handdator

Visa fullständig version : EMO og nasjonalist?

Gautskagg
2009-03-21, 09:12
Jeg kjenner en som er enig med oss politisk, men som kjører EMO-stilen i ganske stor grad.

Svartmetall-folk og gothere, har jeg overhode ikke noe problem med. EMO derimot er stygt og virker mye mer pinglete, og er dessuten temmelig femi for guttenes del.

Men hvis noen nasjonale absolutt vil være EMO, mener jeg det blir feil å kaste de ut osv. Det er tross alt hva slags politikk man står for, og at man er villig til å gjøre noe, som betyr noe i kampen vår.

Så jeg spør dere: Går det an å være nasjonalist og EMO?

(Tror det var en annen tråd om EMOer her et sted, men jeg fant den ikke :p)

Ole Nøff
2009-03-21, 10:12
Jeg kjenner en som er enig med oss politisk, men som kjører EMO-stilen i ganske stor grad.

Svartmetall-folk og gothere, har jeg overhode ikke noe problem med. EMO derimot er stygt og virker mye mer pinglete, og er dessuten temmelig femi for guttenes del.

Men hvis noen nasjonale absolutt vil være EMO, mener jeg det blir feil å kaste de ut osv. Det er tross alt hva slags politikk man står for, og at man er villig til å gjøre noe, som betyr noe i kampen vår.

(Tror det var en annen tråd om EMOer her et sted, men jeg fant den ikke :p)

Alt går an i denne verden, og han kan være hva han vil for meg.

Dog kan du hilse å si at inntil han har funnet litt styrke i seg selv og har blitt mann, er han verdiløs på historiens slagmark.

Poenget er å tåle smerte, ikke å sutre over den ("kjenne på følelsene"). Du registrerer at den er der, psykisk eller fysisk, du aksepterer at den er der som en nødvendighet uten å flykte fra den (unngåelsesadferd), du holder kjeft og FORTSETTER!

http://www.youtube.com/watch?v=W7IxliAPjAk

"Pain is temporary, pride is forever"
-USMC

"Smerte herder!"
-UHV

Ingen
2009-03-21, 10:16
Ungdomar tillhör väl allt som oftast någon form av "stil". Lyssnar på en viss typ av musik och klär sig därefter. Med tanke på att folk som vaknar nationalistiskt i alla samhällsklasser och med alla möjliga former av grundinställning till livet så blir det svårt att börja sortera bort vissa av dem. Skulle de gå med i en organisation eller ett parti skulle det säkert va annorlunda då de kan ha vissa krav på sina medlemmar. Om inte finns det ingen anledning försöka motverka det. Det blir ungefär som gothare, punkare, BM, vadsomhelst, som inte kan va vänner med de som inte tillhör samma stil för att det sabbar imagen. Vilket ger en snäv bekantskapskrets och ett snävt sätt att tänka. Som t ex macho attityden som tycks finnas kring delar av de nationalistiska strömningarna är ofta anledningen till att många ryggar tillbaka.

Ole Nøff
2009-03-21, 10:22
Som t ex macho attityden som tycks finnas kring delar av de nationalistiska strömningarna är ofta anledningen till att många ryggar tillbaka.

Slik attityd?

http://www.youtube.com/watch?v=mm1-rWxf314

Skarven
2009-03-21, 10:36
Poenget er å tåle smerte, ikke å sutre over den ("kjenne på følelsene").

Vet ikke hvor mange ulike typer emoer det finnes. Men riktig nok skader visst ikke alle seg selv. Noen av dem er jo bare emo for klesstilen og musikken sin del, mens de andre ''ekte'' lever det fullt ut.

Lurer egentlig på hva som skjer om de går tomme for ting å sutre over eller skade seg for. :)
Tro om det går an for en emo å bli så rørt og glad at han/hun kutter seg selv :unsure:

HlewagastiR
2009-03-21, 10:39
Hva pokker er en EMO?

Skarven
2009-03-21, 10:43

Går vel selvsagt an uansett hvilken stil du har eller hvordan musikk du hører på osv.

For noen går det sikkert ikke an å akseptere at en Emo er nasjonalist også, for mange av oss har jo et slags bilde av hvordan en ''god nasjonalist'' skal være i holdning og kanskje også i stil. Så for noen er det sikkert helt uaktuelt at en emo også er nasjonalist, mens for andre så betyr det ikke så mye.

Vi er jo alle ganske forskjellige.
Noen nasjonalister har platinablondt hår og ser ut som alle de andre skreppene som jeg personlig ser litt ned på, men kan jo godt ha mye bra å komme med selv om personen ser ut som den ser ut. Noen av oss hører på svartmetall og er dekorerte fra topp til tå. Noen av oss går med bomberjakke og dongeribukser med oppbretta kant. Noen av oss ser helt alminnelig ut. Ja, uansett. Vi er alle ganske så forskjellige. Men vi er jo samlet om noe...

Vi har vel alle våre ulike oppfatninger om hvordan ''idealet'' skal se ut og té seg, for de som ser for seg et...

Selvforsynt
2009-03-21, 10:43
Jeg måtte faktisk google..

Men nei, jeg har liten tro på EMOer i denne kampen.
Dvs. med mindre vi kunne lære av de radikale muslimenes selvmordsbombere og kanskje opprette en slags selvskaderkommandoer? :D

Skarven
2009-03-21, 10:44
Hva pokker er en EMO?

Noe sånt som dette :)

http://phreak2000.com/wp-content/uploads/emo.jpg

Skarven
2009-03-21, 10:46
Dvs. med mindre vi kunne lære av de radikale muslimenes selvmordsbombere og kanskje opprette en slags selvskaderkommandoer? :D

Hahaha, for et innspill :lol:
Den skal du ha applaus for :p

Skarven
2009-03-21, 11:03
Det er en ting når jenter er emoer, men gutter...Faen det blir så umandig som man kan få det...eller, blant annet da, en av de mest umandige stilene en gutt/mann kan påta seg. Men litt av greia er vel sikkert at menn/gutter skal være femie.

Dette kunne hvert fall ikke jeg følt meg beskyttet av. :p

http://www.fashionshanty.com/images/emo/girls-emo-haircut.jpg

Ingen
2009-03-21, 11:24
Slik attityd?

http://www.youtube.com/watch?v=mm1-rWxf314

Nej jag menade inte SMR eller någon annan organisation heller. Jag var mer inne på attityden hos personer. De finns nog i många olika organisationer. Men det är inte organisationerna i sig som är problemet. De hjälper nog ofta till att dämpa vissa dåliga drag hos endel.

Jag bodde några år i Finland. Där skulle du snabbt förstå vad jag menade. Där har vi mer eller mindre en hel befolkning vars mäns grundattityd formats till något motbjudande. Och de som inte har samma grottmansattityd som dem är "bögar". Vilket påminner om de jag menade inom vissa nationalistiska läger. Lyssnar man t ex på den gemene nationalistiska musiken har den många gånger samma efterblivna budskap(Inte alltid).

Summerat en totalt avsaknad förståelse för oliktänkare och med ett sönderklippt spektra av känslolivet. Vilket vissa tycks sakna redan från födseln. Avsaknad insikt om att människan är en komplex varelse där olika sätt att tänka behövs. I vissa fall även en tveksam attityd gentemot kvinnor.

Haraldsson
2009-03-21, 11:45
Kommer an på hvordan man definerer en nasjonalist. Har man nasjonale holdninger ellers, er det vel greit...

Enough
2009-03-21, 11:51
Jag tycker att Emocore/fashioncore inte är en sådan snygg stil, skulle inte kunna klä mig så där själv.

Men jag vill fråga en grej när jag liks skriver här.

Har nationalister något emot nationalistiska "skejtare"?

Alltså, de som åker skateboard. Om de klär sig propert och är nationell men "skejtar" för att det är kul, som en hobby, så är det lugnt för mig. Jag ska själv börja snart. Nog den enda "sporten" jag skulle kunna orka träna upp mig i. Alltså, kondition osv.

Maggan
2009-03-21, 13:01
Ville heller hatt med skins i en forsamling enn emoer om det subkulturelle aspektet har noe å si.

Men helt ærlig spiller det egentlig ingen rolle hva slags subkultur en tilhører om man er nasjonalist etter min mening.

Mjølnir2008
2009-03-21, 14:14
dette er ganske beskrivende om emo:
http://www.youtube.com/watch?v=1HQIcdGg63I

Ole Nøff
2009-03-21, 16:12
EMO er altså en forkortelse for emosjonell. Spør du meg er denne generasjonen, oppdradd av kvinner hjemme, kvinner i barnehagen, kvinner på skolen og kvinner iu regjering, emosjonelle nok for de neste 200 år.

Det er nettopp medfølelse som tar rotta på oss. Nå er tid for - som det er sagt "Det ursvenska barbariet!"

Det er den kompromissløse og fryktløse norske mann og kvinne med evne til å sette idealer foran egne følelser og investeringer som må vekkes til live hvis Norge skal eksistere som nordmenns fedreland i fremtiden.

M.a.o. det motsatte av EMO.

"We are a generation of men, raised by women. I wonder if another woman is what we really need."

- Tyler Durden

Om man benytter seg av EMO-stilen for å få oppmerksomhet uten å egentlig bry seg om budskapet, foreslår jeg at man klipper ned sveisen litt (som i utgangspunktet er på rett vei bokstavelig talt) og kjøper nye klær.

Denne klesstilen er langt bedre dersom man vil ha oppmerksomhet; og man får god fysikk og sjelefred som bonus:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Bundesarchiv_Bild_119-5592-14A,_Gruppe_von_HJ-Jungen.jpg/270px-Bundesarchiv_Bild_119-5592-14A,_Gruppe_von_HJ-Jungen.jpg

(Håper humoren i dette kommer fram. :D )

Skarven
2009-03-21, 16:24
Hva er ditt syn på kvinner generelt Ole nøff? :p

Ole Nøff
2009-03-21, 16:47
Hva er ditt syn på kvinner generelt Ole nøff? :p

Hva slags spørsmål er det? :D

"Do you prefer the company of men to the company of women? Do you?"

- Hauptmann Stransky, Cross of Iron

Jeg har ikke et generelt syn på noe som helst og forebeholder meg derfor retten til å ta stilling til hver enkelt kvinne individuelt. ;)

Men ikke misforstå meg, jeg benytter kvinnlig som noe negativt her, men det er ikke nødvendigvis slik ment som du tror.

Hvis det er noe som appellerer til meg (på mang en måte) så er det de viljesterke norske kvinner med bevarte berserkergener fra kystområdene.

Jeg burde antagelig skrevet "Myke" fremfor kvinnlige, men det er nå dessverre engang slik at kvinner er mer mottagelig for "daaa-kaaar!"-manipulasjonen enn menn.

Jeg skriver mye stygge ting om nordmenn også, uten at det gjelder absolutt hele befolkningen, så det er ingen grunn til at du skal føle deg truffet - jeg uttaler meg på populasjonsnivå.

Skarven
2009-03-21, 16:54
Hvis det er noe som appellerer til meg (på mang en måte) så er det de viljesterke norske kvinner med bevarte berserkergener fra kystområdene.

Slik som meg? :whistle:

Jeg burde antagelig skrevet "Myke" fremfor kvinnlige

Ja, det kunne du gjort :)

Jeg skriver mye stygge ting om nordmenn også, uten at det gjelder absolutt hele befolkningen, så det er ingen grunn til at du skal føle deg truffet - jeg uttaler meg på populasjonsnivå.

Jo takk, det har jeg merka. Men jeg føler meg ikke helt trygg på deg, så vet aldri helt hva jeg skal tro, ikke engang om jeg skal svare deg, for da smeller det vel :chockad:

Men uansett, kanskje formulere dette med kvinner anderledes neste gang, kjente nesten feministen i meg våkna. :chock:

Ole Nøff
2009-03-21, 17:02
Slik som meg? :whistle:

Vet ikke, men tiden vil jo vise hva du er laget av.

Ja, det kunne du gjort :)

Men det gjorde jeg ikke.

Jo takk, det har jeg merka. Men jeg føler meg ikke helt trygg på deg, så vet aldri helt hva jeg skal tro, ikke engang om jeg skal svare deg, for da smeller det vel :chockad:

Så du mener at debatter med meg har gjort deg til en mishandlet hund? Daaa-kaaar! ;)

Men uansett, kanskje formulere dette med kvinner anderledes neste gang, kjente nesten feministen i meg våkna. :chock:

Så bra. Feminisme er ikke å gå uten BH på 1. mai. Feminisme er ikke å kle seg opp som horene i Zagreb og lure seg selv til å tro at man oppnår makt over menn ved å gjøre seg til et seksuelt objekt. (Djevelen går ikke i Prada, djevelen selger Prada...) Feminisme er sterke kvinner, ikke kvinner som underlegger seg pseudo-religiøse ideologiske føringer skapt av to playboys (Marx og Engels).

Siv er feminisme, siv banket opp og kastet ut Thor fordi han var urimelig.

Vær stolt feminist, ikke la kultureliten få stjele enda et begrep.

Skarven
2009-03-21, 17:09
Vet ikke, men tiden vil jo vise hva du er laget av.

Ja forhåpentligvis.
Jeg banker gutta :grin:

Så du mener at debatter med meg har gjort deg til en mishandlet hund? Daaa-kaaar! ;)

Njaaa, ikke helt. Bare at jeg ikke helt vet hvor jeg har deg :p

Så bra. Feminisme er ikke å gå uten BH på 1. mai. Feminisme er ikke å kle seg opp som horene i Zagreb og lure seg selv til å tro at man oppnår makt over menn ved å gjøre seg til et seksuelt objekt. (Djevelen går ikke i Prada, djevelen selger Prada...) Feminisme er sterke kvinner, ikke kvinner som underlegger seg pseudo-religiøse ideologiske føringer skapt av to playboys (Marx og Engels).

Siv er feminisme, siv banket opp og kastet ut Thor fordi han var urimelig.

Vær stolt feminist, ikke la kultureliten få stjele enda et begrep.

Slik du fremstiller det så må jo jeg da være überfeminist :evilgrin:

Menn er mine beste venner og omtrent hele kameratflokken min består av menn, har...2 jentevenner. That's it... Jeg liker gutta, så vel som jeg liker å terge dem og sette dem på plass.
Og ikke faen at jeg lar meg dirigere :chock:

Huh, nei nå må vi slutte å snakke her, for nå kjenner jeg det begynner å klø på innsiden av brystkassa og blir rar i halsen og får lyst til å brøle ut i latter. :unsure:

You should have known me. You would have been proud :wizard:

Mjølnir2008
2009-03-21, 17:32
Huff nå ble denne tråden forsøålet med kvinnesyn etc...og perdsonlig. ahhhh noen "emoer" tok det for langt...beklager...

Skarven
2009-03-21, 17:34
Huff nå ble denne tråden forsøålet med kvinnesyn etc...og perdsonlig. ahhhh noen "emoer" tok det for langt...beklager...

Vel det ble det siste off topic uansett :)
Var Ole Nøff som sa A, da følte jeg for å si B. :chockad:

waltharius
2009-03-21, 18:02
Skal vi se... Nå har vi vært gjennom satanister og nasjonalisme, EMOer og nasjonalisme... Finnes det andre subkulturer vi også kan ta for oss?

(Ikke for å være negativ, men er det bare jeg som kjenner en emosjonell strøm av meningsløshet som går helt ned i stortåa?)

Skarven
2009-03-21, 18:21
Skal vi se... Nå har vi vært gjennom satanister og nasjonalisme, EMOer og nasjonalisme... Finnes det andre subkulturer vi også kan ta for oss?

(Ikke for å være negativ, men er det bare jeg som kjenner en emosjonell strøm av meningsløshet som går helt ned i stortåa?)

Gautskagg mener vel sikkert at det er noe meningsfyllt med denne tråden når han nå trossalt har laga den. Han har jo vært moderator og en ganske flink en synes nå jeg, så han bør vel vite hva som er meningløst og hva som ikke er :-)

Hadde du kanskje ikke blitt så lei, dersom det kun var denne tråden som omhandla subkultur og ikke et par andre også?

Mjølnir2008
2009-03-21, 18:30

ha ha ha waltuss den var bra...nå fikk eg meg dagens. SKÅL for deg. Har treff med veteraner hjemme i dag så nå skåler vi for den der!!!

Skarven
2009-03-21, 18:36
ha ha ha waltuss den var bra...nå fikk eg meg dagens. SKÅL for deg. Har treff med veteraner hjemme i dag så nå skåler vi for den der!!!

Skal lite til for at dere skåler altså :p

Skarven
2009-03-21, 18:39
Men om det virkelig er et så stort problem, og så meningsløst at man diskuterer om sånne og sånne folk bør bli godkjent i det nasjonelle miljøet osv, ja så får du vel W bare stenge tråden da...

Ole Nøff
2009-03-21, 18:42

Fantastisk. Da trenger jeg altså ikke føle skyld for å ha opptredd subseriøst i denne tråden?

Fedrelandet
2009-03-21, 19:19

Skål for den, støttes!!!!

waltharius
2009-03-22, 08:30
Gautskagg mener vel sikkert at det er noe meningsfyllt med denne tråden når han nå trossalt har laga den. Han har jo vært moderator og en ganske flink en synes nå jeg, så han bør vel vite hva som er meningløst og hva som ikke er :-)

Ikke ment som noen kritikk mot Gautskagg. Han har startet mange gode tråder og kommet med mange gode innlegg. Jeg tok ganske enkelt dissens i denne tråden.

Hadde du kanskje ikke blitt så lei, dersom det kun var denne tråden som omhandla subkultur og ikke et par andre også?

Det har du nok rett i. TV-Norge-faktoren ble litt for høy for meg. Jeg får som oftest 164 assosiasjoner, bilder, scenarioer etc i hodet av den minste ting, og her ble jeg regelrett overmannet av min egen fantasi. Jeg så for meg ulike scenarioer, bl.a. et talkshow i beste sendetid en fredagskveld "5 år etter den neo-nasjonalliberaldemokratiske folkerevolusjonen" med 3 deltagere (en EMO, en satanist, en rapper). Proprammets tittel var "Hvem vil du ha med i det neo-nasjonalliberaldemokratiske folkehjemmet?", og seerne kunne ringe inn og stemme på hvem de syntes skulle "gå videre". Et annet scenario var at jeg så for meg "bevegelsen" som et konglomerat av subkulturer. Og det nå som vi endelig er blitt kvitt 90-tallets isolerende kleskodeks og at folk nå kler seg og ser ut som folk flest. Det er ingen skam å ha et "normalt image".

Men om det virkelig er et så stort problem, og så meningsløst at man diskuterer om sånne og sånne folk bør bli godkjent i det nasjonelle miljøet osv, ja så får du vel W bare stenge tråden da...

At jeg personlig synes det er en meningsløs diskusjon er ikke et grunnlag for å stenge tråden.

---

Når det sagt, så ble følelsen av meningsløshet styrket av at vi har tusen ting å gjøre for å forbedre oss, og en stillingtagen til EMOer er ikke en av dem. Man kan stille seg noen spørsmål:
Styrker det ens egen kompetanse?
Forbedrer man seg på noe vis i ferdigheter?
Kommer man på noe vis videre med dette?
Resultat?

(Det er mulig jeg er sær, men mine café-dager er talte for lengst.)

Diskusjonen reiser også et annet spørsmål. Er nasjonalisme bare et kulturelt og politisk "minste felles multiplum"? Ahnstern tok opp noe lignende i en rasediskusjon hvor han kritiserte "rasekommunismen". Det samme kunne diskuteres her som en slags "nasjonalkommunisme". Er det det vi strever mot? At nasjonalismen skal være så bred at det fanger alt - og ingenting? er det ikke en illusjon at nasjonalismen kommer fra folket eller av en samling av flest mulig personer? Nasjonalismen ble faktisk ikke født ut av "folkedypet", ikke av en "demokratisk samling", men av folk som Bjørnstjerne Bjørnson og P. A. Munch. De deltok i å bygge et prosjekt som etterhvert folket tok del i. Burde ikke vi gjøre det samme?

Skarven
2009-03-22, 11:28
Greit Walthi, du vinner :-)

Gautskagg
2009-03-23, 18:23
Alt går an i denne verden, og han kan være hva han vil for meg.

Dog kan du hilse å si at inntil han har funnet litt styrke i seg selv og har blitt mann, er han verdiløs på historiens slagmark.

Poenget er å tåle smerte, ikke å sutre over den ("kjenne på følelsene"). Du registrerer at den er der, psykisk eller fysisk, du aksepterer at den er der som en nødvendighet uten å flykte fra den (unngåelsesadferd), du holder kjeft og FORTSETTER!

http://www.youtube.com/watch?v=W7IxliAPjAk

"Pain is temporary, pride is forever"
-USMC

"Smerte herder!"
-UHV

Er egentlig enig i det du skriver her. Men altså, Selv om man har et femi-utseende, kan det skjule seg en mann inni. Romerne la under seg mesteparten av Europa, kledt i mini-skjørt og sandaler. :p

Slik jeg forstår det, dreier det seg mest om klesstil, musikk og muligens noen kunst og kultur greier? Om EMOer faktisk er dårligere til å sloss, mer pinglete osv enn norsk ungdom ellers, aner jeg faktisk ikke.

Skarven
2009-03-24, 08:03
Romerne la under seg mesteparten av Europa, kledt i mini-skjørt og sandaler. :p

Hahaha, du fremstiller det så morsomt :lol:

Slik jeg forstår det, dreier det seg mest om klesstil, musikk og muligens noen kunst og kultur greier? Om EMOer faktisk er dårligere til å sloss, mer pinglete osv enn norsk ungdom ellers, aner jeg faktisk ikke.

Tror ikke nødvendigvis de er så dårligere til å sloss enn ''vanlig'' ungdom, dersom de vil.
Men man kan jo gjøre seg opp ulike meninger med tanke på holdningene deres.

Får sette dem på prøve vel :evilgrin:

Huginn
2009-03-24, 08:22
Får sette dem på prøve vel :evilgrin:

Colosseumskamper? To emoer slåss til døden, og den som vinner får leve? http://nordfolk.net/images/smilies/cmn_attk.gif

Behemoth - emo's to the lions http://nordfolk.net/images/smilies/an-gitarreclean.gif

Skarven
2009-03-24, 08:36
Colosseumskamper? To emoer slåss til døden, og den som vinner får leve? http://nordfolk.net/images/smilies/cmn_attk.gif

Behemeth - emo's to the lions http://nordfolk.net/images/smilies/an-gitarreclean.gif

Ja men det funker jo ikke, for de vil jo begge dø!:chockad:

:hårdrock:
behold bastard Emo
I am the evil one
no glory to be reached
no more thy slavery
the passion I besieged
spawn terror
smash thy will
ye pale dominion fades away my
will dominates
and watch my star arise
burning up the earth
sun - the eye of emos
threw into the space
watch ye moon eclipse
fallin from thy grace
watch all emos cry
all feared ov his name
praise the flame!
watch emos falling from the skies
praise the flame!
I killed thy EMO
my will is done!
thou art lord
rise me! rise me high!
lead thru the gates ov sun
rise me! rise me high!
where emos do not dare to fly
invite to feast ov emos
and let me drift away
leave flames ov infamy
and watch me kiss the stars

Mjølnir2008
2009-03-24, 08:38
Jeg føler egentlig at mange nasjonalsiter er veldig emo. Sitter og mimrer om gamledager i bomberjakka si over en pils og sieg hailer med gamle venner...er ganske emo det og

Haraldsson
2009-03-24, 10:40
Jeg føler egentlig at mange nasjonalsiter er veldig emo. Sitter og mimrer om gamledager i bomberjakka si over en pils og sieg hailer med gamle venner...er ganske emo det og

Nettopp derfor bør vi kanskje glemme de gamle tider og heller satse på å hente frem gode, konservative holdninger igjen. Satse mer på familiesamhold og få homofili og innvanring i glemmeboka:cool:

OT, men det måtte frem:D

PS! Og selvfølgelig si klart og tydelig NEI til abort!!!

Skarven
2009-03-24, 10:44

Det kan jeg ikke si meg enig i. I så fall må du utdype det litt nærmere og fortelle meg hva som er likt med EMO, skinheads og nostalgi.

Hva mener du med gamle dager da?
Krigen? Eller bare gamle dager i Norge?

Mjølnir2008
2009-03-24, 11:18
Det kan jeg ikke si meg enig i. I så fall må du utdype det litt nærmere og fortelle meg hva som er likt med EMO, skinheads og nostalgi.

Hva mener du med gamle dager da?
Krigen? Eller bare gamle dager i Norge?

LOL med gamle dager mener jeg selvsagt da de var yngre og fløy rundt i gatene banket utlendinger drakk med venner og var "tøffere" enn toget og 4de rikets marsjerende menn.

Dette har gitt oss det stempelet vi har i dag...pøbel...hverken mer eller mindre. Vi og blitz i samme båt,,,
er det rart noen blir emo? det er jo tåredryppende det her

Skarven
2009-03-24, 11:26
LOL med gamle dager mener jeg selvsagt da de var yngre og fløy rundt i gatene banket utlendinger drakk med venner og var "tøffere" enn toget og 4de rikets marsjerende menn.

Dette har gitt oss det stempelet vi har i dag...pøbel...hverken mer eller mindre. Vi og blitz i samme båt,,,

Er vel ikke noe å LOLe for. -__-

Er det rart noen blir emo?
Synes ikke det du oppgir skal være bra nok grunn til ''å bli emo''.
Nevermind. Vi trenger ikke ta denne diskusjonen videre.

waltharius
2009-03-24, 11:28

Det isolerende imaget der er heldigvis borte. Det var utvilsomt intet sjakktrekk.
Det samme gjelder jo dagens sekteriske profet-image.

Viðarsdóttir
2009-03-24, 11:55
Er det verkeleg noko spursmål um ein emo er dårlegare til å slåss enn andre? Vi snakkar um personar med deprimerande tankar, som sutrar og ber seg yver den minste ting...? Samstundes er trenden deira å vere som tynnest mogleg, og trening er harry. Røyking er òg del av deira trend. Dei er svake både fysisk og psykisk.

Eg gjentek: Vert det verkeleg spurt um desse er dårlegare til å slåss enn andre? Um det er noko å "LOLe" yver her so må det vere det spursmålet. :p

Huginn
2009-03-24, 11:59
Var vel et forslag her om å bruke de som selvmordsbombere:P
Noe sånt som det her:
http://img148.imageshack.us/img148/5526/parade.jpg

Skarven
2009-03-24, 12:14
Var vel et forslag her om å bruke de som selvmordsbombere:P
Noe sånt som det her:
http://img148.imageshack.us/img148/5526/parade.jpg

Hahahaha! :lol:

Knallbra :bow:

Skarven
2009-03-24, 12:17
Er det verkeleg noko spursmål um ein emo er dårlegare til å slåss enn andre? Vi snakkar um personar med deprimerande tankar, som sutrar og ber seg yver den minste ting...? Samstundes er trenden deira å vere som tynnest mogleg, og trening er harry. Røyking er òg del av deira trend. Dei er svake både fysisk og psykisk.

Eg gjentek: Vert det verkeleg spurt um desse er dårlegare til å slåss enn andre? Um det er noko å "LOLe" yver her so må det vere det spursmålet. :p

Tjaaaaa.
Men er jo ulike grader av emo, og NOEN av dem må jo kunne være i stand til å slåss:hmmm:

Uansett var nå forslaget om å gjøre dem til selvmordsbombere et kreativt forslag :cool:

fnugget
2009-03-24, 12:32
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/46/469/469028/blitzere1.jpg

For en diskusjon!!!:pucko: EMO-ene hører til i blitz-miljøet, der de ER nå.
De kan være aggresive, og tro de er tøffe, men bare når de er ti mot en. Og kan tjene noen som er større og tøffere enn seg selv. Det har ingenting med å ha mot og å stå opp for noe, slik de folk vi trenger må ha ryggraden til. Dette er personer med ryggraden til en vannmagnet. Patetisk og ekkelt. de innretter seg etter hva som enn er politisk korrekt og så får de store følesesutbrudd over det.

Jeg tror Emo-kulturen blant gutta rett og slett har oppstått fordi de hvite gutta i diverse vestlige land, fant ut at om de kledde seg ut som patetiske klovner, ville de få gå i fred for de tøffe svartingene. Da de ikke utgjorde noen konkurranse for deres maskulinitet. De utsletter altså sin maskulinitet og sitt jeg, og kler seg ut, slik at de tøffe innvandrerne ikke bryr seg om dem, og lar dem få gå på skolen, sånn passe i fred i alle fall.

På denne måten overgir de seg fullstendig ovenfor svartingene samtidig som de kan tro, og rasjonalisere seg til at de "tilhører noe". Og at det er en annen mening med det enn det totale knefall for innvandrergutta.
Noe lignende som at evenukkene ble akseptert som tjenere av araberne. De ble jo og kastrerte, dog på en annen måte.

Selvforsynt
2009-03-24, 12:40
Det bildet der var passe avskyelig ja!

Huginn
2009-03-24, 13:02
Litt av en teori du presenterer her, Fnugget. Virker ganske virkelighetsfjernt.

fnugget
2009-03-24, 13:11
javel, det er greit at du mener det. Men kanskje du begrunne det?;)

Reinhardt
2009-03-24, 14:11
Trur Fnugget er inne på noko eg, for min del. Denne latterlege subkulturen og hiphop er stort sett dei einaste ein ser no i dag blant europeiske ungdommar i dei urbane delane av nemnde verdsdel. På landsbygdi er beggje to, stort sett, ikkje-eksisterande. Antalet utlendingar er mykje større i byane. Samantreff? Neppe. Dette i tillegg til at den europeiske befolkningi i stadig aukande grad er samansett av tullingar.

Huginn
2009-03-24, 16:17
Tippre det bare er dum tenåringsmote som har blitt populært pga. musikk som HIM, bullet for my valentine og slikt. MTV har vel også bidratt sterkt til det og tvprogrammer som bam margera osv.

Mjølnir2008
2009-03-24, 17:19
så ut som en gjeng med hasj folk ja synd virkelig synd

Ole Nøff
2009-03-24, 17:48
Tippre det bare er dum tenåringsmote som har blitt populært pga. musikk som HIM, bullet for my valentine og slikt. MTV har vel også bidratt sterkt til det og tvprogrammer som bam margera osv.

Ja, og har du lagt merke til at all "mote" for hvite gutter innebærer femininitet og svakhet, mens mote for svarte er tøffe, etnisk stolte "gangstas"?

Selvfølgelig helt tilfeldig, og ikke slik fnugget er inne på. (s/i)

(Takk fnugget, for et aspekt i saken som gikk meg hus forbi)

Selvforsynt
2009-03-24, 18:31
Ja, og har du lagt merke til at all "mote" for hvite gutter innebærer femininitet og svakhet, mens mote for svarte er tøffe, etnisk stolte "gangstas"?

Selvfølgelig helt tilfeldig, og ikke slik fnugget er inne på. (s/i)

(Takk fnugget, for et aspekt i saken som gikk meg hus forbi)

Jeg tror vi trenger en tråd der vi eksponerer FI's forgiftning av våre sinn.

Jeg tenker på ting vi er oppvokst med som;

Vi skal skamme oss i fellesskap over Imperealismen
Vi i Europa er ansvarlige for å varme opp kloden og ødelegge for Afrika.
Det er vår skyld at Zimbabwe ikke fungerer.
Vi er antisemitter
Vi undertrykker kvinner og forskjellsbehandler..

Det er mengder av slike holdninger vi er blitt innprentet fra barnsben som har forgiftet vår selvfølelse og gjort oss veike. Det sitter dypt og må eksponeres for at vi skal være vaksinert.

Skarven
2009-03-24, 19:52
For en diskusjon!!!:pucko: EMO-ene hører til i blitz-miljøet, der de ER nå.

Tror en liten del av emoene i landet (om du faktisk regner med alle emoene som finnes utenfor østlandet også) tilhører blitz miljøet.