Visa fullständig version : Protest mot EU, 20.November 2008
Arrangørene for disse protesttogene er Ungdom mot EU. Dette vil foregå førstkommende torsdag, 20.november (2008), i de største byene i Norge.
Her skal det protesteres mot tjenestedirektivet men også EU generelt.
Her er de følgende byene...
Drammen: Torget kl. 18.00
Tromsø: Torget kl. 18.00
Trondheim: Torgplassen kl. 17.00 (Merk tid!)
Oslo: Løvebakken foran Stortinget kl. 18.00
Kristiansand: Torvet 18.00
Stavanger: Arnageren 18.00
Bergen: Torgallmenningen 18.00
Selv har jeg tenkt å delta i min by.
Hva med dere?
LITT OM UMEU'S MENINGER.
Dette mener Ungdom mot EU (UMEU).
Ja til folkestyre, miljø og solidaritet - Nei til EU!
Ungdom mot EUs hovudargument mot EU er
* Folkestyre
* Miljø
* Solidaritet
Vi ønsker en verden, et Europa og et Norge preget av et levende folkestyre, solidaritet med de svakeste og solidaritet framtidige generasjoner gjennom en god miljøpolitikk. For oss er EU uforenelig med disse målene. I kampen for folkestyre, miljø og solidaritet er aktive småstater samlet i FN den eneste løsningen.
Ja til Folkestyre.
Stortinget er en byggestein i demokratietBeslutninger bør tas nærmest mulig dem de gjelder. Dersom Norge blir medlem av EU overtar EU styringa over en rekke politikkområder som Norge i dag styrer selv.
EU lider av et enormt demokratisk underskudd, og det er svært vanskelig for vanlige folk å påvirke beslutningene.
Les mer om EU og folkestyre http://umeu.no/hvorfor_nei/folkestyre/
Ja til Solidaritet
Verden er større enn EU
EUs felles handelspolitikk skader de fattige landa, og hindrer utvikling. Utenfor EU har Norge frihet til å alliere seg med fattige land og føre en mer solidarisk politikk – dersom vi vil.
EU som system bygger på de fire friheter og begrenser arbeidstakernes rettigheter. Dersom Norge blir emd i Eu må vi innføre Euro som valuta, noe som gjør det vanskeligere å bekjempe arbeidsledigheten og å ta vare på velferdsstaten.
Ja til Miljø
Tåler jorda enda mer vekst i de rike landa?EU som system bygger på økonomisk vekst gjennom frihandel. Dette fører til mer forbruk, mer transport og mer forurensing. EUs landbrukspolitikk og fiskeripolitikk har dessuten svært negative virkinger for miljøet og det biologiske mangfoldet.
At Norge står utenfor EU er slett ikke noen garanti for at vi fører en mer miljøvennlig politikk, men det gir oss større handlefrihet til å gjøre det. Blant annet spiller Norge ofte en viktig rolle i internasjonale miljøforhandlinger om klima. Som EU-medlem ville vi vært bundet opp av EUs felles politikk i disse organa.
KILDE: www.UmEU.no
Det er mange meninger rundt dette, bør man delta?
Hva mener dere?
Hvorfor bør man IKKE delta? EU er ekstremt negativt, den største grunnen til at mange nordmenn vil være med er for å få tilgang til større markeder, det er altså bare økonomisk gevinst de tenker på. Med medlemskap i EU så følger lass på lass med innvandrere med på kjøpet. Andre medlemsland vil også få tilgang til å utnytte våre naturressurser som f.eks fisking. Fiskebankene utenfor Norge er allerede overfisket så trålere som rensker havbunnen er ekstremt ødeleggende for økosystemet. Kystvakta har oppdaget mange tilfeller av illegalt fiske i våre områder, da spesiellt fra russere.
Takk for tipset, Siv:)
Hvorfor bør man IKKE delta? EU er ekstremt negativt, den største grunnen til at mange nordmenn vil være med er for å få tilgang til større markeder, det er altså bare økonomisk gevinst de tenker på. Med medlemskap i EU så følger lass på lass med innvandrere med på kjøpet. Andre medlemsland vil også få tilgang til å utnytte våre naturressurser som f.eks fisking. Fiskebankene utenfor Norge er allerede overfisket så trålere som rensker havbunnen er ekstremt ødeleggende for økosystemet. Kystvakta har oppdaget mange tilfeller av illegalt fiske i våre områder, da spesiellt fra russere.
Skulle bare forhøre meg litt å høre hva de andre mente.
Jeg har personlig allerede sagt ja til å delta. :thumbup:
Stod at det begynner 18.00 eller noe...
Får de som ønsker å delta i noen av disse byene, så er oppstartstidene disse:
Drammen: Torget kl. 18.00
Tromsø: Torget kl. 18.00
Trondheim: Torgplassen kl. 17.00 (Merk tid!)
Oslo: Løvebakken foran Stortinget kl. 18.00
Kristiansand: Torvet 18.00
Stavanger: Arnageren 18.00
Bergen: Torgallmenningen 18.00
Tror jeg skal delta i Trondheim ja
Jeg er litt enig men samtidig uenig..lass med innvandrere?de ER HER allerede..ikke tro at vi har unngått innvandrene for de kommer hit MED venstreorienterte internasjonale sosialister som styrer norge og det øker og øker som kjent
Hvis du ser annerledes på det vil eu kunne endre mye av den særnorske bakvendte holdningene vi har her..for å ta ett eks,de gjorde jo store inngrep i flyplassikkerheten husker jeg nyhetene fortalte om..men norge fulgte selvsagt IKKE eu`s krav til den strenge sikkerheten i kjent venstreorientert stil
samme med veiene våre..hvor vi risikerer livet hver eneste dag...BARE 20% av norges veier holder EU`s standarkrav som kjent fra nyhetene..om vi hadde vært medlem kunne de tvunget vekk mye av den venstreorienterte dritten som forderver samfunnet mener nå jeg..der har du minuset
jeg husker jeg var imot eu jeg også..før jeg forsto at det antakelig blri langt bedre om med fornuftige land ville sparke vekk mange av våre røde ideer,tyskland som er eu sentrumet har jo en stor del NASJONALDEMOKRATER valgt inn i politikken,tenk det..og det er disse som bla er det skumle EU(ti ganger mer verdt enn oss)..dette er LANGT bedre enn oss,jeg ville kastet vårt styresett for disse iallefall..våre feministiske,antifamilie,antinasjonalistiske STORE strømninger i majoriteten vår ekke verdt en dritt for meg iallefall
innvandrerne ER her og VIL komme i større og større grad nettopp pga av folk som er imot eu,fordi DE har makt så øker innvandringe,det er buttom LINE og det vet vi alle..det er en GRUNN til at alle venstreraddiser er imot eu vet du
grunnen til at vi ikke har så mange enda er for at vi er ett lite og usentralt land i forhold til tyskland,sverige ect
men det kommer...
Hadde vi hatt en grei del av folket som var nasjonalistiske /nasjonaldemokratisk parti ville jeg antakelig vært imot eu jeg også
Eu`s positive ting:
-Sikkerhet i forhold til muslimske terrorister bedres ettersom Norske destruktive holdninger må vike for flertalles fornuft,og annen sikkerhet.
-Veiene FÅR standarKRAV som må følges opp..samme hvor mye vi måtte hate bil og vei..folkets sikkerhet går forran
-Om Eu i fremtiden blir mer innvandrerkritisk da spesielt til ikkevestlig land(noe som er LANGT LANGT Mer sannsynelig enn at Norge skulle bli det først ettersom disse land huser de MEST nasjonalistiske partiene vi har i verden)så får VI nyte godt av det..og jeg tror det vil skje MILEVIS før venstrenorge bestemmer seg for at nok er nok
dette er vesentlig
dere får stå nede på torget med hvitskjerfene i demonstrasjonen...:)
Igjen..det er en grunn til av alle raddissene er imot eu..la det brenne seg inn
Npd slår sosialdemokratene:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1981305.ece
Nasjonalismen øker i sverige,17 ny grupperinger:
http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1145003.ece
Nei la oss holde oss for oss selv..så vi slipper innflytelse fra noe annet enn venstreorientert politikk
dere får stå nede på torget med hvitskjerfene i demonstrasjonen...:)
Hvitskjerfene? Er det en annen betegnelse for de palestinaskjerfene?
Hvitskjerfene? Er det en annen betegnelse for de palestinaskjerfene?
jau jeg mente det...
hvit og svart da:)
du kommer sikker til å føle deg blandt feil folk :)
hehe
jau jeg mente det...
hvit og svart da:)
du kommer sikker til å føle deg blandt feil folk :)
hehe
Hehe, ok. vel desverre så har jeg ikke et slik skjerf, og har aldri hatt et på meg. Synes det egner seg bedre som kopptue på kjøkkenet :-)
-Sikkerhet i forhold til muslimske terrorister bedres ettersom Norske destruktive holdninger må vike for flertalles fornuft,og annen sikkerhet.
Det nordiske folks sunne fornuft i bytte mot "the rule of the brainless mob"?
Et byråkratisk styringsorgan med goder alle andre land bortsett fra Norge med oss som medlemsland drar nytte av?
Nei takk.
Da skal heller Sverige ut av EU og i nasjonalistisk union med Norge.
Løsningen er ganske enkel. Fjern innvandrerne = fjern terrortrussel. Skal de kaste stein til Norge?
og jeg tror det vil skje MILEVIS før venstrenorge bestemmer seg for at nok er nok
Men Norges nest største parti er ikke venstre er det? ;)
Jeg ønsker også forandring men EU er ikke det første alternativet for meg ihvertfall.
Nå har ikke jeg lest i gjennom tråden enda, men jeg tenkte jeg kunne føye til et par saker her.
Det er SOS Rasisme og Human Rights Service som kommer med noen meget motstridende artikler. Mens kommunistene hevder at EU ønsker å bygge opp "Festning Europa" forteller HRS om hvordan EU-avtaler går forran nasjonalt lovverk, for så å skape en mer åpen innvandringspolitikk.
EU bygger en mur mot resten av verden. SOS Rasisme mener at Festning Europa» må rives i medmenneskelighetens navn, og at det norske folks nei på respekteres.
http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/view/12313
I kronikk i VG i dag, viser HRS hvordan en rekke kjennelser i EUs domstol kan stoppe FrP i å legge om innvandringsskuta hvis de kommer i maktposisjon: ”FrP kan våkne opp til en solid blåmandag når startskuddet for valgkampen fyres av. Knapt noe tema gir FrP flere stemmer enn en ny og mer kontrollert innvandring. En rekke kjennelser i EU kan undergrave FrP sin mulighet for å realisere en ny politikk.”
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=56&tekstid=2144
En guide fra EU viser hvilke fantastiske rettigheter en innvandrer har i ethvert land som er medlem av EU, eller EØS land som har anerkjent direktiv 2004/38/EC, et direktiv som regulerer de fire friheter, hvis innvandreren kommer til landet via EU-reglene. De nasjonale reglene kan da like godt kastes i søpla, for de er ikke engang verdt papiret de er skrevet på. Her kan du også lese alt om den såkalte Metock-saken, som raserer så vel dansk som norsk innvandringspolitikk
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=56&tekstid=2147