handdator

Visa fullständig version : Vi dödade Jesus, och är stolta över det

Adoremus
2007-09-08, 08:48
En synnerligen hemsk film går att se på Youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=M539PgDjbas

FINAL_STAND
2007-09-08, 08:59
äckliga sionister

Andreas
2007-09-08, 09:21
Inget som förvånade mig.

Mikael
2007-09-08, 09:26
Förmodligen en bortskämd bosättarunge, hur som helst så är han ju väldigt obildad eftersom det var den romerska ockupationsmakten som fängslade och avrättade seloten Jesus.

Skååningen
2007-09-08, 09:26
" this is my land get out " :O synd att man inte fick säga så i sverige utan att bli dömd för HMF

Idealisten
2007-09-08, 10:06
Haha, ja han blev nog slagen av mamma varje dag lille pojken:P My land, jo visst.

ljus framtid
2007-09-08, 10:12
Det är populärt även bland hollywoodjudar att skända jesus och kristendom.Sarah Silverman är ett perfekt exempel på hur äcklig och nedvärderande judisk humor är
.http://judicial-inc.biz/8_11_fabulous_sarah_silverman.htm
Någon mer som gillar buskiga ögonbryn,nasal röst och virrigt tankesätt utan moral och heder Nä tänkte väl det.

För att inte tala om den dolda inkvoteringen av judar som ger oss denna låga nivå av underhållning

För den som har en TV och tittar en del på den ,så når anti-kristendom och anti-jesus kommentarerna klimax runt jul i USA -TV(t ex late night showerna)

KaptenKrok
2007-09-08, 10:29
För den som har en TV och tittar en del på den ,så når anti-kristendom och anti-jesus kommentarerna klimax runt jul i USA -TV(t ex late night showerna)

Julen i sig i USA har nästan blivit klassat som diskriminerande tack vare judarnas inflytande. Det var förra, eller förrförra julen som någon stor varuhuskedja valde att inte dekorera sina varuhus eftersom detta kunde uppfattas som uteslutande och diskriminerande mot muslimska och judiska grupper.
Undrar vem som vann det årets PK-pris?

Doomsday
2007-09-08, 10:30
"vi dödade jesus och är stolta över det!" jaha? So what? :P

Kettil F.
2007-09-08, 12:16
Förmodligen en bortskämd bosättarunge, hur som helst så är han ju väldigt obildad eftersom det var den romerska ockupationsmakten som fängslade och avrättade seloten Jesus.

Inte helt rätt om du ursäktar...
Det var den judiska tempelvakten som fängslade Jesus och judarnas "domstol" som dömde honom till döden för hädelse mot den judiske guden enligt den judiska lagen.

Att judarna sedan var "ockuperade" av romarna och därför inte tilläts att tortera ihjäl vem de ville, hur som helst, när som helst, som de gör idag, utan tvingades att kräva av romarna att de skulle utföra mordet för att judarna inte skulle starta ett upplopp i stil med vad deras kusiner Aboo och Muuhammad gör idag så fort som de inte får som de vill är en bisak till historien.

Huginn
2007-09-09, 02:14
Håper han kommer tilbake så vi kan la jødene ta livet av han igjen.

Forungi
2007-09-09, 02:23
Vem fasen bryr sig vem som har skulden till jesus (judens) död? Betänk den ytterst förödande effekt kristendomen har haft på vår germanska kultur!
Det enda upprörande med denna video är att de små judepojkarna hävdar att det är deras land.

Kampfgeist
2007-09-09, 03:33
Judar tål verkligen inte alkohol, så fort dom dricker 1 alkoläsk så börjar dom berätta sina mörkaste hemligheter.

mayesty
2007-09-10, 23:12
Äckliga snorunge. Judarna, eller ska jag säga sionisterna, har absolut ingen som helst respekt mot någon annan än sig själva.

rnesever
2007-09-13, 11:33
Så lär judar "sitt folk". Det är inte äcklig snorunge det är talmud som säger så.

Leander
2007-09-16, 01:16
romerska ockupationsmakten som fängslade och avrättade seloten Jesus.

Läst på lite mer...

DKmodstand
2007-09-16, 07:57
Jesus var jo selv jøde og kristendommen er en jødisk religion for ikke jøder, mener jeg :judekrull:

Tænk på hvordan denne semi jødiske religion har degenereret vores kultur og tænkemåde. Jeg mener bare at al denne masseindvandring aldrig var foregået hvis vi havde beholdt vores oprindelige kulturbaggrund.

Glem ALDRIG, selv ikke efter 2000 år, at det er den nordiske mytologi som er vores virkelige kulturelle ophav.

Benkoo
2007-09-16, 08:50
Jesus var jo selv jøde og kristendommen er en jødisk religion for ikke jøder, mener jeg :judekrull:

Tænk på hvordan denne semi jødiske religion har degenereret vores kultur og tænkemåde. Jeg mener bare at al denne masseindvandring aldrig var foregået hvis vi havde beholdt vores oprindelige kulturbaggrund.

Glem ALDRIG, selv ikke efter 2000 år, at det er den nordiske mytologi som er vores virkelige kulturelle ophav.
Lögnen om att Jesus Kristus skulle ha varit jude har hjärntvättat den västerländska befolkningen en längre tid. Under hans livstid blev ingen person beskriven som jude någonstans. Det är fakta grundat på teologi, historia och vetenskap. När Jesus var i Judeen var det inte hemlandet för dem som idag kallar sig judar. Inte i någon av skrifterna i "orginalen" av nya eller gamla testamentet beskrevs Jesus som en "jude". Termen härstammar från slutet av 1700-talet som en förkortning av en person från Judeen utan anknytning till ras eller religion. Precis som Finländare är en person som bor i Finland. Med hjälp av ondskan i den kraftfulla propagandan som hjärntvättar oss försöker" de s.k judarna" påstå att Israel är deras land! Den religiösa sekten i Judeen under den tiden som Jesus levde, de som idag kallas judar var kända som fariséer. "Judendom" idag och "fariseism" under Jesu tid är samma sak.
Vem var då den första juden? Vi vet att Saul var den första "kungen av Israel" och att Johannes var den första mannen som kallades baptist, men vem var den första juden? Inte Adam, Seth eller Noak kallas judar. Inte heller Abraham, Isak eller Jakob. Moses kallades inte jude och inte heller Saul, David eller Salomon kallades judar. Fakta är att ordet jude finns inte i de första 11 första böckerna av Bibeln. Den första gången judarna nämns är i 2 kungaboken 16:6(och det endast i översättningar från 1700-talet och framåt) när vi finner att Israel var i krig mot judarna och drev judarna från Elat. Är det inte intressant att vi kan läsa över 500 sidor av bibeln förrän vi hittar judarna någonstans när de som idag kallar sig judar gjort anspråk på de fem första böckerna i Bibeln som de kallar "deras Torah". Jesus Kristus säger åt Johannes i uppenbarelseböckerna 2:9"Jag känner ditt lidande och din fattigdom — men du är rik — och jag vet hur du smädas av dem som kallar sig judar men inte är det utan är en Satans synagoga". Vi vet att Gud ändrade namnet Abram till Abraham och Jakob till Israel men ingenstans i Bibeln kan vi läsa att han skulle ha ändrat namnet Israel till jude! Det är därför ingen befogenhet av de som kallar sig judar att göra anspråk på Israel! Så Jesus Kristus var inte jude som vi känner judar idag! Så det så...
Detta har en god vän till mej skrivit samt forskat om.

naitzirc
2007-10-02, 21:52
Ugh ... gillar mer jesus än judar .. fast i slutändan är jag nog mest en viking om man ska inblanda dessa regler :/

WernerVon Brun
2007-10-02, 21:56
Till er kristna i tråden:

Vad det inte det som var hela grejen, att han skulle dö för våra synder? Så alltså var det väl bra att de dödade honom?

Anders S
2007-10-22, 16:47
Ett tips för er som inte har så bra koll på vad judarna EGENTLIGEN står för. Läs Toran eller t ex Den Judiska Rasismen. Då inser ni vilket hat judarna har mot alla utom sitt eget folk.
I toran står det bland annat indirekt att dom är stolta över att dödat "horbarnet Jesus". Den som tror att Toran är en fin liten bibel kommer bli chockad av citaten som finns. Helt sjukt..

triskelon
2007-10-22, 16:56
Vilka lortungar, se så fula dom är.
Fast sånna där skruvade polisonger är rätt hett :D hahaha

Palnatoke
2007-10-22, 17:54
Enligt vissa stycken i Talmud ska judarnas rabbiner själva ha dödat Jesus, på fyra olika sätt dessutom (strypt, dränkt, stenat och något mer, typ). Det ska dock påpekas att Talmud är en samling ytterst svårbegripliga och motsägelsefulla skrifter, så vilken relevans det har idag är svårare att säga. Men dessa judiska ynglingar tycks ju tro på det i alla fall. Eller också tål de helt enkelt inte sprit... ;)

LarsBM
2007-10-24, 00:47

http://www.youtube.com/watch?v=2O9W3UsdRyM

Jesus var en jøde da, så...

LarsBM
2007-10-24, 00:50
Lögnen om att Jesus Kristus skulle ha varit jude har hjärntvättat den västerländska befolkningen en längre tid. Under hans livstid blev ingen person beskriven som jude någonstans. Det är fakta grundat på teologi, historia och vetenskap. När Jesus var i Judeen var det inte hemlandet för dem som idag kallar sig judar. Inte i någon av skrifterna i "orginalen" av nya eller gamla testamentet beskrevs Jesus som en "jude". Termen härstammar från slutet av 1700-talet som en förkortning av en person från Judeen utan anknytning till ras eller religion. Precis som Finländare är en person som bor i Finland. Med hjälp av ondskan i den kraftfulla propagandan som hjärntvättar oss försöker" de s.k judarna" påstå att Israel är deras land! Den religiösa sekten i Judeen under den tiden som Jesus levde, de som idag kallas judar var kända som fariséer. "Judendom" idag och "fariseism" under Jesu tid är samma sak.
Vem var då den första juden? Vi vet att Saul var den första "kungen av Israel" och att Johannes var den första mannen som kallades baptist, men vem var den första juden? Inte Adam, Seth eller Noak kallas judar. Inte heller Abraham, Isak eller Jakob. Moses kallades inte jude och inte heller Saul, David eller Salomon kallades judar. Fakta är att ordet jude finns inte i de första 11 första böckerna av Bibeln. Den första gången judarna nämns är i 2 kungaboken 16:6(och det endast i översättningar från 1700-talet och framåt) när vi finner att Israel var i krig mot judarna och drev judarna från Elat. Är det inte intressant att vi kan läsa över 500 sidor av bibeln förrän vi hittar judarna någonstans när de som idag kallar sig judar gjort anspråk på de fem första böckerna i Bibeln som de kallar "deras Torah". Jesus Kristus säger åt Johannes i uppenbarelseböckerna 2:9"Jag känner ditt lidande och din fattigdom — men du är rik — och jag vet hur du smädas av dem som kallar sig judar men inte är det utan är en Satans synagoga". Vi vet att Gud ändrade namnet Abram till Abraham och Jakob till Israel men ingenstans i Bibeln kan vi läsa att han skulle ha ändrat namnet Israel till jude! Det är därför ingen befogenhet av de som kallar sig judar att göra anspråk på Israel! Så Jesus Kristus var inte jude som vi känner judar idag! Så det så...

Joda. Jesus blir flere ganger beskrevet som "av Davids ett" og også som "Jesus av Nasaret". Isreal sa du? Jepp da.

Tiefensee
2007-10-24, 01:10

Jesus föddes av en judisk mor och tillhörde Juda stam. Han blev omskuren och deltog i judiska religösa firanden. Han predikerade i den judiska synagogan.
Men han var inte jude menar du?

Vem som var den förste juden?
Det borde ju rimligtvis vara Jacobs son (dvs Abrahams sonsonson) Juda eftersom ordet jude kommer från Juda.

Nej ingen har ändrat namnet Israel till jude. Jacob (senare Israel) fick 12 söner varav Juda var en av dom.

Men det spelar ingen roll. Även OM det stått i bibeln att Israel är judarnas land så har dom inte någon rätt att ta landet ifrån palestinierna.

Arminius
2007-10-26, 03:34

Nej bosättarungen kunde sin historia. Det spelar ingen roll att romarna tvingades utföra eländet.

Pilatus frågade dem än en gång: "Vad skall jag då göra med honom som ni kallar judarnas konung?" De skrek: "Korsfäst honom!" Pilatus frågade dem: "Vad har han då gjort för ont?" Men de skrek ännu högre: "Korsfäst honom!" De låg över honom med höga rop och krävde att Jesus skulle korsfästas, och deras rop blev allt starkare. (Matt 27:15-26, Mark 15:6-15, Luk 23:17-25, Joh 18:39-40)

"Jag är oskyldig till denne mans blod. Ni får själva svara för det." Allt folket svarade: "Hans blod må komma över oss och över våra barn." (Matt 27:24-26, Mark 15:15, Luk 23:25, Joh 19:14-15)

John Sverdwold
2007-11-07, 01:41
Jesus og kristendommen er en del av jødedommen uansett, så om jesus var jøde eller ikke, gir jeg faen i. Dett viktige spørsmålet (svaret er vel viktigere) Fantes jesus? Og svaret er nei, det finnes ingen saklige beviser for det.

PitBull_89
2007-11-08, 17:45
Äckliga jävla fitt jude svin bränn dom alla

SIPAHI-KNIGHT
2008-02-04, 22:04
Muslimer ser Jesus som profet och säger alltid Aleyhi sallam efter att ha sagt hans namn vilket betyder Må guds välsignelser vara över han, Hade denna judiska pojk sagt så till mig så hade jag som muslim tagit tag i hans ena lock och dragit ner hans huvud på en sten och stenat honom på plats, rättvis behandling för en så äcklig kommentar, fattar inte hur dem kristna stod ut i videon...

Mikael
2008-02-04, 22:13
Ett tips för er som inte har så bra koll på vad judarna EGENTLIGEN står för. Läs Toran eller t ex Den Judiska Rasismen. Då inser ni vilket hat judarna har mot alla utom sitt eget folk.
I toran står det bland annat indirekt att dom är stolta över att dödat "horbarnet Jesus". Den som tror att Toran är en fin liten bibel kommer bli chockad av citaten som finns. Helt sjukt.. - Hahahahahaha!!!!!!!:lol:
Du vet att Tora är detsamma som moseböckerna va? Du menar alltså på fullaste allvar att man på Moses tid (1200-1400 år före kristus) skröt om att ha dödat horungen Jesus, som inte skulle födas föränn mer än ett millennium senare!?! Magiskt!

Jag gillar din teori grabben!;)

Indischer Get
2008-02-10, 20:36
jag som muslim tagit tag i hans ena lock och dragit ner hans huvud på en sten och stenat honom på plats, rättvis behandling för en så äcklig kommentar, fattar inte hur dem kristna stod ut i videon...

Testosteronstinna araber har nog svårt att förstå varför man skall bete sig civiliserat.

Mats_81
2008-02-10, 21:06
Ja romarna dödade jesus men han blev förråd av sina egna men det är historia nu om det ens finns någon sanning i att detta har hänt!!!
PS ska ni rösta minus så skriv i såfall till mig vad det är ni stör er på!!!

Munineye
2008-02-10, 21:18

Där har du nog lite fel, Mikael. I alla fall om man ska tro Nya Testamentet. Det var ju så att initiativet att straffa och döda Jesus kom från judarna själva. Den romerske ståthållaren Pontius Pilatus försökte i själva verket benåda och frige Jesus flera gånger. Han såg Jesus som icke skyldig till något brott. Till slut lyckades dock judarna övertala honom att döma honom till döden.

Indischer Get
2008-02-13, 19:52
I alla fall om man ska tro Nya Testamentet.

Varför skall man tro på vad som står i N.T?

swetysk
2008-02-13, 20:02
fa va sjuk video :o

HMF_Anders
2008-02-13, 20:05
Egentligen vem fan bryr sig om den sk Jesus. Alla vettiga personer med någonting som helst innanför pannan vet att Jesus inte har funnits eller finns. Lika väl som inte gud finns. Visst, det kanske fanns ngn snubbe me långt hår som hette jesus som folk tyckte om osv. men fan heller att han va "guds son" osv.

Nimum
2008-02-13, 22:40
ja du bryr dig inte för du tror inte på gud men vi andra som erkänner jesus som guds son tar illa öpp, te x när någon bränner svenska flaggan så känner du dig kränkt eller någon annan kännsla så kanske på ett annat sätt så blir vi kränkta , " ytterligare en gång ber jag om ursäkt till ord fascisterna om jag stavat fel"

HMF_Anders
2008-02-15, 08:11
ja du bryr dig inte för du tror inte på gud men vi andra som erkänner jesus som guds son tar illa öpp, te x när någon bränner svenska flaggan så känner du dig kränkt eller någon annan kännsla så kanske på ett annat sätt så blir vi kränkta , " ytterligare en gång ber jag om ursäkt till ord fascisterna om jag stavat fel"

erkännt jesus som guds son? Antingen så är ni totalt jävla hjärndöda eller så är ni bara allmänt efterblivna. Om inte annat så äcklar ni mig när ni erkännt en JUDE till "guds" son.

beowolf
2008-03-25, 10:22
Varför överhuvudettaget brysig om kristendomen då har man ju redan övergett både sin kultur och ursprungliga religon ! Var Jeusus Svensk eller ?

k0nsl
2008-03-25, 10:45
Varför överhuvudettaget brysig om kristendomen då har man ju redan övergett både sin kultur och ursprungliga religon ! Var Jeusus Svensk eller ?

Nej, han var ej ifrån Sverige. Varför man kanske bryr sig har att göra med sin tro eller enbart utav intresse. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket - det jag har läst och hört är att Jesus tydligen skulle ha varit en "sanningssägare" och att han tydligen skulle ha deklarerat "jag är sanningen, vägen och ljuset" varpå juden lät ta livet av honom genom att utnyttja sig utav Romarna.

Det jag har lärt mig utav juden är att de skyr sanningen såsom lögnare skyr lögndetektorer; det förvånar mig därför inte alls om det fanns en Jesus, en sanningssägare. Hur som helst, det är inget jag direkt bryr mig om eller ett diskussionsområde jag prioriterar.

Fyrdung_
2008-03-31, 22:41
judarnas land? haha jadu om det vore så väl så hade det väl varit bra om vi sammlat alla på en och samma plats!

Szron
2008-03-31, 23:06

http://www.youtube.com/watch?v=2O9W3UsdRyM

Vem bryr sig om den jävla fjanten. Vi lever på 2000-talet och behöver inte rätta oss efter religiösa dogmer och myter.

sniffen
2008-03-31, 23:31
Vad ska man säga ? stay in school. hans engelska var kass och han såg verkligen ut som en luffare.

och en annan sak som jag reagerade på "This is my house" , jag såg dock inget hus :P ( ca: 01.31 ) och undra varför kamramannen blev kallad nazi :S

Danijel
2008-03-31, 23:48
Juden i filmen ser ut som en exstacypåverkad super Mario Bros... :S

Carl_F
2008-04-01, 05:41
- Hahahahahaha!!!!!!!:lol:
Du vet att Tora är detsamma som moseböckerna va? Du menar alltså på fullaste allvar att man på Moses tid (1200-1400 år före kristus) skröt om att ha dödat horungen Jesus, som inte skulle födas föränn mer än ett millennium senare!?! Magiskt!

Jag gillar din teori grabben!;)

Det är i talmud det står såna saker bla berättas det om hur de sänker ner jesus och låter han kokas i avföring

LEAD
2008-04-19, 13:50
Det verkligt intressanta med flera av videorna efter sökning på "jew" eller "anti semitism" är kommentarerna. Judarna driver själva på globaliseringen, samtidigt som de profilerar och prioriterar sin egen ras. På 90-talet trodde jag nästan att det var över - vi hade förlorat. Men kombinationen av ihr:s med fleras bearbetande av arabvärlden, WTC, irakkriget mm har totalt vänt på kuttingen. Förändringen började då, och jag såg genast potentialen. Nu tror jag judarna ligger rätt risigt till om de inte ändrar taktik, vilket är lika sannolikt som att Gudrun Schyman plötsligt blir nationalist. Man kan säga vad man säga vill om araber och muslimer men det är till stor del dem vi har att tacka för dagens förhållandevis gynnsamma läge. Nu kommer säkert någon och säger att de är ett väl så stort hot. Men jag vidhåller att när sionisternas grepp om media är bruten handlar resten mest om uppstädning.

BikerBruden
2008-04-19, 14:20
Det komiska i det hela tycker jag är att Jesus, både enligt Bibeln och Toran, var jude... - Har för mej att han även var jude enligt islam...

Dessutom så är det väl judar och araber som tjaffsar nu...? (Israel/Palestinakonflikten)...

Det är i talmud det står såna saker bla berättas det om hur de sänker ner jesus och låter han kokas i avföring
Hm... Toran är judarnas heliga skrift = Gamla Testamentet = De fem Moseböckerna. (D.v.s. samma som i Bibeln).

Talmud är tolkningar av Torans regler, och ingenting annat...

Fingolito
2008-05-03, 00:00
Mikael du värkar ju inte veta mycket du, alla judar är sånna, men lyckligtvis fick dessa killarna det på band. det är ett gäng råttor. varför säga att dom är obildade och bortskämda? judar uppför sig alltid såhär bara att inte många lyckats få det på band. Seig ****.

Ansgar
2008-06-03, 00:25
Bra att dom dödade jesus, men det gör dem inte bättre..

LaDecima
2008-07-30, 13:12
"Det här är mitt land"... fyfan, de kommer dit och ockuperar palestinernas land utan att ens ha erövrat det, om de ändå hade erövrat landet i strid, men inte ens det, de har ingen rätt alls att vara där.

pumpkin62
2008-07-30, 13:57
"Det här är mitt land"... fyfan, de kommer dit och ockuperar palestinernas land utan att ens ha erövrat det, om de ändå hade erövrat landet i strid, men inte ens det, de har ingen rätt alls att vara där.

Ja, det är så! Vi kan också tacka USA för det, denna "Krösa-Maja nation" som lägger sin stora :judekrull:-näsa i blöt. Det är lätt att ge bort något du inte äger! :irriterad:

svea son
2008-08-24, 04:54
Inte helt rätt om du ursäktar...
Det var den judiska tempelvakten som fängslade Jesus och judarnas "domstol" som dömde honom till döden för hädelse mot den judiske guden enligt den judiska lagen.

Att judarna sedan var "ockuperade" av romarna och därför inte tilläts att tortera ihjäl vem de ville, hur som helst, när som helst, som de gör idag, utan tvingades att kräva av romarna att de skulle utföra mordet för att judarna inte skulle starta ett upplopp i stil med vad deras kusiner Aboo och Muuhammad gör idag så fort som de inte får som de vill är en bisak till historien.

Jag märker att du varken har studerat religion eller historia när du skriver detta inlägg.

Tempelvakterna var romerska inte judiska (judendomen är för övrigt en religion inte ett folkslag!)

sen så var det ju romarna som ville arestera jesus inte som du postar judarna.

För övrigt så var jesus mamma en judina och vad jag har läst i övrigt i den här tråden på judendom så går ju judendomen via mamman alltså är halva forumet arga på "judarna" för att dom ska ha dödat jesus (som via sin mamma maria var en jude)alltså var detta inte så genomtänkt eller?

ps jag är inte varken vänster eller jude men jag tycker att man ska försöka hålla sig till historisk fakta iaf. och om man tycker att den är förfalskad men att bibeln är san kan du ju kolla i den och där se att allt jag postade här är sant.

jag har inget emot diskutioner men så länge det finns ngn fakta bakom som inte är tvivelaktig! :p

Semper Idem
2008-08-24, 08:03
Jag märker att du varken har studerat religion eller historia när du skriver detta inlägg.

Tempelvakterna var romerska inte judiska (judendomen är för övrigt en religion inte ett folkslag!)

sen så var det ju romarna som ville arestera jesus inte som du postar judarna.

För övrigt så var jesus mamma en judina och vad jag har läst i övrigt i den här tråden på judendom så går ju judendomen via mamman alltså är halva forumet arga på "judarna" för att dom ska ha dödat jesus (som via sin mamma maria var en jude)alltså var detta inte så genomtänkt eller?

ps jag är inte varken vänster eller jude men jag tycker att man ska försöka hålla sig till historisk fakta iaf. och om man tycker att den är förfalskad men att bibeln är san kan du ju kolla i den och där se att allt jag postade här är sant.

jag har inget emot diskutioner men så länge det finns ngn fakta bakom som inte är tvivelaktig! :p

Jag är ledsen, men det är faktiskt du som är fullständigt ute och cyklar.
Tempelvakten romersk? Var har du fått det ifrån? Det är allt du som ska läsa på lite innan du försöker tillrätta visa andra. Judendomen är både en religion och ett folkslag.
Det är rätt elementära fakta.
Skulle det inte vara "genomtänkt" att konstatera att enligt skriften och traditionen var det Sanhedrin som dömde Kristus till döden eftersom Jungfru Maria var Judinna?
Jag förstår inte riktigt logiken.
Du får allt trassla ut dina tankar kring frågan och, som sagt, läsa på lite.

Blåöga
2008-08-24, 08:10

Rätt är inget man har, det är något man tar.

Man kan ta sig rätt på olika sätt. Den som hävdar att Israel inte kan hävda sitt eget territorium får nog tänka om. Självklart tar Israel hjälp från USA.

Det är få som klarar av att ta sig sin rätt, men är man starkast så är man.

Semper Idem
2008-08-26, 09:28

Man kan ta sig rätt på olika sätt. Den som hävdar att Israel inte kan hävda sitt eget territorium får nog tänka om. Självklart tar Israel hjälp från USA.

Åhå, så man är rättspositivist?

Blåögd cynism. Sorgligt.

Adoremus
2008-08-26, 09:57

Så rasiststaten israels ockupation av Palestina kan rättfärdigas genom att man är starkare? Och vilken rätt har egentligen israel till Palestina, och vilken rätt har man att hävda sig inte bara i Mellanöstern - utan över hela världen?
Rörande den eviga (frågan) om vem som dömde Jesus till döden så är det på sin plats att rekommendera denna film:
http://www.imdb.com/title/tt0335345/
Man kan fråga sig varför den rönt sådant motstånd som den gjort bland judiska grupper över hela världen - om nu innehållet var en falsifiering - som vissa tycks tro?

Ragnwald
2008-11-14, 10:40
Här ser man klart och tydligt de mindre smarta hatfyllda judarnas åsikter om kristna. Judarna brukar aldrig gå ut med sina åsikter på de här sättet, de manipulerar istället vita hjärnor, vit media och vita banker för att få sina mål uppfyllda.
De talar om att de mördade Jesus, trors att det inte ens finns bevis att han verkligen existerade, utan att han snarare var en astrologisk symbol.

http://www.near-death.com/experiences/origen13.html
http://www.christiananswersforthenewage.org/Articles_Pisean1.html

Zzandra
2008-11-14, 13:51
vilken liten tönt han är..han tro sig så mycket.

Adoremus
2008-11-14, 14:13
vilken liten tönt han är..han tro sig så mycket.

Ursäkta, men förklara gärna lite närmare vad du menar.

Mainstream
2008-11-14, 14:17
Jesus avrättades inte för att han bröt mot deras tro, han avrättades av politiska skäl.

Två uppror hade redan skett i den romerska provinsen, ett tredje skulle leda till stora kollektiva represalier mot den judiska befolkningen.

Jesus kom och predikade om hur fel prästerna hade, det vill säga han försökte ta bort deras auktoritet. Det var prästerna och den judiska "kyrkan" som höll ihopa folket, när situationen är såpass spänd så går det inte att ha en revolutionär religiös folkrörelse..

Jesus var född judisk och växte upp i en judisk kultur, det är alla överens om. Att han existerat är det inget tvivel om, samtliga källor har omtalat honom. Dom flesta har skrivit "Jesus hade fel" och inte "Jesus existerade inte".

Både araberna och judarna har alltid bott i Palestina. Förstår inte varför folk här inne sympatiserar så mycket med araberna, dom har inte gjort någonting för att förbättra sin situation. Saudi-Arabien, Kuwait och Dubai bara göder dom med oljepengar, ändå har partier som PLO/Hamas etc totalt misslyckats att skapa en civil administration. Det enda dom klarat av är att börja en massa krig, som dom dessutom har förlorat.

Det finns inget "Palestinskt" folk, araberna som bor i Palestina är precis identiska med dom som bor i Jordanien. Dom är ingen egen folkgrupp. Hade dom bara slutat vara så förbannat krigiska så hade deras situation sett mycket bättre ut.

Zzandra
2008-11-14, 14:27
Ursäkta, men förklara gärna lite närmare vad du menar.

Ja har tror ju så mycket att han är bättre en alla "hans folk har ju dödat Jesus" han tror ju han är något fast han inte är det.

Semper Idem
2008-11-14, 14:43
Jesus avrättades inte för att han bröt mot deras tro, han avrättades av politiska skäl.

Två uppror hade redan skett i den romerska provinsen, ett tredje skulle leda till stora kollektiva represalier mot den judiska befolkningen.

Jesus kom och predikade om hur fel prästerna hade, det vill säga han försökte ta bort deras auktoritet. Det var prästerna och den judiska "kyrkan" som höll ihopa folket, när situationen är såpass spänd så går det inte att ha en revolutionär religiös folkrörelse..

Jesus var född judisk och växte upp i en judisk kultur, det är alla överens om. Att han existerat är det inget tvivel om, samtliga källor har omtalat honom. Dom flesta har skrivit "Jesus hade fel" och inte "Jesus existerade inte".

Både araberna och judarna har alltid bott i Palestina. Förstår inte varför folk här inne sympatiserar så mycket med araberna, dom har inte gjort någonting för att förbättra sin situation. Saudi-Arabien, Kuwait och Dubai bara göder dom med oljepengar, ändå har partier som PLO/Hamas etc totalt misslyckats att skapa en civil administration. Det enda dom klarat av är att börja en massa krig, som dom dessutom har förlorat.

Det finns inget "Palestinskt" folk, araberna som bor i Palestina är precis identiska med dom som bor i Jordanien. Dom är ingen egen folkgrupp. Hade dom bara slutat vara så förbannat krigiska så hade deras situation sett mycket bättre ut.

Vilket jävla skitprat, från början till slut. Man behöver inte älska araber för att tycka att de inte bör behandlas sämre än djur i sitt hemland.
Sionisterna har dock inte där att göra. De är kort och gott ockupanter.
Jag vet inte hur okunnig du är, men upplysningsvis fördrevs ca 700 000 araber av sionisterna i samband med att den judiska staten utropades '48.
Slaktades invånarna i Deir Yasin för att de "var så jävla krigiska"?

Ragnwald
2008-11-14, 15:34
@Mainstream

När någon pratar om samtida historiker brukar de säga att Suetonius, Taciutus och Plinius den yngre nämde Jesus, men dessa ger enbart ett par kortfattade meningar, som bäst och de refererar enbart till "Kristus", "Chrestus", vilket inte är ett namn, utan en titel som betyder "den helgade". Josefus' skriftelser om Jesus har länge visat sig vara förfalskade.
Titta på alla historiker som levde kring eller runt medelhavet under, eller strax efter tiden då Jesus skulle ha levt.
23 historiker har jag fått det till, bla. Plutarch, Rufus Curtius, Seneca, Solius Italicus, mm.

Semper Idem
2008-11-14, 16:09
@Mainstream

När någon pratar om samtida historiker brukar de säga att Suetonius, Taciutus och Plinius den yngre nämde Jesus, men dessa ger enbart ett par kortfattade meningar, som bäst och de refererar enbart till "Kristus", "Chrestus", vilket inte är ett namn, utan en titel som betyder "den helgade". Josefus' skriftelser om Jesus har länge visat sig vara förfalskade.
Titta på alla historiker som levde kring eller runt medelhavet under, eller strax efter tiden då Jesus skulle ha levt.
23 historiker har jag fått det till, bla. Plutarch, Rufus Curtius, Seneca, Solius Italicus, mm.

Vart vill du komma? Vad vill du säga? Det där "Chrestos"- resonemanget antar jag att du snappat upp från den djupt kristendomshatande professor Oliver, resonemanget är hur som helst irrelevant.
Kristus var en snickare från Galiléen som, enligt Traditionen, bara blev 33 år och korsfästes i en avkrok av det romerska Imperiet.
Det faktum att där inte finns hänvisningar hos Plutarchos (för du kan väl din grekiska ;)) och andra antika historiker säger ju absolut ingenting. Kristus var ingen kändis.
CNN fanns inte på den tiden. Det fick ta en generation eller så att sprida evangeliet.

Ragnwald
2008-11-14, 17:17
http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197

Dålig post och den kom ut kristendomsfientlig. Men filmen Zeitgeist finns kvar för er som vill se den, dock bör ni ta den med en nypa salt, då den behandlar ämnen utan allmän insyn.

Mainstream
2008-11-14, 19:37
@ JDG

Judarna har bott i Israel/Palestina lika länge som araberna, hur är det då arabernas hemland? Araberna har konstant jävlats med israelerna, ta en kik på alla krig från 190 och framåt. Inte fan är det judarna som börjat.

Tycker det är rolig hur försvarande du är av kristendomen. Du vet att judendomen, kristendom och islam alla har samma gud och i princip är samma tro?

Ragnwald
2008-11-15, 00:11
@Mainstream

Ni får ursäkta om jag lägger mig i, men ville bara inflika ett par grejer - om judarna - om det går för sig.
Den judisk-sionistiska supremasismen är det som är problemet, det är israelerna som begår brott mot mänskligheten, inte palestinierna och andra pseudo-araber.
http://www.ucl.ac.uk/tcga/tcgapdf/Nebel-HG-00-IPArabs.pdf

High-resolution Y chromosome haplotypes
of Israeli and Palestinian Arabs reveal geographic substructure
and substantial overlap with haplotypes of Jews
Det är alltså judar som är rasistiska mot arabiserade judar.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3278907,00.html
Den judiska terrorismen är ofattbar.

Anledningen till att sionisterna kan begå folkmord på de arabiserade judarna (och även på vita människor) är för att de kontrollerar USA.
http://www.fpp.co.uk/online/01/10/Sharon3.html

"every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."

Det finns flera dokumentärer som handlar om de ultra-religösa, ultra-nationalistiska, ultra-ortodoxa israelerna i västbanken.
Framförallt bör man granska judarnas extrema rasism mot icke-judar, som är minst lika extrem, om inte värre än den araberna har.

Eller varför inte läsa Francis A. Boyles utmärka artikel.
http://www.mediamonitors.net/francis7.html

The paradigmatic example of a "crime against humanity" is what Hitler and the Nazis did to the Jewish People. This is where the concept of crime against humanity came from. And this is what the U.N. Human Rights Commission determined that Israel is currently doing to the Palestinian People: Crimes against humanity. Legally, just like what Hitler and the Nazis did to the Jews.
Den-svenske har även en ypperlig artikel om rasistjudens lust att förinta andra folk:
http://www.den-svenske.com/txt/EpluuyplAutyuQlnzY.shtml

Under en intervju med den israeliska arméradion i söndags förespråkade den israeliske transportministern Avigdor Lieberman att araberna som befinner sig i landet borde rensas ut om en palestinsk stat grundas oavsett om de är israeliska medborgare eller inte. Lieberman konstaterade att förekomsten av en etnisk minoritet i landet "hotade den judiska identiteten" och Israels "etniska renhet".
Mer talande är dock de uteblivna reaktionerna från såväl massmedia som politiker i västvärlden.
Den förment "Israelfientliga" massmedian väljar att inte skriva en rad om händelsen, precis som man undlät informera om hur 200 israeliska spioner greps i USA 2001; spioner som tros ha haft förkunskap om al-Qaidas attentat den 11 september samma år.
Avigdor Lieberman är heller inte den förste israeliske ministern som uttryckt stöd för etnisk rensning. När den före detta turismministern Benny Alon för två år sedan höll ett tal i Washington inför tusentals judar och kristna, däribland senatorn Tom DeLay, var huvudtemat ett önskemål om etnisk rensning. Enligt Alon vore en etnisk rensning av alla icke-judar i Israel rättfärdigt eftersom Gamla Testamentet föreskriver det. Reaktionen bland åhörarna blev ett vilt, bifallande jubel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_weapons_of_mass_destruction
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_and_Israel
Hur kan det komma sig att inga reagerar på deras arsenal av massförstörelse vapen? Jo för att de, som sagt, kontrollerar amerikansk (och fransk) media.
Sedan får man ej heller glömma varför och av vilka ex. Folke Bernadotte blev lönnmördad av.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte#Attentatet

http://altahrir.blogspot.com/2006/03/gilad-atzmon-on-jewish-mindset-and.html
"Gilad Atzmon on the Jewish mindset and Zionists against Zionism "
http://altahrir.blogspot.com/2006/01/zionism-more-than-traditional.html

Zionism - More Than Traditional Colonialism and Apartheid

By Lasse Wilhelmson

The Zionist slogan ”a land without a people to a people without a land” has engineered the Jewish colonization of Palestine, extending to the Jordan River and beyond. It started almost a hundred years ago and reached its first climax, partly due to the Holocaust, with the proclamation of The Jewish State of Israel in 1948. A second climax is now in the offing through the ongoing colonization of the West Bank and Gaza.

A Jewish state needs a substantial majority of Jews in the population. This has been insured by means of immigration, terror and expulsion of the native Palestine population. Jewish dominance in Israel today is secured through a system of apartheid inherent in all aspects of Society, be it law, administration or religion. Israel lacks a constitution and fixed boarders, which is fully consistent with Zionism’s call for continual expansion.
In Israel/Palestine today, there are three apartheid classes of people:

1. Jews are fully qualified citizens of Israel, the West Bank, Gaza and the whole world.
2. Non-Jews in Israel, mainly Palestinians (20 percent) are second class citizens
3. Palestinians are stateless non-citizens on the West Bank, in Gaza or in refugee camps in neighboring countries.

Moses Hess- the Communist Rabbi
This book, “Rome and Jerusalem” was published by Hess in 1862. He was inspired, amongst others, by Spinoza. He defines the Jewish Nation by the following components:

The Jewish race – superior and chosen
Palestine – the homeland of the Jewish people
The Jewish religion – the best guarantee for Jewish nationality.

Osv. osv.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1559361/Israeli-minister-in-Ethiopian-racism-row.html
Svarta judar, icke välkomna i Israel
Kristendomen - och dess dåliga kopia, internationalistiska islam - accepterar människor oavsett kön eller hudfärg, men det gör inte judendomen. De föredrar "brunaktiga", trots att de tar emot ashkenijudarna, så är de sefardiska och de som har sitt ursprung i västbanken de som anses äkta judar.

Här ser du några av talmudfanatikernas åsikter om icke-judar med, då goyim räknas som djur enligt Talmud.

Kethoboth 3b: "The seed (child) of a Christian is of no more value than that of a beast."

Baba Kama 113a: "A Jew may lie and perjure to condemn a Christian. b. "The name of God is not profaned when lying to Christians."

Hikkoth Akum X 1: "Do not save Christians in danger of death."

Kohar I 160a: "Jews must always try to deceive Christians."

Zohar I 25b: "Those who do good to Christians will never rise from the dead."

Zohar II 43a: "Extermination of Christians is a necessary sacrifice."

Zohar II 64b: "The Christian birthrate must be materially diminished."

Alltså kan vi slå fast om att det är judarnas rashat och fanatisism som är roten till konflikten i västbanken.