handdator

Visa fullständig version : Vem är negern?

LaDecima
2010-02-24, 11:07
http://i46.tinypic.com/2uhveq8.jpg
Vem är negern bakom Kim Jong-Il?

karlsruhe
2010-02-24, 11:48
Ja, vart har du hittat bilden?

LaDecima
2010-02-24, 12:13
Ja, vart har du hittat bilden?

En video med nordkoreansk propaganda.

Liemannen
2010-02-24, 13:05
Vem är negern bakom Kim Jong-Il?
Ingen aning, men mössan ser ut att vara av engelskt stuk så därför skulle jag gissa att han kommer från de södra eller östra delarna av Afrika snarare än från de västra delarna. Jag ser inget guld på mössan så därför antar jag att han inte är av någon högre dignitet.
Min gissning är att han kan vara en militärattaché, förbindelseofficer eller liknande från någon militärdiktatur i Östafrika.

Marcus
2010-02-24, 14:50
Såja, ordning i klassen ! Om nu någon konkret kan svara på trådskaparens fråga så varsågod, men ingen off topic tack ! :) / Mod

karlsruhe
2010-02-24, 15:13
Enligt wikipedia finns ungefär 2000 icke-koreaner i Nordkorea, att en av dessa skulle va Kims högra hand är ganska osannolikt.
Han har nog helt enkelt träffat Kim under nåt kommunistmöte eller liknande.

LaDecima
2010-02-24, 15:16
Det är under något event, ja.

LaDecima
2010-02-24, 16:02
Också lustigt. :rolleyes:

Min tanke också, men någon som har namn? Vore intressant att kolla upp bara, helt enkelt.

Oscha_Wallin
2010-02-24, 17:12
Nordkorea har i vart fall en ambassad i Harare så jag gissar att Zimbabwierna har detsamma i Pyongyang. Men som någon säger ovan så är det säkert någon gammal koloni som ska försöka bygga det klasslösa paradiset i Afrika som är representerat.

Lita märkligt dock att han sitter så pass nära Kim.

KaptenKrok
2010-02-24, 19:20
Nordkorea har i vart fall en ambassad i Harare så jag gissar att Zimbabwierna har detsamma i Pyongyang. Men som någon säger ovan så är det säkert någon gammal koloni som ska försöka bygga det klasslösa paradiset i Afrika som är representerat.

Lita märkligt dock att han sitter så pass nära Kim.

Den enda afrikanska stat söder om Sahara som har ambadassad i Nordkorea är Nigeria, så det är väl inte en helt orimlig gissning. Det skulle även kunna vara en kuban eftersom Kuba har en stor svart befolkning och en ambassad i Nordkorea.

LaDecima
2010-02-24, 19:47
Vad har det för betydelse?

Absolut ingen förutom att det kan stilla min nyfikenhet genom lite wikipedia-sökning om man får fram namnet på honom. Vore intressant att veta.

Vit Förort
2010-02-25, 18:26
Skicka ett mejl till nordkoreas ambassad nånstans och fråga. Möjligen dock på ett mer politiskt korrekt sätt :-)

Känns som att du inte kommer få svar om du frågar som ovan.