Visa fullständig version : Judens roll i finanskrisen
Lex Sak_rad
2011-11-10, 23:56
I informationssyfte har jag spanat runt lite på nätet för att försöka få en objektiv uppfattning om hur judens roll i finanskrisen ser/har sett ut.
Det kan knappast vara okänt för de flesta att "de utvalda" har haft ett antal fingrar med i USA´s kris, Goldman Sachs, Greklands kollaps osv. Men hur ser utbudet ut med information om vem som gjort vad, så att säga?
Hellish Apostle
2011-11-11, 00:32
http://www.nationell.nu/2011/06/23/den-judiska-finanskrisen-sa-sankte-judar-grekland-och-varlden/
http://www.nationell.nu/2011/06/30/grekisk-kompositor-judarna-ligger-bakom-finanskrisen/
Jag vet inte om dessa länkar egentligen är till någon hjälp men man kan ju hoppas.
Lex Sak_rad
2011-11-11, 00:45
Alternativa medier är givetvis bra att ha till hands, och skulle gärna komplettera det med regimtrogna informationskanaler som kanske inte belyser det kollektiva ansvaret, men som desto mer frikostigt kan upplysa om enskilda indivders förehavanden.
Mest som ett komplement, alltså.
Kristofer
2011-11-11, 12:33
Nu är det ju inte direkt så att alla judar sitter i ett torn och konspirerar. Men visst är det onekligen så att judar som folkgrupp är överrepresenterade bland det samvetslösa bankfolket. Jag tror dock inte att det lönar sig att som t ex. i den här tråden, skriva "Judens roll i finanskrisen".
Lex Sak_rad
2011-11-11, 18:24
Mig veterligen har jag inte skrivit ett ord om vare sig torn eller konspirationer, utan enbart påstått att att de har en roll (t ex inom det samvetslösa bankfolket) som jag önskar lite mer klarhet i hur ansvaret har (miss)skötts på individnivå.
Om någon moderator råkar sitta på en mer lönsam rubrik som kan ger ökad förståelse för hur den faktiska ansvarsfördelningen har sett ut så kan ju h*n givetvis känna sig fri att ersätta mitt val med den.
Annars får man väl nöja sig med länkarna ovan :-)
Kristofer
2011-11-11, 21:14
Mig veterligen har jag inte skrivit ett ord om vare sig torn eller konspirationer, utan enbart påstått att att de har en roll (t ex inom det samvetslösa bankfolket) som jag önskar lite mer klarhet i hur ansvaret har (miss)skötts på individnivå.
Om någon moderator råkar sitta på en mer lönsam rubrik som kan ger ökad förståelse för hur den faktiska ansvarsfördelningen har sett ut så kan ju h*n givetvis känna sig fri att ersätta mitt val med den.
Annars får man väl nöja sig med länkarna ovan :-)
Nej då, åtminstone jag tänker inte ändra rubriker bara för att jag personligen tycker att de ligger i gråzonen för att vara kontraproduktiva. Det jag syftade på var endast min övertygelse om att det inte lönar sig att föra fram ett budskap på det viset. Nu är det visserligen "endast" en tråd på ett debattforum, men ändå.
Ett ord om "konspirationsteorier": Det är judarna själva som myntat detta uttrycksom ett försvar för deras outtalade strategi. Så fort någon börjar se ett mönster i judiska intressen och deras samarbete sinsemellan så börjar någon "oberoende medial kanal" som oftast visar sig vara ägd av just judar, att prata om konspirationsterorier som ett mantra för att allt judiskt skulle vara någon slags "slumpmässig snällhet". Är det inte en viss Einhorn som håller "föreläsningar" i detta ämne och samtidigt gör reklam för sin bok. Allt detta tjänar han pengar på förstås samtidigt som han kommer med exempel på vad som "inte" är snällhet och då kommer inte helt oväntat exempel från nazismen samtidigt som han broderar ihop det hela med hur hans egen familj blev offer men "som genom ett under" klarade sig och "överlevde". Jag har sett detta två gånger själv, naturligtvis så betalade inte jag själv för det hela och låtsades säkert att jag tyckte att det hela var bra också, teatermänniska som man är. hihihi
Jag vet inte, men man får ju berömma judarna för deras helt otroliga förmåga att dupera sina "värdfolk" och samtidigt tjänar pengar på dessa.
Personligen så betraktar jag dessa som något slags virus: De är inte helt lätta att känna igen (namn och utseende, ofta lite mörka och med lite speciella utseenden, oftast näsan. Namn som ofta låter lite tyska men som insatta lätt kan avgöra om namnen är judisk eller inte) och angriper organismen i lönndom och när de väl kopplat greppet blir lite mer framträdande men då kan inte organismen göra något vettigt motstånd längre). Det är ju lättare med personer som har ett helt avvikande beteende och utseende och som mer öppet angriper.
Jag kommer nog aldrig att bli riktigt klok på hur det här ska kunna stoppas. USA är ju helt kontrollerat av judisks maktelit (inte så 1945). Dagens Tyskland likadant (inte så många hår förstått det). Sverige har på sistone hamnat i denna fälla, började nog redan 1945 när Sverige tog emot judar...
Gautskagg
2011-11-12, 19:31
Det blir gjerne umulig å si sikkert om det ligger en plan bak, eller om det bare er en rekke sammentreff. Denne artikkelen kan kanskje være nyttig, selv om det er lite konkret å få ut av den:
http://www.nasjonalist.net/index.php?option=com_content&view=article&id=58:finanskrisa&catid=5:artikler&Itemid=3
Adoremus
2011-11-12, 19:50
Det är helt klart icke något sammanträffande. Den katolska Kyrkan är djupt ansvarig för judarnas ekonomiska makt över världen.
The papal ban on usury formed out of theological need from the verse in Deuteronomy, and is not an indication that there was no demand for banking services such as money exchange or loans. On the contrary, following the Crusades the papacy had an ever-increasing need for banking services in order to transfer money throughout the Catholic lands of Europe as well as to assist the poor by making loans and aid accessible.[4] From the void of banking services and the desire to stay faithful to Church doctrine arose the niche of economic opportunity for the Jews.
The chance to use the Jews for money services fulfilled several of the goals of the papacy. Firstly, the Jews had familiarity with trading, thus could provide adequate resources for the transfer of papal money from Rome to other Christian communities across Europe. Secondly, Jews could provide the poor with loans by means other than draining the papal budget. The ease on the papal budget made the option of using the Jews attractive for the papacy because this solution did not place a burden on the individual Christian communities.[5]
Using the Jews for money services did not go against theology. No sin was committed by letting the Jews do usury, as Jews’ “souls were probably lost in any case” and Jewish presence could be tolerated for the benefit of extracting their taxes.[6] Furthermore, the papacy was cognizant of the fact that Judaism did not consider it sinful to take interest. As Frederick II of Sicily noted, usury was “not illicit for them.”[7] Therefore the Jews were able to supply labor for an industry blocked to Christians as per the influence of the Catholic Church.
http://sites.google.com/site/hashtaumd/contents-1/banking