handdator

Visa fullständig version : Foto som hobby

Anti-Fi!
2012-02-02, 08:42
Tänkte höra hur många här som har foto som hobby och vad ni i så fall föredrar att fota?

Jag gillar att fota, föredrar natur och då vatten ffa. Fotar även gärna människor, tex polare i medeltidskläder eller annat skoj. Min styrka ligger nog i själva komponeringen av bilden, min svaghet är utan tvekan att jag inte kan nånting rent tekniskt ännu. :)

Motto: Kvalitet genom kvantitet! :skrattar:

Anti-Fi!
2013-04-20, 08:02
Tänkte höra hur många här som har foto som hobby och vad ni i så fall föredrar att fota?

Jag gillar att fota, föredrar natur och då vatten ffa. Fotar även gärna människor, tex polare i medeltidskläder eller annat skoj. Min styrka ligger nog i själva komponeringen av bilden, min svaghet är utan tvekan att jag inte kan nånting rent tekniskt ännu. :)

Motto: Kvalitet genom kvantitet!

Sparkar upp denna tråd igen! Är det verkligen ingen här som gillar att fota?
Favoritmotiv?
Kamera?

Pro germania
2013-04-20, 17:07
Jag fotade mycket som yngre. Och det var på den tiden man fick lämna in rullarna för framkallning eller göra det själv. Vi hade ett mörkrum i en garderob i kompisens föräldrahem där vi spenderade mycket tid! Nuförtiden blir det inte så värst mycket och jag tror att framkallningen var det som hägrade mest då jag tycker lite av tjusningen försvunnit med digitalkameror och mobiler.

Jag uppskattar däremot ett vackert foto som någon annan tagit :)