Visa fullständig version : Kommunistdiktator inför frisyrlagar
stolt--svensk
2007-08-01, 20:18
Va inne på info-14 å såg då denna artiklen. Säger bara skit vilka sjuka regler de finns här i värden. Tur att de inte finns sådanna regler här i sverige! Eller vad säger ni?????
http://www.info14.com/utrikes.php?id=881
Cincinnatus
2007-08-01, 20:21
Jag tycker gott vi kunde ha något liknande :innocent:
Jag har för mig att även Kina under Mao hade frisyrlagar, men det är ju också en asiatisk kommunist diktatur.
KaptenKrok
2007-08-01, 21:43
Tycker det är tråkigt att man inte nämner bakgrundsinformationen till varför hårregleringar införs för männen. Det är bara för att man haft stora problem med sjukdomar som spridits genom löss som har svårare att spridas och blir lättare att kontrollera om man har kort hår. Det är helt enkelt ett försök att lösa detta problem, men det får man självklart inte höra.
Tycker det är tråkigt att man inte nämner bakgrundsinformationen till varför hårregleringar införs för männen. Det är bara för att man haft stora problem med sjukdomar som spridits genom löss som har svårare att spridas och blir lättare att kontrollera om man har kort hår. Det är helt enkelt ett försök att lösa detta problem, men det får man självklart inte höra.
Om det var löss problem som var orsaken till frisyrlagarna så borde väl dom ha rakat eller bara spart några millimeter hår på folket. Nej anledningen var snarare att i sann kommunistisk anda så skulle ingen vara annorlunda än andra, ingen skulle vara mer attraktiv.
Tycker lagarna är sjuka men ifall det skulle införas så skulle det vara bra ifall långt hår på män var förbjudet och kort hår för kvinnor!