Visa fullständig version : Människor, företeelser och saker som jag uppskattar och som gör mig glad
Capricorn
2007-04-24, 18:07
Som jag skrev i "Hur vi vill ha det"-tråden så startar jag nu en tråd om vad jag tycker att vi har att vara tacksamma för, som är värt att uppskatta och vara glada för. Vad har den med Inrikespolitik/Framtidsvisioner att göra kan man undra? Jo, därför att handlingen att tänka på det vi tycker om och är tacksamma för, de människor och de saker och företeelser som får oss att må bra, hjälper oss att fokusera på och därmed skapa mer sådant i våra liv men också i samhället i stort. Något som inte kan överskattas som motvikt till den negativitet vi övesköljs av via dagens massmedier och samhällsordning.
Jag börjar:
:-) Den svenska naturen. Fjäll, skog och hav, Sverige har allt! Vilket förklarar varför jag tycker så mycket om Wilhelm Mobergs Svensk strävan. Flera rader ur den citeras bl a på startsidan och är en av de bästa beskrivningar av svenskarnas samhörighet med vår unika natur som jag känner till.
:-) Nordisk.nu-teamet. Vilket fantastiskt jobb ni gjort.
:-) Positiva evenemang som Folkets Marsch och de beundransvärda idealister som anordnar den. Och alla de som inser värdet i att komma sammman om det som förenar oss.
:-) Att beställa en taxi och få en svensk chaufför som dessutom visar sig tycka likadant som jag om invandringspolitiken och inte ber om ursäkt för att han tycker så. Då blir man generös med dricksen.
Fortsätt gärna :yes:
UrSvensk
2007-04-24, 18:32
Man verkar alltså kunna ta vad som helst som man är tacksam för eller som gör en på :) humör...om jag förstått rätt.(och om jag missförstått så har ju trådskaparen kraften att ta bort mitt missförstånd :p)
Glad blir jag av glada,lekande,busiga vita barn för de får mig alltid att glömma alla bekymmer,så jag är även tacksam för de små liven.
Tacksam är jag för min mor och far som är de finaste och snällaste människor jag känner.
Tacksam är jag också för alla de kämpar där ute som sliter dagligen för ett bättre Svea Rike,all heder till er alla.
Thurisaz
2007-04-24, 18:35
Glad blir jag av glada,lekande,busiga vita skinheads,för de får mig alltid att glömma alla bekymmer.
KalleDussin
2007-04-24, 18:44
Jag blir glad av att se homogent svenska dagis/skolklasser. Relativt ovanligt numera (i större städer iaf) vilket gör det hela ganska anmärkningsvärt.
Jag blir glad av Folkets Marsch, även fast det är stressigt så man kissar på sig innan. En riktig feel good-kick var det första året, mot slutet, när vi släppte upp de blågula ballongerna mot himlen och sen sjöng allsång till Friheten Leve. Ståpäls.
Jag blir glad av fina sommartraditioner, som söta studenter (inte skrikiga blattar på lastbilsflak) som har champagnefrukost i sina fina kläder, vacker körsång, barn som sjunger Den blomstertid nu kommer i obekväma finkläder på skolavslutningen i kyrkan.
Sen blir jag glad av att ro i träeka på kvällen, när det är alldeles vindstilla, och lyssna på lommen samtidigt. Hade jag gillat öl hade jag förmodligen druckit det vid dom tillfällena :).
Blir glad av tjock, mjuk trollsnö och stjärnklara nätter.
Och så blir jag glad av bra musik, av att bada, av snälla vänner, av Sverige och allt som känns svenskt, av att vi ändå, trots att vi är paria i samhället, är ganska många, jag blir glad av alla små och stora hjältar som trotsar normerna och vågar gå sin egen väg och ställa sig upp för vad de tycker, trots allt det kan innebära.
Finns ju massa saker man blir glad av :D!
Widerstand
2007-04-24, 18:56
Blir väldigt glad av att se söta vita barn leka.
Blir också väldigt glad av att vara i naturen, såväl skärgården, skogen som de skånska fälten gör mig rörd.
Jag bor i Malmö så en promenad utan massa kärringar i slöja överallt skulle förmodligen gjort mig fantastiskt glad.
Riksdagsmannen
2007-04-24, 23:06
Landstället, ta en kopp te under natthimlen. Att vara i naturen eller en park. De ställena mörkersmännen aldrig når.
Jag blir glad av att när jag går i skogar på stigar som solen lyser upp och hör fågelkvitter över mig.
Jag blir glad av att se svenska människor som står upp för sig när de blir kränkta
Jag blir glad av att vara vid havet nere i skåneland och känna vinden mot mig och havslukten.
Jag blir glad av att se ett barn med blåa ögon och blondt hår som skrattar och ler.
Ibland blir jag bara glad av att kunna leva i detta land då ytterst få tillfällen där allt känns som det lever i harmoni.
Jag blir glad av att mina nära och kära ställer upp för mig och stöttar mig varje morgon.
Jag blir glad av att se den nordiska (ja svenska som danska) flaggorna följa vindens rytm.
pluton_666
2007-04-24, 23:47
när jag tar mig ut i skog och mark är klockorna borta och jag blir lycklig för vänner och kärleken har jag med
oj det blev ju riktig poetiskt det med :yes:
Schtekaren
2007-04-25, 08:43
Blir glad av kort sagt allt som inte ännu samhället lyckats förstöra.
In_Aeternum
2007-04-25, 09:38
Blir glad av min underbara sambo.
Att se små vita barn leka och skratta.
Att tänka på den dagen det mångkulturella helvetet är över.
Vår extremt fina svenska miljö.
Det som gör mig Glad är när jag återvänder till Fosterlandet och ser min släkt och förhoppnings vis en vacker dag bildar mig en egen familj :)
Eftersom jag är misantrop av Kali Yuga-skolan, så blir jag lycklig så fort jag besöker centrum, eller annat ställe där man blir påmind om det dagsaktuella läget... :sneaky:
Capricorn
2007-04-25, 17:38
Eftersom jag är misantrop av Kali Yuga-skolan, så blir jag lycklig så fort jag besöker centrum, eller annat ställe där man blir påmind om det dagsaktuella läget... :sneaky:
Själv tillhör jag Kallianka-skolan och blir lycklig av Carl Barks ;)
Ja min själ, det finns väl inget som slår ankeborg? :)
Jag blir glad av att ta en långpromenad med hunden i den härliga skogen, höra fåglarna kvittra.
Jag blir glad av att gå ner till sjön på sommaren med en korg fika.
Jag blir glad av att fira midsommar här i Dalarna, finns inget finare enligt mig.
Jag blir glad av att se korsvirkeshus, oändliga rapsfält och Helsingborg en sommarkväll.
Kort och gott, allt som hör Skaune till.
Jag blir glad av att läsa alla dessa inlägg. :-)
Nordfrost
2007-05-01, 12:58
Jag blir glad av djupa skogar och sjöar, sommar som vinter.
Jag blir glad av att sitta i Götet och spana på alla söta tjejer :p
Och så blir jag glad av Thurisaz, för han är rund!
Jag känner glädje då jag går upp riktigt tidigt en vacker sommarmorgon, sätter mig med en kopp te på trappen upp till huset, och tittar ut över den daggstänkta ängen, hör fåglarna kvittra åt den gryende solen, andas in den svala fuktiga luften och njuter av stillheten. Bara jag är vaken och får uppleva detta naturens vackra skådespel. Jag känner mig då som ett skogsväsen, en del av moder jord.
Jag blir glad av alla positiva reaktioner vi får från folk på gatan när vi sprider propaganda.
Jag säger som Savitri, jag blir glad av Folkets Marsch. Av all stress och pirr innan, av alla glada och fina människor, av att så många ändå sluter upp.
Jag blir glad av att det (trots allt) finns så mycket bra folk i vår rörelse. Av alla små killar och tjejer som poppar upp och visar sig vara duktiga aktivister. Av alla eldsjälar som lägger ner tid och möda på att arrangera tillställningar och aktioner. Av att vår rörelse är på frammarsch, just tack vare detta.
Jag blir glad av sommaren, att den snart är här, och allt som hör den till. Jag blir glad när jag tänker på allt roligt jag ska göra i sommar.
Jag blir glad när jag tänker på min fina pojkvän och mina fina vänner och familj. Och självklart alla underbara djur som finns och har funnits i mitt liv.
Jag blir glad när jag ser sommarglada kor eller hästar släppas ut första dagen på sommarbetet. Jag blir glad av att läsa om människor som gjort det till sin livsuppgift att ta hand om och hjälpa utsatta djur. Av bönder som ser sina djur som familjemedlemmar och inte som inkomstbringare.
Jag blir glad när jag ser ett gäng glada och somriga, svenska, tjejer och killar kliva på tunnelbanan på väg ut i Stockholmsnatten. Jag blir glad när jag tänker på alla snälla, fina killar i det här landet som INTE kallar tjejer för hora, som inte våldtar och rånar.
Det finns mycket att glädjas över, tyvärr finns det ännu mer att sorgsnas över, men glädje är som tur är en mycket större känsla.
Svensk_flicka
2007-05-09, 22:34
Blir extra glad när vi, nära och kära sitter ute sent en sommarkväll, Har en vacker eld framför oss och någon spelar gitarr och alla sjunger tillsammans... denna musik som förenar oss:yes:
sessrumner
2007-05-11, 09:54
Jag blir glad av att vakna och upptäcka att det är fullt av små lintottar i vår säng.
Jag är tacksam för att jag fått just de barn jag fått, jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna dem, men något riktigt stort måste det varit.
Jag är glad när vi har vänner på besök och äter god mat och gubbarna börjar bli sådär härligt lulliga och humorn nästan nått botten!
Jag blir glad när det börjar grönska och solens strålar smeker ansiktet och man inser hur otroligt mycket man saknat den här årstiden.
Jag är oerhört tacksam över att ha hamnat i detta underbara lilla samhälle jag bor i, med alla underbara människor och världens bästa grannar.
Jag är glad och mycket tacksam över de människor jag lärt känna här på nordisk.nu, jag känner att vissa band jag nu knutit kommer bestå länge.
Jag är tacksam över att varje natt kunna krypa ihop i min älskades famn och känna mig trygg och älskad och jag är så glad över att ha honom som vän, make och far till mina barn.
Jag blir glad av att se alla kloka människor här på forumet, det finns verkligen ett stort hopp för framtiden.
Jag är tacksam över att jag och min familj är friska.
Jag blir glad av att promenera med min älskade vovve, det är ett sant nöje att gå med honom.
Jag är tacksam över att jag inte fastnat i "offerrollen" utan använt allt jag upplevt som lärdomar inför framtiden och som en möjlighet att ge mina barn en betydligt bättre start och förutsättning i livet.
Jag är glad och upprymd inför resan jag ikväll gör med min äldsta son till Sthlm för att träffa syster, bror och deras barn.
Gud, vad jag saknar dem!
Jag är tackam över att jag dels har så mycket att vara tacksam över i mitt liv, men främst för att jag själv ser det.
Många lever i en "självvald" misär, och jag är glad att jag inte är en av dem.
Jag är tacksam för alla underbart kloka och välformulerade inlägg jag ser på detta forum.
Jag är glad att denna tråd startades så jag fick ännu en stund att reflektera över hur underbart livet är!
Svensk_Seger
2007-05-11, 10:19
Jag blir glad när jag åker ut till mitt sommarställe på midsommar och märker att även fast det är mycket turister på min ö så ser jag inte en enda invandrare så långt ögat når.
Jag blir glad när jag märker att fler har liknande åsikter om invandrare och invandring, om det så är på jobbet,på släktträffar osv.
Blir glad när jag ser så många likasinnade när man deltar i Salem eller Folkets marsch.
Jag blir glad när jag sitter på planet hem från semestern och tittar ner på Sverige. Det är en väldigt speciell känsla när man ser vårat vackra land uppifrån och ser sjöar, åkrar, små hus.
Replicant
2007-05-14, 22:03
Människor som tar sig tid att vara trevliga trots att de inte måste eller tjänar något på det.
Människor som ställer upp när man mår dåligt.
Svensk natur
Djur
Bra Musik
Söta tjejer (titta på eller umgås med)
Kul filmer
När Elfsborg vinner
Min bil, när den är ren:P
NSÅrjäng
2007-05-17, 15:24
Jag blir glad av den svenska naturen och kulturen, vetskapen att våra förfäder byggde och utvecklade sverige med sina efterlevande i åtanke:yes: .
Jag blir också glad av den här hemsidan, där jag kan träffa likasinnade och läsa intressanta inlägg;) .
Anti_Social
2007-05-18, 15:04
Blir sällan glad men blir de dock:
på helgerna när jag har mina barn hos mig och den kärlek jag känner för dem, stolheten att kanske mina barn kan vara med att påverka på ett sätt som jag inte kunnat göra.
Blev glad när mina vänner tog ledigt för att köpa hem mat till mig och en kamrat, han med brutet ben och jag med ny opererad handled, de behövde inte göra det men det uppskattades verkligen.
Blir glad varje gång det Politiskt korrekta systemet begår tabbar, kör landet mer i botten , det gör att folket vaknar sakta och mer inser att sådana som oss behövs. Behöver kasoet för att kunna störta systemet, man kan inte bygga något nytt på en rutten grund!
Blir glad över forum likt detta där man inte utsparkad så fort man har en åsikt som inte anses korrekt. Vet att det förekommer här också men ideen är bra! creed till skaparna!
Blir Glad över muiskens styrka, Ians Låtar går 24 timmar om dygnet.
Glad blir jag av glada,lekande,busiga vita skinheads,för de får mig alltid att glömma alla bekymmer.
hahaha, klockrent, ännu en gång.... =)
Istället för att lista det jag älskar, så tänkte jag berätta en historia istället. Kom nyligen hem från en 4månaders utlandsvistelse, men dessvärre drog jag på mig lunginflammation på flyget hem. Nåväl, några dagar efter att jag kommit hem, så stannade jag uppe ganska länge...somnade i soffan. När jag väl går upp från soffa för att masa mig till rummet, så tittar jag ut genom fönstret och ser en underbar, värmande solnedgång. Samtidigt hör jag fåglarna utanför som kvittrar...så jag slöt ögonen och sade till mig själv "äntligen är jag hemma" och det rörde mig nästan till tårar. Det bästa jag kännt på bra länge...
Vilken fin tråd :rolleyes:
Jag blev glad och tacksam häromdagen när jag hade tappat min plånbok utanför mataffären där jag bor, och någon hade lämnat in den i kassan helt orörd (inklusive pengarna däri). Till saken hör att jag bor i ett etniskt homogent bostadsområde. Väldigt lungt och trevligt, utan att för den sakens skull vara ett brackigt överklassområde på något sätt. Jag var aldrig speciellt orolig, utan antog faktiskt att någon skulle ha lämnat in plånboken utan att ha tömt den först. Men hur som helst blev jag otroligt glad och tacksam när det också visade sig så. Inte bara för jag skulle resa bort dagen därpå, och en förlorad plånbok antagligen skulle omöjliggöra hela resan, utan för att sådant ger en en varm känsla av hoppfullhet och samhörighet i magen. Hederlighet i dess renaste form får mig helt lycklig inombords.
En annan sak jag verkligen uppskattar är svenskarnas (de värda namnet i alla fall) taktkänsla (nej, det är ingen discodans som avses här, även om taktkänsla i det hänseendet också gör mig glad :yes:) och förmåga att hålla tillbörligt och respektabelt avstånd till sin omgivning och sina medmänniskor. Att visa varandra hänsyn, respektera andras personliga och privata sfärer - både den fysiska kroppszonen och "privatlivet", men ändå hälsa och småprata med sina grannar, se om och värna varandra och sin närmiljö. Jag får panik på gapiga "samhällsberikare" som tvingar på mig deras stinkande matos i trappan, som brer ut sin tvätt, sina släktingar och ungar över hela bakgården, som pratar så man inte förstår ett ord medans de står med sin stinkande andedräkt ett par centimeter från mitt ansikte alternativt kan de inte ens hälsa utan glor bara som om om det var JAG som var främlingen. Jag är oerhört tacksam och glad varje dag jag slipper bo på ett sådant ställe igen.
Sedan delar jag många av era glädjeämnen också, men dessa har andra redan beskrivit så väl.
Helt underbart att läsa inläggen i denna tråd, bara det blir man ju så himla glad av. :yes:
Och vid sidan av allt det ni redan skrivit så kan jag bara tillägga att mitt älskade Skåne gör mig oerhört glad och lycklig. :-)