Visa fullständig version : Amnesty i nya problem; "Vapengömma kopplad till SD-misshandel"
Doink crys fou
2009-07-17, 18:51
Ändå sedan BRÅ/SÄPOs rapport om politiskt våld har vänstermänniskor över hela nätet skrivit hur felaktig den var ändlöst många gånger. Andra "aktivister" har varit upptagna med att via att rapporten hade rätt i stora delar.
http://www.dn.se/sthlm/alvik-misshandel-revolutionara-fronten-rf-catarina-thiel-sverigedemokraterna-1.913847
Vapengömma kopplad till SD-misshandel
Publicerat i dag. 17:15
STOCKHOLM. De fyra ungdomar som greps när polisen hittade en vapengömma i Bromma misstänks nu för förberedelse till grov misshandel. Polisen utreder vem eller vilka gruppen planerade att angripa.
- Det finns en halvspecifik måltavla. Vi försöker utröna vem eller vilka det handlar om, säger åklagaren Catarina Thiel.
En av de misstänkta, en 20-årig kvinna, har tillsammans med två andra kvinnor stått åtalad för misshandeln av Sverigedemokraternas pressekreterare på Gullmarsplan den 6 juni. Domen väntas nästa vecka.
I utredningen har polisen försökt koppla kvinnorna till det vänsterextrema nätverket Revolutionära fronten.
Det var när polisen på torsdagen slog till mot en lägenhet tillhörande en av de två män som misstänks ha knivhuggit en 31-årig man vid Alviks t-banestation natten mot onsdagen som man hittade flera vapen – macheteknivar, knogjärn och ett skjutvapen.
31-åringen hade försökt förmå duon att sluta klottra och angreppet på honom ska inte ha varit planerat.
De två som misstänks för attacken greps i bostaden i Bromma och anhölls för försök till dråp - och på grund av vapengömman, även för förberedelse till grov misshandel.
I lägenheten fanns ytterligare två personer, den 20-åriga kvinnan och en jämnårig man. Dessa greps också, dock endast som misstänkta för att ha planerat våldsbrott.
LaDecima
2009-07-17, 18:58
Ska antifanterna ut och kriga eller? Dessa träskvänsterfolk kan väl inte ens hantera ett skjutvapen och leker de med knivar resulterar det väl i att de skär sig själva... :p
John_Doe
2009-07-17, 19:08
Den 20-åriga kvinnan var Rebecka R**s eller? Det bevisar bara att snacket om den fredsälskande, toleranta vänstern är just bara skitsnack. Det är inga "överambitiösa, godhjärtade ungdomar" det handlar om utan terrorister och kriminella som skall behandlas på samma sätt som Baader-Meinhof ligan.
Det tråkiga är att dessa vänsterterrorister har stöd högt uppe i samhällsapparaten. Rebecka R**s mamma har uppdrag för biståndsorganisationen SIDA, till exempel.
Doink crys fou
2009-07-17, 19:11
Jag gillar också verklighetssynen på gatuvåld man har när man förvarar macheteknivar för att misshandla kvinnor eller någon som gnäller på klotter med.
Xenonemesis
2009-07-17, 19:36
Den 20-åriga kvinnan var Rebecka R**s eller? Det bevisar bara att snacket om den fredsälskande, toleranta vänstern är just bara skitsnack. Det är inga "överambitiösa, godhjärtade ungdomar" det handlar om utan terrorister och kriminella som skall behandlas på samma sätt som Baader-Meinhof ligan.
Det tråkiga är att dessa vänsterterrorister har stöd högt uppe i samhällsapparaten. Rebecka R**s mamma har uppdrag för biståndsorganisationen SIDA, till exempel.
Har aldrig hört om någon tolerant fredsälskande "vänster", däremot är jag så pass gammal att jag minns Ulrike Meinhof och Andreas Baader!
Jag är övertygad om att de (RAF) var betydligt bättre organiserade, intelligentare och farligare än dagens "medelklasshobbyrebeller".
Vem är "Rebecka R**" och vem är hennes kända SIDA-mamma?
Är personen i klass med Meinhof, så kan hon ju säkerligen nämnas vid namn!
Även om idioterna har stöd av försoffade rödvinskommunister i statliga verk, så är jag säker på att gemene man tycker mycket illa om diverse identitetssökande hobbyrebeller på vänsterkanten!
Nä, stå upp för att ni är nationalister, och kommer terroristerna rusande med
diverse tillhyggen för att "motdemonstrera", så klappa till dem!
De är vana vid att få stryk, och kanske lär de sig att det snart börjar irritera oss nationella att ofta behöva ödsla energi på att stävja attacker från identitetssökande slagpåsar!
Själv har jag fått träningsvärk flera gånger, jobbigt när man är i medelåldern!
Mvh:
/håkan
John_Doe
2009-07-17, 19:55
Att den palestinaschalsförsedda rånluvevänstern har föga sympati av vanligt folk är en sak. Tyvärr finns det många revolutionsromantiker bland journalister och annanstans i statsapparaten som sympatiserar med dom.
Xenonemesis
2009-07-17, 21:16
Jo, absolut!
Sympatisörernas makt att påverka via media är säkerligen mycket begränsad idag, de har gjort bort sig alldeles för många gånger!
"Rebellerna" har fått ögonen på sig en hel del sista tiden, så oavsett hur mycket sympati de erhåller från vänstermedia, så kommer fakta fram till allmänheten via de som inte sympatiserar med dem.
Att skrämmas av dem, eller jämföra dem med livsfarliga terrorister, är nog den största tjänst man kan göra dem som nationellt aktiv.
Jag har ingen lust att ge dem något som helst "erkännande", de är bråkiga ungar som är i vägen vid nationella aktiviteter ibland!
Mvh:
/håkan
Herr Vampyr
2009-07-17, 21:23
Det vi inte får glömma är att de flesta av dem demonstrerar främst för att demonstrera. Då "extremhögern" varit en populär måltavla i media på senare år (sedan kriget) är det också oss de väljer att ge sig på.
Dock hoppas jag att alla nationella efter denna lilla upptäckt försöker tänka på säkerhet vid de tillfällen då de är ute. Må så vara att en röding oftast är ofarlig, men även de har en del ståfast folk som kan bli farliga.
Doink crys fou
2009-07-17, 22:26
Vad då "Amnesty"?
Människor kopplade till AFA/RF har en regel att aldrig erkänna att de är "antifascister" när de åker dit eller åker på stryk. Vid ett tillfälle sa man att en AFA-aktivist bara var en "Amnesty-medlem" i media och i domstolen, något som överlevt som skämt bland nationalister.
Människor kopplade till AFA/RF har en regel att aldrig erkänna att de är "antifascister" när de åker dit eller åker på stryk. Vid ett tillfälle sa man att en AFA-aktivist bara var en "Amnesty-medlem" i media och i domstolen, något som överlevt som skämt bland nationalister.
Om du riktar dig till fler än de som känner till din internhumor så kan det ju vara lämpligt att sätta rubriker som stämmer överens med innehållet istället för att sprida vilseledande information:
Amnesty i nya problem; "Vapengömma kopplad till SD-misshandel"
Doink crys fou
2009-07-17, 23:53
Om du riktar dig till fler än de som känner till din internhumor så kan det ju vara lämpligt att sätta rubriker som stämmer överens med innehållet istället för att sprida vilseledande information:
Inte för att vara så, men språkbruket är knappast internt för speciellt många på nordisk.
Inte för att vara så, men språkbruket är knappast internt för speciellt många på nordisk.
Jag vill ändå inte vara med i obskyrantiska nördklubben, om du nu trodde det. Jag föredrar att tänka klart och att säga det jag vill säga klart.
Doink crys fou
2009-07-18, 08:40
Aftonbladet följer upp idag.
Razzia mot vänsterfäste
Foto: LASSE ALLARD Den 22-årige vänsterextremisten var efterlyst för ett knivdåd.
När polisen slog till hittade man stora mängder vapen i hans lägenhet.
– Jag tror att man hade kunnat beväpna ett 15-tal personer med hjälp av de här vapnen, säger Mats Lindström vid Västerortspolisen.
Det var i torsdags som polisen slog till mot lägenheten i Alvik utanför Stockholm.
Den 22-årige lägenhetsinnehavaren var tillsammans med en 20-årig kamrat efterlyst för att ha knivhuggit en 31-årig man som försökt få dem att sluta klottra.
Glömde låsa
När polisen kom in i lägenheten upptäckte de stora mängder vapen.
– Vi hittade knogjärn, basebollträn, machetes och knivar och även några skyddsvästar, säger Mats Lindström, gruppchef för ungdomssektionen vid Västerortspolisen.
I lägenheten fanns förutom de bägge efterlysta männen en 20-årig kvinna och en 19-årig man.
De greps, misstänkta för förberedelse till grov misshandel. De hade glömt att låsa dörren och hann inte gömma undan vapnen för polisen.
Flera våldsdåd
Enligt Aftonbladets källor ingår de tre männen i det vänsterextrema nätverket Revolutionära front*en. Organisationen har legat bakom flera politiska våldsdåd de senaste månaderna.
– De har genomfört flera direkta aktioner mot partiföreträdare i samband med EU-valet, säger Johan Olsson, som är chefsanalytiker vid säkerhetspolisens författningsskydd.
Alla åtalas
Knivmännen kommer att begäras häktade under helgen.
Den 20-åriga kvinnan satt fram tills nyligen häktad misstänkt för en brutal misshandel på en av Sverige**demokraternas företrädare.
Hon släpptes ur arrest*en tillsammans med den 19-årige mannen i går kväll, men båda är fortfarande misstänkta för brott.
– 19-åringen kommer dessutom att åtalas för ett knivrån, säger Mats Lindström.
Klotter och knivrån, allt i arbetarklassens tjänst.
John_Doe
2009-07-18, 10:56
Här står mer, ocensurerad, information om vad som hände:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/07/17/misshandlande-klottrare-hade-vapengomma-rebecka-roos-gripen-atalad-for-sd-overfallet/
Med namn.
nordisk vision
2009-07-18, 11:10
Likväl som här:
http://kulturkamp.blogspot.com/2009/07/vansterextremist-i-nytt-blasvader.html
karlsruhe
2009-07-18, 18:03
Två misstänkta förövare, som intialt bedömdes vara i 17-18-årsåldern, fastnade på övervakningskameror och polisen hyste gott hopp om att identifiera dem.
Gärningsmännen var istället 22 år resp. 20 år.
Biffiga Rf-are.
Dock förstår jag inte varför dom åtalades för förberedelse för misshandel, alla dom där grejerna får man trots allt ha hemma.
Dock förstår jag inte varför dom åtalades för förberedelse för misshandel, alla dom där grejerna får man trots allt ha hemma.
Vapen kanske inte var allt som polisen fann vid husrannsakan?
Legionär
2009-07-18, 20:15
Vapen kanske inte var allt som polisen fann vid husrannsakan?
Nej det fanns tydligen även saker som tydde på planerade attacker mot en eller flera individer, det i samband med vapengömman, samt innehavet av olagligt skjutvapen utan licens, är det som kan komma att fälla dem.
Fast nu undrar jag om skjutvapnet är något som inte är helt bekräftat, någon som har bättre koll med senare uppdateringar i nyhetsväg?
Doink crys fou
2009-07-18, 20:45
Biffiga Rf-are.
Innehavet i sig behöver inte vara brottsligt men tillsammans med kontrekta våldsplaner så.
EDIT; Ah, Legionär var inne på samma linje ser jag nu...
nilsdacke
2009-07-18, 21:53
Känns som det bara är en tidsfråga innan en nationalist/invandringsmotståndare mister livet i Stockholm, de röda har gått över all gränser och särskilt mycket motstånd verkar de inte möta. Varken från polis eller nationella.
Vill slippa behöva åka till ett nytt Salem, en enad Stockholms rörelse borde kunna slå tillbaka vänstern, hoppas vi får se det snart.
Doink crys fou
2009-07-18, 22:10
Känns som det bara är en tidsfråga innan en nationalist/invandringsmotståndare mister livet i Stockholm, de röda har gått över all gränser och särskilt mycket motstånd verkar de inte möta. Varken från polis eller nationella.
Vill slippa behöva åka till ett nytt Salem, en enad Stockholms rörelse borde kunna slå tillbaka vänstern, hoppas vi får se det snart.
Håller helt å fullt med. Fortsätter denna våldsspiral i vänstern just i hufvudstaden så är det bara en fråga om tid innan den första politikern dör.
Blir det en ND:are eller SD:are? Bättre odds på SD:are antar jag, men bara för att de är fler.
karlsruhe
2009-07-18, 22:12
Nej det fanns tydligen även saker som tydde på planerade attacker mot en eller flera individer, det i samband med vapengömman, samt innehavet av olagligt skjutvapen utan licens, är det som kan komma att fälla dem.
Fast nu undrar jag om skjutvapnet är något som inte är helt bekräftat, någon som har bättre koll med senare uppdateringar i nyhetsväg?
Okej, så dom har typ haft dokument om att dom ska slå ner nån?
Doink crys fou
2009-07-18, 22:28
Okej, så dom har typ haft dokument om att dom ska slå ner nån?
Artiklarna talar ju om att polisen hittat att de haft konkreta mål med sin planerade politiska terror mot nationella.