handdator

Visa fullständig version : The Game, Neil Strauss

Gunvor
2007-10-27, 16:25
Har någon här läst The Game? Använder sig någon av sargning vid till exempel värvningar eller diskussioner isåfall? Borde det inte diskuteras mer om hur man framställer sig med mera? Hur andra förknippar en själv med ens åsikter?

Tacksam för kommentarer!:)

FollowMyChaos
2007-10-31, 17:43
Kan bara säga att det är fantastiskt bok och självklart är det mycket som det beskrivs i boken i verkliga live, det tror jag, men eftersom den är baserad på en amerikansk levandsstruktur så är sättet att praktisera den på ganska begränsad här i Sverige. Men jag kan ha fel, give it a try?=

Lage
2007-10-31, 17:57
Det är min klara uppfattning att en djup förståelse och känsla för den sociala dynamiken kan hjälpa dig på alla områden som där härrör. Oavsett om det är att framställa dig själv som attraktiv för kvinnor, sälja bilar, eller sälja sina åsikter. Jag har funnit att allt detta är väldigt nära besläktat och är en fråga om du är säker nog i din uppfattning av verkligheten för att klara av att suga in andra människor i den, eller framecontrol som psykologerna kallar det.

Gunvor
2007-10-31, 18:20
Kan bara säga att det är fantastiskt bok och självklart är det mycket som det beskrivs i boken i verkliga live, det tror jag, men eftersom den är baserad på en amerikansk levandsstruktur så är sättet att praktisera den på ganska begränsad här i Sverige. Men jag kan ha fel, give it a try?=

Det finns "workshops" i de större städerna och många har anammat det i Sverige, det tyder antagligen bara på att Sverige är väldigt amerikaniserat, sorgligt men sant. Varför jag vet detta är för att det var av min pojkvän som jag lånade boken..:P Och han har kontskt med dessa människor. The Game tycker jag är en bra inkörsport för större kunskap om NLP (Neuro linguistic programming) och som sagt, en väldigt bra bok!