handdator

Visa fullständig version : Bättre information vid registrering samt val av språk

Fredrik
2007-04-27, 21:17
När man tittar runt på forumet ser man att rätt många, av någon anledning framförallt flickor/kvinnor väljer att lägga upp bild + namn på sig själva. Vore det inte oerhört lämpligt att tydligt och klart på svenska informera vid registrering att det finns en säkerhetsrisk i att lägga ut bilder samt att man alltid bör tänka på att våldsdyrkande vänsterungdom utan tvekan läser det vi skriver? Det är ju bara dumheter att "outa" sig själv såvida man nu inte är en offentlig person på något sätt..
Möjligt är också att ni tydligt informerar om riskerna vid registering men att jag har fått hjärnsläpp och glömt det.

Angående språket, vad är det egentligen för språk här på hemsidan? Jag förstår att ni ska ändra formuläret med val av ideologi,hemvist,ålder osv , då kanske även språket blir det naturliga, alltså svenska.

Men hur är det med det övriga? Jag läser
Most active members, my settings, games, member pages osv. Det räcker väl med att man ska behöva se "SALE" istället för utförsäljning,rea,lagerrensning osv på på stan som bara ett av alla irriterande engelska ord och uttryck som väller in i vårt land.

Om det är några som ska värna vårt svenska språk så är det ju svenska nationalister, eller hur?

/Fredrik

UrEuropa
2007-04-27, 22:48
När man tittar runt på forumet ser man att rätt många, av någon anledning framförallt flickor/kvinnor väljer att lägga upp bild + namn på sig själva. Vore det inte oerhört lämpligt att tydligt och klart på svenska informera vid registrering att det finns en säkerhetsrisk i att lägga ut bilder samt att man alltid bör tänka på att våldsdyrkande vänsterungdom utan tvekan läser det vi skriver? Det är ju bara dumheter att "outa" sig själv såvida man nu inte är en offentlig person på något sätt..
Möjligt är också att ni tydligt informerar om riskerna vid registering men att jag har fått hjärnsläpp och glömt det.

Angående språket, vad är det egentligen för språk här på hemsidan? Jag förstår att ni ska ändra formuläret med val av ideologi,hemvist,ålder osv , då kanske även språket blir det naturliga, alltså svenska.

Men hur är det med det övriga? Jag läser
Most active members, my settings, games, member pages osv. Det räcker väl med att man ska behöva se "SALE" istället för utförsäljning,rea,lagerrensning osv på på stan som bara ett av alla irriterande engelska ord och uttryck som väller in i vårt land.

Om det är några som ska värna vårt svenska språk så är det ju svenska nationalister, eller hur?

/Fredrik

Jag har allafall svenska...

Fredrik
2007-04-28, 00:10
Jag har allafall svenska...

med andra ord är jag cp och har själv valt engelska

Fredrik
2007-05-03, 15:46
Jag har försökt byta språk till svenska i mina inställningar , då kommer texten

New Subscribed Threads: (0)
There are no subscribed threads to display in this folder for this time period.
View all Subscribed Threads

Jag kör firefox i xp

om jag loggar ut och sedan går in på www.nordisk.nu är ändå menyer och forumregler på engelska, beror det på att jag har ett engelskt windows och firefox? Anpassar sig sidan efter vilket språk man har i os?

Pjazi
2007-05-03, 15:50
Kör Firefox på XP Pro svensk funkar kalasbra att ha svenskt forum här

Wotan
2007-05-03, 16:05

Så att folk bör uppmuntras att skämmas för sina åsikter och leva i konstant skräck för våld? Det känns som att det går stick i stäv med syftet, jag menar att normalisera sunda värderingar är väl bara bra?

Fredrik
2007-05-03, 23:04
Så att folk bör uppmuntras att skämmas för sina åsikter och leva i konstant skräck för våld? Det känns som att det går stick i stäv med syftet, jag menar att normalisera sunda värderingar är väl bara bra?

Visst är det men man kunde tydliggöra detta på ett bättre sätt än en radda med text som ingen nog läser igenom, man kunde göra detta som man gör på de flesta större politiska och icke-politiska forum.

Flugsio
2007-05-04, 02:33
Webbläsare kan automatisk välja vilket språk som en sida ska visas på. Det fungerar ungefär som när en toolbar automatisk kan fylla i formulär, t.ex namn, ålder och adress-fält.

I Mozilla Firefox på Windows:
------------------------------
I menyraden, Verktyg/Inställningar
Välj fliken Avancerat
på underfliken Allmänt trycker man på knappen "välj" i fältet längst ner om "språk".
Lägg till och/eller välj Svenska.

(I linux ligger inställningar under Redigera?)

I Internet Explorer 7.0 Vista:
------------------------------
I menyradern, Verktyg/Internetalternativ

(om man vill använda gamla menyerna går det att trycka på Alt-tangenten, eller går det att slå på genom att högerklicka på någon menyrad och väja Menyfältet.)

på första fliken finns en Språk-knapp längst ner
lägg till och/eller välj svenska.

Fredrik
2007-05-04, 12:54
Några användare kan tydligen inte byta från engelska. Vi kollar på detta just nu. Testa att klicka på den svenska flaggan nere till höger på startsidan, det ska fungera!

Det fungerade! Tack!

Vogel
2007-05-04, 13:49
Säger det igen i denna tråd... Vissa människor står för att dom har Nationella värderingar och skäms heller inte för detta.