handdator

Visa fullständig version : As far as my feet will carry me

Tiefensee
2007-04-27, 19:18
I Nordisk Frihet så recenserades en film som hette As far as my feet will carry me (So weit die Fuesse Tragen). Men det lämnades ingen notis om var den gick att köpa.
Jag har hört mig för hos filmbolaget som gjort den och hos massa andra tyska bolag.

Från "Gerum Cascadeur" får jag svaret:
"you can buy it in Germany, but only in German language"

Och från "Cine-International Filmvertrieb GMbH & Co.KG":
"Sorry, not from us. But you can buy it for example over the internet from www.amazon.com"

Varpå jag kikade på amazon.com och där finns den bara att förboka?
Är filmen alltså inte släppt än? Trots att produktionsåret var typ 2001 eller liknande.

JAG VILL HA DEN!!! :rant:
Helst igår!
Var finns den? Jag kan inte tyska så det ska vara åtminstone engelsk text

Widerstand
2007-04-27, 19:19
Vad handlar filmen om?

Tiefensee
2007-04-27, 19:21
http://www.imdb.com/title/tt0277327/

UrSvensk
2007-04-29, 18:58
Det enda stället jag hittade någon information om datum var här:
http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?type=product&id=1627109
Där det står att ugivningsdatum är 22 Maj för "Collector's subtitle" versionen.

Tiefensee
2007-04-29, 19:00
Ja. Jag vet, tack ändå. Jag har hittat flera ställen där den går att förhandsboka. Men om produktionsdatumet var 2001 borde den ju rimligtvis redan vara släppt.

UrSvensk
2007-04-30, 02:37
Ja. Jag vet, tack ändå. Jag har hittat flera ställen där den går att förhandsboka. Men om produktionsdatumet var 2001 borde den ju rimligtvis redan vara släppt.

På Tyska är den det,hittade ju ett flertal möjligheter via sökning på UseNet att ladda ner den...men alla var enbart tyska.(förutom ev. en,som antagligen var full DVD med tanke på storlek,men den var skyddad med lösenord,så jag vet inte om den har undertexter)

Santur
2007-04-30, 03:27
Sökte efter den på nätet för ett tag sen och hittade en del torrentz. Samtliga av dom var det dock ingen som seedade på.

UrSvensk
2007-04-30, 04:24
Sökte efter den på nätet för ett tag sen och hittade en del torrentz. Samtliga av dom var det dock ingen som seedade på.

Om du klarar tyska så kan jag fixa en av dessa åt dig om du vill.(i DivX/Xvid version)
Är ju lite osäker på om du besvarar mig eller trådämnet,så...

Honken
2007-04-30, 07:33
Jag kan lägga upp den på NMBits. Kommer dock inte hinna på ett par dagar, men inom en vecka kanske?

Tiefensee
2007-05-23, 16:41
Nu är den visst släppt, men endast engelsk sub. Har beställt den från CD Universe (http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7388379&style=movie), blev 20 USD (144 SEK) inkl frakt, inte så farligt ju...

Santur
2007-05-23, 17:43
Om du klarar tyska så kan jag fixa en av dessa åt dig om du vill.(i DivX/Xvid version)
Är ju lite osäker på om du besvarar mig eller trådämnet,så...

Tyska är inget problem.. Ge hit :) :viking:

DerSchwede
2007-05-23, 18:58
Tack Tiefensee för länken!
jag var också tvungen att beställa den :)

DerSchwede
2007-06-07, 18:11
kan tala om att jag har fått hem filmen Idag, jag beställde den från CD universe i USA
och den har iaf engelsk undertext!

Om någon är intresserad av kopia så säg till :)

Tiefensee
2007-06-07, 19:15
kan tala om att jag har fått hem filmen Idag, jag beställde den från CD universe i USA
och den har iaf engelsk undertext!

Om någon är intresserad av kopia så säg till :)

Jag fick den i förra veckan, har inte hunnit se den än, tänkte ta den i helgen. Blir spännande :)

DerSchwede
2007-06-07, 19:43
Jag fick den i förra veckan, har inte hunnit se den än, tänkte ta den i helgen. Blir spännande :)

Tänkte se den nu ikväll, den verkar spännande som fan!
lovar att inte avslöja något dock :lol:

DerSchwede
2007-06-07, 22:14
Fan blev lite besviken på fler än en punkt :P

Tiefensee
2007-06-12, 21:19
Fan blev lite besviken på fler än en punkt :P

Jag tyckte den var jäkligt bra. Visst var det några få detaljer som irriterade, men jämfört med andra filmer i samma genre så ligger denna väldigt bra till.
Jag ger den :sol: :sol: :sol: :sol: :sol: i betyg.

SPOOOOOILERVARNING:

Vit text markera för att läsa:

Vad menade den ryske officeren med "its my victory"? På slutet???

Santur
2007-06-12, 21:26
Vad menade den ryske officeren med "its my victory"? På slutet???

SPOILERVARNING!!! OBS TEXTEN ÄR VIT SÅ MARKERA DEN FÖR ATT LÄSA.

Det han menar är att han sagt till Iranierna att han är en spion så han hamnar i Iranskt fängelse. Men det han inte räknar med är att han har en tysk diplomat som släkting som Iranierna har förtroende för och som identifierar han...

Tiefensee
2007-06-13, 20:00
SPOILERVARNING!!! OBS TEXTEN ÄR VIT SÅ MARKERA DEN FÖR ATT LÄSA.

Ah, ok... tänkte inte på det :)
Tack för både det och för det bra tipset på att göra texten vit vid spoilervarningar!