handdator

Visa fullständig version : Sonisphere i Stockholm 2010

Hartlepool
2009-12-11, 01:06
Sonisphere, som i år hålls i Stockholm 7 augusti, har sitt startfält klart nu. Bokade band för festivalen, som hålls i Stora Skuggan Park, är:

Iron Maiden
Heaven And Hell
Mötley Crüe
Iggy & The Stoogies
Slayer
Anthrax
Alice Cooper

Fler band tillkommer.

Det är bara att inhandla biljett, gott folk! Vi ses längst fram på alla band.:thumbup:

http://www.sonispherefestivals.com/

Fimbulvintern
2009-12-11, 08:02
Jag är väldigt sugen. Men med tanke på att den hålls i Stockholm så kommer det kosta ungefär lika mycket som andra festivaler då tågbiljetter är dyrt. Så jag avvaktar och ser vilka band som kommer till de andra festivalerna med. Men man blir allt sugen när man ser startfältet...

Shooter
2009-12-11, 12:53
Ingen tvekan om att jag kommer vara där. Har bara sett Maiden av dessa band förut, framför allt Slayer ska bli kul även om jag fått höra mycket om det bandets bristande kapacitet live. Hoppas alla de som sagt så har fel.
Men Stora Skuggan Park? Va är det för nått?

Mvh,

Vilsen i sin egen stad

The Sentinel
2009-12-11, 15:53
Fy hel-ete så in i nordens vilken grym tillställning.
Maiden har jag sett typ fem ggr live, de har aldrig spelat på en festival i Sverige tidigare.
Detta får man bara inte missa, mycket godis för pengarna detta.
Som jag förstår saken kommer denna festival att pågå under hela dagen samt kvällen?
I Finland är tillställningen uppdelad under två dagar, så verkar det inte vara här i Stockholm.
Slayer, heaven and hell samt maiden på samma dag..som ett dyngs orgasm nästan.
Det här spelar skjortan av allt annat nästa år helt klart. Har inte hört talas om "Sonisphere festival" tidigare. Men nu har man minsann det.
Det verkar helt enkelt bli en heldag i hårdrockens tecken..
Scrrrrrrrrrrream for me Sweden!!!

Shooter> Som jag förstått det är stora skuggans park där universitetet ligger, där tjejmilen brukar gå av stapeln..
Sedan måste jag anmärka på ditt uttalande om Slayer. Jag har sett dem live ett flertal ggr, och jag brukar vara kritisk, men jag tycker faktiskt de är helt ok live.

"Now the curse is finally lifted, and the mariner sights his home, spirits go from the long dead bodies form their own light and the Mariner´s left alone"...

http://www.ironmaidenwallpaper.com/art_rime_of_the_ancient_mariner.JPG

Hartlepool
2009-12-11, 16:00
Norrskenet:

Sonisphere, den festivalen var ju i Hultsfred förra sommaren. Metallica, Cradle Of Filth och ett gäng band till spelade då, om du minns.

Kul att den kommer till Stockholm, med den line-upen! Du har rätt - detta får vi inte missa! Årets bästa tillställning? Kanske. Sweden Rock blir säkert bättre, visserligen. Detta är dock på tok för bra för att missas.:yes:

The Sentinel
2009-12-11, 16:08
Norrskenet:

Sonisphere, den festivalen var ju i Hultsfred förra sommaren. Metallica, Cradle Of Filth och ett gäng band till spelade då, om du minns.

Kul att den kommer till Stockholm, med den line-upen! Du har rätt - detta får vi inte missa! Årets bästa tillställning? Kanske. Sweden Rock blir säkert bättre, visserligen. Detta är dock på tok för bra för att missas.:yes:

Sweden rock kommer inte ens på andra plats. Det gör metaltown i Göteborg med Rammstein i spetsen:cool:
Cradle of filth är förresten grymma! De skulle jag vilja se live någongång:D

F0xxxy
2009-12-11, 18:40
Hoppas att jag kan få ta den av denna festival även 2010. Denna sommaren, 2009 så var det ju Metallica i spetsen. Underbart, underbart. Dessvärre blev ju Anthrax inställda, men det kompenserar dem tydligen med 2010 års festival :)

Med tanke på hur fruktansvärt billig biljetten är (under 1000-lappen) så kan man gärna kosta på sig detta. Jag menar, eftersom flertalet rocklegender kommer och spelar, så kan man inte annat än att tacka ja.

Minus till att det är i Stockholm....

Andre Linoge
2009-12-11, 18:52
Var på Sonisphere i somras och ska garanterat åka på det även 2010.

Ser att det är flyttat till STHLM. Synd att inte Machine Head spelar i sommar också så kunde de få säga rätt hahah

"Hello Stockholm!!" :p

Nån som vill släppa på lite info om vad Stora skuggan är för något? Aldrig hört talas om detta Tolkienklingande stället :D

Hartlepool
2009-12-13, 21:02
Var på Sonisphere i somras och ska garanterat åka på det även 2010.

Ser att det är flyttat till STHLM. Synd att inte Machine Head spelar i sommar också så kunde de få säga rätt hahah

"Hello Stockholm!!" :p

Nån som vill släppa på lite info om vad Stora skuggan är för något? Aldrig hört talas om detta Tolkienklingande stället :D

Här kan du läsa lite om Stora Skuggan, Linoge.:thumbup:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_Skuggan

Alsing
2009-12-13, 21:11
Ja det låter festligt ;) Alltid kul att se Maiden

Andre Linoge
2009-12-13, 21:43
Fantastiskt hur man kan sabba ett schyst koncept som detta på ett så effektivt sätt som personerna bakom Sonisphere gjort.

Att lägga det på en plats som det enligt deras egen information varken går att campa på eller ens köra bil till är ju helt sanslöst uselt.

Själva festivaldelen är ju halva nöjet med en sån här grej. Att åka pendeltåg till spelningen känns ju inte särskilt metal :(

Får se om jag har tråkigt dagarna innan det är annars får de klara sig utan mig i år. Kör på Sweden Rock istället. Antagligen mycket sämre band men otroligt mycket roligare.

The Sentinel
2009-12-13, 21:53
Man undrar ju hur arrangörerna har resonerat kring den här tillställningen?
Ingen jävel verkar veta hur många biljetter/ platser "Stora skuggan" inhyser, och är det en heldagstillställning med minst tio timmar metal så undrar man ju hur utbudet är där?
Finns rättigheter?? Det utgår jag från, men hur blir det med käk?
Jag antar man är snikna och förbjuder folk att ta med egen matsäck in på området. Det blir alltså en j-vla massa deg detta..
Om man ens får tag på en biljett vill säga..
Lite om inte ren kass info om allt runt denna dag..bara vilka band som spelar..

Shooter
2009-12-14, 21:27
Då är biljetterna släppta in och köp innan dom tar slut, det här borde ingen vilja missa!

Ståltanten
2009-12-14, 23:53
Jag vill, jag vill!!

Fast blev mindre glad över att det har flyttats till Sthlm... Ännu mer minus när jag såg att man inte kan campa (WTF?!) och att man inte ens kan parkera sin bil vid området.
Kunde de inte ha krånglat till det lite mer?

Mistblinde
2009-12-15, 00:14
Biljett bokad! Eventim var sjukt smidiga.. bättre än Ticnet enligt mig.

"Scream for me, Sweden!"

Andreas
2009-12-15, 05:06
Biljett bokad i måndags kl 10 =)
Nu ska man lösa sovplats och transport, men det är det lilla i det hela ;)
Sen att den är belägen i Fjollträsk gör inte saken bättre. Geeez... :)

Hartlepool
2009-12-15, 05:26
Biljett bokad i måndags kl 10 =)
Nu ska man lösa sovplats och transport, men det är det lilla i det hela ;)
Sen att den är belägen i Fjollträsk gör inte saken bättre. Geeez... :)

Det blir bara nyttigt för dig att komma till storstadens civilisation lite. Du vet, här finns en massa moderna saker, som TV-apparater och liknande. Jag ska ge dig en guidad tur i Stockholm innan spelningen börjar. Vem vet, du kanske tycker om all teknologi och bestämmer dig för att resten av Sverige är "Fjollträsk"?:evilgrin:

Hartlepool
2009-12-15, 10:54
Fler band tillkommer, förresten. Undrar vilka? Lite Power och/eller Progressive Metal vore ju inte helt fel. Sätt dit Gamma Ray och Symphony X också, så blir det kalas.:yes:

zfalken
2009-12-15, 16:17
Det blir bara nyttigt för dig att komma till storstadens civilisation lite. Du vet, här finns en massa moderna saker, som TV-apparater och liknande. Jag ska ge dig en guidad tur i Stockholm innan spelningen börjar. Vem vet, du kanske tycker om all teknologi och bestämmer dig för att resten av Sverige är "Fjollträsk"?:evilgrin:

Och passa på att se ett Derby mellan
AIK - IF Brommapojkarna 8:e Aug
:thumbup:

Andreas
2009-12-15, 17:48

Ni har väl precis fått den svartvita tvn? Vi andra kör med plattv. Jag har sett vad jag ska av fjollträsk. Nästa besök blir under berusning, för att inte gå bärsärk. :rolleyes:

Nej, tacka vet jag kontinenten. :wizard:

För övrigt, så kan du lyssna på din homo-metal i lurar, så vi andra slipper lida för dina synder =)

Hartlepool
2009-12-18, 15:17
Zfalken: Precis! Vem vill missa en sådan stormatch, liksom. Alla matcher med AIK är ju stormatcher.:evilgrin:

Andreas: Blev vi lite förnärmade, kanske? Seså! Avundsjukan klär dig inte.:evilgrin:

-----------------------------------------------------

Är det någon som vet hur det är med Dio? Han har ju magcancer - är spelningen i fara? Jag vill verkligen inte missa Heaven And Hell.

Och skulle någon insatt kunna berätta lite mer om platsen? Jag känner i alla fall inte till den något vidare. Frågan är om man kommer att få trängas som få, eller om det är stort nog? Kan man ta med sig en tältstol och få lite festivalkänsla över tillställningen, tro? Eller bli det mer en konsertkänsla över det hela?

MattiX
2009-12-21, 11:46
Fan vad jag länktar efter Sonisphere 2010
skall försöka knö mig längst fram till Iron Maiden, Alice Cooper och Heaven and hell.
Fan va ballt att se Maiden för första gången eftersom det är det band som står mitt hjärta närmast.
Tänk att se Dio frontmannen i flera grymma band så som Dio, Black Sabbath(Heaven and Hell) och Rainbow mm...
Tänk att se den legendariska riff makaren Tommy Iommy samt Geeze Butler orginal medlem från Black Sabbath.
Tänk att se Alice Cooper skräck rockens fader, Mannen som halshugger sig med en gillijotin på scenen..

Bättre kan det nästan inte bli.

Syns på SoniSphere mina vänner! \m/_Ovo_\m/

mike64
2009-12-21, 12:22
Schysst med festival 15 minuters gångväg från där man bor ;)

zfalken
2009-12-21, 16:23
Zfalken: Precis! Vem vill missa en sådan stormatch, liksom. Alla matcher med AIK är ju stormatcher.:evilgrin:

Andreas: Blev vi lite förnärmade, kanske? Seså! Avundsjukan klär dig inte.:evilgrin:

-----------------------------------------------------

Är det någon som vet hur det är med Dio? Han har ju magcancer - är spelningen i fara? Jag vill verkligen inte missa Heaven And Hell.

Och skulle någon insatt kunna berätta lite mer om platsen? Jag känner i alla fall inte till den något vidare. Frågan är om man kommer att få trängas som få, eller om det är stort nog? Kan man ta med sig en tältstol och få lite festivalkänsla över tillställningen, tro? Eller bli det mer en konsertkänsla över det hela?

-Well, it has been a very exhausting month – after all the neverending tests in Los Angeles, we flew to the Mayo Clinic in Minnesota, and as soon as we arrived, we got a call from the MD Anderson Hospital that they had an appointment for us with the doctor we originally wanted, so we then flew to Houston to the clinic, and of course MORE tests, but Ronnie finished receiving his first chemo treatment on Wednesday, and all is going very well
--Wendy Dio

Hartlepool
2009-12-22, 12:09
Tack för upplysningen, zfalken.:thumbup:

Låt oss alla önska Ronnie ett snabbt tillfrisknande!

Sebbe
2010-01-02, 21:13
Biljett fixad! ska bli riktigt trevligt!
Ses längst fram Hartlepool ;)

Adoxa
2010-01-02, 21:46
Klart man ska dit. Mycket bra band även värt priset:)

1dun
2010-02-03, 12:53
Ser fram emot festivalen så in h... :viking: Maiden har jag sett förut men dem kan man aldrig se för många gånger. Helt underbara... Mest nyfiken är jag dock på Dio, har velat se honom hur länge som helst och nu kommer chansen. Det är nästan för bra med alla dessa band :w000t:

Gamma Ray har jag inte tänk på men det vore faktiskt nåt...hm eller kanske Megadeth? :hmmm:

Hartlepool
2010-02-03, 13:10
Ser fram emot festivalen så in h... :viking: Maiden har jag sett förut men dem kan man aldrig se för många gånger. Helt underbara... Mest nyfiken är jag dock på Dio, har velat se honom hur länge som helst och nu kommer chansen. Det är nästan för bra med alla dessa band :w000t:

Gamma Ray har jag inte tänk på men det vore faktiskt nåt...hm eller kanske Megadeth? :hmmm:

Något power metal-band borde i alla fall komma till festivalen. Helloween, Gamma Ray eller Symphony X vore optimalt. Det är ju fortfarande bokningar kvar, så vi får hoppas på att dom hittar på något kul. Jag är rädd att det kommer att komma dit nu metal-band och förpesta festivalen med sin avskyvärda närvaro, dock.

Jag såg Dio på Sweden Rock - det hette Karlshamn Rock Festival på den tiden - 1999. Såg honom även med Manowar, Motörhead och Dio samma år(eller året efter, jag minns inte). Såg honom förra året också. Trots att han blivit så gammal, håller han faktiskt bättre klass nu än vad han gjorde ´99. Det är helt otroligt.:yes:

storm 28
2010-02-03, 13:43
Klart att man ska dit, bara Iron Maiden och Slayer är värd biljettpriset.
Hoppas däremot på något riktigt tungt och bra band som Krux, Candlemass, eller varför inte Grand Magus(sveriges bästa metalband)
P.s hoppas inte på Megadeth, tråkigare band live får man leta efter.
Visst dom har gjort så otroligt bra musik, men live nä.

Robsson
2010-03-16, 16:13
Klart man ska dit! Slayer får man inte missa!