Visa fullständig version : Mordbrand riktad mot nästeschef Pär Öberg
Snubben85
2008-12-01, 18:24
Under helgen utsattes en lägenhet i ett flerbostadshus i Huddinge, Stockholm, för vad som måste betraktas som mordbrand. Tack vare brandkårens snabba insats hindrades vad som kunde ha blivit en livsfarlig situation för flera familjer.
Vid midnatt lördagen den 29 november chockades ett antal boende på Arrendatorsvägen i Huddinge då de kunde se hur mellan 15-20 personer anföll en lägenhet i bostadshuset med tillhyggen och gatustenar samt brinnande föremål. De hörde även att man tagit sig in i trappuppgången genom att slå sönder entrédörren och väl där inne gav sig på en specifik lägenhetsdörr.
Grannar ringde och slog larm om vad som skedde och att det brann i lägenheten. Efter cirka tio minuter fanns räddningstjänst och polis på plats. Grannar gjorde brandmännen uppmärksamma på att det fanns hundar i lägenheten vilka kunde räddas i samband med insatsen.
En person greps av polis ett par hundra meter från platsen och är misstänkt för brottet. Denne person är inte myndig och släpptes senare av polisen. Vid frågan varför man släppte den gripne var svaret från polisens sida att rubricering endast var skadegörelse och att det därför inte fanns skäl att hålla den misstänkte. Denna initiala rubricering, ”skadegörelse”, kommer med all sannolikhet att ändras i och med att förundersökningen tar fart.
Fortsättningen går att läsa på patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1214
Helt sjukt vad dessa röda råttor hittar på. Var ju bara tur att ingen befann sig i lägenheten vid tillfället.
Fårse vad som händer hädanefter och hur det hela utvecklas. Ska bli spännande minst sagt. :evilgrin:
Jag vet inte men det kanske var ett svar för branden på deras röding-hak? Jag har inte värst god koll på vad som händer där uppe i "finstaden", de materiella skadorna är en småsak men att de inte bryr sig om hundarna som fanns i lägenheten är ju sjukt dåligt med respekt för djurlivet.
Var ju bara tur att ingen befann sig i lägenheten vid tillfället.
Snarare tycker jag tvärt om, det var synd att han inte var hemma.
Jag gissar på att anarkisterna visste att det var så också.
Jag hade hellre velat vara hemma om dom skulle ge sig på mitt hem, det är ju lättare att freda hemmet om man är hemma eller hur?
Vintervarg
2008-12-01, 19:24
vidriga röda as rent utsagt :ilsken: att riskera att skada eller tillåmed döda helt oskyldiga är tydligen inget som hindrar dem från att sprida röda pesten :irriterad: förhoppningsvis får detta allmännheten att ytterliggare få upp ögonen för detta packs rätta anlete.
MasterDif
2008-12-01, 19:25
Beklagligt det som hänt...synd att polisen släppte personen i fråga som dom tog...
S.Nilsson
2008-12-01, 19:50
Beklagligt det som hänt...synd att polisen släppte personen i fråga som dom tog...
Jo, men namnet lär ju stå i förundersökningen :hihi:
När våra familjer,husdjur och grannar hamnar i kläm av dessa lågliv har dom passerat den sista gränsen.
Så länge inte den övriga vänstern tar avstånd från sådana här attacker så är hela vänstern också legitima mål.
S.Nilsson
2008-12-01, 20:21
När våra familjer,husdjur och grannar hamnar i kläm av dessa lågliv har dom passerat den sista gränsen.
Så länge inte den övriga vänstern tar avstånd från sådana här attacker så är hela vänstern också legitima mål.
Familjer, husdjur och grannar har kommit i kläm och kommer nog alltid att göra det.
Övriga vänstern har väl alltid varit legitima mål?
Info-Virre
2008-12-01, 20:46
Vilka nedrans avskum dom är, inge vett har dom någonstans, att gå på folks hem ( och även i folks hem) är så pass avskyvärt att det inte går att beskiva med ord. Dom tror att dom kan skrämma människor till tystnad är absurt.Folk blir bara mera motiverad till att kämpa och till att hålla fanan högt.Patetiska avskum är vad dom är....Det som har inträffat är väldigt hemskt dels med att tanken på att det bara befann sig djur i lägenheten.
Får passa på att sända en hälsnig till Pär, många även folk som inte är engagerade har reagerat negativt. För lr senare så kommer det läcka ut vilka som var delaktiga i attentatet. Det är bara en tidsfråga så man får bida sin tid.
Hoppas Kilogruppen går lika hårt åt vänstervåldsverkarna som när dem trakasserar nationella. Speciellt du som har en förkärlek till röd pallesjal ;) Palle lr var d Anders i Romeo *skrattar*
Familjer, husdjur och grannar har kommit i kläm och kommer nog alltid att göra det.
Ja men det gör det inte mer rätt eller att man blir mindre vansinnig varje gång det händer.
Övriga vänstern har väl alltid varit legitima mål?
För mig, ja och säkert för många andra också.
Men jag tänkte med mitt inlägg rikta mig mot "pacifisterna" som ständigt skriver inlägg hur illa det är när vi med våld försöker freda oss mot vänstern i demonstrationer o dyl.
MasterDif
2008-12-01, 20:47
Jo, men namnet lär ju stå i förundersökningen :hihi:
Jo, men jag har för mig att omyndiga personer censureras i gällande Namn och personnummer? eller har jag fel?
S.Nilsson
2008-12-01, 20:51
Jo, men jag har för mig att omyndiga personer censureras i gällande Namn och personnummer? eller har jag fel?
Kan stämma, dock har jag sett några exempel där det inte varit censurerat, t.ex. attacken 6 Juni i Göteborg.
Info-Virre
2008-12-01, 20:52
Jo i en förundersökning blir det väl så? men inte i socialens "register" så blir det offentligt.
S.Nilsson
2008-12-01, 20:55
När domen väl faller borde väl namn och personnummer stå med, hur ska man annars kunna begära ut domen om man inte har åtalsnumret(dir-nummer?)? Detta får undersökas vidare.
MasterDif
2008-12-01, 21:02
Om vi nu tänker in oss i situationen att det blir en rättegång och personen ifråga blir dömd, så kommer denna med all sannolikhet få dras med diverse konsekvenser emot sig från organisationens håll. Hur kan man som "omyndig" ta den risken. Pär öberg är en respektabel person inom organisationen, och detta attentat retar upp hela organisationen, om inte fler... Jag finner ingen annan logisk förklaring än att dessa personer helt saknar verklighetsuppfattning, eller så är dom bara korkade.. men det är ju trots allt dom röda vi pratar om:)
När väll åtal har väckt så är förundersökningen offentligt, fram till dess så kan man ha begärt att det råder en sk förundersökningssekretess. Om man beslutar sig för att häkta någon är häktningsframställan offentlig. Givetvis så när väll domem fallit är domen offentlig handling. Sen bör man se under vilket forum man väljer att publicera uppgifterna, toleranser är större om man är en nyhetsmedia med en tidskrift i pappers form lr på nätet. Ex Nationell Idag, SD-kuriren, Den svenske...
Nåja det var lite info och lite tips :)
S.Nilsson
2008-12-01, 21:20
"Jahadu, smartskalle, och OM ni får ut förundersökningen så lär killen redan ha fått skyddade personuppgifter. Kanske dags för SMR och andra bedriva lite underrätteldseverksamhet och vedergälla snabbt?"
Iom att ett brott har begåtts så lär Pär Öberg få hem förundersökningen och därigenom få namnet, right?
Sen är det inte så lätt att få tag på någon som sitter i förvar hos polisen.
Puss på dig :-)
Info-Virre
2008-12-01, 21:30
<Tror att killen ifråga som är misstänkt för detta har kommit underfund med att det han har/misstänkts för var inte så smart genomtänkt, han har väl som alla andra röda kräk fått, skyddade uppgifter och allt annat dom kräken får när dom ger sig på nationellt folk,, fast sen får vi ju inte glömma att stora tuffa rödingarna SÄKERT skyddar denna ynkliga människa "ironi" med sina resuscher,,,,
Märkligt att rubriceringen bara var skadegörelse... Om man anlägger en brand inom hur många kvadratkilometer från bostadshus är det väl alltid mordbrand, what so ever? Om branden dessutom anläggs i någons lägenhet, genom att man kastar in brinnande föremål, krossar rutor och försöker ta sig in genom dörren är det väl dessutom hemfridsbrott, oavsett hur minderårig man är?
Info-Virre
2008-12-01, 23:05
jojo men tänk då på vilka som utförde detta brott,då gäller inte rubriceringen som den gör om den skulle vara tvärtom...
Doink crys fou
2008-12-01, 23:56
Det borde släppas ett pressmedelande om denna attack mot Amnesty-medlemen Öberg.
Lex Sak_rad
2008-12-02, 00:07
Är det verkligen läge att utesluta att angreppet har skett i mer eller mindre samförstånd med polis? Även om det för den sakens skull inte behöver innebära att RPS haft ett finger med i leken...
Oscha_Wallin
2008-12-02, 20:09
Är det någon som har koll på vad dom knarkar, dom som skriver AFA:s små rapporter? Gällande just detta attentat så verkar dom ha drabbats mitt i rapporteringen av någon form av schizofreni alternativt en haschpsykos Jag citerar
...efter att cyklopen antänts av fascister började gatstenar och rökfacklor regna in genom fönstren hos svenska motståndsrörelsens ledare i Stockholm, Pär Öberg. samtidigt bröt sig..." bla, bla, bla
Men längre ner på samma rapport så svänger dom och hävdar med bestämdhet.
svenska motståndsrörelsen har på sin hemsida skrivit att Pär Öbergs hem utsatts för ett brandattentat. Detta stämmer självklart inte. AFA Stockholm är mycket nogrann i sina planering så att enbart fascister drabbas av våra aktioner.
Ok, det är ju sjysst av dom att inte benämna Öberg som fascist, och ingen fascist är ju i det här fallet drabbad så det stämmer ju förvisso. Men innebär detta att det enbart är personer som benämner sig som fascister som ska utsättas för medelklassvänsterns vrede? Det här borde benas ut.
Att dom sen dementerar det som dom själva skriver i samma rapport gör ju att i alla fall jag är lite nyfiken på vad det är för preparat dom suger i sig framför skärmen. Det blir så absurt, det blir så att man verkligen sitter och skrattar för sig själv åt dessa.
Någon borde ta en skärmdump av detta och bevara åt eftervärlden innan AFA inser vilka virrpannor dom är och ändrar det.
MasterDif
2008-12-02, 20:25
Hahaha, ja men att hävda att detta skulle ha någonting med Cyklopen branden att göra är ju absurt..dom utnyttjar detta till att försöka bränna Pär Öbergs lägenhet. Jag tror knappast att dom med all säkerhet visste att det var Motståndsrörelsen som låg bakom det, Men dom röda har nog likt det forna Kgb en gedigen koll på saker och ting...ursäkta fel av mig att komma med indicier:P
EDIT minus: Angående att Svenska motståndsrörelsen skulle vara inblandad i Cyklopen branden finner jag inte så aktuellt. Jag har heller inte medgett i texten att vi skulle ligga bakom detta heller.
karlsruhe
2008-12-02, 20:41
Masterdif: Det var inte jag som gav dig minus, men även jag tolkar ditt inlägg som att du antyder att det var motståndsrörelsen som tände cyklopen.
MasterDif
2008-12-02, 21:05
Ja förstår det:P och jag har ingen aning om att vi skulle ha något med detta att göra.
En person gav mig minus med motiveringen
"Du svarade ju inte på några frågor angående organisationen..."
Jag spekulerade vad JAG trodde kring den hära saken. Alltså skrev jag med min syn på saken inte med organisationens.
LaDecima
2008-12-04, 12:54
De valde säkert en tid då han inte var hemma för att de är för fega för att: 1) konfrontera mannen öga mot öga, och 2) för att deras svaga samvete inte skulle palla med ett dödsfall ifall han kanske hade avlidit i attacken.
AFA är patetiska på alla sätt och består av parasiter, tattare och pundare.
Det jag bryr mig mest om är att två hundar var i närheten, tänk om de hade skadats, fyfan. Hur kan någon leva med att två hundar skadas för en politisk attack på sitt samvete? Djur har inget med människans idioti att göra ens.