handdator

Visa fullständig version : Fd CIA chef vill sätta landet först

otlas
2007-10-03, 08:08
På en talkshow på bästa sändningstid (vad det ser ut som)så intervjuas den fd CIA chefen över Bin Laden enheten Michael Scheuer om just Bin Laden. Han intervjuas av en från det utvalda folket. Det börjar lite segt med skratt och skämt för att sen gå över till nått tråkigt enligt den utvalda. Se själv och beundra mannen som vågar sätta sig emot etablisemanget.
http://www.finalsolution88.com/Videos/FS88_Maher_Interview.wmv
Och man kan ju hoppas att det ger folket nått att tänka på och att dom kanske öppnar ögonen.

Wiseguy
2007-10-03, 09:53
Först och främst vill jag tacka för länken. Michael Scheuer hade rätt på alla punkter. Nästan så man borde ta och köpa hans bok. Verkar ju intressant med tanke på att Bin Laden in person rekommenderar den.

Honken
2007-10-03, 10:34
Det där var ju klockrent! Jag rekommdenderar alla som läser detta att ta er sju minuter av er tid till att lyssna på vad Michael Scheuer har att säga, det var riktigt intressant.

Sebbe
2007-10-03, 11:07
En mycket intressant film. Michael Scheuer visade klart och tydligt var han stod och försökte inte bortförklara sina tidigare uttal som så många andra politiker/högt uppsatta.

En eloge till den samme för sina öppna kritik gentemot Israel och dess inflytande på USA. I dessa tider då de styr fler och fler så behövs rakryggade människor som säga högt det dem står för.

Filmen rekommenderas!

Widerstand
2007-10-03, 11:19
Riktigt bra intervju. Synd att programledaren ska hålla på och fjanta sig hela tiden dock.

Sebbe
2007-10-03, 11:23
Riktigt bra intervju. Synd att programledaren ska hålla på och fjanta sig hela tiden dock.

Det märks tydligt att när argumenten tar slut, tar humorn vid. Ren psykologi. Finns många exempel på hur människan visar ett nederlag med mindre bra bortbjäffsningar. Han uppvisar ett flertal av dem;)

otlas
2007-10-05, 08:45
Det märks tydligt att när argumenten tar slut, tar humorn vid. Ren psykologi. Finns många exempel på hur människan visar ett nederlag med mindre bra bortbjäffsningar. Han uppvisar ett flertal av dem;)

Ja visst är det så, han blir helt klart upprörd att någon vågar ifrågasätta det utvalda folkets land.
Jag tycker filmen var klockren men det verkar som att folk tycker att favoriter på youtube är viktigare och roligare. Tråkigt för dom som missar denna gobit.