handdator

Visa fullständig version : Vilka vill arrangera ett midsommarfirande i sommar?

Johan Björnsson
2008-10-16, 10:15
http://www.myra.nu/myraPB-050624-29.jpg

Jag har tänkt i banorna ifall man borde arrangera ett midsommarfirande ute i skärgården i sommar. Hyra en massa stugor/lador för att sova i, och hyra in folkmusiker (om vi inte kan föräras med några ur våra egna led) osv.

Vidare kunde man även hålla hedniskt midsommarblot.

Förutom gamla hederliga nordiska sommarlekar, så kunde man även hyra in en motorbåt (kanske någon i leden har en egen?) och vattenskidor också.

Vilka är intresserade av att vara med och arrangera något liknande?

Personligen anser att jag fler arrangemang av detta slag är viktigt för rörelsen, för att börja bilda ett "samhälle" i samhället så att säga.

Bidra gärna med idéer och tankar.

thelord
2008-10-16, 10:18
Låter som en riktigt bra ide.
Sthlms skärgård då eller ?

Johan Björnsson
2008-10-16, 10:31
Ja, företrädesvis. Vilka hade du i åtanke?

thelord
2008-10-16, 10:35
Ja, företrädesvis. Vilka hade du i åtanke?

Nej tänkte bara att sthlms skärgård är så mkt vackrare än den på västkusten. Har du någon speciel ö i åtanke ?

Johan Björnsson
2008-10-16, 10:40
Nej, än inte. Ärligt talat så är mina kunskaper om Stockholms skärgård väldigt modesta, trots att jag bor i Stockholmstrakten.

thelord
2008-10-16, 10:44
Nej, än inte. Ärligt talat så är mina kunskaper om Stockholms skärgård väldigt modesta, trots att jag bor i Stockholmstrakten.

Vet dock inte på rak arm någon ö som har en byggdes gård eller liknande man kan hyra. men det måste gå och ta reda på. Finns säkert någon hemsida om det.

jag tycker det är en toppen ide.

Arbetskarl
2008-10-16, 11:05
När det gäller midsommar så är jag väldigt tveksam, för när de är mycket ungt folk som jag gissar att de blir, så urartar det mer till en fyllefest än att man firar midsommar traditionsenligt med sill, potatis, nubbe osv. Visst kan men accelerera drickandet framåt kvällen men ändå så känns det som att de inte blir samma grej. Däremot skulle de va bättre om du johan kunde fixa något till nyår, men då behöver du ju inte nödvändigtvis ragga intresserade på nordisk.

till personen som gav mig rykteskommentaren:
Ja, alla vet ju att nordiska festivalen och gästbudet enbart går ut på att supa, eller hur? Korkat inlägg...

Nämnde jag festivalen eller gästabudet? Svar nej. Det är helt olika saker. Det jag menade var att det finns risk att man inte alls på något sätt firar midsommar traditionsenligt utan bara sitter och super. Inte ens varit i närheten av en midsommarstång än mindre äter någon midsommarlunch osv..