Visa fullständig version : Stödja invandrare?
Maggot_h
2007-08-06, 17:06
Vad anser ni är det okej att stödja invandrares företag de har ju trots allt av 25 % av företagen i sverige själv klipper jag mig hos en invandrare, äter pizza, på netto är det nästan bara invandrare som jobbar mm
Anser ni det fel ?
Jävligt goa pizzor här förövrigt
Anders_af_Oden
2007-08-06, 17:17
Vad anser ni är det okej att stödja invandrares företag de har ju trots allt av 25 % av företagen i sverige själv klipper jag mig hos en invandrare, äter pizza, på netto är det nästan bara invandrare som jobbar mm
Anser ni det fel ?
Det där är ju en fråga upp till var och en egentligen. Personligen tycker jag det känns så pass fel att ge pengar till en främling så jag gynnar dem aldrig på något sätt. Klipper mig gör jag med rakhyvel så inte heller där behöver jag gå till en invandrare. Sen finns det svenskar som jobbar i och äger hårsalonger också.
Allt annat jag handlar i form av livsmedel, kläder, snus etc. gör jag enbart hos etniska svenskar. Det handlar för mig om nationell solidaritet, vi ska hjälpa varandra. Nationalismen är kärleken till folket.
Är man nationell anser jag att man bör undvika att stödja invandrare i alla dess former, en pizza i bland ok, det äter även jag någon gång i månaden. Att många invandrar frisörer har låga priser är fakta, men varför? Frisörnäringen har stora problem med svartarbete, att stödja sådana gör att sjyssta friseringar konkureras ut, nu påstår jag inte att alla invandrare jobbar svart men deras skattemoral är definitift sämre än svenskars. Invandrare har ofta sina företag innom just resturang och frisering, brancher som skattemyndigheten vill granska nogranare. Du bör i mina ögon byta frisör om du nu inte vet med säkerhet att just din är ok. Pizza bör du inte äta för mycket då det är skadligt för din hälsa. Netto kan man väl handla hos ibland om man inte har råd till någonting annat. Men om du bara är snål eller verkligt fattig vet ju inte jag, är man fattig så kan jag förstå att man vill komma undan billigt, men har man råd tycker jag att man bör undvika att handla hos dom. Det finns många svenska företagare som dignar under skattetrycket, stöd dessa istället.
Schtekaren
2007-08-06, 17:31
Pizza bör du inte äta för mycket då det är skadligt för din hälsa.
Syftar du på "fet mat" generellt sätt eller pizza specifikt?
De pengar du lägger på netto hamnar dessutom inte hos främlingarna primärt utan hos en fet dansk.
Syftar du på "fet mat" generellt sätt eller pizza specifikt?
De pengar du lägger på netto hamnar dessutom inte hos främlingarna primärt utan hos en fet dansk.
All form av fet mat är skadligt i för stora mängder, men i hans frågeställning så var det pizza som nämndes.
Schtekaren
2007-08-06, 17:36
All form av fet mat är skadligt i för stora mängder, men i hans frågeställning så var det pizza som nämndes.
Salt, flour och ja t.o.m. vatten är skadligt i för stora mängder. Det är dock OT, men ville påpeka att din logik är synnerligen löjlig.
Maggot_h
2007-08-06, 17:54
Är man nationell anser jag att man bör undvika att stödja invandrare i alla dess former, en pizza i bland ok, det äter även jag någon gång i månaden. Att många invandrar frisörer har låga priser är fakta, men varför? Frisörnäringen har stora problem med svartarbete, att stödja sådana gör att sjyssta friseringar konkureras ut, nu påstår jag inte att alla invandrare jobbar svart men deras skattemoral är definitift sämre än svenskars. Invandrare har ofta sina företag innom just resturang och frisering, brancher som skattemyndigheten vill granska nogranare. Du bör i mina ögon byta frisör om du nu inte vet med säkerhet att just din är ok. Pizza bör du inte äta för mycket då det är skadligt för din hälsa. Netto kan man väl handla hos ibland om man inte har råd till någonting annat. Men om du bara är snål eller verkligt fattig vet ju inte jag, är man fattig så kan jag förstå att man vill komma undan billigt, men har man råd tycker jag att man bör undvika att handla hos dom. Det finns många svenska företagare som dignar under skattetrycket, stöd dessa istället.
Man bör inte stödja invandrare men det är alltså okej att göra det ibland.
Jag skulle kunna betrakta mig som "fattig" denna månad har jag fått ca 5400 kr och har räkningar på över 4000 så självklart handlar jag där det är billigast och det kommer jag ju självklart forsätta göra även om jag får en mer pengar så kommer jag ju handla billigt och bra för att inte bli fattig
När våra nya landsmän startar företag så får dom skattelättnader som svenskarna inte får dessutom.
Maggot_h
2007-08-06, 17:59
När våra nya landsmän startar företag så får dom skattelättnader som svenskarna inte får dessutom.
Visst är det orättvist men det har väl inte med saken att göra
Papa doc
2007-08-06, 18:02
Jag skulle kunna betrakta mig som "fattig" denna månad har jag fått ca 5400 kr och har räkningar på över 4000 så självklart handlar jag där det är billigast och det kommer jag ju självklart forsätta göra även om jag får en mer pengar så kommer jag ju handla billigt och bra för att inte bli fattig
Ifall du vill "handla billigt och bra" så bör du väl verkligen inte slänga ut dina surt förvärvade slantar på pizza och frisör?
Klipp dig själv och laga egen mat!
Företagens ägare, d.v.s främlingarna i detta fall, får inte dina pengar och du sparar pengar.
Alltså 2 påsar i en smäll. :yes:
Maggot_h
2007-08-06, 18:09
Ifall du vill "handla billigt och bra" så bör du väl verkligen inte slänga ut dina surt förvärvade slantar på pizza och frisör?
Klipp dig själv och laga egen mat!
Företagens ägare, d.v.s främlingarna i detta fall, får inte dina pengar och du sparar pengar.
Alltså 2 påsar i en smäll. :yes:
Faktum är att min mor är här bjuder på mat gissa vad det blev.... Pizza Juventus
Visst är det orättvist men det har väl inte med saken att göra
Det har det väl, då är det ju lättare för dom att starta företag. Alltså kan dom konkurera ut svenska företagare så till slut finns det bara företag ägda av icke svenskar. Då kan man till slut inte göra annat än att stödja invandrarna istället för svenskarna, för det är för dyrt för svenskar att driva företag. Det fattar väl till och med du.
Maggot_h
2007-08-06, 18:21
Det har det väl, då är det ju lättare för dom att starta företag. Alltså kan dom konkurera ut svenska företagare så till slut finns det bara företag ägda av icke svenskar. Då kan man till slut inte göra annat än att stödja invandrarna istället för svenskarna, för det är för dyrt för svenskar att driva företag. Det fattar väl till och med du.
Frågeställningen är om det är fel att handla av invandrare.
Jag kan inte göra så mycket åt att svenskar inte har lika lätt att få "starta eget bidrag" osv och de får det nog inte om jag slutar äta pizza hos mashmut
Lika lätt?
Dom får helt andra bidrag, eller mindre avgifter rättare sagt. Så till slut behövs inte din frågeställning inte alls eftersom det inte finns några svenska företagare kvar, det finns helt enkelt inget svenskat alternativ kvar.
Maggot_h
2007-08-06, 18:30
Lika lätt?
Dom får helt andra bidrag, eller mindre avgifter rättare sagt. Så till slut behövs inte din frågeställning inte alls eftersom det inte finns några svenska företagare kvar, det finns helt enkelt inget svenskat alternativ kvar.
Jo jag vet så vad ska man göra anser ni
en i en annan tråd tyckte jag skulle åka till andra affärer för att handla typ in till stan
:D
Kristofer
2007-08-06, 18:35
Jo jag vet så vad ska man göra anser ni
en i en annan tråd tyckte jag skulle åka till andra affärer för att handla typ in till stan
:D
Vad man kan göra är att söka sig till "svenska affärer", åtminstone när man har tid till det. Själv händer det att jag råkar stanna till på Pressbyrån, 7eleven som ibland ägs av turkar osv. Jag tycker inte att man kan klandras för det. Däremot kan man göra det till en princip att i så hög grad som möjligt undvika sådana affärer. Personligen står jag även hellre i en längre kö på affärer än att ställa mig i en kö med en mörk expedit. Ibland kastar folk lite konstiga blickar, men jag tror tyvärr sällan de listar ut varför man ställt sig i den längre kön.
Maggot_h
2007-08-06, 18:42
Vad man kan göra är att söka sig till "svenska affärer", åtminstone när man har tid till det. Själv händer det att jag råkar stanna till på Pressbyrån, 7eleven som ibland ägs av turkar osv. Jag tycker inte att man kan klandras för det. Däremot kan man göra det till en princip att i så hög grad som möjligt undvika sådana affärer. Personligen står jag även hellre i en längre kö på affärer än att ställa mig i en kö med en mörk expedit. Ibland kastar folk lite konstiga blickar, men jag tror tyvärr sällan de listar ut varför man ställt sig i den längre kön.
Jo det är lätt att sitta i nån småstad i uppland och vara "nationell" men jag bor i en förort vid namn Gårdsten 10 min till Angered och 40 min in till stan (svenskar) menar du att ja ska åka dit för att handla ?
Jag tror inte du hade åkt in till stan och sedan tillbaka (1,20 min) för att handla ett paket mjölk när du inser det fattas mjölk till middagen du lagar antagligen drar du till kiosken och kanske handlar snus,öl och bröd där när du ändå är där
Jo det är lätt att sitta i nån småstad i uppland och vara "nationell" men jag bor i en förort vid namn Gårdsten 10 min till Angered och 40 min in till stan (svenskar) menar du att ja ska åka dit för att handla ?
Jag tror inte du hade åkt in till stan och sedan tillbaka (1,20 min) för att handla ett paket mjölk när du inser det fattas mjölk till middagen du lagar antagligen drar du till kiosken och kanske handlar snus,öl och bröd där när du ändå är där
Man får väl göra det bästa man kan, med de förutsättningar man har heltenkelt.
Kan man undvika att stödja packet ekonomiskt, bör man göra det. Mycket bättre att stödja sitt eget folk naturligtvis.
Men herregud. Matkultur har ingenting med mångkultur att göra. Hur kan du möjligtvis veta att den etniska svensken du köper ditt snus av inte är någon folkförrädare? Samma sak med alkohol, jag har inga problem med att ge 150 kr för en platta öl till någon jugoslav då alternativet är att ge det dubbla till förrädarstaten.
Man kan inte tänka som vissa gör i denna tråd, är jag sugen på pizza så går jag till den lokala pizzerian, inte börjar jag leta runt i området efter någon svenskägd pizzeria för att det "gynnar folket". Jag hoppas ni inte missförstår mig nu, är något oklart är det bara att fråga.
Finns det alternativ så väljer jag dem. Det är öht inte speciellt enkelt att konsumera i enhet med sin ideologiska övertygelse, helt enkelt för att det många gånger saknas reella alternativ. Står det mellan pizzerian och Mc Donalds så är det som pest eller kolera för mig, båda utgör och representerar företeelser som går emot min politiska övertygelse. :(
Maggot_h
2007-08-06, 18:49
Man får väl göra det bästa man kan, med de förutsättningar man har heltenkelt.
Kan man undvika att stödja packet ekonomiskt, bör man göra det. Mycket bättre att stödja sitt eget folk naturligtvis.
Jag ser dom inte som ett "pack"
Kristofer
2007-08-06, 18:52
Till att börja med snusar jag inte. Öl, de gånger jag köper det, köper jag på Systembolaget.
Dessutom sa jag i princip att man bör undvika att handla hos rasfrämlingar om det går att undvika, inte att man alltid är tvungen att göra det, oavsett omständigheterna.
Vad gäller "småort i Uppland" tror jag inte du vet vad du pratar om.
Han tyckte att man skulle göra det om man har möjligheten till det, har man inte det så har man inte.
Ganska löjligt inlägg det där.
Maggot_h
2007-08-06, 19:41
Han tyckte att man skulle göra det om man har möjligheten till det, har man inte det så har man inte.
Ganska löjligt inlägg det där.
Varför det?
För folk i rosengård,tensta,lövgärdet,gårdsten mm ser det ju ut så inget val
In_Aeternum
2007-08-06, 20:00
Det händer att jag äter Pizza ibland och då stödjer jag diverse mellanösternfolk, men jag ser det som så att det är bättre att dom bakar pizza än springer omkring på stan och pysslar med kriminalitet (Jag vet att det finns mycket suspekt på en del pizzerior, men det finns ju de som är "cleana"). Och sen är det ju f*n så mycket bättre att käka pizza än på McDonalds, jag stödjer hellre en turk än den evige, om jag säger så :p
Flytta?
Pizza = skräpmat. Vitt mjöl, salt, fett osv.
Ska man klippa sig så bör man inte nöja sig med att gå till en svensk frisör. Man ska gå till en svensk kvinnlig frisör. Manliga frisörer brukar så att säga inte vara så manliga.
Gautatyr
2007-08-06, 20:10
Är man emot mångkultur och alla dess biverkningar som följer med så hur kan man ens överväga att bidra till packets uppehälle?
Mitt gränslösa hat gör att jag inte behöver tänka särskilt mycket över hur jag ska välja vad gäller dylika ting. Betala dyrare eller avstå... inga problem.
Sigrdriva
2007-08-06, 20:21
Ser inget fel med att ta en pizza då och då. Själv äter jag väldigt sällan pizza, och när det väl händer så tar jag aldrig kebab av den anledning att jag inte vet vilket land köttet kommer ifrån (och därmed hur djuret är slaktat).
Det är bra mycket värre att äta på McDonalds i så fall. Snacka om skräpmat! Jag håller med In_Aeternum: Hellre turken än Den Evige.
Torstensson
2007-08-06, 20:47
Intressant frågeställning, särskilt det där om pizza för det funderade jag själv över för något år sedan. Faktum är att jag inte minns när jag sist såg en svensk pizzabagare, det fanns en i en närliggande byhåla för 10 - 15 år sedan men han sålde till en berikare.
Jag njuter gärna en pizza emellanåt men jag bakar numera mina själv. Så jävla konsekvent är jag, helt enkelt för att jag har svårt för att motivera mitt politiska ställningstagande om jag i nästa minut springer iväg och skänker främlingar som jag inte vill ha i landet mina pengar. (Som man kan fundera över var de hamnar i slutändan? Vilken sorts verksamhet kan finansieras av mina pengar??)
Konsumentmakt skall aldrig underskattas. Det blir
lite fånigt om jag fördömer en verksamhet samtidigt som jag bidrar till att finansiera den.
Om sedan alla inte är lika konsekventa, må så vara det är upp till varje människas samvete.
UrSvensk
2007-08-06, 20:51
Svaret är ju givet, så länge det finns alternativ så finns ingen anledning att stödja den mörkhyade, om t.ex. alla pizzerior i staden är drivna av mörkhyade och man känner för en pizza så finns ju inget alternativ.
Ska jag köpa en liter mjölk och andra småvaror så går jag till den lokala "macken", då det i slutändan -trots det högre priset- är billigare.(dock är det svenskt så långt ögat kan nå, så jag sponsrar inga rasfrämlingar via detta)
Gautatyr
2007-08-06, 22:01
Att det ens diskuteras... det borde inte ens tas upp.
Mademoiselle
2007-08-06, 22:04
Anser ni det fel ?
Jag jobbar på Netto och jag är inte invandrare, och det är faktiskt inte så många av mina jobbarkompisar som är det heller... :grin:
Sedan ägs ju Netto av ett danskt företag har jag för mig, innan ägdes en stor del av Netto Sverige av ICA.
Men som sagt var, man väljer själv hur mycket man vill stödja invandrarna...
anders86
2007-08-06, 23:37
Jag tycker det är ganska ovesäntligt vart man handlar i dagens läge. Om man ska avstå från allt som ägs av andra än svenskar får du avstå från det mesta.
Som pizza till exempel, Är det fel att handla pizza från en Italienare?
Jag är naturligt vis motståndare till multikulturella företag osv. Men saken är den att var och varannan krog, restaurang, kiosk osv har en utomeurope ett finger med i leken.
Sen om du inte vill gynna andra än svenskar får du avstå från en hel del på netto också.
Sen är det inte så lätt för en svensk att starta företag idag du ska helst vara Kvinna, invandrare eller homo om du ska få starta eget bidrag,lån osv tyvär är det så,
Så då är det bättre att väcka folket och börja om från ruta ett när vi nåt våra mål.
At handle hos de fremmede er forræderi. De svindler i skatter og afgifter, de sviner og de bruger pengene til krigen mod os. Jeg køber ALDRIG hos dem, og sidder der en af dem i kassen i en forretning, venter jeg hellere i en længere kø fremfor at skulle konfronteres med dem.
De er besættelsesmagten og man støtter ikke besættelsesmagten på nogen måde.
Kristofer
2007-08-07, 08:21
At handle hos de fremmede er forræderi. De svindler i skatter og afgifter, de sviner og de bruger pengene til krigen mod os. Jeg køber ALDRIG hos dem, og sidder der en af dem i kassen i en forretning, venter jeg hellere i en længere kø fremfor at skulle konfronteres med dem.
De er besættelsesmagten og man støtter ikke besættelsesmagten på nogen måde.
Faktiskt är det en förvånansvärt stor andel av blattarna som antingen ägnar sig åt kriminell verksamhet själva, eller som åtminstone umgås med kriminella, eller har släktingar som är kriminella. Köper man saker - allt ifrån dagligvaror till sällanköpsvaror - av affärer/företag ägda av blattar, ger man dem ett stöd man kanske inte skulle önska. Sant är att man aldrig kan veta vart dessa pengar sedan hamnar. I värsta fall går de till terroritstöd och/eller spridandet av Islam. I bästa fall går pengarna till inköp av knark som blattarna själva tar. De får gärna knarka, men tyvärr säljer de även droger till svenskar, och skor sig på deras elände.
Man kan inte alltid undvika att handla av blattar. Men finns alternativen där, varför ska man då köpa en pizza bakad av Mahmoud?
ja det är fel att stödja dom särskilt om man är nationell då ska man absolut inte stödja dom men ibland går det ju inte att undvika eftersom dom äger ju snart varenda affär o resturang
Merenwen
2007-08-07, 08:43
Men eftersom de äger så många av affärerna och restaurangerna, vore det inte mest logiskt att försöka undvika dessa då så gott det går ? Annars växer de väl till sig ännu mer, och... Hm. Nu fick jag svårt att formulera mig :unsure:
Kristofer
2007-08-07, 08:47
Men eftersom de äger så många av affärerna och restaurangerna, vore det inte mest logiskt att försöka undvika dessa då så gott det går ? Annars växer de väl till sig ännu mer, och... Hm. Nu fick jag svårt att formulera mig :unsure:
Men det är precis vad det handlar om. Man kanske inte kan åka till månen för att köpa mjölk, men finns rimliga alternativ, bör man välja dessa.
Varför det?
*Harkel*
När jag bodde i Tensta så åkte jag alltid en bra bit utanför för att få handla av svenskar.
Dom få gånger jag handlade på affären i Tensta kan man räkna på fingrarna och det var i yttersta nödfall.
Detta trots att det är apdyrt att ta sig runt med kommunaltrafiken i Stockholm, vi hade ingen bil, och närmsta svenska affär låg åtminstone fyrtio minuter bort.
Så allt går det, faktist.
Det var inte ens på tal att handla i Tensta.
Jag klarade inte ens av att gå i dom affärena. Bla*teungar som skrek och härjade, sura, stirrande blickar, otrevlig bemötande.
Inte en enda kassörska var vit, dom flesta var muslimer.
Den affären hade dessutom så knepiga matvaror att jag ibland kände mig så toltalt vilse att jag bara vill gå ut därifrån.
Vi var typ dom enda svenska i hela affären och vi behandlades inte trevlig någonstans. Så nej tack...
Dette er et spørsmål jeg har tenkt på lenge. Jeg føler meg direkte uvel, ved å handle i butikker som eies av fremmede eller hvor fremmede jobber.
Problemet er bare det at matbutikker overalt i Oslo domineres av fremmede. Den dagen jeg finner et hvitt område med hvit betjening kommer jeg til å dra dit for å handle, men hittil har jeg ikke sett dette i Oslo.
Jeg syns denne debatten var veldig inspirerende å lese, det er viktig å være forbruker bevisst. Noen butikker skyr jeg som pesten....Slike som har fremmede kvinner som bruker hijab.
Vi burde egentlig ha en boykotningsliste over selskaper og slikt. For eksempel nordiske slakterier som driver med halal og/ eller kosher slakt. ...Og også over bedrifter som er kjent for å smiske for de fremmede....posten i Norge har for eksempel vært veldig ivrige etter å ha kampanjer med "antirasistisk sone"mm
Det er nærmere 5000 medlemmer her inne og nordisk vokser for hver dag. Potensialet til å skape forbrukermakt kan bli stort og godt
Kristofer
2007-08-07, 10:10
Dette er et spørsmål jeg har tenkt på lenge. Jeg føler meg direkte uvel, ved å handle i butikker som eies av fremmede eller hvor fremmede jobber.
Problemet er bare det at matbutikker overalt i Oslo domineres av fremmede. Den dagen jeg finner et hvitt område med hvit betjening kommer jeg til å dra dit for å handle, men hittil har jeg ikke sett dette i Oslo.
Jeg syns denne debatten var veldig inspirerende å lese, det er viktig å være forbruker bevisst. Noen butikker skyr jeg som pesten....Slike som har fremmede kvinner som bruker hijab.
Vi burde egentlig ha en boykotningsliste over selskaper og slikt. For eksempel nordiske slakterier som driver med halal og/ eller kosher slakt. ...Og også over bedrifter som er kjent for å smiske for de fremmede....posten i Norge har for eksempel vært veldig ivrige etter å ha kampanjer med "antirasistisk sone"mm
Det er nærmere 5000 medlemmer her inne og nordisk vokser for hver dag. Potensialet til å skape forbrukermakt kan bli stort og godt
Verkligen, det stämmer. "Turkarna" äger dessvärre alldeles för många restauranger, mataffärer och diverse annat. detta bör vi försöka åtgärda. Minska vårat beroende av "fienden".
Men herregud. Matkultur har ingenting med mångkultur att göra. Hur kan du möjligtvis veta att den etniska svensken du köper ditt snus av inte är någon folkförrädare? Samma sak med alkohol, jag har inga problem med att ge 150 kr för en platta öl till någon jugoslav då alternativet är att ge det dubbla till förrädarstaten.
Jag anser inte heller att det är den utländska maträtten som är felet. Nu går jag ju i och för sig ut och äter extremt sällan (har sällan råd att låta andra människor laga min mat), men när jag gör det så har jag inget emot att uppsöka en äkta japan för lite god sushi eller en äkta italienare som lagar mig en pizza. Har dock inte satt min fot i en turkpizzeria på 5-6 år, helt enkelt för att jag a) äcklar mig b) inte tycker man skall stödja dem c) ja varför egentligen?!.
Att klippa sig hos en invandrare anser jag vara fel, det kan svenskar göra (till skillnad från ex. sushi) lika bra.
För att återgå till trådskaparens frågor:
a) Givetvis är det valfritt att äta pizza hos turken, jag hade inte gjort det. Varför lagar du inte mat själv i stället?
b) Om din mamma nu kommer med mat till dig, kan inte hon klippa dig också (om du inte kan själv)? annars flickvän, polare...
c) Att undvika att handla i en affär bara för ett par invandrare råkar vara anställda där kan nog medföra en del problem. Men visst är det trevligare med svenska affärer. Besöker du aldrig stan? Annars kunde du ju handlat lite mer organiserat och mer när du väl är i stan.
Man kan inte tänka som vissa gör i denna tråd, är jag sugen på pizza så går jag till den lokala pizzerian, inte börjar jag leta runt i området efter någon svenskägd pizzeria för att det "gynnar folket". Jag hoppas ni inte missförstår mig nu, är något oklart är det bara att fråga.
En fråga: hur kan man överhuvudtaget vara så sugen på pizza att man frivilligt sätter sig hos en svettig turk och äter?! ;)
Edit: någon skrev ovan "är det fel att äta pizza hos italienare?" ... Personligen blev jag nationalist för att inte gillar massinvandring, överflöd av folk som inte anpassar sig, massintegration, våldtäkter, misshandel osv osv... inte för att en och annan italiensk, spansk, tysk familj bosatt sig här, de räknar jag nästan som "svenskar" åtminstone i förhållande till "packet"
Lennart B
2007-08-07, 11:11
Att äta på pizzerior borde vara skambelagt, tabu, bland nationalister. Man stödjer uppbyggandet av en fientlig ekonomisk infrastruktur på svensk mark, samtidigt som man stoppar i sig onyttig mat. Vi måste vänja oss av med sådant.
Ministry
2007-08-07, 11:33
vi har en underbar pizzeria där jag bor den ägs av svenskar och folket som jobbar där är också svenskar helt underbara pizzor och hamburgare. Jag skulle aldrig sätta min fot igen i en turkpizzera dels för att jag alltid får en ljumenpizza eller så smakar pizzan skit
littlejon
2007-08-08, 22:36
Käkade en delikat turktillverkad pizza idag.
Kettil F.
2007-08-08, 23:28
Käkade en delikat turktillverkad pizza idag.
Vad var det som smakade bäst: tomatsåsen, osten eller turkens spottloska som han spottade i degen medans du hämtade salladen?
Det finns pizza att köpa i frysdisken på ICA.:irriterad:
Bananaclip
2007-08-08, 23:32
Att äta på pizzerior borde vara skambelagt, tabu, bland nationalister. Man stödjer uppbyggandet av en fientlig ekonomisk infrastruktur på svensk mark, samtidigt som man stoppar i sig onyttig mat. Vi måste vänja oss av med sådant.
Så det är jätteviktigt att varenda krona man tjänar går rakt in i statsapparaten, menar du? I mina ögon är varje krona som "storebror" inte ser, en bra krona - varje krona som går till moms och skatter, är en förlorad krona. Visst innebär "fientlig ekonomisk infrastruktur" allmän nedgång i samhället, men vad är det som är negativt med det? De flesta någorlunda ideologiskt insatta, borde väl ha insett att den nuvarande författningen med allt vad den innebär måste bort, och ju förr desto bättre. Först när de knäar och går under, så kan ju någon form av verklig förändring äga rum.
EDIT:
Dessutom, för att komma med en kommentar till diskussionen i stort: Om vi ponerar att alla utomnordiska invandrare skulle "bojkottas bort" på marknaden, eller iaf. väljas bort till så stor utsträckning att de inte kan försörja sig genom (mer eller mindre) hederligt arbete, hur menar ni då att de skall försörja sig? Svaret blir knappast att de "sticker hem", nej - de kommer att börja leva på bidrag och olika "arbetsmarknadsåtgärder" (läs: Du betalar), och/eller genom olika former av kriminalitet. Jag vet inte om det är sådär överdrivet lyckat? Hade antalet invandrare i landet varit som under 80-talet eller tidigt 90-tal, hade det varit en sak. Men nu utgör de ju en betydande del av befolkningen i vissa delar av landet. Ta nu och tänk lite för en gångs skull...
Diskussionen om att äta hos "turkar" eller inte är ju lite absurd, det är rätt svårt att gå ut och äta lunch, middag eller bara gå på café utan att stödja invandrarföretag, i många städer är det nog mer eller mindre omöjligt.
Svenskar i gemen vill inte starta cafeér och resturanger, det är för riskabelt och för små marginaler , detta gäller ju även många andra yrken, få svenskar vill köra taxi, buss i linjetrafik, städa tunnelbanan osv..
Alltså, man får vad man förtjänar, om svenskar inte anser att det är ett "riktigt jobb" att jobba på och ev. starta t.ex café så blir det därefter, det kallas utveckling tror jag.
Håller nog med Fredrik en del, dessa lågstatus jobb är inte fina nog för svenskar som alla tydligen ska bli nationalekonomer eller civilingenjörer.
En annan aspekt är faktiskt att en del pengar även kommer tillbaka till svenskar från invandrare också, dock berättigar det inte "stödjande av invandrare".
Tuff fråga.. :/
Kristofer
2007-08-09, 09:13
Håller nog med Fredrik en del, dessa lågstatus jobb är inte fina nog för svenskar som alla tydligen ska bli nationalekonomer eller civilingenjörer.
En annan aspekt är faktiskt att en del pengar även kommer tillbaka till svenskar från invandrare också, dock berättigar det inte "stödjande av invandrare".
Tuff fråga.. :/
Kan det vara så enkelt? Drevs inte caféer etc. av svenskar innan "turkarna" strömmade in? Tror det ligger lite mer än så bakom detta fenomen. I mindre orter, där det inte finns så många turkar, brukar caféer drivas av svenskar.
Alltså en pizza då och då är kanske ok även om jag själv föredrar min hemlagade.
I övrigt vägrar jag att stödja sk "turk Ica". Snuskiga småbutiker med halvt om halvt insmugglade varor som de inte betalar moms på. Visst man får en läsk billigare, men man stödjer inte Sverige.
Bananaclip
2007-08-09, 10:13
I övrigt vägrar jag att stödja sk "turk Ica". Snuskiga småbutiker med halvt om halvt insmugglade varor som de inte betalar moms på. Visst man får en läsk billigare, men man stödjer inte Sverige.
Det smärtar dig att de inte får lika mycket pengar, till att driva staten? Det vore ju jättesynd om de fick dra ned på utbyggnaden av övervakningssamhället, om de inte hade råd att finansiera stöd till Amerikas vansinnespolitik, om de inte hade råd att skicka iväg flera miljader per åt i utlandsbistånd, om de inte hade råd att frosla hit hundratusentals främlingar varje år (som de hoppas skall förvandlas till "arbetskraft" efter att ha anpassats sig till vårt samhälle), om de inte hade råd att finansiera fler "Om detta må du berätta"-kampanjer osv. osv.
Om de fick tillräckligt lite pengar över, så kunde det ju hända att staten fick inrikta sig på främst grundläggande funktioner, så som en stat i själva verket är tänkt att fungera. Det vore ju en katastrof, eller hur?
Om du verkligen vill "stödja Sverige", så kan man faktiskt skänka pengar till staten sedan något år tillbaka. Du kan säkert öronmärka finanserna, med något fint tillägg a'la: "Till homoliberalisering", "Till SÄPO", "Till Mellanösternpolitiken", "Till förintelsepropaganda" eller varför inte "Till ungdomsgård i Rosengård"?
Bananaclip: Ja det smärtar mig att du verkar vara en bakåtstävare.. Jag känner framtidsvindar i min fana och ser en framtid där staten behöver pengarna. Till att skicka hem de som inte hör hemma här, till att bygga upp vårt försvar och vår svenska infrastruktur.. Ja det vill jag att det ska finnas pengar till.
Hade jag fått placera mina pengar så hade det inte blivit till ovan nämnda saker. För övrigt så gör säpo det som de blir tillsagda och i min framtid så tjänar de den stat jag vill att Sverige ska bli.. En stat utan "turk Ica" ;)
Ladyhawke
2007-08-09, 10:31
Nog för att jag själv handlar snabbmat då och då men min ambition är att laga själv.
Detta gäller ju all mat och för mig både för att inte gynna fel personer men faktiskt främst för att min son skall få i sig nyttig mat och inte en massa skit.
Köper man råvaror och lagar själv så vet man (förhoppningsvis) ursprung plus att man slipper kemiska medel och skumma tillsatser.
Den dagen det öppnar en pizzeria ägd av svenskar eller européer som dessutom har ekologiska råvaror med känt ursprung då kanske det blir ett bra alternativ. :evilgrin:
Hemmagjord pizza är annars dunder och har man barn så är det kul att göra tillsammans.
Håller även med tidigare skribenter. Flytta, handla smart (= planera) alternativt skippa pizza och klipp dig själv om du har för taskigt med pengar för att kunna konsumera med gott samvete??
Det där är skitsnack som multikultiförspråkare brukar slänga sig med.
"Jamen, vi måste ha Macmed eftersom ingen svensk vill jobba som städare, dom är för fina."
Helvete heller!
Har du så liten tilltro till ditt eget folk att du på fullaste allvar tror att dom anser sig vara finare än att utgöra alla olika komponenter i ett samhälle? Vansinne!
Bananaclip
2007-08-09, 10:41
Bananaclip: Ja det smärtar mig att du verkar vara en bakåtstävare.. Jag känner framtidsvindar i min fana och ser en framtid där staten behöver pengarna. Till att skicka hem de som inte hör hemma här, till att bygga upp vårt försvar och vår svenska infrastruktur.. Ja det vill jag att det ska finnas pengar till.
Hade jag fått placera mina pengar så hade det inte blivit till ovan nämnda saker. För övrigt så gör säpo det som de blir tillsagda och i min framtid så tjänar de den stat jag vill att Sverige ska bli.. En stat utan "turk Ica" ;)
Det är länge sedan jag hade så roligt åt ett inlägg här, som dessutom är tänkt att vara seriöst(?). "Framtidsvindar i min fana"? "Skicka hem de som inte hör hemma här"?, "Försvara vår svenska infrastruktur"? Herre min skapare... Du är inte måttligt naiv du. Nu får du faktiskt ta och ge dig, detta är så godtroget och infantilt att jag inte ens vet hur jag skall tackla det, det hade varit lättare att förklara att tomten inte existerar.
Alltså en pizza då och då är kanske ok även om jag själv föredrar min hemlagade.
Inte nog med att de säljer smuggelgods, många "turk ICA" har inte tillstånd att sälja tobak, färskvaror mm. Tittade in i en sådan butik för ett par dagar sen och min mage vände sig nästan ut och in! Det såg ut som de hade halalslaktat något inne på golvet, köttet i disken var grått (mao dåligt), belysningen usel och personalen kunde ärligt talat inte ett enda ord svenska förutom "hej".
Så inte nog med att de inte främjar Sverige, de motarbetar Sverige också!
Bananaclip: Men om du inte tror på framtid,vad tror du på då? Är din framtid så mörk så att du inte kan se att vi nationella blir så stora så att vi kommer att kunna ändra framtiden?
Inse att Sverigedemokraterna kommer att komma in i rikstaden nästa val. Kanske inte just det parti som du håller på, men ett steg i rätt rikting för en ljusare framtid.
Lennart B
2007-08-09, 10:51
Så det är jätteviktigt att varenda krona man tjänar går rakt in i statsapparaten, menar du? I mina ögon är varje krona som "storebror" inte ser, en bra krona - varje krona som går till moms och skatter, är en förlorad krona. Visst innebär "fientlig ekonomisk infrastruktur" allmän nedgång i samhället, men vad är det som är negativt med det? De flesta någorlunda ideologiskt insatta, borde väl ha insett att den nuvarande författningen med allt vad den innebär måste bort, och ju förr desto bättre. Först när de knäar och går under, så kan ju någon form av verklig förändring äga rum.
Atland: Det behövs tydligen ett förtydligande av min ståndpunkt. Till att börja med så innebär det inte att pengarna hamnar hos statsapparaten bara för att man inte handlar på invandrarpizzerior och dylikt. Ett bättre sätt om du inte vill ge pengarna till staten vore att lägga dem i ett bankfack eller kanske köpa guld och placera i ett bankfack. Eller varför inte starta upp ett eget företag och investera pengarna i detta? Då kan du dessutom undvika att betala skatt hur mycket du vill, om du är lite kreativ.
Pizzaverksamheten är mer än att blattarna förser oss med onyttig mat producerad under vidrigt ohygieniska förhållanden (Tror du t.ex. att blatten är noga med att tvätta händerna innan han knådar degen till pizzan?); det allvarliga är att det börjar byggas upp en hel infrastruktur av samarbetande blattesläkter, med egna leverantörer och grossister etc, som inte är enkel att bli av med.
Det är svårt för en svensk restaurangägare att konkurrera med en blattepizzeria som har understöd av en hel släkt, vilken bistår med gratisarbete och vid behov ekonomiska medel. Att som nationalist stödja denna verksamhet, bara för att man inte orkar laga maten själv eller söka upp de svenskägda restauranger som fortfarande finns, är oförsvarligt. Det är illa nog att vanliga oupplysta Svenssons möjliggör denna utveckling. Nationalister bör inte sätta sin fot på ett sådant ställe, än mindre slänga iväg sina pengar där.
Pengarna kan som sagt garanterat användas bättre.
EDIT:
Dessutom, för att komma med en kommentar till diskussionen i stort: Om vi ponerar att alla utomnordiska invandrare skulle "bojkottas bort" på marknaden, eller iaf. väljas bort till så stor utsträckning att de inte kan försörja sig genom (mer eller mindre) hederligt arbete, hur menar ni då att de skall försörja sig? Svaret blir knappast att de "sticker hem", nej - de kommer att börja leva på bidrag och olika "arbetsmarknadsåtgärder" (läs: Du betalar), och/eller genom olika former av kriminalitet. Jag vet inte om det är sådär överdrivet lyckat? Hade antalet invandrare i landet varit som under 80-talet eller tidigt 90-tal, hade det varit en sak. Men nu utgör de ju en betydande del av befolkningen i vissa delar av landet. Ta nu och tänk lite för en gångs skull...
Atland: Det är bättre om de bara har kriminalitet att ägna sig åt än att de kan syssla med laglig eller halvlaglig pizzeriaverksamhet (och allt som kommer till). Kriminalitet och bidragsberoende om något får väl f.ö. samhällsstrukturen att vackla och Svensson att tröttna på blatteriet?
Allmänt kan jag tillägga att det inte är speciellt låg status att äga en restaurang, åtminstone inte om den går bra. Tvärtom.
Bananaclip
2007-08-09, 11:00
Atland: Det behövs tydligen ett förtydligande av min ståndpunkt. Till att börja med så innebär det inte att pengarna hamnar hos statsapparaten bara för att man inte handlar på invandrarpizzerior och dylikt. Ett bättre sätt om du inte vill ge pengarna till staten vore att lägga dem i ett bankfack eller kanske köpa guld och placera i ett bankfack. Eller varför inte starta upp ett eget företag och investera pengarna i detta? Då kan du dessutom undvika att betala skatt hur mycket du vill, om du är lite kreativ.
Atland: Jag har tänkt en hel del på detta. Det är bättre om de bara har kriminalitet att ägna sig åt än att de kan syssla med laglig eller halvlaglig pizzeriaverksamhet (och allt som kommer till). Kriminalitet och bidragsberoende om något får väl f.ö. samhällsstrukturen att vackla och Svensson att tröttna på blatteriet?
Allmänt kan jag tillägga att det inte är speciellt låg status att äga en restaurang, åtminstone inte om den går bra. Tvärtom.
Jag är lycklig ju snarare det här landet slås i spillror, total undergång av allt som kan kallas samhällsstruktur och stat är bland de få saker som får mig att dra på mungiporna. Jag förstår bara mest inte hur folk här resonerar, när de talar om att "stödja sverige", och när de grämer sig över att invandrare säljer smuggelvaror och stöldgods osv., och manar till bojkott. Tror de på fullt allvar att de skall åka tillbaka till dit de hör hemma?
Sedan är jag rätt övertygad om att det inte går att få "Svensson" att börja bojkotta invandrare under några sådana här förevändningar, skulle det mot all logik gå att genomföra, så skulle väl gemene man då om någonsin ha förståelse för att de försörjer sig på brott och bidrag?
Bananclip: Du verkar inte älska mitt land..
Att "slå vårt land i spillror" är ju knappast många här som kan hålla med dig är något bra. Nej metoden är att frysa ut de som är här så att inte de som redan finns rekomenderar Sverige som ett invandrarvänligt land till sina släktingar. För trots allt så är "relationsinvandring" bland de största invandrartyperna.
Lennart B
2007-08-09, 11:25
Sedan är jag rätt övertygad om att det inte går att få "Svensson" att börja bojkotta invandrare under några sådana här förevändningar, skulle det mot all logik gå att genomföra, så skulle väl gemene man då om någonsin ha förståelse för att de försörjer sig på brott och bidrag?
Svensson bojkottar uppenbarligen inte självmant, men om den nationella rörelsen växer till sig så kan det till slut bli obehagligt även för Svensson att ge pengarna till blattestrukturen. Men det förutsätter att sådant inte tolereras internt i rörelsen. Ett bra första steg vore om det i rörelsen blev fullständigt tabu, skamligt (vilket det också är), att äta på invandrarpizzerior.
Diskussionen om att äta hos "turkar" eller inte är ju lite absurd, det är rätt svårt att gå ut och äta lunch, middag eller bara gå på café utan att stödja invandrarföretag, i många städer är det nog mer eller mindre omöjligt.
Svenskar i gemen vill inte starta cafeér och resturanger, det är för riskabelt och för små marginaler , detta gäller ju även många andra yrken, få svenskar vill köra taxi, buss i linjetrafik, städa tunnelbanan osv..
Alltså, man får vad man förtjänar, om svenskar inte anser att det är ett "riktigt jobb" att jobba på och ev. starta t.ex café så blir det därefter, det kallas utveckling tror jag.
Som jag skrivit förut så är det lättare för invandrare att starta cafeer och resturanger, det är helt enkelt svårt för svenskar att konkurera med invandrare.
Som jag skrivit förut så är det lättare för invandrare att starta cafeer och resturanger, det är helt enkelt svårt för svenskar att konkurera med invandrare.
Ja, det er klart. For vi følger reglerne mens Muhammed stjæler og snyder alt hvad han kan. Så er det jo let nok at tjene penge.
Hvor jeg bor, er der en hyggelig biks hvor der laves forskellige slags durumruller og lækre sanwiches. Stedet er ejet og ledet af nogle kinesere eller koreanere. Det er ikke dyrt, og jeg stoler på østasiater, så der spiser jeg altid når der er behov for et lille hurtigt frokostmåltid.
Ikke om jeg nogensinde kunne finde på, at sætte tænderne i arabernes butikker. Så hellere købe en hotdog i 7-11, eller vente til jeg er kommet hjem.