handdator

Visa fullständig version : Permanenta håret?

Efva
2007-09-20, 22:05
Ja, då har jag kommit till det stadiet att det är dags att göra något nytt med håret. Nu är det permanent som gäller, haha.
Men jag vill ha stora korkskruvar, men det ska tydligen vara skitsvårt att få. Så vitt jag har fattat det så vill dom flesta ha dom där Törnrosakorkskruvarna, men det brukar sluta med att det bara blir vågit eller på tok för små lockar så håret ser "frizzy" ut. Någon som har permanentat håret och fått det dom ville ha eller har några tips?

Lithiandra
2007-09-21, 09:49
Mitt bästa förslag är nog att gå till frisören och hålla tummarna.. Det är svindyrt men det verkar betydligt lättare och säkrare att nå det resultat man vill ha..

Matilda
2008-09-29, 12:25
Jag varit i exakt samma sits.. Det handlar ju väldigt mkt om vad man har för hårtyp också, så gå till en frisör och fråga vad dem kan göra. Låt dem visa med hjälp av bilder i tidningar vad de kan lyckas åstadkomma.
Ju kortare ditt hår är, detso lättare ska det ju vara att få de där stora lockarna.

Skulle resultatet bli helt år skogen för dig, trots dyra pengar och att du varit duktig och frågat frisören innan, så kan du alltid med hjälp av locktång eller plattång liksom "dra ut" lockarna ifall de blivit för små. Det är ju det sista man vill behöva göra. Permanentar man sig är det ju för att slippa göra något åt håret på morgonen. Man ska ju vakna vacker då tycker man! Särskilt efter att ha betalat så mkt pengar för behandlingen:chock:

Hoppas att det blir bra för dig. Jag fegade själv ur i sista sekunden när jag var hos fisören sist och det blev att jag klippte upp håret istället. Så nu står jag framför spegeln med sprayen i högsta hugget om morgnarna:irriterad:

Men nästa gång, då tusan ska jag våga ta risken:innocent:

sverige_tös
2008-09-29, 13:49
Jag kan fixa det på dig, när jag gör det då blir det rätt och bra, billigare är det med ;) Jag gjorde detta på min syster och det blev faktis väldigt bra. Finns att köpa i dom flesta affärerna faktis.

Bootgirl
2008-09-29, 14:07
Min erfarenhet av just permanent som man köper i "de flesta affärer" är rent jäkla skit. Håret blir som tuggummi och lockarna är borta inom loppet av nån vecka alt. vågigt hår här o där. Hemmanent eller vad fasiken det kallas när man gör det hemma haha.
Korkskruvar är av min erfarenhet väldigt lätt att bibehålla om man har långt hår än när det är kort då det kan locka sig i stället som vanliga lockar. Har en vännina som går till frissan och får sånna där jättefina korkskruvar ett par gånger om året (var 5månad eller så) och sen har tösen min naturliga låååånga korkskruvar som ringlar ner för halva ryggen men det e ett jäkla shablå att fixa det på henne ändå. HÅret har en tendens till att se rufsigt ut mest jämt utom den första minuten som det är genomborstat/kammat.

Men om jag bortser från mina personliga erfarenheter av just korkskruvar så är det oerhört vackert och ser väldigt välvårdat ut när det e på plats och iordning.

Men när det är första gången man gör de så rekomenderar även jag att man går till frissan. De vet ju vad man gör, kan ju hårtyper och sådant..

CarolineRahowa
2008-09-29, 18:45
Jag har aldrig tyckt att det har varit något vidare snyggt med permanetat hår då oftast lockarna blir så himla små och då ser man verkligen ut som en pudel i håret. visst kan det vara fint med stora lockar.
Men dock inte små, men det är ju en smaksak.
Så om du tycker det är fint och vill göra det så gå till frissan.
Jag tror även att det kan slita ganska mkt på håret.

Josefin
2008-09-30, 16:58
Tycker permanentat hår är jättefint, älskar lockar men har hört att många får svinto hår av det så vågar inte riktigt göra det själv. Utan lockar håret istället när jag vill ha lockar. Men rekomenderar dig att göra det hos en frisör första gången så att det verkligen blir ett bra resultat.

Matilda
2008-10-01, 14:04
Jag kan fixa det på dig, när jag gör det då blir det rätt och bra, billigare är det med ;) Jag gjorde detta på min syster och det blev faktis väldigt bra. Finns att köpa i dom flesta affärerna faktis.

Vilken tur du har, du måste ha en hårkvalité som funkar för hempermanent:-)

Men alla har ju inte det tyvärr och då är ju frisören ett bra alternativ. Särksilt som all permanent sliter så mkt på håret..

Hur stor lockar får du när du gör det själv? Vore kul att veta:)