fått ögonfärgen brun eller brun hårfärg!
En del verkar uppenbarligen inte förstå TS fråga.
Forntid - Framtid
Nuets Ansvar
Jag är brunögd men äkta svensk i själ,hjärta och handling!
Att få för sig att kasta ut oss icke-blåögda ur Sverige är flera steg längre i genetiskt tänkande än någon annan tänkt tidigare.
I Norrbotten där trådskaparen kommer från är det färre blonda och blåögda än i södra Sverige, men jag anser inte att norrbottningarna är mindre värda för det...
Jag håller inte med om trådskaparen. Men om vi ska värna vår svenska etnicitet (såväl blåögda som brunögda svenskar), så är invandring från tex Italien och Jugoslavien inte önskvärt som mestadels består utav icke-nordeuropeiska rastyper, dinariska och mediterrana sådana med ganska stora kulturella och mentala skillnader från svenskar. Vill inte se någon mer invandring därifrån (och liknande länder) till Sverige, även om enskilda individer som bor här inte behöver vara något problem.
Viktig film om abort, kolla!!! http://www.youtube.com/watch?v=cjNo_0cW-ek
Bokmärken