handdator

Visa fullständig version : Anyone skilled in Icelandic?

Bockas
2009-07-28, 12:57
I am in need for a little assistance, concerning a few short translations to Icelandic, or even better to old norse if possible. I do have some dictionaries for it, but I am very uncertain about the grammar, so I rather ask for help than make myself look like some complete fool in the end!

Contact me through this thread, or in my Guestbook or PM.

Herr_D
2009-07-29, 13:08
I am in need for a little assistance, concerning a few short translations to Icelandic, or even better to old norse if possible. I do have some dictionaries for it, but I am very uncertain about the grammar, so I rather ask for help than make myself look like some complete fool in the end!

Contact me through this thread, or in my Guestbook or PM.

Ett tips som jag använt mig av är att maila massa folk på olika universitet som har hand om språken i fråga och sedan jämföra svaren och använda det mest frekventa. Om det inte är mer än ett par rader så är akademiskt folk oväntat hjälpsamma! Jag fick svar från nästan varenda en när jag behövde lite latinhjälp en gång.

Om du inte får nåt bra svar här vill säga.

FOR INTERNATIONAL READERS OF THIS THREAD: My post is just a tip, if you can help Mr. Bockas further, please post here. :-)