handdator

Visa fullständig version : Vad sysslar Tor Paulsson med nu?

svärdslag
2007-11-14, 00:36
Tor Paulsson var en person i ND som gav mig ett extremt positivt intryck.

Och han visade sig vara extremt bra på att knäcka sina meningsmotståndare i en debatt i TV3 år 2001

http://www.youtube.com/watch?v=AL596JG3IT4

"Efter en uppmärksammad misshandel av sin före detta sambo valde han att lämna partiet och dömdes till tio månaders fängelse." /metapedia

Men vad har hänt me honom efter det? Har han inte vågat kräla upp till politiken över huvudtaget efter?

Anders_af_Oden
2007-11-14, 00:54
När en etablissemangspolitiker gör bort sig katastrofalt så slätas det alltid över, det är inte minst Mona Sahlin ett ypperligt exempel på, när det har gått en viss tid så spelar tidigare handlingar inte längre någon roll, vad som än har skett, det finns det mängder med exempel på när det gäller etablerade politiker, vi kan nästan vara säkra på att även Anna Sjödin kommer att sitta på en riksdagsplats eller på något liknande flottigt arbete om några år. Men när det gäller en nationell politiker så ser spelreglerna helt annorlunda ut, nationella företrädare granskas och behandlas efter helt andra regler av regimmedia och etablerade politiker, hur många år som än har gått.

Cornfield
2007-12-21, 17:37
Tycker också att han verkade vara en extremt bra politiker som somsagt kunde knäcka sina motståndare på ett sådant bra sätt.

Synd att det gick utför..

fenix
2007-12-21, 18:07
Tor var utan tvekan en riktig bra debattör och han var ett bra ansikte utåt för han gav förtroende. Du frågar vad som hände med Tor? De jag skriver nu är rykten och ska inte tolkas som om jag svartmålar ND. Dock kan det vara intressant.

Tor har enligt ”rykte” för ett par år sedan sökt sig tillbaka till ND utan att få komma tillbaka. Efter att tor,s misshandel mot sambon Anna blivit kände fick inte Tor komma tillbaka alls, han uteslöts enligt fd ND medlemmar utan att ens fått försvarat sig., sant eller falsk det vet jag inte.

Tor heter idag något helt annat och bor på hemlig adress. Tors sambo Anna återförenades med Tor efter misshandeln domen suttits av, för att sen spricka igen mellan dom. Anna har sedan det tagit slut hängt kvar i nationella kretsar genom att bla ha haft förhållanden med nationella människor, vad hon dock har gjort under 07 vet jag inte.

Många personer som kände Tor nära verkar alla vara säkra på att han en dag kommer tillbaka till någon form av nationell aktivitet. Personligen tror jag att han redan finns med i bakgrunden någonstans. Är tveksam till att en sådan ledar gestalt som det annars råder brist på i rörelsen ska ha försvunnit helt och hållet.

countlee
2007-12-22, 02:16
Med tanke på att en nationell debattör måste mer eller mindre göra dubbelt så bra i från sig för att ens få sin röst hörd, tycker jag att Tor skötte sitt förtroende arbete i ND klart godkännt.

Att han misshandlade sin hustru är defenitivt inte försvarbart någonstans, dock håller jag med dig "Anders_af_Oden" att etablissemanget gärna smutskastar en nationell politiker på dagisnivå, när sådant här kommer fram.

Svensk_Seger
2007-12-22, 06:43
Jag hörde för drygt ett år sedan att han nu säljer digital-tv boxar. Har även fått reda på vad han gjort under sin tid i ND, och det är inte något att stoltsera med. Men jag säger inte mer än så.

Vidar
2007-12-22, 07:23
Vad är det för mening att sitta och diskutera olika rykten man hört om en person? Det leder enbart till fler rykten. Det är bättre att de som VET, alltså har förstahandsinformation skriver eller att man låser tråden då det är helt onödigt att skriva rykten man hört.

Kratos
2007-12-22, 07:48
Försvarbart eller inte, som jag förstått det hade kvinnan i fråga varit otrogen, paret hade dessutom en herrans massa barn tillsammans.

Vad är minst försvarbart? Att förråda sin familj och sina barn, eller att man blir fysiskt bestraffad för det?

Vad ger henne rätten att svansa kvar i den nationella rörelsen, emedan Tor blir en paria? Jag tror rörelsen hade vunnit mer om rollerna varit vice versa.

Nu var jag kontroversiell.

Gåsapågen
2007-12-22, 07:50
Vad är det för mening att sitta och diskutera olika rykten man hört om en person? Det leder enbart till fler rykten. Det är bättre att de som VET, alltså har förstahandsinformation skriver eller att man låser tråden då det är helt onödigt att skriva rykten man hört.

Lås tråden!

Wittekind
2007-12-22, 08:21
Ja, lås tråden.

För övrigt så håller jag med Kratos till 130%. Det är hon som borde få skämmas och hålla sig borta.

axel
2007-12-22, 08:22
Försvarbart eller inte, som jag förstått det hade kvinnan i fråga varit otrogen, paret hade dessutom en herrans massa barn tillsammans.

Vad är minst försvarbart? Att förråda sin familj och sina barn, eller att man blir fysiskt bestraffad för det?

Vad ger henne rätten att svansa kvar i den nationella rörelsen, emedan Tor blir en paria? Jag tror rörelsen hade vunnit mer om rollerna varit vice versa.

Nu var jag kontroversiell.

Det finns ett gammalt tale sätt som heter "Det är inte ens fel att två träter".
Jag vill naturligtvis inte spekulera i det aktuella fallet men även om en kvinna har varit otrogen så ger det ändå inte mannen rätten att misshandla henne.
Nog om detta, men hur skall man behandla en nationell person som har gjort ett sådant brott?
Det är min fulla övertygelse att när en person har avtjänat sitt straff och har blivit en fri man så måste han också få en möjlighet att komma in i samhället igen, vad är annars alternativet?

Däremot har jag svårt att se att en person som har varit dömd för kvinnomisshandel skulle få en framträdande possition i rörelsen.
En sådan kille bör endast få inneha en lägre befattning i framtiden.

Jag har faktiskt förståelse för personer som inte vill ta i en föredetta våldsbrottsling ens med en tång, men vad tjänar vi på att stöta bort dom för?
Personer som har genomgått svåra prövningar är förmodligen också bättre kämpar när det verkligen hettar till och man skall också ha i åtanke att de flesta kan faktiskt bättra sig också.

Tillägg: Jag har aldrig någonsin gnällt på något utdelat minus här på Nordisk, men fick nu 5 poäng avdrag med motiveringen "Otrohet är fel."
Med tanke på att bara 29 medlemmar är inloggade så är det inte så svårt att veta vem dem modige anonyme killen som visst försvarar kvinnomisshandel är.
Mig veterligt kan inte vanliga medlemmar ge mycket minus.

Gladius
2007-12-22, 08:43
Jag hörde för drygt ett år sedan att han nu säljer digital-tv boxar. Har även fått reda på vad han gjort under sin tid i ND, och det är inte något att stoltsera med. Men jag säger inte mer än så.

Vad i helvete är det för fel på att sälja digital tv-boxar? :rant:

Får man fråga på vilket glamoröst sätt du själv försörjer dig?

Morgoth
2007-12-22, 09:20
En kompis till mig är släkting till Tor Paulsson och enligt honom så ringde Tor upp familjemedlemmar och försökte bad om ursäkt för vad han gjorde 2005 men få vill ha med honom att göra så Tor är ensam kan man nog tänka sig.

Bootgirl
2007-12-22, 09:29
Så vitt jag vet så bor väl barnen hos honom? Var väl en del tvister o sådant. Eller om de bor hos hans mamma eller vad det var.. Anna valde ju att flytta ner till Skåne o sådant oxå för ett par år sedan, men så vitt jag vet så ska hon visst flytta upp i gen för att komma närmre barnen igen..
Nu vet jag inte hur det ligger till idags läget men så vart det sagt för inte så länge sedan av henne på lunar.

Blåöga
2007-12-22, 09:35
Man kan både prisa och kritisera paret Paulsson för mycket av vad de gjorde.

Att genom en mycket hård arbetsbelastning försätta sig i en situation som leder till att ens familj havererar är inte särskilt strategiskt genomtänkt, även om det sker i syfte att rädda vår nation. Man räddar nämligen inte nationen på det sättet. Har man tappat greppet hemmavid så kan man inte sköta något annat heller. Paret Paulsson levde ett mycket ansträngt liv, där de balanserade mellan högsta möjliga politiska engagemang och ett uppoffrande familjeliv med många småbarn och en knaper ekonomi. Varken Tor eller Anna hade vett på att säga ifrån i tid - det är min enkla analys.

Rykten och fakta blir i de här sammanhangen svåra att hålla isär. Det man kan välja att gå vidare med är att ingen nationellt engagerad hädanefter må offra sin familj för den nationella saken. Att det sker inre slitningar är självklart i ett förhållande, men det viktigaste är att göra vad som går för att gå vidare. Ingen är perfekt, men vissa fel är det bra att låta andra göra.