handdator

Visa fullständig version : Hur sjuk kan man vara?

Hejonn
2009-12-16, 19:08
[VARNING] känsliga tittare
Jag har sett detta förut men tänkte att jag skulle posta det här, så de som inte sett detta fick ta del av den sjuka vardagen.

http://www.youtube.com/watch?v=JJ--faib7to

Hur kan de som jobbar där sova om nätterna? :no:

Modgunn
2009-12-16, 19:18
Fy faaaaan kunde inte se hela.
Höll på att kräkas.
Stackars djur.

__Insane
2009-12-16, 19:29
Hur i helvete kan man göra så? Det kan väl inte vara tillåtet att hantera djuren sådär eller?:chockad:

Fruktansvärt! Undrar hur fan man kan gå hem från ett sånt jobb och lägga sig i sängen och sova för att sen gå upp dagen efter och göra samma sak igen..

ReginhardV
2009-12-16, 19:44
Tja, lever man efter modern rovdrifts-moral vilken de även försöker införa globalt och allrådande i alla kulturer så... Inte märkligt att de kan sova väl när människan är anpassningsbar och survivalistisk.

Är de för rädda för att ifrågasätta vad de gör? Finns det inget hopp i deras världsbild?

Att bli vegetarian är det liberala och slavmoraliska gemålet på ett fenomen som detta.

Att med transcendentala principer och intellektuell förståelse för djurens natur, värde och styrka i universum kämpa emot det moderna samhällets naturhat är mitt gemål.

Vad är ditt? Vad vill DU göra emot detta samvetslösa spektakel, som är en integral del av vår triviala moral?

//Reginhard

Eken
2009-12-16, 19:55
Finner inga ord för detta. Fick så ont i magen när jag såg detta onda spektakel så man höll på att spy.

Jag undrar om något sådant här händer i Sverige?

LaDecima
2009-12-16, 20:03
Såg inte hela då jag sett det här innan litegrann, det är riktigt vidrigt. Undermänniskobeteende som detta måste leda till grym bestraffning utan nåd. Har tidigare flera gånger sagt det klart och tydligt att jag vill se dödsstraff för djurplågeri, det är det enda rätta. Man bryr sig bara om pengar, pengar, pengar och skiter i djuren idag. Materialism över djurs välmående. Fyfan... död åt djurplågarna.

Fedrelandet
2009-12-16, 20:12
Kapitalismens sitt ekte ansikt. Det er sykt og må bort. Man behandler dyr med verdighet, ikke som døde ting.

__Insane
2009-12-16, 20:41
Här är en länk om päls, läder och ull.

VARNING!

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=skins062&Player=wm

Hejonn
2009-12-16, 20:50

VARNING!

Fyfan va vidrigt!

__Insane
2009-12-16, 20:53
Fyfan va vidrigt!

Vidrigt räcker inte. Finns inga ord som kan beskriva hur sjukt det är.

LaDecima
2009-12-16, 20:56

VARNING!

Bra att sånt här material sprids mer och mer, man borde göra exakt samma sak mot dessa personer som de gör mot djuren. Stackars djur, man kan bara hoppas på att någon gång kan den här världen bli normal, då kan de som gör sånt här straffas för deras brott.

Hejonn
2009-12-16, 20:57
Vidrigt räcker inte. Finns inga ord som kan beskriva hur sjukt det är.

Det finns så mycket humanare sätt att avliva ett djur på! Jag menar inte att man ska döda djur för att klä sig i päls.

Men de som jobbar med detta måste vara allvarligt störda!
Filmsnutten från när en tvättbjörn ligger flådd o levande får mig att må illa! Jag hoppas att någon flår dem som gjort så många djur illa!

LaDecima
2009-12-16, 21:00
Det finns så mycket humanare sätt att avliva ett djur på! Jag menar inte att man ska döda djur för att klä sig i päls.

Filmsnutten från när en tvättbjörn ligger flådd o levande får mig att må illa! Jag hoppas att någon flår dem som gjort så många djur illa!

Precis. Det är en sak om en jägare skjuter ett djur för att han behöver maten och sedan tar vara på pälsen OCKSÅ kan man tycka, men detta är så jävla stört, vilken sjuk industri. Att sedan folk stöder den fortfarande trots dessa filmer, det är så vidrigt. Tänk om någon skulle hänga dehär djurplågarna uppochned, skinnflå dem, skära ut deras ögon eller skära halsarna av dem och göra jackor utav deras hud som de gör med de oskyldiga djuren och se om de tycker att det är kul. Barbarer är vad de är. Öga för öga, tand för tand säger jag. När det kommer till sånt här är jag fan extremist, man tål inte djurplågare. Så satans vidrigt. Omänskligt. Undermänniskor...

Hejonn
2009-12-16, 21:06
Jag håller med!
Jag har inget emot jakt alls! Men däremot när de benhandlar djur som om det vore stenar så kan ja bli riktigt förbannad!

Jag kan bara hoppas att det de har gjort kommer tillbaka till dem någon gång..:no:

__Insane
2009-12-16, 21:09

Ja det är klart det finns humanare sätt att gå till väga men dom är bara ute efter pengar och för att tjäna så mycket som möjligt på det lägger dom ut så lite som möjligt och bryr sig inte ett dugg om djuren. Tråkigt men sant:(

En normal människa hade aldrig kunnat leva med sig själv efter att ha gjort något sånt mot ett eller tusentals djur så något allvarligt fel har dessa människor (om man nu kan kalla dom för det) innanför pannbenet!

Diser
2009-12-16, 21:27
Det som är skrämmande är att man såg sånt här för 20-30 år sedan, men ingenting har hänt, varför??

Satyagraha
2009-12-22, 12:29
Se där ja, skall nog lägga av med ägg igen... Fanskap...

Mats_81
2009-12-22, 12:35
Hur kan man med rent samvete orka och gå jobba med sådant! det är bara hemskt!

AconitumBellis
2009-12-22, 12:47
Jag spred sådana här filmer förr och tvingade mig att se dem, nu undviker jag dem. Eftersom jag är ej en konsument av innehållet.

Jag ångrar att jag sett de filmer jag sett av alla slag, de är fastetsade i mig och jag som ej stödje det, hade inte behövt se det. Värst är bilderna på hur hundar flås levande i kina.

Det som gör mig upprörd är att det finns så känslokalla människor i vår värld, och insikten att de som arbetat med sådant utan ånger, kan resa fritt in i vårat land för att den nuvarande regeringen
spelar rysk roulette med hela Sveriges befolkning.

En framtid med total gränsbevakning kommer se till att känslokalla rasfrämlingar innanför Sveriges gränser blir ett minne blott.

zelda
2009-12-22, 14:11
Jag spred sådana här filmer förr och tvingade mig att se dem, nu undviker jag dem. Eftersom jag är ej en konsument av innehållet.

Jag ångrar att jag sett de filmer jag sett av alla slag, de är fastetsade i mig och jag som ej stödje det, hade inte behövt se det. Värst är bilderna på hur hundar flås levande i kina.

Det som gör mig upprörd är att det finns så känslokalla människor i vår värld, och insikten att de som arbetat med sådant utan ånger, kan resa fritt in i vårat land för att den nuvarande regeringen
spelar rysk roulette med hela Sveriges befolkning.

En framtid med total gränsbevakning kommer se till att känslokalla rasfrämlingar innanför Sveriges gränser blir ett minne blott.

Tyvärr så stressade jag mig genom dagens läsning vilket medförde att du skulle fått minus av mig men det råkade bli plus istället. :pucko: nåväl, jag bjuder på det, det är trots allt jul snart!;)

Jag tycker att du pratar emot dig själv och vad du tidigare skrivit om djur och kött. Ett exempel är vargtråden då du tycker att de är "fyrbenta inkräktare".

Varför skyller du dessutom allt som sker i världen på sveriges invandrare? Kan du inte hålla isär diskussionsämnena? Har du saknat tv,radio, tidning och internet den senaste tiden? På mindre än en månad har två svenska uppfödare åkt fast för djurplågeri på sina gårdar.

LaDecima
2009-12-22, 16:58
Håller med zelda, detta är ingen rasfråga och det är absurdt att ta upp just ras kring detta ämne. Det handlar om känslokalla drägg i den moderna världen helt enkelt bara. I videorna jag sett från ställen där djur plågas och torteras så har det varit vita människor som jobbar där. Mycket är invandringspolitikens fel men jag tvivlar på att det här är det.

Iskossan582
2009-12-22, 17:07
Jag är inte känslig eller kackelmagad men jag älskar djur och ville inte se hela videon! Sorglig =(!

Yggr
2009-12-22, 17:18
Tyvärr så har jag erfarenhet av detta med att slakta djur. Jag jobbade i min ungdom på Kronfågel där jag slaktade kycklingar, höns och kalkoner.

Och jag vet hur lätt det är att falla in i ett barbariskt hanterande av dessa djur.
Idag skulle jag absolut inte utföra sådana jobb.
Det ska utöras fler oanmälda kontroller och de som inte sköter sin slakt på ett etiskt sett bör förläggas med näringsförbud en lång tid framöver!

Jag vill inte ens se dessa vidriga filmer men samtidigt tycker jag att det är bra att dessa sprids.

AconitumBellis
2009-12-22, 18:01
Håller med zelda, detta är ingen rasfråga och det är absurdt att ta upp just ras kring detta ämne. Det handlar om känslokalla drägg i den moderna världen helt enkelt bara. I videorna jag sett från ställen där djur plågas och torteras så har det varit vita människor som jobbar där. Mycket är invandringspolitikens fel men jag tvivlar på att det här är det.
Att mala höns levande, att flå minkar endast bedövade med el är brutalt.

Men den brutaliteten som jag sett på film och live utanför Norden, är något så mycket brutalare än vad som finns ord till, med förklaringen att något som ej är till för att talas om ur den vinkeln skapas då ej heller allmänna ord för ändamålet, och de som vill tala om det och sätter passande brutala benämningar, är inte ur maktposition och försöker tystas ned.

De djutransporter genom Europa, de storskaliga slakterierna i Italien som tar emot hästar från sydamerika för slakt, de katter som stryps och hundar som flås levande i Asien, för skinnets skull har alla varit plågade av medlemmar av gula och mörka människoraser.
Dessa vill jag ej ha i mitt land!
Det räcker med de landsmän vi har som utsätter djur för onödigt lidande. Och det är dom bönderna vi ska stödja, så att fler djurskötare kan anställas så att skadade grisar upptäcks i tid, stallboxar göras rymligare, utemöjligheter skapas för grisen är ju en intelligent art och blir lätt rastlösa och då t.ex tuggar på varanns svansar och öron. Det är dom bönderna som regeringen stjäl intäkter ifrån och pumpar in i liknande jordbruksverksamheter fast på andra sidan jorden. Intäkter som vi skulle kunna förbättra vårt jordbruk så att vi kunde vara det föredöme som vi vill vara som bönderna är och vill vara, men den nuvarande regeringen skiter fullständigt i, men det ska vi ändra på genom de åtta nationalistiska partierna som är Sveriges framtid!

Beast
2010-01-01, 19:29
Jag säger bara en sak angående den videon. Fy fan. Jag visste att djur behandlades illa, men alltså, SÅDÄR illa? Har inte sett sådana här videos tidigare, så blev smått chockad. Är inte den gråtande typen men om jag hade vart det så hade jag nog nästan drunknat i gråt. Fyfan va arg man blir på dessa själlösa jävla asen. I och för sig så tror jag att väldigt få utav dem som jobbar där faktiskt tycker att de dem gör är okej, fast de måste få pengarna från jobbet och jag antar att det tar överhanden mot ens egen instinkt att inte skada djur, speciellt i sådana mängder. Men cheferna som skall tjäna pengar på detta och köper in alla dessa tortyrmaskiner och mordvapen tycker jag borde straffas så hårt. Hårdare änn något som ens finns på denna jord. De borde få straffas för all den skada de gjort mot varenda litet djur, de borde få känna den smärtan som varenda liten kyckling eller vad det nu är, har fått känna. De borde dömas till en livstid av tortyr, de jävla asen.

Kan dock inte hålla med om rasfrågan i detta, visst, det är fel att svenska staten pumpar in pengar i bönder i andra länder, men det har inte direkt med invandring att göra. De andra bönderna bor inte direkt i Sverige, eller? I så fall hade ju inte ens argumentationen kommit upp till att börja med! Så de är ju inte invandrare, och det är inte deras fel att svenska staten vill att de skall få pengar. Det är statens fel. Tvekar även på att det är mer invandrare, svarta och gulingar som jobbar på sådana ställen änn vita med. I alla fall i detta fallet håller jag inte med.

Barbie
2010-01-01, 20:05
Hemskt hemskt hemskt!