handdator

Visa fullständig version : Trycka egna tröjor

Svensk_Seger
2007-08-09, 09:06
Jag tänkte det kunde vara på sin plats med en tråd där man vi diskuterar hemmagjorda tröjor där man själv bestämt motiv osv. Jag kom att tänka på det här efter sett Legionärs tröja på festivalen som var ett roligt initiativ.
Har ni provat trycka egna tröjor, i så fall vart har ni vänt er någonstans och vad har det kostat ungefär?
Jag hittade en internetbutik för inte så länge sen på www.tryckomaten.se som verkar helt okej, men frågan är om tröjorna blir så bra i verkligheten som man får för sig när man kollar på deras hemsida.

Här nere är två varianter hur dem kan se ut, den högra t.ex kostar 179 kr plus frakt, så ni vet ungefär vilken prisklass det är.

http://img399.imageshack.us/img399/306/trjor2vf8.jpg

Nå har ni några erfarenheter av att göra egna tröjor?

Therese_
2007-08-09, 09:31
Inte för att jag har någon erfarenhet av att trycka tröjor själv. Men en gammal kompis till mig hade en vanlig skrivare till datorn som gick ställa in på att trycka text på textil typ. Kommer inte ihåg hur det funkade men jag vet att det gick och blev ganska bra.

Tyrfing
2007-08-09, 10:08
Vi tryckte tjöjor. (visserligen inte nationella sådana) men då betalade vi 50 spänn/st för en tröja med stort tryck på ryggen. Men det är klart, nu betällde vi 100. Bäst är nog att snacka med en tryckare direkt, för sådana "internet siter" där man beställer tröjor är det ordentligt överpris på.

Sen är frågan.. Vill de trycka en tröja med den texten? Det vet man ju inte heller..

rnesever
2007-08-09, 10:09
Jag gjorde själv. T-shirt, kartong, sax, sprayfärg.

Dittan
2007-08-14, 20:37
Är man lite extra händig så kan man göra riktigt snygga tröjor med fast sydda tygbokstäver. Snyggt och håller bättre.

kapten
2007-08-14, 20:41
Inte för att jag har någon erfarenhet av att trycka tröjor själv. Men en gammal kompis till mig hade en vanlig skrivare till datorn som gick ställa in på att trycka text på textil typ. Kommer inte ihåg hur det funkade men jag vet att det gick och blev ganska bra.

Om jag inte minns helt fel så behöver man ett specialpapper som man efter tryck lägger på t-shirten och sedan fram med strykjärnet och smetar på det :D

Själv så letar jag efter en riktig tryck för detta ändamål, men dom jag hittat än sålänge är ju snuskigt dyra.

Tintallë
2007-08-14, 20:49
Du är så påhittig du. ;)

Draupner
2007-08-14, 21:25
http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=a8h&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=tshirttryck&spell=1;)

Sebbe
2007-08-14, 21:31
hehe kommer ihåg när vi var små i den lilla byn där jag växte upp (har flyttat) så tryckte vi upp tröjor också genom datorn. Snacka om stolt när man kom till skolan i sin "Ekeby skins" tröja hehe

Förövrigt så kostar inte tröjor så mycket, inte heller den kostnaden för trycket på ett riktigt tryckeri.