handdator

Visa fullständig version : Vikingarock

Skazzi
2008-10-21, 15:45
Tjena nordisk.nu
Har en fråga som säker många av er kommer bli förbannade för men finns det någon torrent sida eller någon DC hubb där ute med bara eller med nästan bara vikinga rock/motstånds musik ?

Etno
2008-10-21, 15:58
Tjena nordisk.nu
Har en fråga som säker många av er kommer bli förbannade för men finns det någon torrent sida eller någon DC hubb där ute med bara eller med nästan bara vikinga rock/motstånds musik ?

Varför skulle vi bli förbannade över det?

DC hubar.

wpww.no-ip.org

propatria.no-ip.org

Skazzi
2008-10-21, 16:01
Varför skulle vi bli förbannade över det?

DC hubar.

wpww.no-ip.org

propatria.no-ip.org

kanske för att ladda ner låtar är det samma som stöld. Stöld från folk som gör musik som vi/jag egentligen borde stödja genom att betala för.

Isvakt
2008-10-25, 14:25
Det gynnar iaf inte de mindre skivbolag eller banden...

yksjakaksa
2008-10-25, 14:37
Har sett en fet torrent på ett gäng GB med bara vikingarock, kommer fan inte ihåg vilken tracker det var men finns säkert PB, om inte annat hittar du säkert någon träff på isohunt.
Men köp gärna skivorna som andra påpekat ;)

Skazzi
2010-01-17, 16:07
Det var ett tag sen jag ställde denna fråga senast men nu när min HDD är formaterad och ny musik behöver införskaffas så tänkte jag gå in på de ovan nämda hubbarna men utan resultat nån som ahr en aning om det finns några andra guldklimpar där ute som innehåller vikingarock.

Bullen-66
2010-01-17, 16:34
jag sitter dock inte på dc längre men jag har en hårddisk med ca 450gb nationell musik :)

Shargoth
2010-01-17, 16:36
jag sitter dock inte på dc längre men jag har en hårddisk med ca 450gb nationell musik :)

Fy fan va gött du:D önskar att man kunde ha så mycket med :D

Bullen-66
2010-01-17, 16:37
jo de e rätt skönt när man zippar igenom och hittar lite nya skönheter ;)

odde
2010-01-17, 17:12
Jag har med ca 450 gb musik - fast det ligger på originalskivorna.. ;)

Tycker ni om det ni hör, så köp skivorna! :panik:

Bullen-66
2010-01-17, 18:22
jo jag köper så mkt ja bara kan e ju uppe i 800 skivor eller vad de nu ligger på. Så jag laddar ju inte ner för att jag inte köper musiken :P

Skazzi
2010-01-18, 00:23

Ge mig :P har 80 gig black/death o byta med om intresset finns :P

Skazzi
2010-01-18, 00:25
Jag har med ca 450 gb musik - fast det ligger på originalskivorna.. ;)

Tycker ni om det ni hör, så köp skivorna! :panik:

jo absolut köper man skivorna om man gillar det man hör dock lyssnar jag inte på dom trivs bättre med att ha dom i mjukvaroformat när jag lyssnar köper mer för att stödja.

treue
2010-01-18, 00:32
Jag tycker det är ok om man kan ladda hem för att provlyssna o sen köpa skivan om man gillar den annars raderar man allt som har med nedladningen att göra

Jouni.Heroes
2010-01-26, 20:26
Vad många inte tänker på när man laddar ner musik är att marknaden för nationell musik sakta dör.... Det kostar en hel del att producera musik. Inspelningskostnader, dvs studiotid, både inspelning och mixning. Presskostnader samt distrubitionskostnader.
En fullängds cd kostar ett band någon stans mellan 10-20 tusen spänn att producera.
Då pratar vi bara externa kostnader... Här ingår inte egna omkostnader som nerlagd tid, instrument osv.
Så vad jag menar är: Om ingen köper plattan- Vill inget skivbolag betala för att spela in en ny, Vilket innebär att det i slutändan inte produceras ny musik. Vår kategori är inte så stor, så därför är det oerhört viktigt att man köper musik,,,,, Annars själv-dör Vikingarocken....... Så stöd era favoritband och köp deras plattor, så kommer det att skapas mycket ny musik i framtiden... Jouni Halttunen/Heroes

Isvakt
2010-01-27, 11:10
Vad många inte tänker på när man laddar ner musik är att marknaden för nationell musik sakta dör.... Det kostar en hel del att producera musik. Inspelningskostnader, dvs studiotid, både inspelning och mixning. Presskostnader samt distrubitionskostnader.
En fullängds cd kostar ett band någon stans mellan 10-20 tusen spänn att producera.
Då pratar vi bara externa kostnader... Här ingår inte egna omkostnader som nerlagd tid, instrument osv.
Så vad jag menar är: Om ingen köper plattan- Vill inget skivbolag betala för att spela in en ny, Vilket innebär att det i slutändan inte produceras ny musik. Vår kategori är inte så stor, så därför är det oerhört viktigt att man köper musik,,,,, Annars själv-dör Vikingarocken....... Så stöd era favoritband och köp deras plattor, så kommer det att skapas mycket ny musik i framtiden... Jouni Halttunen/Heroes

Så jävla rätt :)
Och vadfan gör det om en skiva kostar exempelvis 139 kr? Det är ju ingenting, det kan man lätt smälla på annat så varför inte en skiva då och då?

Full_of_pride
2010-10-25, 10:23
kanske för att ladda ner låtar är det samma som stöld. Stöld från folk som gör musik som vi/jag egentligen borde stödja genom att betala för.

Dom flesta Människor laddar ju ner i dagens läge så ingen kan ju egentligen bli förbannad men ska du ha bra band osv så ska du ladda ner Heidrun, Mjölner, Nordkall, SOT, Böhse Onkelz, osv

_DanneBernad8_
2010-10-28, 13:00
Thrudvang e för jävla bra med om de e någon som vet en bra sida med vikingarock så e de bara att slänga upp den:P

RILLZORS
2011-05-27, 11:55
har ju funnits några sådana sidor men dom flesta lever tyvär inte idag bara googla på gruppens namn och skriva torrent bakom tyvär....

Flow
2011-05-27, 12:19
Det här är väl ändå det som är grejen. Att kapital krävs för producera, produktion krävs för att konsumera. Enkelt. ´Rörelsen´ får inga statliga bidrag, har inte möjligheten att marknadsföra sig, är relativt liten och riktar sig än så länge till ganska få till antalet och har därmed inte heller marknaden framför sig, utan stävar i motvind. Som vi alla som motsätter sig mångkulturen gör. Detta borde faktisk belönas, och det görs inte genom osålda skivor/böcker med nerladdade torrentfiler. Jag kommer ihåg när jag var liten, och något nyhets/debattprogram diskutera antingen Pluton Svea eller Odium, någon refräng sjöngs och de visade delar av texten. Detta fick en naiv 13-åring att åka till den lokala skivbutiken och efterfråga skivorna :)

Adoxa
2011-05-27, 12:27
http://www.vikingarock.se
http://torrentz.eu/2bbf336726d135e7a6d36747f05522c77d1b07bc
http://btjunkie.org/torrent/Vikingarock/2908598131077b6b877c62ae54e06148ab001684cb1d

Jocke K
2011-05-27, 13:14
Dom flesta Människor laddar ju ner i dagens läge så ingen kan ju egentligen bli förbannad

Vaffan säger du?? Jag blir skitförbannad!
Vi (Völund Smed) släpper skiva nu i Juli. Den är helt finansierad av oss själva, då vi släpper den på vårat eget skivbolag.
Så nog fan finns det dom som blir förbannade på folk som beter sig som snyltande parasiter, medans andra ligger ute med stora pengar!
Om alla hade din inställning skulle skivmarknaden dö inom ett år.

White Devil
2011-05-27, 16:54
Vaffan säger du?? Jag blir skitförbannad!
Vi (Völund Smed) släpper skiva nu i Juli. Den är helt finansierad av oss själva, då vi släpper den på vårat eget skivbolag.
Så nog fan finns det dom som blir förbannade på folk som beter sig som snyltande parasiter, medans andra ligger ute med stora pengar!
Om alla hade din inställning skulle skivmarknaden dö inom ett år.

Jasså blir du förbannad jocke ;) själv känner jag ett stort sug efter att omställa folks ansikten med en skalpell men det skulle jag ju aldrig göra så klart ;)

AFSB33
2011-05-27, 17:04
Jag har bara köpt skivor och har snart 2000 olika nationella skivor, jag behöver inte ladda ner utan hittar guldkorn hela tiden i samlingen.
Men om vi bara laddar ner som de flesta tyvärr gör så kommer det inte att finnas varesig svenska band eller butiker kvar!
Stöd kampen och köp skivor det gör stor skillnad! Jag håller med white devil om vad man borde göra med dessa parasiter som bara laddar ner!

White Devil
2011-05-27, 17:27
samma här själv har jag nånstans mellan 15-17 tusen cd till ett försäljningspris av ca 2 mille ligger. Jag köper in skivor för mellan 10-20 tusen i månaden från bolag runt hela världen och byter till mig 100 tals skivor varje månad. Så det finns dom som bryr sig om folk laddar ner kan jag lova ;) youtube och myspace är utmärkt för dom som vill ha smakprover.

Hell dom som fortfarande köper skivor och håller scenen levande, ni som endast laddar ner kan suga hästpung och jag hoppas verkligen inte att ni tar åt er av stoltheten banden sjunger om för den handlar absolut inte om parasiter som er.

LaDecima
2011-05-27, 18:38
Oj, oj, vikingarock, seriöst, vet inte en enda nationalist som INTE har lyssnat på Ultima Thule som unga. Fråga vem som helst, kan fan lova att majoriteten lyssnat på U.T som unga tonåringar.

Jag gillar än idag vissa utvalda låtar av bandet. Jag gillar ännu mer Tors Vredes låtar där de har lite vikingarockstuk i vissa sånger.