handdator

Visa fullständig version : Julia Kronlid (SD) sitter troligen i riksdagen pga. sitt kön.

Nils Svensson
2011-01-01, 20:25
http://www.youtube.com/watch?v=WoB1yfUjL7w&feature=related

Julia sitter uppenbarligen inte i riksdagen pga. sin politiska förmåga utan av någon annan anledning. Den mest troliga anledningen är att hon är kvinna samtidigt som SD är rädda för att folk i allmänhet ska se det som något negativt att ett parti inte har ett visst antal kvinnor som representanter. Detta är naturligtvis beklagligt (eftersom inte kompetens värderas högst) men fullt i linje med vad demokratin står för – all den stora mässans känslomässiga reaktioner och ”åsikter” ska påverka hur landet ska styras.

Jag anser att hon är inkompetent som riksdagspolitiker pga. hennes nervösa och icke-pålästa framträdande. Visst, hon kanske är en bra ideolog eller strateg innerst inne. För sådana personer så lämpar sig dock rollen som ideolog eller strateg alldeles utmärkt. Befinner man sig i rampljuset som en av sitt partis ledande profiler och ansikte utåt så ska man dock kunna prata för sig.

axel
2011-01-01, 20:47
Det lilla jag sett av Julia Kronlid har jag inte blivit direkt imponerad av och förmodligen ligger det nära till hands att misstänka att hon blivit inkvoterad då SD har dåligt med kvinnliga förtroendevalda.

I videon som TS länkar till blir hon flera gånger räddad av Petzäll men det som möjligtvis kan förklara hennes extremt dåliga framträdande där var att hon gick i väntans dagar högravid som hon var.