Visa fullständig version : Ordna upp en stor demonstration - hur?
Hej! Kom nyss hem från Malmö och jag kan säga att där är fullt med svenskhatare och då fick jag mig en tanke, att om man skulle kunna ordna en stor demo i Malmö. Nationalister från hela Europa kommer hit under tex 2 dagar, fullt med aktiviteter. Livespelning en dag och en ordentligt STOR demo sista dagen.
Så min fråga är hur ska man gå tillväga för att ordna upp detta? Det kan ju bli problem om alla vill gå på spelningen, så det kanske man kan skippa och bara köra en stor demo, några förslag? Någon/några som skulle kunna tänka sig att hjälpa till och förverkliga detta?
Tiodrik_Bärsärk
2008-09-19, 20:07
En festival på två dagar lr nått liknande skulle ju kanske vara nått. Stor demo på Fredagen med live uppträdande på fre och lör. Nått liknande som det var i Alingsås lr var det nu var då No Remorse, Svastika o Squadrion spelade.
Gränsfall
2008-09-20, 02:10
Brottby konsert^^
ja något du måste tänka på är ju lokal.
Legionär
2008-09-20, 06:54
Kan säga direkt att det skulle vara svårt ur säkerhetssynpunkt att anordna något större i Malmö. Närheten till Danmark och den stora mängden lokala rödingar och "nysvenskar" skulle kräva att det var en stor demonstration/arrangemang med väl avvägda säkerhetsstyrkor om det skulle vara ett officiellt arrangemang. Och skulle det vara inofficiellt skulle det bli för litet. Jag tror inte att det blir så lätt, även om vi nog kan skaka fram en lokal eller annan plats att vistas på i "parkernas stad".
Sedan är nationella från de lite nordligare breddgraderna kanske inte så benägna att resa lika långt ner till oss, som vi upp till dem (Slappa 08:or! ;))
Låt det först utarbetas noggranna säkerhetsrutiner med kunnigt folk, sen är jag den första att skriva under på ett större arrangemang här nere.
Att fixa en stor demo och aktiviteter i två dagar skulle vi behöva tillstånd och tror knappas att vi skulle få tillstånd att göra reklam för oss i två dagar. Fast tanken var bra, och jag personligen skulle vilja se något liknande gå igenom.