handdator

Visa fullständig version : ND kandidater i EU-valet

Oxy
2009-05-16, 01:49
Som en hjälp för medlemmarna på Nordisk.nu att ta reda på hur de olika kandidaterna profilerar sig och vilka hjärtefrågor de driver

Ni som ska rösta ND i EU-valet, vilken kandidat skall ni kryssa och varför?
1. Marc Abramsson, 30 år, partiledare, Södertälje
2. Daniel Spansk, 35 år, lastbilschaufför, Nykvarn
3. Vavra Suk, 36 år, chefredaktör, Knivsta
4. Elin Lövgren, 27 år, kommunfullm.led, Södertälje
5. Heinz Burgermeister, 69 år, pens. säljare, Åmål
6. Cecilia Högberg, 30 år, konditor, Nykvarn
7. Tomas Andersson, 39 år, elektriker, Stockholm
8. Rasmus Gårdebrink, 22 år, ind.arbetare, Vimmerby
9. Mattias Karlstrand, 21 år, IT-tekniker, Sala
10. Pernilla Väli-Tainio, 40 år, konsulent, Södertälje
11. Jan Ermefjäll, 52 år, tandläkare, Örebro
12. Björn Zander, 61 år, fil. mag., Stockholm
13. Rickard Carlberg, 38 år, servitör, Stockholm
14. Lars-Gunnar Wannemark, 58 år, pens. statstj.man, Tyresö
15. Sven-Erik Johansson, 52 år, pers. assistent, Norrköping
16. Fredrik Sandström, 26 år, ind. bagare, Lidköping
17. Joakim Edvinsson, 20 år, ind. arbetare, Norrtälje
18. Roger Fagerholm, 31 år, butiksbiträde, Stockholm
19. Tomas Johansson, 55 år, brevbärare, Stockholm

http://www.nd.se/val2009/Default.aspx

benvolio
2009-05-16, 14:59
Burgermeister förstås!

Doink crys fou
2009-05-16, 17:19
Jag kommer rösta Tomas Johansson, känns naturligt trots hans placering.

Oxy
2009-05-16, 17:35
Jag kommer rösta Tomas Johansson, känns naturligt trots hans placering.

Är det tidigare partiledare Johansson som är på sista plats? Nån som vet.
Trodde inte han var kvar i partiet längre, mycket goda nyheter om det är han som gör comeback
Han är en mycket bra kandidat i sådana fall, känns helt fel att han är på sista plats

Doink crys fou
2009-05-16, 18:20
Är det tidigare partiledare Johansson som är på sista plats? Nån som vet.
Trodde inte han var kvar i partiet längre, mycket goda nyheter om det är han som gör comeback
Han är en mycket bra kandidat i sådana fall, känns helt fel att han är på sista plats

Jo det är just den Tomas Johansson, även om han inte är lika aktiv längre. Men så har han ju varit nationellet engagerad sedan 80-talet och började som antikommunist på rödaste 70-talet.

Att jag fick minus för att jag sa att kag skulle kryssa honom är faktiskt obegripligt om man jobbat med honom och känner honom som person.

Oxy
2009-05-16, 20:36
Att jag fick minus för att jag sa att kag skulle kryssa honom är faktiskt obegripligt om man jobbat med honom och känner honom som person.

Ta inte dessa minus så alvarligt, fick själv massa minus för att ha startat denna tråden tex, det finns en del mogna personer som alltid ger minus om man skriver något om ND, positivt eller ej.Är inte helt säker men tror samtliga minus jag fått på min tid här på nordisk.nu har varit relaterat till poster om ND. Det är ett problem att man kan ge anonyma minus pga att många kan gömma sig bakom anonymitet i sin kritik, som dessutom har direkt påverkan på ens rykte, om man bryr sej om sånt vill säga

[Förklaring]Jag startade två trådar för att slippa allt detta sjabbel om vilket parti som är bäst osv, det var meningen att man skulle lägga fram nyansskillnader hos de olika kandidaterna man stöder så vi enklare vet vem vi skall kryssa.
Ett tipps till dessa anonyma minus ”riddare” är att fokusera på att lägga fram positiva sidor hos dom ni stöder istället..bara en tanke

Doink crys fou
2009-05-16, 21:01
Ta inte dessa minus så alvarligt, fick själv massa minus för att ha startat denna tråden tex, det finns en del mogna personer som alltid ger minus om man skriver något om ND, positivt eller ej.Är inte helt säker men tror samtliga minus jag fått på min tid här på nordisk.nu har varit relaterat till poster om ND. Det är ett problem att man kan ge anonyma minus pga att många kan gömma sig bakom anonymitet i sin kritik, som dessutom har direkt påverkan på ens rykte, om man bryr sej om sånt vill säga

[Förklaring]Jag startade två trådar för att slippa allt detta sjabbel om vilket parti som är bäst osv, det var meningen att man skulle lägga fram nyansskillnader hos de olika kandidaterna man stöder så vi enklare vet vem vi skall kryssa.
Ett tipps till dessa anonyma minus ”riddare” är att fokusera på att lägga fram positiva sidor hos dom ni stöder istället..bara en tanke

Jag tycker det var väldigt bra av dig att starta dessa två trådar, samtidigt dessutom. De är ju trots allt de enda två valen nationalister har 7 juni!

Bara våra motståndare har att vinna på att ifrågasätta en sådan debatt!