Visa fullständig version : Sprid ordet om Nordisk.nu!
Runt om i riket har aktivister informerat om Nordisk.nu med väggmålningar. Men det finns fler sätt att sprida ordet på. Anders kom på den klockrena idén med MSN-bilder. Och Wittekind med userbars.
Men det måste finnas fler sätt?
Hur kan vi utnyttja Internets möjligheter?
Kom med era förslag och idéer!
I väntan på klabborna...
MSN-Bilder var faktiskt Anders idé; http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=6909
Jag försöker gnugga geniknölarna för fullt men kommer inte på nått annat bra just nu, men skriver av mig så fort jag får någon idé.
MSN-Bilder var faktiskt Anders idé; http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=6909
Jag försöker gnugga geniknölarna för fullt men kommer inte på nått annat bra just nu, men skriver av mig så fort jag får någon idé.
Aha! Då får han credden ist! Anders kom med fler bra idéer i den tråden. Ett roligt SMS som folk skickar vidare hade kanske varit nått.
Gött mos! Ja endast fantasin sätter begränsningarna, mobillogos, roliga mms är också en tanke.
Wittekind
2007-10-01, 04:34
Wiseguy nämnde att man kunde ha en invitefunktion, men då fick en snarlik idé.
Alla borde samla ihop alla mailadresser till alla släktingar, arbetskamrater, skolkamrater och andra vänner/bekanta man har i en textfil och maila den till nordisk.nu-administrationen, som i sin tur slänger in alla mailadresser i en enorm mailinglista och skickar iväg inbjudningar till alla.
Visst skulle många ignorera inbjudningsmailen, men det skulle ändå nå ut till jävligt många.
Wiseguy nämnde att man kunde ha en invitefunktion, men då fick en snarlik idé.
Alla borde samla ihop alla mailadresser till alla släktingar, arbetskamrater, skolkamrater och andra vänner/bekanta man har i en textfil och maila den till nordisk.nu-administrationen, som i sin tur slänger in alla mailadresser i en enorm mailinglista och skickar iväg inbjudningar till alla.
Visst skulle många ignorera inbjudningsmailen, men det skulle ändå nå ut till jävligt många.
Om alla går in på msn, sen på contacs/kontakter och väljer spara kontakter eller vad det nu står, så sparas alla konkter i en ctt-fil. Om man sedan gör ett skript som tar ut mailadresserna ur filen och sparar dom i en databas, för att sedan skicka iväg inbjudan till alla (går ju även köra så att mailadresserna kollas mot nordisk.nu-databasen så inte mailen redan finns där).
Annars ska det gå att lösa så man i ett skript skriver in mail och lösenord till msn så fixar skriptet resten, men ingen aning om hur det fungerar faktiskt.
Min idé var dock att undvika oönskade massutskick.
Så här tänkte jag.
På sin sida har användaren en funktion "tipsa en kompis". När användaren klickar där så ombeds han/hon skriva in sitt namn och sin kompis e-mail eller flera. Sen när användaren trycker på "skicka" så får motagaren ett e-mail med texten "Din vän Namn som kallar sig Wittekind på Nordisk.nu vill tipsa dig.." tillexmpel. Texten skall beskriva lite kort vad Nordisk.nu är.
En tanke kan ju vara att man får ett ryktespoäng för varje ny värvad medlem eller liknande.
Är inte väggklotter kontraproduktivt? Lite på samma sätt som när folk placerar klistermärken på glasrutor eller affisherar på privatpersoners, bostadsrättsföreningars eller näringsidkares egendom så pass att det förstör.
Jag skulle vilja hävda att all uppmärksamhet inte är bra sådan, om det prompt ska klottras så var övergångsställen ett alternativ som trots allt inte är lika förkastligt, mindre diskreta mallar som placeras med hänsyn till stadsbilden och privat egendom fungerar också då det inte ser lika taffligt ut som när man bokstaverar för hand.
En tanke kan ju vara att man får ett ryktespoäng för varje ny värvad medlem eller liknande.
Du tror inte folk värvar folk utan detta? Hela idén känns lite skev, man ser redan på folk sidor hur många de värvat, dock inte vilka inte ens på sig själv vilket är lite irriterande. Jag menar det gör ju mig medskyldig om denne som nu angav mig som referens vid registrering beter sig som en imbecill.
Är inte väggklotter kontraproduktivt? Lite på samma sätt som när folk placerar klistermärken på glasrutor eller affisherar på privatpersoners, bostadsrättsföreningars eller näringsidkares egendom så pass att det förstör.
Jag skulle vilja hävda att all uppmärksamhet inte är bra sådan, om det prompt ska klottras så var övergångsställen ett alternativ som trots allt inte är lika förkastligt, mindre diskreta mallar som placeras med hänsyn till stadsbilden och privat egendom fungerar också då det inte ser lika taffligt ut som när man bokstaverar för hand.
"klottrets" vara eller icke vara passar bäst i en egen tråd. Det har också disskuterats tidigare i andra trådar.
En annons i flashback kanske?
En annons i flashback kanske?
Dom som skriver på flashback och skulle kunna vara intresserade för Nordisk känner nog redan till sidan skulle jag tipa på. Men internet annonser är en bra idé. Helst gratis sådanna.
man kan heta det på spel osv tex cs, wc3, wow eller vad man nu spelar!
Hrimfaxe
2007-10-01, 06:33
Om man är medlem på andra communitys kan man alltid ha länken på sidan? Om så bara starta en användare på tex, helgon, lunar, playahead, kamrat och vad det nu finns mer. Det lockar kanske inte alltid rätt människor, men fel människor kan bli rätt människor när de inser sanningen och öppnar ögonen.
Sen kan man alltid skriva i andra forum, chatter från olika sidor för att locka folk. Internes vägar äro massor.
Paranoid
2007-10-01, 15:46
Detta är i och för sig en relativt omogen idé, men skit samma. Nu hänger jag inte på MIRC längre, men på den tiden det begav sig så fanns det ett x antal stora kanaler där det hängde väldigt mycket folk.
Att då således gå in i ett visst antal stora kanaler, och skriva/spamma ”www.Nordisk.nu – Portal för nordisk identitet, kultur och tradition” kan vara ett förslag. En fördel med att länka sådant vi IRC är att alla webbadresser blir direktlänkar, så när någon dubbelklickar på det jag skrivit så startar webbläsaren upp Nordisk.nu direkt.
Som sagt knappast någon nydanande idé, men jag tror att i alla fall ett stort antal människor kommer att klicka in sig på sidan i alla fall. Detta lär i och för sig leda till att man blir G-lined, men det får man ta för den goda saken. :yes:
propatria48
2007-10-01, 15:49
Just nu lirar jag CS med Nordisk.nu som namn:D
Just nu lirar jag CS med Nordisk.nu som namn:D
Gött, körde det med men fick inte ha reklam i namnet. :( Så nu spammar jag servern med spraylogos! :D
Annars kan man lägga in bind j "say www.Nordisk.nu - Portal f'o'r nordisk identitet, kultur och tradition." i config så kommer den texten att synas varje gång du trycker J. :)
Parabellum
2007-10-01, 16:14
Ni som har facebook och myspace, kan ju alltid ha en länk till nordisk.nu på er sida. Kan vara bra att blanda upp med rädda urskogen, motpol och några vanliga bloggar också.
Dom som skriver på flashback och skulle kunna vara intresserade för Nordisk känner nog redan till sidan skulle jag tipa på. Men internet annonser är en bra idé. Helst gratis sådanna.
Jo, men jag tänkte inte främst på deras forum. Ta en titt på FNA (http://www.flashback.se/fna/?lang=se). Det är inte gratis, men inte heller särskilt dyr. FNA, surftips och newsflash når ut till många som intresserar sig för politik utanför den etablerade samhälssfären.
Jo, men jag tänkte inte främst på deras forum. Ta en titt på FNA (http://www.flashback.se/fna/?lang=se). Det är inte gratis, men inte heller särskilt dyr. FNA, surftips och newsflash når ut till många som intresserar sig för politik utanför den etablerade samhälssfären.
http://www.flashback.se/fna/index.php?lang=se&type=surftips&nr=72
Nordisk har redan varit med där! :)
Det här är velan en idiotisk idé men ni vet ju velan e-mail som skickar vidare?
Tänk om man sku skriva ett bra text vad nordisk handlar om och så sku man skicka vidare till 15 vänner fast.
Minus med det så kan det komma många oseriösa användaren men då sku det spridas iaf. :unsure:
Om ni någon gång ser en person Nicka "Nordisk.nu" när ni spelar cs, är det jag ;)