Visa fullständig version : Arabernas sanna natur
Arrhachion
2009-01-19, 00:24
Jag skriver detta inlägg med blandade känslor. Israels ockupation av Gaza har på visat för oss hur Sions oinskränkta makt inte bara hotar Mellanösternregionen, utan också resten av den icke-judiska världen. I sådana stunder är det av praktiska skäl ofta lätt att välja sida i konflikten och att ge sitt fulla stöd till endera sidan. Vi ser i fallet SD: Israel och hos resten av den nationella rörelsen: Palestinierna och Gazainvånare.
Ifrågasättandet och krafterna ligger alltså, från "vår" sida mot Israel. Jag har fått uppfattningen att man förglömmer vilka det faktiskt är vi "stödjer". Även om alla araber skulle bo hemma i sina egna länder så är de ett smutsigt och tjuvaktigt folk, enligt min utsago lika illa som Sions världsockupanter. Även om araben inte besitter kunskaper och styrelsepositioner som hotar de västerländska kulturerna politiskt sett, så är de inte desto mindre ett hot emot Europa.
Vid kravallerna i Oslo visade Norges araber sannerligen sin rätta natur, en fullkomligt rabiat djuriskhet. Vidare vill jag alltså slå ett slag för att: även om vi som sanna nationalister måste bekämpa Israel för vad de är, ett hot mot de vita folken så borde vi aldrig ge uttalat stöd till ett folk som dagligen våldtar, rånar och mördar personer ur vår folkstam. Ett folk som för världen betyder mindre än larverna i den utgångna mjölpåsen.
Här är ett klipp från arabernas demo i Oslo, notera på 3:19 hur de reagerar när en lite äldre man försöker resonera med dem.
http://www.youtube.com/watch?v=sD_1PFbhAKI&feature=related
SverigeVaknaNu
2009-01-19, 00:39
Man ställer sig inte på en sida bara för man är emot den ena, om jag får säga det själv är jag emot båda!
Ja du har fullkomligt rätt i att det är faktiskt inte judar som dagligen våldtar våra svenska kvinnor eller rånar våra svenska ungdomar! Det bästa skulle ju helt klart varit om bådadera hade försvunnit ur vårt land.
Tror inte Israel kommer försvinna inom de närmsta 100 åren, inte så länge som USA backar upp Israel med både pengar och vapen. Nej låt judarna ha sitt eget land fast inte där det redan bor folk, som de bara kan slänga ut, ett tips kan ju vara att dem flyttar till antarktis.
Bara för man är emot Israel så innebär det inte att man är för araberna och med tanke på stödet "vi" ger är det så konstigt att man ger frihetskämpar stöd till det land de älskar? Dessa människor är också nationalister, patrioter och kämpar FÖR sitt land. I dessa grunder blir vi enade, att var folk har rätt till ett land, sitt land. Det är också här stödet till Palestina och dess befolkning ligger inte i andra frågor.
Arrhachion
2009-01-19, 01:12
Bara för man är emot Israel så innebär det inte att man är för araberna och med tanke på stödet "vi" ger är det så konstigt att man ger frihetskämpar stöd till det land de älskar? Dessa människor är också nationalister, patrioter och kämpar FÖR sitt land. I dessa grunder blir vi enade, att var folk har rätt till ett land, sitt land. Det är också här stödet till Palestina och dess befolkning ligger inte i andra frågor.
Måhända att de slåss för sitt land. Du bör betänka att judarna också slåss för sitt land. Oavsett vad de kämpar för bryr jag mig inte ett dugg om något av dessa två avskyvärda folkslag. Hela den sionistiska rörelsen är uppbyggd kring judisk nationalism, Hamas är uppbyggd kring arabisk nationalism men även islamsk expansionism. Detta innebär alltså att dessa "människor" vill se en hel värld underkuvad islamskt herravälde.
I den eviga kampen mellan folken kan man inte blunda för ett hot, bara för att annat också är påtagande.
SverigeVaknaNu
2009-01-19, 01:20
Måhända att de slåss för sitt land. Du bör betänka att judarna också slåss för sitt land. Oavsett vad de kämpar för bryr jag mig inte ett dugg om något av dessa två avskyvärda folkslag. Hela den sionistiska rörelsen är uppbyggd kring judisk nationalism, Hamas är uppbyggd kring arabisk nationalism men även islamsk expansionism. Detta innebär alltså att dessa "människor" vill se en hel värld underkuvad islamskt herravälde.
I den eviga kampen mellan folken kan man inte blunda för ett hot, bara för att annat också är påtagande.
Det bästa skulle vara om det inte var något krig överhuvudtaget då hade inte Sverige haft någon invandring, Hela grejen med Israel är idiotisk, judarnas anledning till att dem vill ha landet är att det bodde judar där för 2000 år sedan, alltså riktigt dum logik i det hela.
Hur som helst kan inte Sverige göra något åt saken ändå, våra politiker är för fega för att ta ställning till att Palestina har rätt till sitt område. Som sagt USA står bakom Israel , USA har massvis med farliga vapen, och som vi märkt i historien är dem inte rädda för att starta krig mot länder. Ser USA som ett stort hot då det är folket från länder där dem krigar som Sverige och svenskar får "berikas" av.
Arrhachion
2009-01-19, 01:22
Det bästa skulle vara om det inte var något krig överhuvudtaget då hade inte Sverige haft någon invandring, Hela grejen med Israel är idiotisk, judarnas anledning till att dem vill ha landet är att det bodde judar där för 2000 år sedan, alltså riktigt dum logik i det hela.
Hur som helst kan inte Sverige göra något åt saken ändå, våra politiker är för fega för att ta ställning till att Palestina har rätt till sitt område. Som sagt USA står bakom Israel , USA har massvis med farliga vapen, och som vi märkt i historien är dem inte rädda för att starta krig mot länder. Ser USA som ett stort hot då det är folket från länder där dem krigar som Sverige och svenskar får "berikas" av.
Jag menar väl snarare att ingen av dem egentligen har "rätt" till dessa områdena, anledningen till kriget och anledningen till alla krig är att visa vem som verkligen har rätt till ett landområde.
Det allra bästa för Sverige vore som du menar en etniskt homogen stat i en värld fri från judisk tillika islamsk expansionism.
SverigeVaknaNu
2009-01-19, 01:28
Jag menar väl snarare att ingen av dem egentligen har "rätt" till dessa områdena, anledningen till kriget och anledningen till alla krig är att visa vem som verkligen har rätt till ett landområde.
Det allra bästa för Sverige vore som du menar en etniskt homogen stat i en värld fri från judisk tillika islamsk expansionism.
Ja det är ju sant, men tycker ärligt talat att palestinierna har mer rätt till landet än judarna som bodde där för 2000 år sedan. Inte för att jag gillar palestinier, utan för att det helt enkelt är deras rätt att bo på mark som dem bott på i 1000 år. Man kan ju se det såhär bättre att dem bor där än här :)
Arrhachion
2009-01-19, 01:31
Jo så kan man ju faktiskt se det, men jag skulle aldrig aktivt verka för att de har rätt till den landremsan, det rör inte mig egentligen :) Hellre ser jag att de har ihjäl varandra men att vi vägrar ta emot flyktingar.
SverigeVaknaNu
2009-01-19, 01:38
Jo så kan man ju faktiskt se det, men jag skulle aldrig aktivt verka för att de har rätt till den landremsan, det rör inte mig egentligen :) Hellre ser jag att de har ihjäl varandra men att vi vägrar ta emot flyktingar.
Jo visst inte för jag gillar någon av folken, men att dem ska ha ihjäl varandra är lite väll brutalt i min sak (Nej jag är absolut inte en SD:are) men tyvärr så kommer arab länder aldrig kunna ha fred, med den stenålderskultur dem har. Rör inte heller mig vidare om vilka som skall bo i Israel, men rätt ska vara rätt Palestina ska ha tillbaka sin del.
Som sagt, så kan man ju vara emot båda sidor. Jag har førståelse før palestiernas kamp, då jag avskyr Israel och deras allierade kulturdødare USA.
Men frågan handlar om oss och inte dom, så det ær ju ganska så lætt att vara emot båda två.
Situationen dær nere ær inte bra, varken før oss eller folken som bor dær. Att palestinierna inte vill ha judarna dær kan jag førstå mer en væl, men førstår också att judarna inte vill ha dom. Så utsikterna før fred ser ju inte så vældigt bra ut, och det ær vi, dem vita, som betalar priset før det hela.
Må Israel och deras äckliga allierade vara jordens avskum.
Men att apor från mellanöstern agerar jihad på våra gator kan vi inte tolerera.
Visst, dom må ha rätt men dom ska aldrig ta sig friheten att agera på detta sätt i varken Sverige, norden eller Europa.
När man ser hur dom behandlar norrmännen i filmen som ifrågasätter deras beteende så får man verkligen se att dessa människor inte hör hemma i ett civiliserat samhälle, dessa behöver sharialagar och ett aggressivt polisväsende för att kunna fungera som en enhet(samhälle).
Dom här personerna sätter sig över våra regler och lagar.
Dessa har vi arbetat fram och kommit överens om under många hundra år, och detta raserar dom på sekunder.
Dom visar noll respekt mot oss och vårat arv. Och då ser jag ingen anledning att låta dom ens behålla en uns av det vedervärdiga synsätt och arv dom fört med sig från barbariet.
Our way or the highway!!!
Ja jag tänkte faktiskt ta upp denna fråga i en tråd så det var bra att det kom på tal Vorwärts.
Det "krig" som nu har varit har skapat en känsla av att man ska hålla med de ena eller de andra. Var ska man som nationell då stå i en sådan här konflikt?
Det är lätt att ställa sig på arabernas sida då det överlägsna Israel förlorade 13 man mot ca 1300 ur den palestinska sidan. Och det är lätt att tycka synd om de som blivit bombade under två veckor med rapporter om dödade barn osv.
Saken är den att som nationell svensk ska man inte välja någon sida.
Det är precis lika illa att sälla sig till på sions sida som muslimerna.
Israel har gnällt ända sedan andra världskrigets slut om hur synd det var om dem i de polska gettona. Nu 2009 gör de exakt samma sak mot sina grannar, utan en tanke på att de samtidigt pumpar in miljoner i att bevara minnet om svältande judar i getto.
Palestinska sidan är muslimer och man ska veta att Hamas vann en brakseger i Gaza när det var demokratiska val där, så de har ett otroligt starkt stöd för att agera terrorister i islams namn. Ett terrorns näste som Sverige årligen sponsrar med 400 miljoner.
Volksturm
2009-01-19, 07:15
Jag är så himla trött detta resonemang ”min fiendes fiende är oftast min vän”. Man kan inte alliera sig med dessa vedervärdiga muslimer som utgör det största hotet mot Sverige och svenskarna.
Jag bryr mig inte ett dugg om israel - Palestina konflikten. Visst jag ogillar judar för deras stora inflytande med en dold agenda i beredskap, och deras sjuka uppfattning att dem är det ”utvalda” folket som ska leda resten av världen. Men samtidigt kommer jag aldrig att kunna alliera mig med muslimerna, oavsett vad det gäller eftersom det är dessa vidriga varelser som i sin tur ockuperat vårt land och som fört hit skräck och terror. Dubbelmoral så det skriker om det, ifall nu muslimerna ser det som fel att ett folk ska bli berövade på sitt eget land.
100%svensk
2009-01-25, 17:01
Judar och araber är lika jävliga båda 2, fast på sitt egna vis. judarna har maktpositioner och såna saker. medan araber är de som våldtar rånar och förstör. Men judarna(israel/usa) är ursprungskällan till alla dessa araber i sverige. ifall inte usa varit i irak m.m och judarna i gaza så skulle de inte "fly" hit. jag tycker även det är förjävligt att det är många som stödjer ena sidan för att politikerna säger att israel inte gjort ngt fel medans de säger att det är så synd om flyktingarna. Jag säger lås gränserna och låt de jävlarna sköta sina egna problem. det som händer på andra sidan jorden är inte vårat problem!!! glöm inte det
SverigeVaknaNu
2009-01-25, 17:52
Judar och araber är lika jävliga båda 2, fast på sitt egna vis. judarna har maktpositioner och såna saker. medan araber är de som våldtar rånar och förstör. Men judarna(israel/usa) är ursprungskällan till alla dessa araber i sverige. ifall inte usa varit i irak m.m och judarna i gaza så skulle de inte "fly" hit. jag tycker även det är förjävligt att det är många som stödjer ena sidan för att politikerna säger att israel inte gjort ngt fel medans de säger att det är så synd om flyktingarna. Jag säger lås gränserna och låt de jävlarna sköta sina egna problem. det som händer på andra sidan jorden är inte vårat problem!!! glöm inte det
Till viss del har du rätt i det du skriver. Men tyvärr så kan man inte bara "skita" i den enda sidan, Sverige är med i EU, vi har tagit på oss ett ansvar att hjälpa länder som är i krig.
Nog om det. Vad politikerna säger om Israel / Palestina konflikten, har jag inte sett så mycket om. Däremot vad Media säger har jag sett, som vi alla vet är en stor del av journalisterna i Sverige Syndikalister/vänster anhängare, och dessa personer brukar ha en väldigt negativ attityd mot Israel.
Detta är den enda bra anledningen med att vi har dem journalister vi har, i denna konflikt, så vågar dem skriva sanningen om Israels mördande av Palestinier (1300 dödade palestinier och 20 döda israeler).
100%svensk
2009-01-27, 15:56
Till viss del har du rätt i det du skriver. Men tyvärr så kan man inte bara "skita" i den enda sidan, Sverige är med i EU, vi har tagit på oss ett ansvar att hjälpa länder som är i krig.
Nog om det. Vad politikerna säger om Israel / Palestina konflikten, har jag inte sett så mycket om. Däremot vad Media säger har jag sett, som vi alla vet är en stor del av journalisterna i Sverige Syndikalister/vänster anhängare, och dessa personer brukar ha en väldigt negativ attityd mot Israel.
Detta är den enda bra anledningen med att vi har dem journalister vi har, i denna konflikt, så vågar dem skriva sanningen om Israels mördande av Palestinier (1300 dödade palestinier och 20 döda israeler).
ok det har du nog rätt i. men jag tycker fotfarande det är deras problem och inte vårat. men som du säger är med i EU (tyvärr) och "måste" hjälpa länder i krig men jag stör mig grymt på det.
En annan variant är att sluta gorma om vilka man "ogillar", vilka som är "ohyra" och anlägga ett seriöst politiskt perspektiv på konflikten. Hur många väsentliga politiska projekt de senaste femhundra åren har haft sin yttersta grund i att man "ogillar" och "hatar" diverse folkgrupper? Tycker det är riktigt trist att se nivån nå flaska än en gång i ett sånt här sammanhang.
För det första: det finns inget som helst problem med att känna sympati för palestinier vars hem förintas och vars spädbarn dödas av fallande bomber. Vad är det för poänglös, empatistörd mentalitet? Att ha någon form av grundläggande förmåga till medkännande med lidande människor har ingenting att göra med att stödja arabisk eller muslimsk invandring och expansion i Sverige, och när man börjar hävda det spelar man mångkulturivrarna rakt i händerna. "Han vill inte ha invandring, för han hatar alla araber".
Den rimliga politiska strategin här är att driva tesen om att varje folk har rätt till sitt eget territorium, och att detta folks egna villkor ska gälla oinskränkt innanför dess gränser (villkor och krav som i så fall gäller varje utomstående som av en eller annan anledning ändå hamnar i landet ifråga). Inte att sitta och skrika om att folk är "djur" och vad det nu kan vara. Att här tala om alla folk är inte någon fråga om att på något sätt "spä ut" våra intressen - motsatsen, att halstarrigt ständigt påpeka att man "skiter i alla andra", tjänar däremot inget annat syfte än att totalt alienera vem som än läser. Det är lätt att översätta till en mer lokal nivå - jag prioriterar mina egna närmaste, och kommer inom den rådande ekonomiska strukturen att konkurrera med andra. Det innebär inte att alla andra familjer och vänskapskretsar är mina "fiender" per automatik; bara att våra intressen kan komma i konflikt. Och skulle min familj och mina vänner tryckas in i samma hus med ett slumpmässigt urval av andra familjer och vänskapskretsar som skulle konkurrera om samma resurser skulle de nog göra det ganska fort. Att prioritera det egna (vare sig det är sin egen familj över andra familjer eller sitt eget folk över andra folk) innebär inte, eller ska inte innebära, någon okontrollerad aggressivitet mot allting annat.
Däremot är det självklart att det lätt går svåra troll i "solidariteten" i det här sammanhanget, och att det är fullständigt absurt att sitta och hylla islamistiska organisationer. Den typen av "allianser" kan vi gott lämna åt vänsterns små terrorfans. Det är inte vår fight, men det hindrar inte att man kan ha en uppfattning.
Man ska alltså inte sitta och "heja" på Hamas - det är naturligtvis inte roligt att bli sprängd i luften för en judisk 15-åring på disco heller, oavsett hur svenska mediaägare eller amerikanska nykonservativa sionister uppför sig i andra sammanhang. Och det är ett faktum att den offermentalitet som palestinska intressegrupper ger uttryck för i Israel i vissa avseenden hänger ihop med inställningen hos de invandrargrupper i Europa som ser sig själva som "förtryckta", och tycker sig ha rätt att bete sig hur fan som helst på grund av detta. Så det är alls ingen okomplicerad fråga, och även om jag själv inte har några problem med att ta avstånd från Israels groteska övervåld tycker jag inte heller att man för den sakens skull ska blunda för (eller söka allianser med) militant Islamism. Men är det någon som hävdar att man ska det längre?
-Gladsheim-
2009-01-27, 22:28
I stort håller jag med SolGuru. Men bland "ogillande"/"gillande" och "hyllningar", "hejande", "solidaritet" och liknande känslosvall igenom hela den här tråden skulle jag vilja introducera ett rent realpolitiskt spelupplägg; Som jag förstår situationen är vårt folk i ett alltför svårt läge för att på grund av någon sorts storslagen idealism låta bli att bedriva realpolitik. Vilka "väsentliga politiska projekt de senaste femhundra åren" har inte haft sin grund i realpolitik?
Vi gjorde Hitler till ett monster, till en djävul. Därför kunde vi efter Kriget inte ändra oss. Vi hade ju mobiliserat folket emot djävulen personligen. Sålunda var vi efter kriget tvungna att spela med i detta djävulsscenario. Vi kunde omöjligen klargöra för vårt folk att Kriget egentligen endast var ett ekonomiskt preventivkrig.
James Baker, USA's utrikesminister, Der Spiegel, 13/1992
Realpolitik kan mycket väl innebära tillfälliga allianser med än den ena än den andra sidan för att manövrera mot fastare terräng.
I dagens praktik kan realpolitik innefatta:
* Att genom informella kontakter styra eventuella islamistiska angrepp mot sionistiska intressen istället för emot svenska intressen (detta ger dubbla vinster eftersom media ogillar invandrare som ger sig på judar långt mer än invandrare som ger sig på svenskar).
* Att formellt driva tesen att alla folk har rätt till ett eget land (även svenskarna).
* Att ta tillfället i akt att formellt driva på för officiella åtgärder mot staten Israel i syfte att utjämna spelreglerna mellan stater, exempelvis dra tillbaka eller utvisa ambassadörer samt engagera åklagare att utreda krigsbrott (minns den spanske åklagaren som häktade Pinochet i England).
Sådana här scenarion är mycket lätta att förutse och vi borde ha färdiga handlingsplaner för varje scenario vi förutser, samt en rad skilda plattformar för att nå ut med budskapen.
-Gladsheim-:
Det var förstås i stort sett min poäng (med andra ord hoppas jag inte att det verkar som att jag vill bedriva politik baserad på "solidaritet" - mitt argument var mot juvenil hatretorik, inte för sentimentalism).
Principiellt är dina förslag annars bra, men åtminstone ett slår mig som inte helt riktigt tänkt. Att aktivt stödja islamistiskt våld mot "sionistiska intressen" och tro att det inte kommer att komma fram hur det hänger ihop är inte helt realistiskt och kan nog explodera i ansiktet en på flera sätt snabbare än man tror. Se exempelvis jänkarnas inblandning i att fiffla med islamister, eller för den delen Israels. Tillfälliga allianser är annars helt riktigt tänkt och en välkommen kontrast mot att vilja definiera sin politik utifrån vilka grupper man känner på ett visst sätt inför, och naturligtvis är de andra förslagen helt riktiga också.
-Gladsheim-
2009-01-30, 09:51
Roligt att vi i grunden ser saken lika!
SolGuru: Att aktivt stödja islamistiskt våld mot "sionistiska intressen" och tro att det inte kommer att komma fram hur det hänger ihop är inte helt realistiskt och kan nog explodera i ansiktet en på flera sätt snabbare än man tror. Se exempelvis jänkarnas inblandning i att fiffla med islamister, eller för den delen Israels.
Visst är detta en grundad oro, men slutresultatet är ingalunda givet på förhand.
När väl USA fick problem med Bin Laden var redan kommunismen i Afghanistan sedan länge "hängd från lyktstolpen" om jag inte minns fel. Sedan lyckades "USA" använda just det "islamistiska våld" de stött som ett Casus Belli för att avlägsna "USA's" största fiende i regionen, Saddam Hussein. USA kan nu ta kontrollen över den olja som finns i Irak; om oljan håller på att ta slut i världen och alla stridsvagnar går på "olja" är detta otroligt viktigt!
När PLO erkände "Israel's rätt att existera" och fredprocessen började släppte judarna medvetet ut framförallt islamistiska fundamentalister ur sina fängelser för att splittra den palestinska kampen. De släppte lös Hamas och Jihad, och den israeliska nationella säkerhetstjänsten med dess kopplingar gentemot arbetarpartiet bistod initialt dessa två organisationer. Detta har gett ett antal döda Israeler på söndersprängda bussar. Men samtidigt har judar dödat många tusen procent fler araber och koloniserat en stor del av Västbanken just tack vare det "islamistiska våldet". Plus att "fredsprocessen" gått i baklås och möjliggör fortsatt etnisk rensning av Västbanken.
Jag ser sålunda dessa riskabla bistånd som i grunden lyckade strategier, även om jag medger att det går att ha ett annat synsätt.
The Sentinel
2009-01-30, 09:57
Jag skriver detta inlägg med blandade känslor. Israels ockupation av Gaza har på visat för oss hur Sions oinskränkta makt inte bara hotar Mellanösternregionen, utan också resten av den icke-judiska världen. I sådana stunder är det av praktiska skäl ofta lätt att välja sida i konflikten och att ge sitt fulla stöd till endera sidan. Vi ser i fallet SD: Israel och hos resten av den nationella rörelsen: Palestinierna och Gazainvånare.
Ifrågasättandet och krafterna ligger alltså, från "vår" sida mot Israel. Jag har fått uppfattningen att man förglömmer vilka det faktiskt är vi "stödjer". Även om alla araber skulle bo hemma i sina egna länder så är de ett smutsigt och tjuvaktigt folk, enligt min utsago lika illa som Sions världsockupanter. Även om araben inte besitter kunskaper och styrelsepositioner som hotar de västerländska kulturerna politiskt sett, så är de inte desto mindre ett hot emot Europa.
Vid kravallerna i Oslo visade Norges araber sannerligen sin rätta natur, en fullkomligt rabiat djuriskhet. Vidare vill jag alltså slå ett slag för att: även om vi som sanna nationalister måste bekämpa Israel för vad de är, ett hot mot de vita folken så borde vi aldrig ge uttalat stöd till ett folk som dagligen våldtar, rånar och mördar personer ur vår folkstam. Ett folk som för världen betyder mindre än larverna i den utgångna mjölpåsen.
Här är ett klipp från arabernas demo i Oslo, notera på 3:19 hur de reagerar när en lite äldre man försöker resonera med dem.
http://www.youtube.com/watch?v=sD_1PFbhAKI&feature=related
Mycket väl talat:thumbup:
Instämmer helt och hållet. Ja, jag har ju predikat detta i X antal inlägg..
Visst ligger sionismen till stor del bakom den oerhörda massinvandringen av främmande folkslag till europa, USA, Australien och alla civiliserade vita nationer/ områden. Men de är inte ensamma om det, det ligger i samma intresse från storglobala företag och politiker som sätter sin egen vinning och ryggradslöshet framför det folk de egentligen ska företräda. På det viset blir de ett enkelt byte för sionismen.
Men, problemet islam är ett mer betydligt fysiskt hot. Det mest reella hot som europa någonsin stått inför. Inte ens judarna själva vill nog ha det på det här viset, många synagogor i tex både Frankrike (som har den största muslimska befolkningen i europa) och Sverige blir vandaliserade, och överfall på judar sker i kölvattnet av den muslimska ockupationen.
Både sionismen och islam är vår fiende, och de ska bekämpas.