Visa fullständig version : Hur ska utvisningar gå till?
Jag har tänkt på det här lite grand.
Ofta säger nationellt sinnade personer att olika grupper (kriminella invandrare, alla invandrare, etc) ska utvisas. Men var?
Jag menar, jag tvivlar på att Iran vill ha tillbaks en massa halv- eller helkriminella ungdomar som kom till Sverige som småbarm...
Hade det varit för en 2-300 år sedan hade man kunnat skicka dem till någon obebodd ö eller tom landmassa, men sådana finns ju inte idag.
Enda metoden jag kan komma på är om Sverige förhandlar med till exempel den iranska staten och betalar pengar för att utvisa folk tillbaka dit.
Legionär
2007-08-23, 23:58
Eller så sätter man dem på ett plan och skickar tillbaka dem utan krångel. Väl framme är de helt plötsligt Irans problem.
Enklast är ju att skicka dem till de länderna de har störst anknytning till utöver Sverige och Europa (vi vill ju inte dumpa problemen till våra kamrater)
Problemet finns redan, sverige betalar vissa länder för att ta imot bråkstakar som antingen är av okänd härkomst eller av andra anledningar inte kan skickas "hem" har dock inga källor att hänvisa till av olika anledningar
Eller så sätter man dem på ett plan och skickar tillbaka dem utan krångel. Väl framme är de helt plötsligt Irans problem.
Enklast är ju att skicka dem till de länderna de har störst anknytning till utöver Sverige och Europa (vi vill ju inte dumpa problemen till våra kamrater)
Hm, jo det är klart. Men jag kan tänka mig att det kan leda till rätt stora konflikter...Det är inte så enkelt, att sätta hundratusentals människor på flygplan och sen ska andra länder ta emot dem. I och för sig kan ju inte Iran göra särskilt mycket mot Sverige.
Patrioten
2007-08-24, 00:06
För att det ska gå smidigare så bör de främlingar som ska utvisas stoppas från att få bidrag och annat som håller en stor del utav dem kvar här. När de inser att de inte längre kommer få bidrag och att de inom kort kommer att hamna ute på gatan om de inte väljer att tillåta sig själv bli deporterade så kommer nog det hela gå smidigare. Om det inte gör det, ja då blir det en fråga för polismakten och möjligen också militär om de trilskas allt för mycket.
Legionär
2007-08-24, 00:07
Hm, jo det är klart. Men jag kan tänka mig att det kan leda till rätt stora konflikter...Det är inte så enkelt, att sätta hundratusentals människor på flygplan och sen ska andra länder ta emot dem. I och för sig kan ju inte Iran göra särskilt mycket mot Sverige.
Konflikter är rätt irrellevant. Vårat folk lider av att ha dem här, alltså är det bara att lösa problemet på något sätt. Vill de inte till Iran, så finns det många närliggande länder med samma kultur, språk och utseende på folken. Där passar de bättre in. Men anledningen till att de inte "flyr" dit direkt, eller flyttar kanske är en bättre term än "fly" eftersom endast lite mer än 1000 pers om året är riktiga flyktingar, är ju att Sverige är absurt generöst med pengar. Här behöver de inte jobba, kan våldta våra kvinnor och leva kriminellt. Det är inte lika enkelt i de omkringliggande länderna.
Men frågan är ju faktiskt varför "flyr" de halvägs över jorden när de lika väl kan "fly" ett par hundra kilometer till närmsta grannland?
DesolateWastes
2007-08-24, 00:54
Castus: De hör ju hemma där nere. När de väl passerat våra gränser så är de inte längre vårt problem. Ut ska de!
De flesta rasfrämlingar som idag tyvärr befinner sig i de vita folkens länder är inte flyktingar.
I Sverige är de flesta som kommit ekonomiska migranter, som kommit in m.h.a. s.k. annhöriginnvandring "ömmande skäl" o.s.v. Dessa kan utan problem åka tillbaks till hemlandet. Faktum är att de flesta rasfrämlingarna redan idag åker till hemlandet på semester o.s.v.
De 2 till 10% som kommit som flyktingar då? Jo deras hemländer är idag oftast säkra, så även de kan återvända utan problem.
Det fåtal som inte kan det då? Ja de får heltenkelt flytta till ett land i sin egen rasliga och kulturella sfär (araber får flytta till ett arabland, negrer till ett negerland o.s.v.).
Tror dock att det kommer finnas multirasliga länder. T.ex. en del av USA. Hit kan ju också endel flytta.
Det är heller inte vårt problem. De får helt enkelt ta sitt pick och pack, och dra.
Patrioten
Vad tror du då händer när dom märker att dom inte får några pengar av oss.
Dom börjar ju bara ta mer pengar och begår mer brottslighet med ekonomi inblandat, rån, knarkhandel, personrån, stöld etc.
Tror inte det är någon bra lösning det problemet.
Var dock en bra tanke om det skulle funka i praktiken.
Patrioten
2007-08-24, 01:19
Patrioten
Vad tror du då händer när dom märker att dom inte får några pengar av oss.
Dom börjar ju bara ta mer pengar och begår mer brottslighet med ekonomi inblandat, rån, knarkhandel, personrån, stöld etc.
Tror inte det är någon bra lösning det problemet.
Var dock en bra tanke om det skulle funka i praktiken.Först och främst så när ett nationellt styre kommer till stånd så kommer ju det deklareras att dessa främlingar ska ut ur Sverige, på ett eller annat sätt. De hämtas av polis om nödvändigt precis som idag. Det kommer antagligen att leda till uppror bland främlingarna, och då får man hantera detta därefter. Ju mer motstånd de utövar, desto kraftfullare blir ordningsmaktens svar och ju större befogenheter kan dessa ges för att genomföra det hela.
Nu relaterade jag till hur det ser ut i samhället idag.
Patrioten
2007-08-24, 01:31
Nu relaterade jag till hur det ser ut i samhället idag.Idag kan inga dylika åtgärder sättas in så det blir helt meningslöst att tala om samhället idag i denna situation. Lösningen på detta problemet ligger mer eller mindre långt fram i tiden.
VetNational
2007-08-24, 15:13
De är iranier, alltså Irans problem
Sebbe054
2007-08-24, 15:22
Ta en båt, åk till gränsen och kasta dem handgripligen över bord/gränsen...
Ge rasfrämlingarna en viss tid att lämna Norden. Sätt ut en deadline. Den som inte lyder ska omgående betraktas som en folkfiende. Nolltolerans funkar alltid.
De är iranier, alltså Irans problem
Om dom inte vill ha tillbaka dom så blir det iallafall vårat problem.
Dom länder som klagar på våran politik (vilket många kommer att göra) får ta hand om dom, vi skickar dom dit så kan dom ta hand om dom....
Det är väll bara att sätta dom på ett plan hem?
Inte vårt problem om inte IRAK vill ha dom.
För att lösa det här problemet måste vi samarbeta med andra västländer, i synnerhet USA, när vi alla fått nationella regeringar. En enad Västvärld kan säkerligen sätta ett otroligt ekonomiskt tryck på Tredje världen och på så sätt tvinga dem att ta emot sina rasfränder i Väst.
Fortsätt vidga segregationen i Sverige och låt dem leva ihop med sitt eget folk i Sverige med motprestationen att de återvänder hem. När vi kan skicka hem dem så gör vi det sedan. Men här måste vi samarbeta som sagt för att det ska få någon effekt.
Det är väll bara att sätta dom på ett plan hem?
Inte vårt problem om inte IRAK vill ha dom.
Det fungerar ju inte så. Bara för att dom är där nere så spelar det ingen roll, då sätter dom dom på ett plan tillbaka så är dom här igen
Då skickar vi hem dem en andra gång och förr eller senare så fattar de att de inte är välkommna. Eller så tar vi ute dem och skjuter dem...;)
Då menar jag att det är bättre att dom länder som kommer att klaga på oss tar emot dom. Då kan ju dom hjälpa dom eller vad dom nu vill göra.. Om inte länderna som dom kommer ifrån inte tar emot dom
GustavAdolf
2007-08-24, 18:48
Problemet för dem är ju bara att i ett nationellt styrt samhälle (om det är en bra term?) kommer försvaret att utbyggas ofantligt från den nivå försvaret nu är på (om man ens kan kalla det försvar). Vi kommer inte att accptera intrång på vårt luftrum, så kommer dem med ett flygplan tillbaks, är dem döda (för er som inte gillar våld kan vi säga så här: Vi gör klart för dem att dem inte är välkomna tillbaka. Kommer dem ändå skickar vi återigen hem dem samt pajar deras flyg:p
Det här var en intressant tråd, men jag vet inte om de invandrarna kommer tillbaks ifall vi skickar hem dem, "där finns ju bara svennar".
De som klagar högst brukar inte vara speciellt intresserade av att hjälpa till utan de vill bara visa sig duktiga. Om länderna som de kommerifrån från början inte tar emot dem så finns det nog en anledning till det, ex kriminalitet, homofiler... Då har de ingen plats i vårt blivande samhälle heller.
Om vi avrättar 2-300 av de första som kommer tillbaka en andra gång så tror jag att det lär avskräcka resten.
Ang det sista du skrev: Det tror jag med och jag tror även att vi får ett litet krig på halsen, folk ska lämna landet levande annars blir det ett sa**ns liv, bättre att vi får leva i lungn och ro det kommer vi behöva.
Om andra länder inte vill ta emot dom så visar det ju på att dom bara snackar och det vill man inte ska läcka ut till andra länder. Så många länder skulle ta emot dessa bara för att visa att dom inte bara snackar...
Idealet är givetvis att de lämnar frivilligt och inte kommer tillbaka. Men man får nog ändå förbereda sig på det värsta möjliga scenariot. Dvs att avliva återvändarna.
Jag tror inte att några andra länder skulle vilja ha dem. Jämförelsevis kan du titta på hur många länder som ville ha judarna från Tyskland före kriget. Om de mot all förmodan vill ha dem så är det ju bara bra för oss men inte så bra för våra nationalistiska kamrater i de europeiska länderna som tar emot dem.
Nej men vi måste ju ändå tänka på vårt land och vårt folk.
Dom som kommer att skrika sig hesa om "nazism" är Israel och då skickar vi alla plan dit eller båt eller hur vi nu ska göra för att transportera dom härifrån.
Om vi dödar någon så får vi massor med länder på oss som tar upp vapen för det och sådant är ju bara dumt, då vi torskar och allt är förlorat det vill ingen av oss.
Ang. Judarna och tyskland så var den en helt annan tid då och det här snacket om mänskliga rättigheter fanns knappt då.
För att börja med så kommer vi att ha större problem än 2-300 döda återvändande invandrare att tänka på. Att andra stater, USA eller EU eventuellt kan ta till vapenmakt är något vi får räkna med. Sen tar inte (Gr)Israel emot några ickjudisk invandrare. Det spelar ingen roll om resten av världen kallar dem för hycklare...
Sen fanns snacket om mänskliga rättigheter redan då men ingen ville ändå ta emot judarna.Och de är ändå "det utvalda folket". Trots 50 års hjärntvätt av det vita folket så tror jag inget land vill ta emot 500 000 invandrare som utvisas från Sverige.
Ja snacket fanns men alla skrek inte om det. 2-300 döda återvändare är ett väldigt stort problem.
Varör inte göra allt för att undvika problem med andra länder vi måste fortfarande ha export och import av varor så varför dra på sig problem med andra länder? Vi ska väl visa oss som goda exempel på hur det kan gå i ett land som sätter sitt eget folk först och som vill värna om sin egen kultur?
Snacket fanns och judarna skrek för att det gälde just judar. Tror du att judarna skiker lika mycket när det gäller tex araber i Sverige? Det tror inte jag iaf...
Du tror inte att ett maktövertagande i sig inte ses med blida ögon av omvärlden? Problem KAN inte undvikas. Då är det lika bra att passa på att lösa alla problem vid samma tillfälle.
Sen kommer nog handeln att ta någon skada i det långa loppet och ju mer självförsörjande vi blir desto bättre. Vi kan visa oss som goda exempel vid massor av andra tillfällen. I den här frågan ska vi visa oss hårda. För vårt eget folks bästa.
Problemen kan inte undvikas men varför dra på sig mer problem än nödvändigt?
Vi vill väl ändå överleva, annars har vi gjort allt i onödan. Vi kan INTE döda någon, vi måste gå väldigt varsamt fram. Vi ska visa oss hårda men inte dumma!
När "flyktingar"/"nyblivna svenskar"/kalladetvadduvillmenduvetvadjagmenar våldtar svenska flickor och råkar bli gripen döms de till ett hyfsat kort fängelsestraff och till utvisning. Det brukar till och med stå utvisning i regimvänliga tidningar. Det som inte står är att utvisning inte sker om gärningsmannen är statslös (eller kan visa att han är statslös). Detta är naturligtvis ketym läste jag i samma artikel för några år sedan, och detta leder till att det bildas ett koncentrat av mörkbuskiga våldtäktsmän i Sverige (hoppas att dessa personligen berikar de som vill ha de här).
Angående orsak till eventuell utvisning så är det samma sak redan innan de kommer till Sverige, då har de lärt sig hur man "beter sig" i det svenska systemet och att de ska slänga sina ID-handlingar vid gränsen (köpta/stulna/förfalskade/etc.), de har såklart även lärt sig samma sak angående våldtäkterna, plötsligt är alla statslösa och kan således inte utvisas, jämför att alla flyktingar från Irak hävdar att de kommer från ställen i Irak där de krigar en del, inkl alla kurder som lever i den norra och hittills relativt lugna delen.
Om det trots allt skulle vara någon familj som verkligen ska utvisas så får man se de sjuka och snoriga barnen i närbild i TV i flera veckor, och hur svenska grannar och hela Sverige bönar och ber om att de ska få stanna.
Hur ska alla dessa få sin rättmätiga utvisning genomförd? Slopa anhöriginvandrings-lagen till att börja med. Det kan åstadkommas om SD kommer in i riksdagen med ca 10% och får "vågmästarroll"! Som jag skulle fira.:grin:
Problemet, i omvärldens ögon, är när vi kommer till makten. 300 döda imigranter som redan fått en varning gör varken till eller från. Vi behöver inte bry oss om att gå varsamt fram eftersom problemen redan finns där och inte kommer att bli större än vad de redan är. I det läget så kommer vi att stå med en massa invandrare som kommer tillbaka efter att ha skickats hem en gång och bara tär på våra resurser (ungefär som idag). De måste ju avskräckas från att komma tillbaka på något sätt. Vad anser du att vi ska göra då?
Tycker inte heller det behövs skjutas någon/några i avskräckande syfte. De som inte självmant lämnar landet, får man väl sätta på bussar/tåg, som går till hemlandet (om hemlandet vägrar ta emot dem, får man sätta av dom någon annanstanns i den egna regionen). Jag tror dock inte det blir ett problem. De flesat har väl bil, samt vill ha med sig så mycket som möjligt hem, så de lär färdas på det sättet.
Jag tror inte heller många länder kommer vägra dem att komma hem. De flesta åker ju hem på semester idag.
Om, hemlandet skulle vägra ta emot någon/några, är det bara att sätta av dem i ett land/världsdel som gör det. Hellst då ett land ur den egna rasliga sfären. Vi ska inte dumpa dom på andra vita befolkningar.
Massinvasionen kostar idag ca 250 miljarder/år. Så denna förändring kommer frilägga stora resurser, som dels kan användas på att genomföra förändringen (d.v.s. samla ihop och skicka iväg de som vägrar åka själv/ sponsra resan för de som ej har råd, samt eventuellt betala länder att ta emot dem, om de vägrar, vilket jag tror kommer vara sällsynt).
Stora ekonomiska framsteg kommer ju komma med förändringen. Bostadsmarknaden kommer förändras genom att många lägenheter blir tillgängliga, kriminaliteten kommer gå ner, rasfrämlingar, som enligt mig är mindre kreativa än vita, som idag ockuperar arbeten, kommer försvinna, varefter dessa sektorer kommer få ett lyft, de enorma kostnader som rasfrämlingarnas närvaro innebär kommer att försvinna o.s.v. Ekonomin kommer växa enormt.
Problemet, i omvärldens ögon, är när vi kommer till makten. 300 döda imigranter som redan fått en varning gör varken till eller från. Vi behöver inte bry oss om att gå varsamt fram eftersom problemen redan finns där och inte kommer att bli större än vad de redan är. I det läget så kommer vi att stå med en massa invandrare som kommer tillbaka efter att ha skickats hem en gång och bara tär på våra resurser (ungefär som idag). De måste ju avskräckas från att komma tillbaka på något sätt. Vad anser du att vi ska göra då?
Nu är du ute på väldigt tunn is...
Tänk dig in i andras situation och inte bara i din egen. 300 döda är 300 för många i denna värld. Har vi skickat iväg folk en gång varför skulle dom då komma tillbaka? När vi styr? Folk är inte dumma vet dom att dom inte får ut något kapital här varför skulle dom du vilja komma hit då för? Det vi ska göra är att skica dom till dom länder som klagar på oss, vi kommer ha många sådana länder dit ska dom också så kan dom ta hand om dom som dom tyckte att vi i Sverige skulle ta hand om.
Vi ska dessutom ligga på länder där det är krig att försöka sluta fred så att folk vågar återvända dit. Problemet ligger inte bara i Sverige utom det finns i hela världen. Från Irak har det väl kommit mer folk till Södertälje än vad det har gjort till USA, eller? Om det nu har gjort det så måste vi ligga på dom i USA eller skicka dit dom som kommer just från Irak och dessutom från Afganistan, dessa är fortfarande människor och ska behandlas därefter!
Det vi jag tog upp i mina tidigare inlägg handlade om **********ar som blivit utvisade en gång men kommer tillbaka igen. Därav avskräckningssyftet.
För det andra så finns det rent lagliga problem att deportera folk till annat land än deras hemland. Tex, hur skulle du reagera om uganda börjde utvisa kriminella norrmän som inte Norge ville ha tillbaka vilket skulle resultera i att de hamnade här? (ber alla norrmän på nordisk om ursäkt ifall de tar åt sig)
Varför skulle de återvända till ett vitt Sverige, där rasfrämlingar inte släpps över gränsen, och där rasfrämlingarna om de lyckas ta sig in direkt fångas in, för att skickas hem. Det är ju bara slöseri av energi & tid för dem.
De skulle inte kunna visa sig på gatan utan att polis, eller annan myndighet innfångade dem.
Visserligen är det möjligt att endel adoptivbarn o.s.v. finns kvar, men ´det finns ju knappt några arabiska adoptivbarn t.ex., så jag tror inte det blir något problem.
Vadå tunn is? Om de fattar att de ska stanna hemma så slipper vi skjuta dem. Då finns inte det problemet. Men det har hänt förr att personer som blivit avvisade kommit tillbaka till Sverige igen. Hur många gånger tycker du att vi ska betala deras hemresa? Hellre en kula än en flygbiljett...
Sen är det rent rättsliga problemet att du kan inte avvisa Irakier till USA om USA inte vill ta emot dem. Jag tror inte att USA vill ta emot fler irakier bara för att de kommer från sverige.
Diplomatiska påtryckningar för fred i all ära men det har ju hittills inte varit så jävla effektivt.
Aha dom ska stanna i det landet där dom inte får komma in? Är det inte bättre att skicka dom till länder som tycker att mångkultur tycker är bra än att vi skickar folk in i döden? Skicka folk till USA så får deras politiker ta hand om problemen och inte våra. Om folk dör för att vi skickar hem dem så får vi skiten och inte dom som skulle hadet, hemvändarnas politiker
Man kan ju alltid betala något u-land för att ta emot dem.
Jag har tänkt på det här lite grand.
Ofta säger nationellt sinnade personer att olika grupper (kriminella invandrare, alla invandrare, etc) ska utvisas. Men var?
...
Enda metoden jag kan komma på är om Sverige förhandlar med till exempel den iranska staten och betalar pengar för att utvisa folk tillbaka dit.
Sverige kommer under överskådlig tid vara en parlamentarisk demokrati av liknande utseende som idag. Om antalet utrikes skall minska i Sverige inom denna överskådliga tid måste det ske inom demokratins och de mänskliga rättigheternas spelregler. Skulle Sverige ge sig på tvingande massdeportationer skulle Nato vara här innan planen börjat lyfta.
Hur kan det då ske demokratiskt? Förmodligen måste vi hamna i en ekonomisk situation som är något värre än i början av 1990-talet. Dvs stora avskedningar inom industrin och det offentliga, minskade skatteintäkter och med detta följande minskade bidrag. Detta skulle kunna skapa en situation där man skulle kunna få ett politiskt stöd att göra vissa förändringar i invandringen, kriminalvården och transfereringssystemen.
Det är flera typer av "utvisningar" som kan göras.
För det första borde det inte vara så svårt att få parlamentariskt stöd för att skärpa lagarna kring vad som skall göras med utländska brottslingar och de med dubbla medborgarskap. Att börja utvisa utlänningar och dubbelmedborgare (och dra in det svenska medborharskapet) även för mindre brott kan nog gå att få igenom. På kort sikt skulle Sverige kunna bli av med 10.000-tals kriminella. Man skulle nog även kunna få igenom att brotten "smittar"; så att om icke myndiga som begår allvarliga brott (som skulle kunna ge fängelse för en myndig) så skall hela familjen utvisas.
I kombination med detta skulle vi kunna hyra fängelseplatser i billiga före detta östländer som är med i EU. Sverige skulle t.o.m. kunna bygga fängelser i t.ex. Slovakien, Estland osv. Då skulle det vara mindre intressant att ta sig till Sverige för att begå brott. Dessutom skulle rättsväsendet bli billigare.
För den stora massan, och jag tänker då på de invandrare som bor i Sverige men som inte känner tillhörighet med Sverige, så måste det till andra vägar inom demokratin. Jag tänker på alla de troligen 100.000-tals som har kommit till Sverige för att leva på bidrag, kriminalitet eller som i största allmänhet avskyr Sverige och som känner en större tillhörighet med sitt hemland.
Som någon annan tog upp, så är grunden för utnyttjarna att man måste minska lusten att stanna kvar i Sverige. Bidragssystemen måste skärpas betydligt. Dessutom torde s.k. arbetsgaranti göra gott - dvs att man måste arbeta för att få bidrag av olika slag. Detta skulle vara fullt genomförbart inom dagens demokrati; det är bara viljan och incitamenten för politikerna som måste till.
Någon ytterligare menade att detta bara skulle leda till ökad kriminalitet. -Ja visst, för en del skulle det innebära det och man skulle naturligtvis vara tvungen att öka antalet fängelseplatser; kanske gemom utländska fängelseplatser enligt tidigare resonemang.
OK. Minskade bidrag och arbetsgaranti skulle självklart strypa lusten att invandra till Sverige. Om det kommer 75.000 årligen till Sverige idag, så skulle detta innebära att bara några tusen tog sig hit årligen.
För alla de som rotat sig och lever på bidrag så skulle det vara obekvämt att bo i Sverige. Många skulle nog helt av sig själva flytta till ett EU-land om de fått svensk medborgarskap. Till ett ställe där det fortfarande finns bidrag eller där det är billigare och enklare att leva. Men många skulle ända stanna och hanka sig fram i brist på annat. Det är dessa man skall hjälpa med incitament genom ett återflyttningsbidrag. Det kan vara ett eller flera hundra tusen kronom per individ om man samtidigt drar in medborgarskapet.
Säg att 1 miljon har invandrat den senaste 20-årsperioden. Och så har många fått barn. Vi kanske har 500.000 personer med utländsk bakgrund av något slag, vilka på olika vis skulle kunna motiveras att flytta med demokratiskt tillvägagångssätt.
De invandrare som älskar Sverige och bidrar till välfärden och nationen har jag personligen inget emot och de får gärna stanna för min del. Kan tänka mig att många inte håller med på detta forum, men vill ni bli av med dessa så blir det inte lätt.
Ut med dom, Inte våra problem.
Deras ursprungslands problem, Vi har gett dom tillräckligt med pengar under deras vistelse i form av bostad, mat och utbildning med mera..
Skicka dom iväg på första planet hem och jag hoppas verkligen att vingarna går av.
Sen får dom vara i sitt land där man kan antyda "självmordsbombning", "stena" och "bomba" som hobby tills dom är nere i sista individen och allah måste börja använda sig av självmordskatter eller dylikt för att ta kål på den sista individen.
Dom får helt enkelt åka hem med första bästa plan, Att ta dom hit är bara att flytta problem tex vid svält och krig.
Dom får helt enkelt börja så marken, dela med sig och sluta spränga upp varandra som hobbybombare dom verkar vara i deras länder.
När vi tagit makten anser jag vi utser en sk nolltolerans med deadline, dom utomeuropeiska invandrare som vägrar efter deadline löpt ut ska behandlas därefter då är dom folkets fiende och skickas helst hem i liksäckar.
Om man bygger upp basstaioner i olika länder där vi sedan hjälper tillsammans med staten i det landet med att fixa bostad, jobb, skola.
Dock är ett stort problem, dessa invandrare som är födda här i landet. Många har växt upp med svenska och våran kultur, och har inga knytningar alls till sitt land, om de ens egentligen har nått. Om de nu inte har nått, då kan det bli problem att skicka en arab till nått arabland egentligen, utan bättre till USA.
Hur är det i andra länder med kurser i det språket och dylikt? En arab som är född i Sverige, lär knappast inte vara så himla välkommen.
Jag tror inte man kan säga idag att "så här bör vi göra", iom att detta troligen inte kommer vara aktuellt på en lång tid ännu. Dessutom, att tex NATO skulle lägga sig i har jag svårt att se, iom att det inte bara kommer vara Sverige som vaknar upp och sätter igång med att städa upp, många andra länder i Europa kommer vakna upp. Vissa innan Sverige, andra efter. Jag tror inte vi kan ens börja att föreställa oss hur allt kommer se ut och hur det kommer gå till. Man kan alltså inte utgå från dagens utsikt och börja fundera därifrån.
Det är många faktorer att se över;
Ekonomi
Klimatet i landet
Deras hemländers inställning
Eventuella krig
Svenskar som motsätter sig
för att nämna några.
Leon Degrelle
2007-09-17, 10:39
Om man bygger upp basstaioner i olika länder där vi sedan hjälper tillsammans med staten i det landet med att fixa bostad, jobb, skola.
Dock är ett stort problem, dessa invandrare som är födda här i landet. Många har växt upp med svenska och våran kultur, och har inga knytningar alls till sitt land, om de ens egentligen har nått. Om de nu inte har nått, då kan det bli problem att skicka en arab till nått arabland egentligen, utan bättre till USA.
Hur är det i andra länder med kurser i det språket och dylikt? En arab som är född i Sverige, lär knappast inte vara så himla välkommen.
En arab som är född i sverige är fortfarande arab och ska skickas till det land där han/hon har sina "rötter" föräldrar som kommer därifrån som "flyktingar" så de har sett från mina ögon större anknytning till sitt ursprungsland änn vad de någonsin kommer att ha till sverige. Så vitt jag vet så är det väldigt få främlingar som tar den svenska kulturen , traditioner till sig.
De som föder barn här får allt som oftast inte prata svenska hemma osv de ska ha sina "seder", de ska av tradition klä sig som i hemlandet[kanske mest gäller tjejer??]
är det inte bättre att vi lägger de resurserna på de svenska familjerna och svenskarna som behöver den hjälpen istälelt för hjälp till främlingar som inte har här att göra.
har vi inte hjälpt dem nog redan? gratis boende, mat, kläder undervisning och så mycket mera.
Jag tror inte man kan säga idag att "så här bör vi göra", iom att detta troligen inte kommer vara aktuellt på en lång tid ännu. Dessutom, att tex NATO skulle lägga sig i har jag svårt att se, iom att det inte bara kommer vara Sverige som vaknar upp och sätter igång med att städa upp, många andra länder i Europa kommer vakna upp. Vissa innan Sverige, andra efter. Jag tror inte vi kan ens börja att föreställa oss hur allt kommer se ut och hur det kommer gå till. Man kan alltså inte utgå från dagens utsikt och börja fundera därifrån.
Det går ju alltid att fantisera om hur det kan se ut i en avlägsen framtid. Men om inget utomordentligt spektakulärt inträffar med världens ekonomier så finns inget utrymme för någon extremism i västvärlden. Händer det något i enskilda länder så kommer omvärlden att reagera med politik eller vapen - jämför en sådan liten sak som Jörg Haider i Österrike till bombningarna av Serbien.
Det är ganska meningslöst att spekulera kring ett framtida kaos där nationella skulle ta makten med vapen. Det är här i det demokratiska parlamentariska Sverige idag och de kommande årtiondena som problemen skapas och accellererar. Det är nu och de kommande årtiondena som man kan göra något åt saken; och det kan göras demokratiskt, utan blodspillan och till allas fromma.
Och görs ingenting nu och de kommande åren inom det demokratiska systemet, så kommer läget att förvärras och kanske bli helt irreversibelt. Det finns t.o.m. en risk att Sverige blir en muslimsk stat inom 50-100 år. Precis som hänt i Balkan. Se på Malmö - redan inom 15-20 år kan andelen muslimer överstiga 50%. Detta kommer naturligtvis slutligen att återspeglas i kommunpolitiken, för att inte tala om stadsbilden och det dagliga livet. Detta kommer i sin tur att påverka lagstiftarna som inom det demokratiska systemet kan förändra Sverige ännu snabbare än vad som sker idag.
Att drämma i med "dom skall ut med första bästa plan" är en åsikt som man kan ha; men som leder absolut ingenstans. Bättre att agera IDAG och inom de demokratiska spelreglerna. Då kan under inträffa; i Danmark skedde en näranog helomvändning på bara några få år. I Danmark är det den danska kulturen och traditionerna som är vägledande i politik och praktik. Det vore ett gott steg på vägen till ett bättre Sverige.
Att drämma i med "dom skall ut med första bästa plan" är en åsikt som man kan ha; men som leder absolut ingenstans. Bättre att agera IDAG och inom de demokratiska spelreglerna. Då kan under inträffa; i Danmark skedde en näranog helomvändning på bara några få år. I Danmark är det den danska kulturen och traditionerna som är vägledande i politik och praktik. Det vore ett gott steg på vägen till ett bättre Sverige.
Desto längre de är kvar i Sverige, och sedan tar del av språk och kultur, kommer göra det svårare att skicka tillbaka. De börjar då får rötter här, vilket blir ett problem. Det är redan idag ett problem med att vi har en stor del invandrare långt tillbaka.
Det finns säkert folk här, som inte har en aning om att de sen 1500-1700-talet har rötter i ett utomeuropisk land.
Dristigheten
2007-09-17, 23:29
Den enda integrationen som lyckats i Europa på senare tid har varit när vi tog tillbaka Skåne. Danskarna blev svenskar mha målinriktad, vad skall jag säga, "motivering" från Karl den 10es sida.
Inga andra lyckade integreringar har skett. Skillnaden mellan danskar och svenskar är noll i jämförelse med skillnaden araber - svenskar...
Detta ger att situationen i Sverige bara kommer att bli värre allt som invandringen fortsätter, vilket gynnar nationalistiska partier men missgynnar i det att det blir fler ickesvenska röstare och fler rasblandare (adoptivföräldrar, mulattföräldrar) som inte kommer att stå på Sveriges sida.
Sedan om/när vi får makten, torde den svåraste frågan vara hur utvisningarna skall gå till utan att Europa protesterar. Bara protesterna om en nationalistisk regering tar över borde vara gigantiska; för att inte tala om protesterna mot utvisningarna...
Rent logistisk torde utvisning inte vara några som helst problem, alls. Jag läste i SvD att 200 000 svenskar reser till Phuket varje år, så 700 000 främlingar över 3-7 år vore inte ansträngande.
Problemet kan bli den blodsutgjutelse som kommer att krävas då folk motsätter sig utvisningarna på ett våldsamt sätt vilket kommer att reta upp västvärlden.
Även de interneringsläger som måste uppföras för att internera alla dem vilka motsätter sig utvisningarna kommer att väcka avsky i väst.
Vårt hopp, förutom att lyckas övertyga folket om rätt väg, är att något annat Europeiskt land utvisar främlingarna först, så att det vi gör inte blir lika radikalt i omvärldens ögon. Att Brittanien, Frankrike eller Nedeländerna utkämpar inbördeskrig skulle hjälpa otrolig mycket det med.
Naturligtvis kan det bli tal om inbördeskrig i Sverige, men så länge inte vi talar om säg 40 år, kommer de subersiva elementen (fin Eufemism va?) att bli slaktade, så länge vi inte drabbas av några restriktioner i form av en allt för snäll västvärld som skulle invadera oss om vi blev för effektiva.
Som jämförelse kan vi ta Israel; Hur länge skulle intifadan hålla på om israelerna inte hade oss att smöra för? Ungefär tills de köpt upp tillräckligt ammunition för en offensiv.
Har vi ingenstans att dumpa dem kan man alltid muta Mugabe, Idi Amin eller någon annan afrikansk korrumperad frihetskämpe. Out-sourcing i vår fina globala värld!
Det finns såklart andra lösningar men utvisning är nog att föredra, så att man behåller någon slags moralisk överlägsenhet och löser problemet på ett snyggt sätt.
Problemet är inte utvisningarna. Problemet är omvärldens reaktion.